Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

daar is toch het afvoerputje voor :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
09 aug 2023 17:55
daar is toch het afvoerputje voor :mrgreen:
Zie het topic van ridder/dagkoers... :lol:

Paula poppenhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023 11:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Paula poppenhuis »

En wie draait dan alle kranen dicht? Dat is juist het probleem, als iedereen zijn eigen kraan dicht draaide dan was er geen probleem, maar dat gebeurd dus niet. En ik ontken niets, ik scheid al mijn afval, alle lampen hier zijn al jaren LED, we hebben geen auto en de laatste 17 jaar hebben we niet gevlogen en zijn zuinig met energie (nu ook extra uit financieel oogpunt) Maar als er geen maatregelen genomen worden lopen we op den duur gewoon onder, althans in het westen van ons land en ik heb dan alleen nog maar over Nederland. Het is nu juist de bedoeling dat we niet moeten / hoeven te dweilen, daarom neem je maatregelen dus.
Laatst gewijzigd door Paula poppenhuis op 09 aug 2023 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even voor de beantwoording naar hier naar toe, want anders wordt het wel erg veel ruis in het topic over kindertrolls:
Nijogeth schreef:
09 aug 2023 13:13
J. Deltoer schreef:
09 aug 2023 13:06
En HOPPPAAA nu de volle laag voor kuklos.
Wat is dit toch een fantastisch forum.
Wat denk je, is dit meer een Arran Sherry Cask of een GlenAllachie 10 years? En borrelnoten of toch een kaasplankje? Ik wil er wel goed voor zitten.
Heel interessante vraag. Helaas heb ik op dit moment geen Arran meer in mijn verzameling, dus ook niet de variant sherry cask. Glenallachie 10 heb ik wel, maar dan de cask strength variant. Ik weet het dus niet omdat ik niet kan vergelijken. Ongezien ga ik voor de Glenallachie, omdat ik Arran over het algemeen niet de beste distilleerderij van Schotland vind, alhoewel ik de variant "Machrie Moor" wel heel goed vind.

Normaal gesproken zou ik deze vraag doorspelen naar de Alwetende op dit forum, maar ik weet dat zij uit "zwaar gebied" komt, dus in dit geval zou het zomaar kunnen zijn dat zij het antwoord niet weet. Moneyman lijkt mij wel een genieter, dus wellicht weet hij het antwoord.

vraag over kaas en borrelnoten laat ik even aan me voorbij gaan

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
09 aug 2023 15:38
Tja het haalt de pers en ze krijgen aandacht. Veranderd daar iets door dan?
Ja, de wil om iets te doen wat in het straatje van die activisten past, die wordt een stuk minder. Bij de gemiddelde persoon dan.

En Deltoer, bedankt voor de inbreng.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 09 aug 2023 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Paula poppenhuis schreef:
09 aug 2023 18:39
En wie draait dan alle kranen dicht? Dat is juist het probleem, als iedereen zijn eigen kraan dicht draaide dan was er geen probleem, maar dat gebeurd dus niet.
En daar zit dus het probleem. Dan wordt het dus dweilen terwijl alles onder water staat: heeft geen enkel nut dus, want je kan je dweilwater niet kwijt. En ja, ik ben het met je eens dat we met zijn allen massaal zouden moeten minderen, maar ja... het is net als 'honger in Afrika': mensen doneren een paar tientjes om te helpen en voelen zich daar helemaal senang bij, en 'o wat zijn we goed bezig', terwijl er van dat geld nauwelijks wat in Afrika terecht komt, en wat er komt, daar kunnen ze niks mee, want geld kun je niet eten...

