Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb gelukkig een ventilatiesysteem dat altijd werkt. En een warmtewisselaar die ervoor zorgt dat het verlies qua temperatuur minimaal is. Van Vattenfall heb ik nog geen 190 euro gezien.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
12 nov 2022 13:46
Hier ook die 190 euro ontvangen. Meteen gisteren (11-11) naar de kroeg gegaan. De rest sla ik vanavond stuk.
Hebt u daar 2 avonden voor nodig? Amateur :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij mij staat het slaapkamerraam de hele dag op de kiepstand open en de pui naar buiten staat .smorgens sowieso een uur open!
En de schuifjes in het raam staan ook sowieso altijd open.
Ik ventileer wel degelijk dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 nov 2022 15:32
Je hoeft de ramen niet de hele dag open te zetten, maar neem nu vanmorgen, stralende zon, kwartiertje ramen open, vocht weg. En het is door het zonnetje zo weer opgewarmd.
Ik sluit net hier de balkondeuren die de hele dag hebben open gestaan. Prachtig weer hier aan de kust. Kamertemp nu 22 graden.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
12 nov 2022 15:11
Lady1234 schreef:
12 nov 2022 14:47
Vocht krijg je weg met ventileren.

Als je de algemene temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden zet, is er niets op tegen, als je dat wenst, jezelf extra te verwarmen met een trui of elektrische deken.

Niets sneus aan.
Weet niet of dat bij @moederslink zo is, maar veel mensen ventileren zelfs niet (meer). En dan ook nog natte was ophangen binnenshuis. Ik vind het ongezond.
Maar de lucht wordt dan droger wat weer warmer aanvoelt dan vochtige lucht.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
12 nov 2022 18:55
ZeerPrivé schreef:
12 nov 2022 15:11
Lady1234 schreef:
12 nov 2022 14:47
Vocht krijg je weg met ventileren.

Als je de algemene temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden zet, is er niets op tegen, als je dat wenst, jezelf extra te verwarmen met een trui of elektrische deken.

Niets sneus aan.
Weet niet of dat bij @moederslink zo is, maar veel mensen ventileren zelfs niet (meer). En dan ook nog natte was ophangen binnenshuis. Ik vind het ongezond.
Maar de lucht wordt dan droger wat weer warmer aanvoelt dan vochtige lucht.
Bij ons staan er wat ramen open omdat de laag zooi die over de vloerverwarming ligt moet drogen.
Maandag komt de volgende laag.
Heb er verder geen sjoege van,maar geloof de mannen die het aanleggen.
Dat verherbouwen in je huis is een crime.
Veel stof,herrie en troep.
Gelukkig hoeven we er tijdens de werkzaamheden niet te wonen,dat doen we gewoon aan boord.
Maar goed,we doen nog wat extra isolatie en hier en daar dubbel glas;alles voor het milieu!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
12 nov 2022 20:25
Wat klopt er niet aan het onderstaande artikel??
https://nieuwspaal.nl/politie-meldt-gee ... t-maarten/
Sint Maarten maakt een sprongetje terug in de tijd! Maar ik heb wel vaker de indruk dat er iets is met die artikelen bij Nieuwspaal :D

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Website met puur nepnieuws. Dat mevr Kaag en de heer Sjoerdsma dit niet keihard aanpakken is vreemd.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk moet er een onafhankelijk onderzoek ingesteld worden naar 'Nieuwspaal'. Eerst maar eens een commissie samenstellen die gaat beoordelen in hoeverre de site klachtwaardig is.

En uiteraard, om de vereisten voor de commissieleden vast te stellen moet er eerst een werkgroep gevormd worden die adviezen gaat geven ten aanzien van die vereisten. En natuurlijk wordt dit allemaal niet naar de pers gelekt. Dit forum is de Tweede Kamer niet!

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een reden te meer dat de door mij genoemde tobpolitici eens zeer kritisch naar deze site gaan kijken. Naast de door WA gestelde maatregelen ook een consultancybureau zoals Moret, Ernst en Young naar deze zaak laten kijken of wellicht Deloitte & Touche.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
13 nov 2022 09:14
Nieuwspaal is juist een heel betrouwbare nieuwsbron.
O, maar dan werk jij er zeker? :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zeg ik, breien, eerst moet er een werkcommissie worden samengesteld die de vereisten in kaart gaat brengen. Dan moet er uiteraard een beslissing worden genomen welke vereisten daadwerkelijk gaan gelden. Betrouwbaarheid zou zomaar een van de vereisten kunnen zijn, maar dat moet nog nader onderzocht worden. Daar kan in dit stadium nog geen uitspraak over worden gedaan.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

En niet te vergeten;de diverse sub commissie`s en uiteidelijk een parlementaire enquete!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij heb ik toch weer ongelooflijke mazzel. Kom net bij mijn vader vandaan, in Utrecht had ik de trein van rond 18.00 uur. Iets later kwam er een storing, vielen er een uur lang allerlei treinen uit... Niet alleen dat je een uur zou moeten wachten, maar de drukte die er toch al was zou alleen maar verdrievoudigen...

https://nos.nl/artikel/2452294-treinver ... oomstoring

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

breien schreef:
13 nov 2022 11:19
De onderzoekscommissie zal eerst zelf een gedegen extern onderzoek moeten ondergaan op betrouwbaarheid
Die zet weer een taakgroep op, die weer een werkgroep opzet, die vervolgens middels een openbare aanbesteding een externe partij gaan zoeken die het daadwerkelijke onderzoek gaat; uiteindelijk wint een of andere vage aanbieder uit een compleet ander land die er tegenaan lopen dat ze geen Nederlands spreken, dus huren we weer een onderaannemer in, de eerste kostenoverschrijdingen beginnen. Uiteindelijk wordt de opdracht nog tig keer aangepast, zijn er gigantische kostenoverschrijdingen. Dan volgt er een parlementaire enquête waarna er niets verandert en we over tig jaar het riedeltje over gaan doen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Diep treurig. De betrouwbaarheid van Nieuwspaal, staat toch als een paal boven water.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Betrouwbaarheid, alles draait om betrouwbaarheid. Je moet er op kunnen vertrouwen dat het nep is. Als dat al niet meer kan, waar gaat het dan heen met deze wereld?

Maar wie zou je die vragen willen laten stellen? Zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet, daar in die Tweede Kamer.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Kleine update wat betreft mijn probleempje incasso/Koninklijke Postnl (afgekort kpn),deze morgen bericht gekregen dat de incasso kosten zijn vervallen.
Eind goed,al goed.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
14 nov 2022 11:56
Kleine update wat betreft mijn probleempje incasso/Koninklijke Postnl (afgekort kpn),deze morgen bericht gekregen dat de incasso kosten zijn vervallen.
Eind goed,al goed.
Gelukkig, u bent toch wel een koppige Zeeuw hoor met uw eigen afkorting van kpn :wink:
Wel gelijk een automatische incasso afgegeven?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

scharrelschipper schreef:
14 nov 2022 11:56
Kleine update wat betreft mijn probleempje incasso/Koninklijke Postnl (afgekort kpn),deze morgen bericht gekregen dat de incasso kosten zijn vervallen.
Eind goed,al goed.
https://www.postnl.nl/over-postnl/over- ... chiedenis/
niet helemaal de juiste afkorting...
of hier:
https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/ ... schiedenis

Plaats reactie