Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
12 okt 2023 17:50
Het zou misschien wel eens kunnen dat er in Amerika een Kennedy als president komt.
Voor zover ik begreep gaat hij onafhankelijk campagne voeren, dus niet als democraat of republikein.
Ben benieuwd.

Die in 2021 actie voerde tegen de coronavaccins, een complotdenker is en zei dat mensen het onder de toenmalige coronamaatregelen zwaarder hadden dan Anne Frank in de Tweede Wereldoorlog?
Ik mag hopen dat hij geen enkele kans maakt.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
12 okt 2023 17:57
Onkruid71 schreef:
12 okt 2023 17:50
Het zou misschien wel eens kunnen dat er in Amerika een Kennedy als president komt.
Voor zover ik begreep gaat hij onafhankelijk campagne voeren, dus niet als democraat of republikein.
Ben benieuwd.

Die in 2021 actie voerde tegen de coronavaccins, een complotdenker is en zei dat mensen het onder de toenmalige coronamaatregelen zwaarder hadden dan Anne Frank in de Tweede Wereldoorlog?
Ik mag hopen dat hij geen enkele kans maakt.
Ik heb zelf niet alles gevolgd, maar lees wel de columns van Leon de Winter in de Telegraaf. En aangaande zowel Kennedy als Trump liet hij zien dat de media geen fair beeld geven van beiden. Wat zeker niet wil zeggen dat ze heilig zijn of goed, maar het baart me wel zorgen dat de media zo snel mensen wegzetten als gekken.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind wel, dat als de democraten graag willen bepalen wat er in de media komt, ook al is het twitter, of facebook, tja, dan is het wat mij betreft tijd om weg te wezen. Want wie bepaald dan de waarheid? Dat is zeer gevaarlijk.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Snel? Bij Robert F Kennedy Jr is daar een paar jaar overheen gegaan. Zelf is hij volstrekt kansloos, maar door eventueel stemmen weg te trekken bij de Democratische kandidaat, speelt hij de Republikeinen in de kaart. Als Trump hun kandidaat wordt en hij verkozen zou worden, houd ik mijn hart vast. Het soevereine weiland van onze witte angora helpt dan ook niet meer.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En met de ideeën van deze Kennedy hoef je ook niet blij te zijn.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Nixon zou kansloos zijn, toch won hij. Trump was kansloos, toch won hij. Dat Kennedy kansloos is betwijfel ik.

Voor de verkiezingen die Trump won was ik in de VS, specifieker, in Los Angeles. Niemand was voor hem, niemand geloofde in hem werd me verteld door mensen en de media. Doch, toen reed ik naar het noorden van Californië, via de I-5 en wat binnenwegen. Wat bleek? Daar was iedereen voor Trump en niemand voor Hillary. Alleen maar pro-Trump borden en signs.
Ook voor mij het eerste moment dat ik besefte dat Trump wel eens kon gaan winnen. En de steun voor hem veel groter was dan ons werd verteld door de media. Daarom heb ik mijn twijfels bij de kansloosheid van Kennedy.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
12 okt 2023 18:24
En met de ideeën van deze Kennedy hoef je ook niet blij te zijn.
Wat zijn de ideëen van deze Kennedy dan?

Ik zou niet op de man stemmen als ik in de VS mocht stemmen, maar wel benieuwd of hen die tegen hem zijn weten wat zijn ideëen zijn.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja, de media in Nederland is zeker niet voor Trump, dat is wel duidelijk.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier wat ideeën van die nieuwe Kennedy.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/09/co ... n-a4176626

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
11 okt 2023 11:52
Lowieze schreef:
11 okt 2023 11:45
Moneyman schreef:
11 okt 2023 11:31

Klopt. Vanwaar dit statement?
Zoals ik al eerder zei, de reactie van ZeerPrivé op “Iedereen zou voor iedereen moeten bidden, allemaal, voor elkaar.” moet dan ook gerespecteerd worden.
Dan mis je duidelijk het punt. Want dit is totaal niet waar de discussie over gaat.

Van mij ZeerPrive vinden wat hij wil. Maar als hij als ongelovige voor gelovigen gaat spreken, gaat het mis.
Om even met het laatste te beginnen: ik ben (en blijf!) een zij.

Maar gelovigen mogen wel voor ongelovigen spreken? Ik irriteerde me mateloos aan de 'oproep' van moederslink dat 'we allemaal zouden moeten bidden'. Van zo'n oproep word ik bepaald niet begripvoller richting gelovigen, integendeel dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.

Mensen zullen naar mijn mening meer hebben aan daadwerkelijke hulp dan aan een gebed. Een dakloze zal blijer zijn met het aanbod van een warm bed en bad dan aan woorden 'ik zal voor je bidden fijne dag verder'.

