Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
24 jun 2022 15:23
scontra schreef:
24 jun 2022 14:57
angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:31


Kan het toch niet laten om even een steentje in het zo rimpelloze water van het vijvertje te gooien. :oops:

Als u er zo overtuigd bent dat iedereen in Nederland elke vlag kan uithangen welke hij/zij maar wil, dan zou u het leffie eens moeten nemen/hebben om een Palestijnse vlag aan uw vlaggenmast of gevel te hangen,
Ben benieuwd hoe snel de tegenstanders daarvan dan bij u voor de deur staan en welke hun nationaliteit, of dat van hun voorvaderen, zij hebben.


Gretta Duisenberg deed dat overigens wel.
Zeker, maar ondanks dat het een 'sterke' vrouw was, heeft het haar toch een hele hoop ellende bezorgd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar even een wat lolliger onderwerp.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... xemplaren/


Dus volgens Radar zou je je ondergoed na een jaar moeten weggooien. 😁😁

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Wij hangen tweemaal per jaar het Nederlandse driekleur in de vlaggenmast, nl. op 4 en 5 mei.
Alle andere dagen hangt er een rood-wit-blauwe welkomwimpel in top.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb geeneens een vlag , maar zou ook willen/kunnen kiezen voor een witte vlag. 😇

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziezo, heb mijn belastingteruggave ook binnen.
Kan wel weer een gebakje van af en een kappertje en een dikke vette sorbet op een zonnig terrasje :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 jun 2022 16:12
Ik heb geeneens een vlag , maar zou ook willen/kunnen kiezen voor een witte vlag. 😇
Laken mag ook :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
24 jun 2022 16:21
moederslink schreef:
24 jun 2022 16:12
Ik heb geeneens een vlag , maar zou ook willen/kunnen kiezen voor een witte vlag. 😇
Laken mag ook :D
Witte lakens hingen we vroeger voor de ramen, uit respect voor een overleden buur die naar zijn/haar laatste rustplaats werd gebracht.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker, de hele straat met witte ramen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:12
Waarom zou je ergens moeten gaan wonen waar je een vlag van op hangt?
Dus als ik een Friese vlag op ga hangen, een Achterhoekse, een Zeeuwse of een lhbti vlag ophang, dan moet ik maar gaan verhuizen of op zijn minst een geslachtsverandering ondergaan?
Ja.

Ik heb een vlag van Max Verstappen opgehangen vorig jaar en dus bivakkeer ik nu al een paar maanden in zijn achtertuin. Hij is er eigenlijk nooit, dus last heeft ie niet van me.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat spaart weer een vlucht uit naar Thessaloniki. Gunstig voor schiphol.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
24 jun 2022 15:22
Tot slot, wat mij betreft , hierover :
het " tolerante " Nederland is niet meer. Het is een illusie ( geworden ) , helaas.
Mensen zijn niet meer zo tolerant en hebben veel kortere lontjes gekregen.
Anders denkenden, andere genders etc , het wordt bekritiseerd, veroordeeld en afgebrand.
eg ook heel fijne dingen mee, positiviteit ook, liefdevolle aardige mensen, maar sluit mijn ogen niet voor al het andere , voor het tuig etc.
Ach ja, Amsterdam was tolerant. De rest van Nederland (naja, een groot deel dan) is altijd al bekrompen geweest, in die zin: de blik veel te veel naar binnen gericht, zich niet open stellen voor mensen van elders. Het is juist enigszins ten goede veranderd. 'Eigen kerk eerst' hoor je, in tegenstelling tot enkele decennia geleden, nauwelijks nog op de Veluwe, om wat te noemen. Alhoewel, toen in Wapenveld? Waar in een bepaalde winkel slechts één asielzoeker tegelijk naar binnen mocht, zogenaamd omdat er zoveel werd gestolen, terwijl dat naderhand helemaal niet het geval bleek te zijn?

https://krant.telegraaf.nl/krant/vandaa ... nveld.html

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
24 jun 2022 09:44
kuklos schreef:
23 jun 2022 22:27
Dat iedereen die jij met een minnetje wegzet juist niet de racisten zijn, maar gewoon een open en eerlijke discussie willen?
Heb je zelf ook in de gaten hoe groot de (onjuiste) generaliserende aanname is die hierin zit?

