Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In de eerste klasse zijn de mensen zelf ook wel wat rustiger, daar zitten tenslotte de zakenmensen en de rest van elite.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 11:50
Lisa29 schreef:
15 mei 2023 09:22
Och, ik hoor wel bij het 'gewone volk'. Maar in de trein helpt de rust van de 1e klasse om overprikkeling door drukke mensen in de 2e klasse te voorkomen. En die 9 euro per maand heb ik daar zeer zeker voor over😁
Drukke mensen in de 2e klasse? Het zijn er gewoon meer.
En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tijd voor het herinvoeren van de derde klasse voor dit gajes. Dan kan de 2e klasse dienen als buffer tussen hen en de 1e klasse.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
15 mei 2023 12:06
In de eerste klasse zijn de mensen zelf ook wel wat rustiger, daar zitten tenslotte de zakenmensen en de rest van elite.
De rest van de elite? Laat me niet lachen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
15 mei 2023 12:52
Lady1234 schreef:
15 mei 2023 11:50
Lisa29 schreef:
15 mei 2023 09:22
Och, ik hoor wel bij het 'gewone volk'. Maar in de trein helpt de rust van de 1e klasse om overprikkeling door drukke mensen in de 2e klasse te voorkomen. En die 9 euro per maand heb ik daar zeer zeker voor over😁
Drukke mensen in de 2e klasse? Het zijn er gewoon meer.
En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 13:16
witte angora schreef:
15 mei 2023 12:52
Lady1234 schreef:
15 mei 2023 11:50


Drukke mensen in de 2e klasse? Het zijn er gewoon meer.
En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.

Lucas96
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2023 11:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lucas96 »

witte angora schreef:
15 mei 2023 13:32
Lady1234 schreef:
15 mei 2023 13:16
witte angora schreef:
15 mei 2023 12:52
En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.
Dat is zeker. De tegenstelling is dat als ik fiets (in de meeste gevallen omdat ik er dol op ben), ik altijd denk dat automobilisten vaak vervelend zijn en geen rekening houden met het feit dat jij ook verkeersdeelnemer bent. En als ik in de auto stap, verandert de houding. Wie heeft dit nog meer?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
15 mei 2023 13:32
Lady1234 schreef:
15 mei 2023 13:16
witte angora schreef:
15 mei 2023 12:52
En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.

Maar ja, u hebt nu eenmaal hinder van iedereen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
15 mei 2023 13:32
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.
[/quote]

Zag laatst een aflevering van 'de slechtste chauffeur van Nederland'.
Daar worden rijbewijsbezitters getest op hun rijvaardigheid en wat die voor stunts uithalen daarbij vergeleken is hetgeen u hier omschrijft slechts kinderspel.
Alhoewel je zal maar zo'n .................** in het dagelijksverkeer tegenkomen.

**kleur het plaatje en verzin zelf de bijbehorende tekst.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 11:50
Lisa29 schreef:
15 mei 2023 09:22
Och, ik hoor wel bij het 'gewone volk'. Maar in de trein helpt de rust van de 1e klasse om overprikkeling door drukke mensen in de 2e klasse te voorkomen. En die 9 euro per maand heb ik daar zeer zeker voor over😁
Drukke mensen in de 2e klasse? Het zijn er gewoon meer.
Doordeweeks heb ik niet het voordeel van de 1e klas en dan zit ik af en toe in de 2e klas. Mijn ervaring is dat het niet alleen (veel) meer mensen zijn maar ook dat er veel meer luide gesprekken en soms negatieve vibes zijn.
Dat kunnen andere mensen anders ervaren. Ik kan alleen zeggen wat voor mij prettig en onprettig is en dat ik daarnaar handel.
En dus geniet van 1e klas in het weekend.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
15 mei 2023 15:16
witte angora schreef:
15 mei 2023 13:32
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.
Zag laatst een aflevering van 'de slechtste chauffeur van Nederland'.
Daar worden rijbewijsbezitters getest op hun rijvaardigheid en wat die voor stunts uithalen daarbij vergeleken is hetgeen u hier omschrijft slechts kinderspel.
Alhoewel je zal maar zo'n .................** in het dagelijksverkeer tegenkomen.

**kleur het plaatje en verzin zelf de bijbehorende tekst.
[/quote]Ik denk dat het ganse land wel eens op herhalingscursus verkeersdeelnemer mag gaan. Maar ja.... gebrek aan onderwijzers, examinatoren, en bovenal: wie gaat dat betalen? Niemand....

