Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 jan 2023 20:07
rwolters schreef:
17 jan 2023 19:24
Even ter info (mede met het oog op de komende verkiezingen): Nanninga (ex-FvD), Fentrop (ex-FvD), FvD, PVV en SGP hebben tegen gestemd als het gaat om discriminatie van gehandicapten. Dus als je ongevraagd gehandicapt bent: je kunt ook nog eens te ***** krijgen van die partijen.
Terecht is hierop tegengestemd. Artikel 1 van de grondwet eindigt dat discriminatie verboden is op welke grond dan ook. Het toevoegen van handicap is puur symbolisch net als de eerdere toevoeging van geaardheid. Hoeveel gronden moeten er nog meer onnodig bijgefantaseerd worden? Sommige politici lenen zich daar terecht niet voor.
Eens. De conclusie van rwolters is lekker kort door de bocht en is vooral sentimenteel van aard.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

J. Deltoer schreef:
17 jan 2023 20:11
De nieuwe fascisten zijn zij die zich antifascisten noemen en anderen onder het mom van fascisme de mond willen snoeren (of hipper: anderen willen cancellen).
'Jullie zijn fascisten...''Neeeh, júllie zijn fascisten...'. Echt, ik vind het gewoon hllarisch in al zijn treurigheid.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
18 jan 2023 16:51
Het regent
🌧🌧🌧🌧

Hier niet.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk vind ik de groep antifa, maar ook de andere kant van het spectrum (NVU, FvD en in mindere mate de PVV) verschrikkelijk polariserend. Ben je het niet met ze eens, dan ben je een tegenstander. Als je vraagt of ze hun mening kunnen onderbouwen dan komen de uitspraken 'je moet onderzoek doen', 'je snapt het toch niet' en 'je hebt al een beeld gevormd door de mainstream media ' je het vaakst om de oren. Een echte discussie of een gesprek op niveau zit er dan al vaak niet meer in.

De hele discussie over het klimaat die we hier in Europa voeren, waarbij we vooral onszelf economisch de das omdoen en doelen stellen die we toch niet kunnen bewerkstelligen, dat vind ik persoonlijk de meest nutteloze ooit. Zolang landen als de VS, China en India economische groei en welvaartgroei bovenaan hebben staan en het klimaat ergens onderaan de prioriteiten bundelt, kunnen we van alles proberen, maar dat heeft totaal geen nut. En wat denk je van Afrika? Als die moeten kiezen tussen een armoede, maar klimaatbehoud of vervuilende fabrieken en stijgende welvaart, dan kiezen ze altijd voor het 2e. We hebben hier altijd zo makkelijk praten, maar zolang er zoveel landen amper welvaart kennen, kunnen we geen klimaatprobleem (wat ik persoonlijk niet als probleem zie, maar wat hier niet van belang is) oplossen. Dan trekken we alleen onze welvaart naar beneden en is het resultaat wereldwijd qua klimaat gewoon 0.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De belangrijkste maar ook minst besproken oplossing, want politiek onhaalbaar, van stikstof, co2, vervuiling enz is het inperken van de mensheid. We zitten er nu met 8 miljard en dat zou best wel eens heel wat minder kunnen. De wereld lijdt onder een enorme sprinkhanenplaag en wij zijn de sprinkhaan.
In Afrika gaat de bevolkingsexplosie gewoon verder en het vluchten naar Europa wordt steeds populairder. Juliana zei in de troonrede van 1950 dat Nederland vol was, overvol zelfs, en dat emigratie de oplossing was om het land leger te krijgen. Nu zijn we met 18 miljoen en de immigratie gaat ongeremd door.
Sommigen noemen dat omvolken. Anderen zeggen dat je dat niet mag zeggen. Ik zeg dat je in Nederland alles zou moeten mogen zeggen.
Overigens heb ik weinig met wappies die in de coronatijd zaken beter wisten dan artsen en hun uitspraak ga zelf onderzoek doen is te zielig om daar op in te gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mocht iemand zich nou echt nog tien minuten stierlijk vergeten, dan heb ik een mooie cursus "veel woorden, weinig zeggen" voor je. Leer ook om deze gave te beheersen :P