En Scontra: ik ben wel zeker een ervaringsdeskundige, heb 1x een hartstilstand gehad. Ik kan je vertellen er was niets (wat ik overigens al wist voor deze gebeurtenis), nada en noppes totdat ik met een harde klap weer op deze aardkloot belandde. Maar als de gedachte aan leven na de dood jou of anderen goed doet, gewoon blijven geloven dan.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
12 okt 2023 19:10
Hier wat ideeën van die nieuwe Kennedy.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/09/co ... n-a4176626
Sorry, ik dacht dat jij zijn ideëen kende, maar hebt ook niks meer dan een artikel met enkel een paar ideëen, in plaats van het zelf te kunnen uitleggen en dan al zijn ideëen. Een artikel dat alleen maar ongunstig is voor hem.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onkruid71 schreef:
12 okt 2023 18:15
Ik vind wel, dat als de democraten graag willen bepalen wat er in de media komt, ook al is het twitter, of facebook, tja, dan is het wat mij betreft tijd om weg te wezen. Want wie bepaald dan de waarheid? Dat is zeer gevaarlijk.
Ach, hier is de media ook super gekleurd. Allemaal d66/denk/groenlinks.
Als Trump aan de macht komt krijgen we wer iedere dag een anti Trump item in het nieuws. Naast natuurlijk het item over klimaat, rascisme en het gevaar van rechts.
Je ziet het nu ook met de berichtgeving over Israel. Alles pro Palestijnen, ze durven Hamas, die hun eigen volk als menselijk schild gebruikt niet eens terroristen te noemen.
Maar wel huilen als wat voetbalsuppoters wat domme dingen roepen in een stadion.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
12 okt 2023 19:12

En Scontra: Maar als de gedachte aan leven na de dood jou of anderen goed doet, gewoon blijven geloven dan.
Kennelijk begrijpen wij elkaar verkeerd, want als er op deze aardkloot ook maar één iemand is die niet in hogere machten geloofd, dan ben ik dat wel.
Ook geloof ik niet dat ik al eerder geleefd zou hebben en ook niet in een leven na mijn verscheiden.
Dus maak u om mij v.w.d.b. geen zorgen. :wink:

T.z.t. de pijp uit, de fik erin en uitstrooien op het Kootwijkerzand en zo zal het geschieden. :lol:

Thijs124
Berichten: 499
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als Robert Kennedy als onafhankelijke kandidaat aantreedt zullen de democraten in tweeën verdeeld worden met als gevolg dat de Republikeinen winnen. Vermoedelijk dus Trump indien er geen verbod door de diverse rechtszaken volgt.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die Kennedy kun je een beetje vergelijken met Baudet hier. Hij zal vast flink wat stemmen afsnoepen van de Democraten (als Democraat zijnde) en ook wat van de Republikeinen (vanwege het promoten van complottheorieën), maar echt heel groot zal ie niet worden. Al kan zijn naam hem nog wat extra stemmen gaan opleveren ook.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
12 okt 2023 18:21
Het soevereine weiland van onze witte angora helpt dan ook niet meer.
Dan ga ik snel naar Indonesië en claim daar een Soeverein Eiland. Er zijn er nog duizenden die niet bewoond zijn. Een eilandje meer of minder missen ze vast niet.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha! De VOC-mentaliteit! Toch?! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou je het zegt! Morgen even gauw een bootje in elkaar flansen om de overtocht te maken. Een composttoilet is wel handig, wat extra water ook wel. En een mueslireep voor tussen de middag, want in een uurtje ben ik niet op mijn Soeverein Eiland. Wat fijn dat er tegenwoordig zoveel meer mogelijk is als in die tijd!

Wat denk je, heb ik voor 2 katten twee aparte bootjes nodig, of is ééntje voldoende? Ze hebben wel regelmatig ruzie wie op de beste plekjes mag liggen. Althans, ze jagen elkaar steeds weg van het plekje waar op dat moment de ander ligt. Dat wordt nog wel even een dingetje. Of ik nu één bootje voor ze maak of twee aparte.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen net wakker - en het lijkt er op dat het omtrent Israël/Gaza steeds verder uit de hand gaat lopen. Juist omdat diverse landen partij kiezen voor de een of de ander. Ook goedemorgen dus... :(

Toch maar zelf blijven kiezen voor vrede.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
12 okt 2023 22:03
Ha! De VOC-mentaliteit! Toch?! :mrgreen:
Was het net aan het uitpluizen, kom ik een paar taalblunders tegen... :mrgreen:

https://historiek.net/pijnlijke-uitspra ... ici/53477/

Plaats reactie