Aan de andere kant is het ook vaak onwil. Hoe vaak ik hier op de stoep bijna ben omver gereden door fietsers. "Mevrouw, het is hier geen fietspad'. 'Ja weet ik'. 'Stap dan af'. Je krijgt nog net geen middelvinger. En als het nou de jeugd was....
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 mei 2023 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee hoor, dat wordt niet anders ervaren. Ik reis ook liever eerste klasse. Net zoals ik liever business class vlieg dan toeristenklasse en liever eigenlijk nog een prive jet.
Maar helaas, Deltoer zit bij
jan rap en zijn moer.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ lisa

Ik weet niet wat negatieve vibes zijn, maar u gaat wel naar voorstellingen van bijvoorbeeld tv programma’s, die grote groepen mensen zullen ook niet allemaal fluisteren.

Maar als je alleen in een coupé zit, praat je met niemand. Dat is logisch.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Tja, de vergelijking gaat behoorlijk mank. Maar dat maakt niet uit, ik weet wat voor mij het beste is en dat die 9 euro per maand het dubbel en dwars waard zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 15:40
@ lisa

Ik weet niet wat negatieve vibes zijn, maar u gaat wel naar voorstellingen van bijvoorbeeld tv programma’s, die grote groepen mensen zullen ook niet allemaal fluisteren.

Maar als je alleen in een coupé zit, praat je met niemand. Dat is logisch.
Nou ik hoor en zie mensen die alleen zijn toch echt hard praten ,en behoorlijk hinderlijk ook. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
15 mei 2023 15:38
Ik denk dat het ganse land wel eens op herhalingscursus verkeersdeelnemer mag gaan. Maar ja.... gebrek aan onderwijzers, examinatoren, en bovenal: wie gaat dat betalen? Niemand....
Niet per se op herhalingscursus, maar juist een cursus waarbij men beoordeeld of je overzicht kan houden, voertuigcontrole hebt in onverwachte situaties, een slipcursus en minimaal een parcours achteruit.

Te hard rijden blijf je toch houden, dan kun je beter zorgen dat ze ook de controle over hun voertuig blijven houden en situaties juist kunnen inschatten. Er zijn genoeg situaties op de weg waar te hard rijden geen gevaar oplevert, maar er zijn er veel meer waar dat wel gevaar oplevert en er zijn er teveel die dat niet in kunnen schatten.

Daarbij zie ik teveel mensen die gewoon echt een slechte voertuigcontrole en een heel slecht overzicht in het algemeen. Niet weten wat er om ze heen gebeurt, geen idee hebben hoe een bocht normaal aan te snijden in druk verkeer. Dat soort dingen.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
15 mei 2023 19:20
Daarbij zie ik teveel mensen die gewoon echt een slechte voertuigcontrole en een heel slecht overzicht in het algemeen. Niet weten wat er om ze heen gebeurt, geen idee hebben hoe een bocht normaal aan te snijden in druk verkeer. Dat soort dingen.
Zoiets inderdaad. Je omschrijving lezende krijg ik het gevoel dat het halve land dementerend is. En misschien is dat ook wel zo, in zeker opzicht.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de te hard rijders mogen uiteraard te hard blijven rijden. Alleen de anderen moeten op les. 😁

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, de te hard rijders moeten leren hoe ze hun voertuig onder alle omstandigheden beheersen. Een gaspedaal te diep intrappen kan zelfs het kleinste kind. Maar er verantwoord mee om gaan, daar komt wel wat meer bij kijken.

Niettemin moeten wat mij betreft ook de hardrijders op een cursusje. Misschien wel twee of drie.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
15 mei 2023 20:32
Nee, de te hard rijders moeten leren hoe ze hun voertuig onder alle omstandigheden beheersen. Een gaspedaal te diep intrappen kan zelfs het kleinste kind. Maar er verantwoord mee om gaan, daar komt wel wat meer bij kijken.

Niettemin moeten wat mij betreft ook de hardrijders op een cursusje. Misschien wel twee of drie.
Er was een tijd dat we nog wat sneller mochten rijden dan nu.
En er was een tijd dat boete`s voor te snel rijden veel minder voorkwamen.
Ik heb mijn rijbewijs nu 44 jaar,en de eerste pakweg 35 jaar heb ik blijkbaar nooit te hard gereden,maar daarna toch wel ieder 2 jaar gemiddeld een prent voor ong.5 km. te hard rijden en dat terwijl mijn vrouw zegt dat ik niet "opschiet" :D
Denk dat de controle`s veelvuldiger en "beter"zijn geworden en boete`s zijn natuurlijk ook een verdienmodel voor de staat.
Waren er vroeger ook minder ongelukken?
Maar misschien kun je dat niet vergelijken omdat het verkeer natuurlijk ook in aantal is toegenomen.

Plaats reactie