Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik kom nog even terug op mijn post nl gedoe.
Het merendeel van de forumleden hier gaf mij weinig tot geen kans om te bereiken wat het nu is geworden.
Gelukkig blijkt dat ook bij grote bedrijven met goede argumenten en wat vasthoudendheid nog wel wat te bereiken is.
Doe er in vergelijkbare gevallen Uw voordeel mee.
wat mij betreft is deze zaak gesloten.
Een goede rust voor U allen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
14 nov 2022 21:16
Het gaat toch niet zozeer om de verhoging, maar vooral om de nieuwe premie in vergelijking met de andere verzekeraars. En de voirwaarden, natuurlijk.
Nou, aangezien het voor mij de afgelopen jaren niet de goedkoopste optie was, zullen andere verzekeraars de prijzen nog met meer moeten hebben laten stijgen.

Maar ik al heb gecheckt en goedkopere prijzen kunnen vinden voor hetgeen ik wil. En dat scheelt dan alweer 6-8 euro per maand. Ik wacht overigens altijd tot de laatste week van het jaar met overstappen. Wie weet wat er nog gaat wijzigen en die week heb ik vrij en tijd om alles precies uit te zoeken. Wie weet kan ik er nog eentje vinden die het nog onder de 100 euro kan houden met gedegen onderzoek.

Overigens zou ik met mijn psychologische hulp eigenlijk niet mijn eigen risico op 500 extra moeten zetten, maar ik probeer die kosten juist als een soort motivatie te gebruiken om weer snel van de hulp af te komen. Echter moet ik eerst eens van die verdomde wachtlijst af.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er komt helemaal geen pakket, slechts een nieuw simkaartje.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
14 nov 2022 22:41
ZeerPrivé schreef:
14 nov 2022 20:11
Alles kan simpel online geregeld worden. Simyo heeft een leuke Black friday deal https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen
Online bestellen?
Op dit forum lees ik dat de pakketdiensten nooit aanbellen als de bewoners thuis zijn.
Pakketdienst? Een simkaart in een envelop.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
14 nov 2022 20:11
Alles kan simpel online geregeld worden. Simyo heeft een leuke Black friday deal https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen
Prijsvechtersmerk van KPN. Prima deal.

Nijogeth schreef:
14 nov 2022 22:58
Overigens zou ik met mijn psychologische hulp eigenlijk niet mijn eigen risico op 500 extra moeten zetten, maar ik probeer die kosten juist als een soort motivatie te gebruiken om weer snel van de hulp af te komen.
De extra kosten meenemen in de aangifte IB.

Ziektekostenverzekering/Zorgkosten is bij ons allang de grootste kostenpost per maand. Vervelend, vooral omdat je er zelf weinig invloed op hebt.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth heeft het over extra kosten vanwege een vrijwillig verhoogd eigen risico, dit zijn kosten die niet aftrekbaar zijn.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Ik heb wel meer een simkaart besteld en die lag gewoon in de brievenbus. Het is echt geen aangetekend stuk.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
14 nov 2022 23:40
Maar voor die envelop moeten ze wel aanbellen.
Sinds wanneer belt de postbezorger aan als hij post in je brievenbus gooit?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 nov 2022 19:54
Lastig. Langzaam aan begin ik aan de snertphone te wennen, en inderdaad, wat een onding. Maar goed, het went. Zeker met wat hulp af en toe.

(….)
Nou ben ik gewoon benieuwd waarom een smartphone een onding is.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
15 nov 2022 09:56
breien schreef:
14 nov 2022 23:40
Maar voor die envelop moeten ze wel aanbellen.
Sinds wanneer belt de postbezorger aan als hij post in je brievenbus gooit?
Als je geen brievenbus hebt, bellen ze (in ieder geval soms) wel aan. Daar bestaat zelfs een heel vermakelijk filmpje van. Alleen wil de geadresseerde het poststuk niet in ontvangst nemen, omdat hij geen contract heeft met PostNL en omdat de postbezorgster zich niet wil legitimeren. Dan houdt het op natuurlijk.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

"Vermakelijk filmpje"?
Verschrikkelijk zoiets.

En een brievenbus is verplicht

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
15 nov 2022 10:20
witte angora schreef:
14 nov 2022 19:54
Lastig. Langzaam aan begin ik aan de snertphone te wennen, en inderdaad, wat een onding. Maar goed, het went. Zeker met wat hulp af en toe.

(….)
Nou ben ik gewoon benieuwd waarom een smartphone een onding is.
Omdat ik er niet mee om kan gaan. Het heeft twee weken geduurd voor ik er achter kwam hoe ik moest opnemen, om wat te noemen. Niet drukken, maar vegen van links naar rechts. Grotere onzin als dat kun je toch niet bedenken?

Inmiddels vermenigvuldigen de solitairapps zich als konijnen. Vrijdag komt iemand uitleggen hoe ik die zooi weer kan verwijderen, want ik heb geen idéé.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als het een android telefoon is druk je op de app en houd het vast. Je krijgt dan een scherm. Je drukt dan op de 3e optie "verwijderen"
De app wordt dan verwijderd

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 nov 2022 10:36
Omdat ik er niet mee om kan gaan. Het heeft twee weken geduurd voor ik er achter kwam hoe ik moest opnemen, om wat te noemen. Niet drukken, maar vegen van links naar rechts. Grotere onzin als dat kun je toch niet bedenken?