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb hem toch maar niet afgekeken. In mijn werkzame leven, nog niet zo lang geleden, had ik teveel te maken met consultants die er een sport van maakten zoveel mogelijk engelse woorden te vermengen met het nederlands. Zij vonden dat hip en intelligent, ik dom en pedant. Dit filmpje deed me er iets teveel aan denken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
19 jan 2023 14:31
In mijn werkzame leven, nog niet zo lang geleden, had ik teveel te maken met consultants die er een sport van maakten zoveel mogelijk engelse woorden te vermengen met het nederlands. Zij vonden dat hip en intelligent, ik dom en pedant. Dit filmpje deed me er iets teveel aan denken.
Zo te zien heb je de parodiërende strekking niet gemist :wink:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze beelden de gemiddelde influencer uit. Ik kan er wel om lachen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je niets kunt kun je altijd nog influencer worden.
Ik weet niet wie ze beinvloeden maar ik ben er 0 vatbaar voor.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
19 jan 2023 20:07
Ze beelden de gemiddelde influencer uit. Ik kan er wel om lachen.
De gemiddelde windbuil.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Meerdere woorden met dezelfde betekenis. We bedoelen hetzelfde.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het trekvogelpad ken ik niet, maar mijn ervaringen met de diverse boekjes van wandelnet zijn dat er links en rechts nogal eens fouten in de beschrijving staan, en de markering is ook lang niet altijd compleet c.q. duidelijk. Of het daarmee non-conform is weet ik niet, wel dat je recht hebt op reparatie van het product: een pad dat keurig gemarkeerd aan de beschrijving voldoet.

Maar feit is wel: doorgaans kom je wel andere vogels tegen die bezig zijn met de grote wandeltrektochten.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij horen ganzen ook bij trekvogels. Zelfde geldt voor kramvogels koperwijken, sijsjes barmsijsjes, bonte kraaien etc. De kans lijk me klein dat je niet 1 van deze soorten tegen komt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe zou u willen bewijzen dat u iets NIET gezien hebt? Dat is een onmogelijkheid.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
20 jan 2023 21:29
Hoe zou u willen bewijzen dat u iets NIET gezien hebt? Dat is een onmogelijkheid.
Gelukkig is er het eerste jaar sprake van een omgekeerde bewijslast :wink:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
20 jan 2023 20:53
(...)
De trekvogels zijn in de wintermaanden naar het zuiden gevlogen. Dus als ik in de wintermaanden de route zou volgen dan kan men ook verwachten dat men geen trekvogels ziet. Dus dan geldt het niet
Er zijn ook trekvogels uit het noorden of noord-oosten die in onze streken overwinteren, zg. wintergasten. Dus ook in de winter kun je hier trekvogels zien.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
20 jan 2023 21:10
Volgens mij horen ganzen ook bij trekvogels. Zelfde geldt voor kramvogels koperwijken, sijsjes barmsijsjes, bonte kraaien etc. De kans lijk me klein dat je niet 1 van deze soorten tegen komt.
ik weet zeker dat ik al die beestjes nog nooit gezien heb.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik ze niet herken.
Wat ik wel herken zijn reigers,meeuwen en aalscholvers,voornamelijk omdat die alles ondersch**ten.
En,oja,soms op stille nachten meestal in afgelegen gebieden in Frankrijk de nachtegaal,die zie ik dan niet maar hoor ik wel,heel mooi!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
20 jan 2023 20:53
Deze zomer wil ik het Trekvogelpad volgen. Vanmorgen het routeboekje aangeschaft.
Stel dat ik het hele pad gewandeld heb en geen enkele trekvogel heb gezien. Dan is dat nonconform. Mijn redelijke verwachting is toch wel dat ik tijdens de wandeling ook een trekvogel zou zien.
Gaat u 414 km wandelen ?
Elke vogel is een trekvogel aangezien ze dagelijks een korte of langere trektocht maken om te foerageren.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

scharrelschipper schreef:
20 jan 2023 21:45


ik weet zeker dat ik al die beestjes nog nooit gezien heb.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik ze niet herken.
Wat ik wel herken zijn reigers,meeuwen en aalscholvers,voornamelijk omdat die alles ondersch**ten.
En,oja,soms op stille nachten meestal in afgelegen gebieden in Frankrijk de nachtegaal,die zie ik dan niet maar hoor ik wel,heel mooi!
In Frankrijk kennen ze vooral de Ortolaan ( eerst verdronken in armagnac en daarna in z'n geheel gegeten incl. ingewanden en botjes een echte delicatesse)

https://voertaal.nu/ortolanen-de-verboden-delicatesse/

Plaats reactie