Ik kom nogal vaak over de vloer bij het type mensen wat "met een minnetje werd weggezet", en ik kan je één ding zeggen: die zijn over het algemeen absoluut niet gewoon uit op een open en eerlijke discussie.
Misschien geen open en eerlijke discussie met jou,maar dat is te begrijpen.
Overigens met alle respect voor je werk,dat is jammer genoeg gewoon nodig :wink:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ah ja, als je een andere mening hebt dan de grachtengordel bewoners ben je bekrompen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
23 jun 2022 22:27
Jij, en anderen hier, doen precies wat Wilders groot heeft gemaakt. Namelijk werkelijk elke kritiek en discussie afwijzen. Heb je ooit wel eens beseft dat juist dat alles zo vergiftigt? Dat iedereen die jij met een minnetje wegzet juist niet de racisten zijn, maar gewoon een open en eerlijke discussie willen?
Jij wilt geen discussie, jij wilt je mening bevestigd zien.

Nederland heeft een eeuwen ervaring met migranten, vluchtelingen, asielzoekers, kortweg mensen uit andere landen opnemen. Dat ging altijd goed, totdat er in de jaren 50-60-70 van de vorige eeuw gastarbeiders hierheen werden gehaald.
Ze hoefden geen Nederlands te leren, want ze zouden toch teruggaan.

Dat is een mening vanuit Nederlands perspectief.

Nu de andere kant. Je bent in een ander land om geld te verdienen, maar op de plek waar je daarvoor hebt geleefd, verandert niets of wordt het leven nog slechter / moeilijker. Je besluit te blijven, je haalt je familie hierheen.

Wat heb je dan? Een anderstalig gezin in Nederland, dat de taal niet spreekt. Onhandig. Maar nog steeds werd Nederlands-als-2e-taal niet aangeboden door de Nederlandse overheid. Met als gevolg, dat elke taalgroep elkaar opzocht en opzoekt, eerst om elkaar te helpen de weg te vinden in het vreemde land, later voor de culturele component.

En dit is de basis voor de hele reeks problemen, die jij en anderen hier signaleren. Elkaar niet kennen en niet/nauwelijks met elkaar omgaan. Wil je het oplossen, moet je bij de basis beginnen.

Integreren kun je niet opleggen en moet van twee kanten komen.

Oplossingen zoals 'niet toelaten' in alle variaties zijn geen oplossing, want wie echt wil, is toch hier. Legaal, illegaal, maakt niet uit, zolang het hier beter is dan waar men vandaan kwam. Moederslink heeft het goed gezien (eerste zin):
moederslink schreef:
24 jun 2022 12:07
Dan is het : de taal spreken en integreren!

Hier zag ik vd week een schooltas bungelend aan een Turkse vlag 🤓 !
Aparte Islamitische scholen , aparte theehuizen , ga zo maar door.....
Hoezo integratie , denk ik dan??
Hier hangt verderop een schooltas aan een regenboogvlag en dan wel de nieuwe, met wit-grijs-zwart erin. Wij vinden het leuk. :mrgreen:
Terug naar je punt met de vlag van het land van de ouders / grootouders. Meestal is er geen andere vlag in huis. De diepere oorzaak staat hierboven - de grootouders mochten niet integreren, de ouders konden niet integreren en de jongeren zijn in die traditie opgevoed.

kuklos schreef:
24 jun 2022 10:21
sjohie schreef:
24 jun 2022 09:17
Als alle objectieve omstandigheden hetzelfde zijn, dus zelfde stabiele levenssituatie, toegang tot zorg en onderwijs etc, dan is een allochtoon, niet crimineler of dommer dan een autochtoon.
Geweldig staaltje van goedpraten dat in de misdaadstatistieken allochtonen oververtegenwoordigd zijn.
Sjohie objectiveert wanneer en waarom groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers.
kuklos schreef:
24 jun 2022 14:03
Waarom hangt iemand een Turkse vlag op? Als Turkije zo geweldig is dat je daarvan een vlag ophangt als je geslaagd bent, ga daar dan ook wonen.
Wil je in Nederlander wonen, wordt dan Nederlander en dus ook NL vlaggen in dergelijke situaties, de NL taal spreken etc. Enige uitzondering is expats. maar die gaan op een gegeven moment weer terug.
Heb je wel eens aangebeld en gevraagd waarom het die vlag is?