Fijn dat mensen af en toe een keertje vegetarisch eten, maar daarmee red je de wereld echt niet... dat gaat om heel andere zaken. Een compleet andere manier van leven. Niet voor een enkeling, maar voor iedereen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
09 aug 2023 15:53
Dus in plaats van de kraan dicht te draaien en/of de lekkage te repareren, vinden ze dat er beter/effectiever gedweild moet worden?
Ik zie het anders. De oplossing van velen is om de kraan dicht te draaien. De oplossing kan ook zijn om lekkage te voorkomen door het materiaal te updaten. Dikkere buizen, betere kwaliteit, zodat zelfs als in de toekomst grotere hoeveelheden water door de buizen stroomt, de buizen dit aankunnen. Dweilen komt er niet aan te pas.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
09 aug 2023 19:24
angel1978 schreef:
09 aug 2023 15:53
Dus in plaats van de kraan dicht te draaien en/of de lekkage te repareren, vinden ze dat er beter/effectiever gedweild moet worden?
Ik zie het anders. De oplossing van velen is om de kraan dicht te draaien. De oplossing kan ook zijn om lekkage te voorkomen door het materiaal te updaten. Dikkere buizen, betere kwaliteit, zodat zelfs als in de toekomst grotere hoeveelheden water door de buizen stroomt, de buizen dit aankunnen. Dweilen komt er niet aan te pas.
Zelfs als dat zou kunnen bij klimaatverandering, ben je nog steeds de oorzaak aan het aanpakken en niet zoals paula hier zegt dat Ja21 wil, de gevolgen.

Maar net als bij de file aanpak, pak je geen files aan door de weg te updaten en er nog een weg bij te maken. De groei van auto's stop je er niet mee en uiteindelijk groeit de weg weer dicht.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De oorzaak is een enorme sprinkhanenplaag en die sprinkhanen zijn wij, de mensch. De beste oplossing is gedurende 30 jaar een wereldwijd verbod op het krijgen van kinderen en daarna een maximum van 1 kind per 2 personen gedurende 30 jaar. Maar geen politicus die zich daaraan waagt.

En Nijogeth, graag gedaan.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
09 aug 2023 19:35
De oorzaak is een enorme sprinkhanenplaag en die sprinkhanen zijn wij, de mensch. De beste oplossing is gedurende 30 jaar een wereldwijd verbod op het krijgen van kinderen en daarna een maximum van 1 kind per 2 personen gedurende 30 jaar. Maar geen politicus die zich daaraan waagt.

En Nijogeth, graag gedaan.
Logisch, want geen kinderen betekent ook geen werkende bevolking meer om de ouderen te verzorgen, behandelen, voorzien van voedsel en betalen van de ouderdagvoorziening. Iedereen ( nou ja bijna ) snapt dat diegene zijn/haar eigen glazen daarmee ingooit.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
09 aug 2023 19:27
Zelfs als dat zou kunnen bij klimaatverandering, ben je nog steeds de oorzaak aan het aanpakken en niet zoals paula hier zegt dat Ja21 wil, de gevolgen.

Maar net als bij de file aanpak, pak je geen files aan door de weg te updaten en er nog een weg bij te maken. De groei van auto's stop je er niet mee en uiteindelijk groeit de weg weer dicht.
Is ook niet helemaal waar wat ze zegt. JA21 wil namelijk ook emissies aanpakken, maar op een geleidelijkere manier, wat economisch beter voor ons land is. Men wil uiteindelijk onafhankelijk (van andere landen, maar ook onafhankelijk van het weer) zijn qua energievoorziening en zet volledig in op kernenergie. Daarbij ziet men in dat we in Nederland niet de sleutel hebben om klimaatverandering tegen te gaan, maar wel de kennis en kunde hebben om ons aan te passen daaraan.

Tenminste dat is de reden dat ik bij de vorige verkiezingen op ze heb gestemd. Ik denk niet dat die standpunten echt zijn veranderd en sta hier eigenlijk wel achter. We kunnen ons als klein landje wel volledig focussen op onszelf compleet klimaatneutraal te laten zijn, uiteindelijk zijn we voor de uitwerking afhankelijk van partijen waar we geen vat op hebben. En zo'n snelle transitie zal met enorme problemen gepaard gaan die niet direct op te lossen zijn (elektriciteitsnet kan het niet aan enerzijds, er is te weinig groene stroom beschikbaar anderzijds en deze is niet altijd aanwezig), waardoor we onszelf economisch in de problemen gaan werken. En in mijn ogen is het belangrijk dat we economisch blijven denken, want alleen op die manier kunnen we meer inkomsten genereren en dus meer innoveren op dit gebied.

