Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En niet iedereen die medische aftrekposten heeft, is ziek.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
29 sep 2022 14:02
Update Essent en Vattenfall https://www.ad.nl/binnenland/essent-en- ... ~a02dc784/
Ik had het al gelezen. Helaas gaan ze het later dus terug halen door in november nog hogere tarieven te rekenen. En Greenchoice heeft nog niks van zich laten horen. En laat dat nou de duurste zijn geweest.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
29 sep 2022 21:17
En niet iedereen die medische aftrekposten heeft, is ziek.
*Ernstig* ziek. Met een tarweallergie bijvoorbeeld kun je prima leven, het leven is enkel een beetje duurder, en voilã: een flinke aftrekpost. Om wat te noemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tandimplantaten, kostbare zaak, flinke aftrekpost. Helemaal niet ziek.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
29 sep 2022 21:23
rwolters schreef:
29 sep 2022 21:10
Jablan schreef:
29 sep 2022 19:35
De wijsheid komt bij de belastingdienst zelf vandaan.
Van de schoonmaker of portier van de belasting? Natuurlijk weet de belastingdienst helemaal niet wie chronisch ziek is. Niet iedereen die chronisch ziek is heeft zorgtoeslag of aftrekposten.
Dat is hem al meerdere keren verteld, maar @Jablan denkt het beter te weten. :roll:
Daar ben ik na het lezen van andere onderwerpen ondertussen ook achter....

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
03 okt 2022 12:04
Wollen truien kriebelen altijd. Ook merinowol kriebelt.
Daarnaast kan men wol niet wassen. Het krimpt enorm.
De eerste tip van Radar is onjuist.
Acryl is een veel beter materiaal
Haha, een wollen trui kun je wel degelijk wassen. Even leren hoe je met een wasmachine omgaat en anders kun je het altijd nog met de hand wassen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
03 okt 2022 12:41
Wollen truien kan men alleen wassen als ze minimaal 5 maten te groot zijn.
Ook op de laagste temperatuur en wolwasprogramma krimpen de truien. Zelfs als het etiket beweert dat de wol machinewasbaar is.
Ik heb al heel wat wollen werktruien en wollen sokken in mijn leven gewassen, in een wasmachine, en geen enkel probleem hoor. Ze pasten altijd nog prima.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dan waren die truien minimaal 5 maten te groot ,volgens breien . :lol:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn vrouw heeft ooit abusievelijk een wollen trui bij de gewone was gedaan en ook nog in de droger. Die was heel wat meer dan vijf maten gekrompen :D

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zelfs op de hand moet je wol wassen met moed , beleid en trouw.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
03 okt 2022 13:44
Zelfs op de hand moet je wol wassen met moed , beleid en trouw.
Zekers! Onze moeders hebben heel wat afgebreid , wij droegen altijd gebreide truitjes, truien en zelfs gebreide onderbroeken over de gewone onderbroek in die stervenskoude winters van vroeger :D .
Moeders hadden vaak nog geen wasmachine en dus werd alles met zorg op de hand gewassen .

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zojuist zag ik met een half oor (taalkundig commentaar niet nodig) een nieuwe reclamespot van Albert Heijn, een gekende vertegenwoordiger van het grootkapitaal en spil in het nutri/agro-industrieel complex. Als muziek wordt er een bewerking gebruikt van een weliswaar oud Bretons volksdeuntje, maar dat in Nederland bekend is geworden in de versie Zeven dagen lang met een mastschappijkritische tekst van Bots, destijds een band met een duidelijke links-activistische signatuur.

Na de eerste strofe (Wat zullen we drinken) komen achtereenvolgens aan de orde
Dan zullen we werken
zeven dagen lang
ja zullen we werken
voor elkaar
(...)
Dan is er werk voor iedereen
dus werken we samen
zeven dagen lang
dus werken we samen
niet alleen
(...)
Eerst moeten we vechten
niemand weet hoelang
eerst moeten we vechten
voor ons belang
(...)
Voor het geluk van iedereen
dus vechten we samen
samen staan we sterk
ja vechten we samen
niet alleen


Dit is nu omgebouwd om een kunstmatige grootgruttersgezelligheid uit te venten. Hier valt iets uit te leren, maar ik weet nog niet precies wat.

Maxie63
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2022 22:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Maxie63 »

Net ook bericht van Essent.Belachelijk nu in november nog hogere tarieven,dit mag toch niet zomaar.Laat mij het in Oktober dan ingaan.November en December, gezellig met die dagen...Verschrikkelijk voor iedereen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het prijsplafond zal wel helpen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Maxie63 schreef:
03 okt 2022 22:09
Belachelijk nu in november nog hogere tarieven,dit mag toch niet zomaar.
Waarom zou het niet mogen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jazeker is meer informatie overbodig, want wat u stelt, klopt niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Maxie63 schreef:
03 okt 2022 22:09
Net ook bericht van Essent.Belachelijk nu in november nog hogere tarieven,dit mag toch niet zomaar.Laat mij het in Oktober dan ingaan.November en December, gezellig met die dagen...Verschrikkelijk voor iedereen.
Apart, de ACM, die mede de consumentenbelangen behartigt, heeft juist de energiemaatschappijen op de vingers getikt, en best hard ook, over het niet in acht nemen van de wettelijke informatietermijn van 30 dagen. Dat zorgt ervoor dat ze aangekondigde verhogingen wat verder vooruit in de tijd laten ingaan.

Hieruit blijkt wel weer, dat "ze" het niet echt goed kunnen doen in de ogen van de consument, de één wil het ruim van te voren weten, de ander kan zo te lezen wel leven met een wat kortere termijn.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik heb het nieuwe bericht van Essent ook ontvangen. Ik vind het ronduit schandalig wat ze doen.

Eerst kondigen ze (te laat) een verhoging aan. Daarover ontstaat ophef. Dan doen ze alsof ze de prijsverhoging uitstellen. Vervolgens kondigen ze de nieuwe verhoging per 7 november aan met de opmerking dat de nieuwe prijzen hoger zijn dan in de eerder aangekondigde verhoging, omdat ze zijn gedwongen de verhoging uit te stellen. Kortom, de rekening wordt doodleuk alsnog bij de consument neergelegd. En dat uitstel is niks waard. Triest.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat was te verwachten, Jozjan. Ik meen dat het ook gecommuniceerd is. En eigenlijk is het vreemd, want ze zouden de tarieven afstemmen op hun inkoopprijs. Dat verhaaltje blijkt dus een wassen neus voor de bühne.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
05 okt 2022 13:35
want ze zouden de tarieven afstemmen op hun inkoopprijs. Dat verhaaltje blijkt dus een wassen neus voor de bühne.
Dat is dus exact wat er gebeurt. Ze kunnen nu niet hun inkoopprijs voor oktober afstemmen op de inkoopprijs, dus moet men dat in november terugverdienen.

Plaats reactie