Inmiddels vermenigvuldigen de solitairapps zich als konijnen. Vrijdag komt iemand uitleggen hoe ik die zooi weer kan verwijderen, want ik heb geen idéé.
Haha, als konijnen….
Op de website seniorweb.nl kunt u veel tips vinden die duidelijk uitgelegd worden.
https://www.seniorweb.nl/tip/app-verwij ... d-apparaat

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
15 nov 2022 10:21
Als je geen brievenbus hebt, bellen ze (in ieder geval soms) wel aan. Daar bestaat zelfs een heel vermakelijk filmpje van.
Ah, weer een bekende kansloze soeverein. Tsja... vorige week kwam ik tijdens mijn werk nog deze tegen. De enigen die reageerden op mijn aanbellen waren de altijd aanwezige honden, dus de boetes zijn me bespaard gebleven :mrgreen:

Afbeelding

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 nov 2022 10:36
Lowieze schreef:
15 nov 2022 10:20
witte angora schreef:
14 nov 2022 19:54
Lastig. Langzaam aan begin ik aan de snertphone te wennen, en inderdaad, wat een onding. Maar goed, het went. Zeker met wat hulp af en toe.(….)
Nou ben ik gewoon benieuwd waarom een smartphone een onding is.
Omdat ik er niet mee om kan gaan.
Maar dat moet je die telefoon niet verwijten :D

Mijn ervaring met mensen uit mijn omgeving die ook op latere leeftijd overstapten op een smartphone is dat het even wennen is, maar dat (met een beetje goede wil) de dingen die je echt nodig hebt, wel onder de knie te krijgen zijn. Dat was dan wel met een Iphone, die voor mijn gevoel nét wat intuïtiever te bedienen is, maar ook met een Android komt 't vast goed hoor WA :wink:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik denk steeds meer terug aan vroeger, toen de doorgaande wegen niet met asfalt waren belegd, maar gewoon met straatstenen. Echte dus, niet die rare klinkers. Om wat te noemen. Wat een rust.... bellen kostte een kwartje, dus dat deden mensen zo weinig mogelijk. De bus en de tram reden gewoon, en de treinen reden gewoon volgens het spoorboekje dat je kon kopen, en waar je een jaar mee kon doen. In die tijd had je geen NS-app, en die had je ook helemaal niet nodig omdat alles het gewoon deed...

Het was de tijd van de PTT: Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen. En echt, als er ergens door de PTT gegraven werd, werd er inderdaad een klein wit tentje over het gat heen gezet.

Het was de tijd dat je nog fatsoenlijke jassen kon kopen. Tegenwoordig loopt iedereen in gekleurde plastic zakken, en dat is dan 'hip' en 'cool'. Ammehoela. Het ziet er gewoon niet uit. Een beetje vuilniszak (waar je in geval van nood gewoon drie gaten in knipte en over je lijf heen trok) is nog van betere kwaliteit.

Vroeger was niet alles beter, maar mensen waren wel meer tevreden, en het leven was een stuk overzichtelijker.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 nov 2022 11:46
Nou... ik denk steeds meer terug aan vroeger, toen de doorgaande wegen niet met asfalt waren belegd, maar gewoon met straatstenen. Echte dus, niet die rare klinkers. Om wat te noemen. Wat een rust.... bellen kostte een kwartje, dus dat deden mensen zo weinig mogelijk. De bus en de tram reden gewoon, en de treinen reden gewoon volgens het spoorboekje dat je kon kopen, en waar je een jaar mee kon doen. In die tijd had je geen NS-app, en die had je ook helemaal niet nodig omdat alles het gewoon deed...

Het was de tijd van de PTT: Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen. En echt, als er ergens door de PTT gegraven werd, werd er inderdaad een klein wit tentje over het gat heen gezet.

Het was de tijd dat je nog fatsoenlijke jassen kon kopen. Tegenwoordig loopt iedereen in gekleurde plastic zakken, en dat is dan 'hip' en 'cool'. Ammehoela. Het ziet er gewoon niet uit. Een beetje vuilniszak (waar je in geval van nood gewoon drie gaten in knipte en over je lijf heen trok) is nog van betere kwaliteit.

Vroeger was niet alles beter, maar mensen waren wel meer tevreden, en het leven was een stuk overzichtelijker.
Niet zo somber hoor, wa. Ik kan zo een hele lijst met dingen van vroeger opnoemen die slechter waren voor de mensen.
Erger u niet, verwonder u slechts.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

2 telefoonnummers naast elkaar lijkt mij niet handig WA , laat staan weer een 3e nieuw nummer.
Heel vaak moet je immers verifiëren dmv een sms op je tel en dat is nu bekend bij alle organisaties.

Met die nieuwe nummers moet je dan nu overal gaan inloggen bij alle organisaties om dan je telefoonnummer te gaan veranderen .
En welk nummer kies je dan bij de ene organisatie en welk nummer dan bij de ander , wanneer je 2 telefoonnummers hebt?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 nov 2022 11:46
Het was de tijd dat je nog fatsoenlijke jassen kon kopen. Tegenwoordig loopt iedereen in gekleurde plastic zakken, en dat is dan 'hip' en 'cool'. Ammehoela. Het ziet er gewoon niet uit. Een beetje vuilniszak (waar je in geval van nood gewoon drie gaten in knipte en over je lijf heen trok) is nog van betere kwaliteit.
Tsja. Wat jouw gevoel is, is duidelijk, en ik snap het deels ook wel. Toch zou ik niet terug willen naar "vroeger".

Soms is het gewoon goed om te kijken naar alles wat er wel beter is dan in de tijd van paard en wagen en straatstenen. En naar wat er wél mogelijk is. Natuurlijk kan je tegenwoordig "gekleurde plastic zakken" kopen. Maar ook ouderwetse degelijke jassen zijn gelukkig gewoon te koop. Het is maar waar je op focust...

Plaats reactie