De klimaatcrisis kan niet opgelost worden zonder een goed economisch welzijn, omdat een goed economisch welzijn de mogelijkheden creëert om oplossingen voor de klimaatcrisis te financieren. Te snel gaan heeft dus eigenlijk een negatief effect.

Maarja, helaas is de klimaatcrisis een voorbeeld van hoe men op de emotie van mensen inhaakt.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
08 aug 2023 17:58

Andere vraag: op welke kandidatenlijst voor de komende verkiezingen kunnen we jou terugvinden, Deltoer?
Geachte mevrouw Jablan, ik heb voor sommigen 2e kamerleden veel respect. Als je ziet hoe die zich inzetten voor de gemeenschap, petje af. Maar als ik dan ook zie hoe juist zij continue bij de enkels worden afgezaagd, en het ene mes na het andere in de rug krijgen, nou, dan laat ik de slangenkuil graag voor wat hij is. Ik ben daar in ieder geval niet tegen bestand.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
09 aug 2023 19:47
Geachte mevrouw Jablan
:lol:
Meneer. En dat hou ik heel graag in ere. :wink:
J. Deltoer schreef:
09 aug 2023 19:47
ik heb voor sommigen 2e kamerleden veel respect. Als je ziet hoe die zich inzetten voor de gemeenschap, petje af. Maar als ik dan ook zie hoe juist zij continue bij de enkels worden afgezaagd, en het ene mes na het andere in de rug krijgen, nou, dan laat ik de slangenkuil graag voor wat hij is. Ik ben daar in ieder geval niet tegen bestand.
Mooi. Als jij er niet tegen kunt, waarom dan iedere keer de overige politici verbaal tot de enkels afzagen? Zo help je zelf de slangenkuil in stand te houden.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je bedoelt gasten als Paternotte, Sjoerdsma en die dochter van Loek Hermans.. Alleen maar met eigen ego bezig, eigen club uit de wind houden en collega kamerleden dwarsbomen. Geen medelijden mee.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
09 aug 2023 20:01
Mooi. Als jij er niet tegen kunt, waarom dan iedere keer de overige politici verbaal tot de enkels afzagen? Zo help je zelf de slangenkuil in stand te houden.
De beste timmerlieden staan nu eenmaal aan de kant om een glas Whiskey te drinken. Eenmaal genuttigd is het verstandiger aan de kant te blijven. :D

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Soms denk ik dat het er een stuk relaxter aan te pas zou gaan in de tweede kamer als men er een stel zatte apen zou neerzetten. Die zijn tenminste eerlijk en zeggen niet dingen met een doel in het achterhoofd dat men niet durft uit te spreken.

Ik wacht nog op het kabinetslid dat aan durft te geven dat ze op punt A toegeven aan een coalitiepartner en daarmee op punt B de coalitiepartner meekrijgen.