Je eist dat de ander Nederlands spreekt? Hoe dan? Juist de afgelopen 20 jaar is Nederlands-als-2e-taal achteruit gegaan door marktwerking, eigen bijdragen. En dan zwijg ik over de kwaliteit van die opleidingen. De facto is het momenteel heel erg moeilijk om een goede taalcursus te vinden en dat is een grote drempel om te kunnen integreren.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
24 jun 2022 12:21
Kijk naar die Roemeense fraude toendertijd, of waren het Bulgaren ??
Het was maffia, die Bulgaarse Roma en Sinti als werkezels heeft ingezet. Wij hebben er vreselijk om gelachen, want die fraude was alleen mogelijk door slechte wetgeving. Daarna kwam de overreactie en tegenwoordig kost de controle op de uitkeringen en toeslagen meer dan ooit tevoren.
Ik zit er eenvoudiger in. Accepteer dat ca. 4% van het geld niet helemaal goed terecht komt, zolang 96% maar wel op de juiste plek belandt. Dan werkt een regeling goed en ben je nauwelijks geld kwijt aan controles, die ook van belastingen betaald worden.

moederslink schreef:
24 jun 2022 15:22
Mensen zijn niet meer zo tolerant
De nieuwe school van zoon heeft ons al bij zijn aanmelding positief verrast. Tolerantie is daar geen leeg woord, wordt in de praktijk gebracht.

Lady1234 schreef:
24 jun 2022 15:59
Dan maar even een wat lolliger onderwerp.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... xemplaren/

Dus volgens Radar zou je je ondergoed na een jaar moeten weggooien. 😁😁
Kijkt de bankrekening na, werpt een blik in de wasmand ... ondergoed haalt bij ons maximaal 18 maanden en gaat bij het restafval.

juliomariner schreef:
24 jun 2022 22:03
Ah ja, als je een andere mening hebt dan de grachtengordel bewoners ben je bekrompen.
Ik vind de gemiddelde grachtengordelbewoner ook bekrompen. Heeft alles met mijn jeugd en opleidingen te maken, dat was internationaal en zo'n multi-culturele omgeving zorgt ervoor, dat je snel leert niet te oordelen, respect te tonen en je blik op de wereld veel breder wordt.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 jun 2022 16:12
Ik heb geeneens een vlag , maar zou ook willen/kunnen kiezen voor een witte vlag. 😇
De witte vlag is alleen om in de havens de "drinkwaterboot"te bestellen :)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
24 jun 2022 22:11
juliomariner schreef:
24 jun 2022 22:03
Ah ja, als je een andere mening hebt dan de grachtengordel bewoners ben je bekrompen.
Ik vind de gemiddelde grachtengordelbewoner ook bekrompen. Heeft alles met mijn jeugd en opleidingen te maken, dat was internationaal en zo'n multi-culturele omgeving zorgt ervoor, dat je snel leert niet te oordelen, respect te tonen en je blik op de wereld veel breder wordt.
Ik wil niet veel zeggen, maar de hedendaagse gemiddelde grachtengordelbewoner verschilt nogal met de oorspronkelijke Amsterdammers...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
24 jun 2022 21:57
Moneyman schreef:
24 jun 2022 09:44
Heb je zelf ook in de gaten hoe groot de (onjuiste) generaliserende aanname is die hierin zit?

Ik kom nogal vaak over de vloer bij het type mensen wat "met een minnetje werd weggezet", en ik kan je één ding zeggen: die zijn over het algemeen absoluut niet gewoon uit op een open en eerlijke discussie.
Misschien geen open en eerlijke discussie met jou,maar dat is te begrijpen.
Ik denk niet dat je een goed beeld hebt van wat mijn werk daadwerkelijk inhoudt en welke gesprekken ik aan de deur voer. Maar hoe dan ook ligt daarin niet het probleem.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ken helemaal geen grachtengordelbewoners, dus ik kan ook niet oordelen of ze bekrompen zouden zijn. En mijn omgeving was toch ook multi-cultureel en internationaal.

Ik heb trouwens de pest aan mensen in hokjes stoppen. Alsof iedereen aan elkaar gelijk is.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een wonderlijke spammail gehad: zou van DHL komen. Helaas heb ik niks besteld, is er geen 1e poging gedaan om een pakket te bezorgen, en waarom moet ik mijn adres bevestigen als ze al eerder aan de deur zijn geweest?

Het IQ van die criminelen zal niet zo heel erg hoog liggen denk ik. :lol:

Plaats reactie