Het mooiste lijkt me dat je bij formatie besprekingen om tafel mag gaan met de formateur en zodra men het met elkaar eens is, dan komt er een agenda op tafel met 10 punten/kwesties die op dat moment belangrijk zijn. Iedere coalitiepartij krijgt 20 punten en die mogen ze verdelen naar zwaarte (als je maar 1 punt van de 10 echt belangrijk vindt, dan kun je daar al je 20 punten op zetten) zonder dat de andere partijen het kunnen zien. Iedere coalitiepartij geeft daarbij aan hoe ze met dat punt/kwestie om willen gaan. Alles ongezien van elkaar. Uiteindelijk komt de formateur in het openbaar met een lijst van de punten en welke partij de meeste punten heeft gegeven en dat beleid moet dan uitgevoerd worden. Niets schipperen, gewoon full blown kant a of b uit. Het is niet het beste, maar beter dan al dat kansloze polderen, waardoor we uiteindelijk amper beleid hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Paula poppenhuis schreef:
09 aug 2023 18:39
En wie draait dan alle kranen dicht? Dat is juist het probleem, als iedereen zijn eigen kraan dicht draaide dan was er geen probleem, maar dat gebeurd dus niet. En ik ontken niets, ik scheid al mijn afval, alle lampen hier zijn al jaren LED, we hebben geen auto en de laatste 17 jaar hebben we niet gevlogen en zijn zuinig met energie (nu ook extra uit financieel oogpunt) Maar als er geen maatregelen genomen worden lopen we op den duur gewoon onder, althans in het westen van ons land en ik heb dan alleen nog maar over Nederland. Het is nu juist de bedoeling dat we niet moeten / hoeven te dweilen, daarom neem je maatregelen dus.
Als je bang bent dat "we" onderlopen doe dan als ik: schaf een vaartuig aan,gaat vanzelf mee naar boven.
Maar alle gekheid op een stokje, waarom al die droef/doemdenkerij?
Een paar scheepvaart gerelateerde zaken: vroeger gooiden we de afgewerkte motorolie gewoon overboord, hebben we gelukkig afgeleerd.
we bewaarden het en gaven het aan mensen die er hun kachel op stookten.
Dat mocht natuurlijk na enige tijd niet meer en dus kwam er een systeem om het verantwoord ergens in te leveren wat natuurlijk geld kost.
Per jaar lever ik ong.150 ltr. in en dat kost me pakweg 250 euro,wat ze er mee doen wil je niet weten.
Led lampen,goed idee maar voor de boord verlichting op schepen zijn ze nog niet overal toegestaan,had zo mooi kunnen wezen.
Toevoegingen in de brandstof veroorzaken uitvallende motoren door verstopte filters enz.
Katalysatoren veroorzaken een hoger brandstofverbruik waardoor de mindere uitstoot ruimschoots teniet gedaan wordt.
Kortom;er worden oplossingen verzonnen voor relatief kleine problemen en daardoor komen er grotere problemen.
ik stel dan ook voor;doe je best met maatregelen waar jezelf een goed gevoel bij hebt en probeer niet de wereld in je eentje te redden.
ps; ik gooi etensresten en groeteafval gewoon overboord hoor Fout zeker?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
09 aug 2023 21:10
Led lampen,goed idee maar voor de boord verlichting op schepen zijn ze nog niet overal toegestaan,had zo mooi kunnen wezen.
Dat is puur regelgeving. Het is gewoonweg voor de meeste producenten van ledlampen niet haalbaar om lampen speciaal voor scheepvaart te maken en te laten keuren. Als ze niet aan strenge regelgeving hoefden te voldoen, was dat een stuk makkelijker geweest. Soms staat regelgeving modernisering ook gewoon in de weg.

Overigens mag je ongekeurde lampen dan weer wel gebruiken in een gloednieuw schip, want die worden als geheel gekeurd met de lampen erbij.

Een beetje zoals dat je niet zomaar iedere radio in de auto mag inbouwen (zonder e-keur mag officieel niet), maar als die ongekeurde standaard in de auto geleverd wordt, dan is is mee getest en dus mag het wel.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
09 aug 2023 20:53
Jablan schreef:
09 aug 2023 20:01
Mooi. Als jij er niet tegen kunt, waarom dan iedere keer de overige politici verbaal tot de enkels afzagen? Zo help je zelf de slangenkuil in stand te houden.
De beste timmerlieden staan nu eenmaal aan de kant om een glas Whiskey te drinken. Eenmaal genuttigd is het verstandiger aan de kant te blijven. :D
Ik blaas mijn partijtje gewoon mee hoor. Betaal mijn belastingen, doe wat vrijwilligerswerk, veeg mijn straatje schoon, neem netjes de covid injecties en ga naar de stembus bij verkiezingen.... We kunnen niet met 16 miljoen in de 2e kamer gaan zitten.

En van de hoeveelheid whiskey die ik jaarlijks nuttig geraakt zelfs mijn altijd sobere schoonmoeder van 95 niet onder enige invloed. Moet mijn eerste glas zelfs nog drinken dit jaar.

Morgan le Fay
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Somewhere down that crazy river :(

Plaats reactie