Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5319
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit zijn geen boeren, maar regelrechte barbaren https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ange-files

De kritiek op die acties wordt zeer terecht ook steeds groter https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... amenleving

Demonstreren, prima, maar dit heeft helemaal niets meer met demonstreren te maken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
28 jun 2022 21:57
Ik ben ongevraagd lid van home depot gifts & rewards.
Echt hoor ze wisten ongeveer mijn naam.
Om een levering te bevestigen moet ik wel klikken
O wat leuk, breien. En, wat heb je niet besteld?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
28 jun 2022 22:01
Lady1234 schreef:
28 jun 2022 21:18
Die boeren mogen dus de heleboel platleggen? En hoeven geen rekening te houden met anderen, die naar hun werk, naar school, hun zieke ouders of bijvoorbeeld het ziekenhuis moeten?
Theoretisch, als die boeren het hele verkeer plat leggen, scheelt dat verschrikkelijk veel stikstofuitstoot. Nou, hebben ze in Den Haag al deels hun zin.

Volgens mij stoten die trekkers heel wat uit.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De NOS spreekt inmiddels over relschoppers (ipv boeren) die door de politieblokkade heen gebroken zijn bij het huis van minister van der Wal. Gelukkig is ze niet thuis.

ZeerPrivé
Berichten: 5319
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


ZeerPrivé
Berichten: 5319
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lisa29 schreef:
28 jun 2022 23:25
De NOS spreekt inmiddels over relschoppers (ipv boeren) die door de politieblokkade heen gebroken zijn bij het huis van minister van der Wal. Gelukkig is ze niet thuis.
Nee, zij niet, maar haar gezin is wel thuis.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

ZeerPrivé schreef:
28 jun 2022 23:32
Lisa29 schreef:
28 jun 2022 23:25
De NOS spreekt inmiddels over relschoppers (ipv boeren) die door de politieblokkade heen gebroken zijn bij het huis van minister van der Wal. Gelukkig is ze niet thuis.
Nee, zij niet, maar haar gezin is wel thuis.
Ik had stiekem de hoop dat haar gezin elders ondergebracht zou zijn. Heel jammer dat dat niet zo is. En heel erg dat het zo ver gaat.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het moeilijke is dat dit vele malen erger gaat worden dan tijdens die coronarellen. Het gaat hier om mensen die familie, werk en leven in gevaar zien komen. De overheid had hier echt iets beter over na moeten denken. Dit gaat echt fout lopen.

Iemand die zijn gezin probeert te beschermen kan gekke dingen doen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
28 jun 2022 20:40
Het zal wel te sentimenteel zijn,maar MM,zie jij de overeenkomst tussen beroep en roeping?
Of zoals ik het liever noem; manier van leven.
Waarom zou de "roeping" van een boer anders zijn dan die van de vele andere banen en ambachten die verdwenen zijn? Ook een "manier van leven" is een keuze van die boer, met gevolgen voor hem. Die kan je niet zomaar op de samenleving afwentelen.

Deze argumenten zou je 1 op 1 los kunnen laten op jouw beroep/ roeping. Ook binnenvaartschippers doen dat vaak generaties lang, en ook dat is een manier van leven. Maar vormt dat een reden om koste wat het kost jouw beroep in het leven te houden? Nee dus.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je gaat je afvragen of dat volk wel een bedrijf moet besturen, of dat ze als zijnde gevaarlijk voor zichzelf en anderen een tijdje buiten de maatschappij moeten worden geplaatst. Dwz: opgesloten in een kliniek.

Kwaad en teleurgesteld zijn is één ding, maar dat kan op een normale manier geventileerd worden. Wat hier gebeurd is absurd.

Enne... soms zie je dat mensen zich voor de buitenwereld keurig netjes kunnen gedragen, terwijl ze achter de voordeur, als niemand ze ziet, hun gezin tiranniseren. Wel - als ze dit normaal vinden, wil ik niet weten hoe ze met hun gezin en hun vee omgaan als het even tegen zit.
Laatst gewijzigd door witte angora op 29 jun 2022 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 jun 2022 23:44
De overheid had hier echt iets beter over na moeten denken. Dit gaat echt fout lopen.
Laat die boeren vooral zélf nadenken. Het is niet dat dit uit de lucht komt vallen ofzo. Natuurlijk valt "Den Haag" wel wat te verwijten. Maar dat is never nooit een excuus hiervoor.
Lady1234 schreef:
28 jun 2022 21:18
Die boeren mogen dus de heleboel platleggen? En hoeven geen rekening te houden met anderen, die naar hun werk, naar school, hun zieke ouders of bijvoorbeeld het ziekenhuis moeten?
Dat dus. Het is totaal asociaal. En inmiddels hangt de noemer "terreur" er (wat mij betreft terecht) boven in het nieuws.
ZeerPrivé schreef:
28 jun 2022 22:06
Demonstreren, prima, maar dit heeft helemaal niets meer met demonstreren te maken.
Dat dus.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit heeft inderdaad niets meer met demonstreren te maken. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een grote meerderheid van de boeren deze manier van actievoeren ondersteund.
Deze manier van actievoeren werkt ook averechts en doet de zaak voor de boeren absoluut niet goed.
Deze "actievoerders" denken macht te hebben met de tractoren maar is meer een teken van onmacht.
Ik mag toch hopen dat deze raddraaiers hard aangepakt gaan worden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
29 jun 2022 07:59
scharrelschipper schreef:
28 jun 2022 20:40
Het zal wel te sentimenteel zijn,maar MM,zie jij de overeenkomst tussen beroep en roeping?
Of zoals ik het liever noem; manier van leven.
Waarom zou de "roeping" van een boer anders zijn dan die van de vele andere banen en ambachten die verdwenen zijn? Ook een "manier van leven" is een keuze van die boer, met gevolgen voor hem. Die kan je niet zomaar op de samenleving afwentelen.

Deze argumenten zou je 1 op 1 los kunnen laten op jouw beroep/ roeping. Ook binnenvaartschippers doen dat vaak generaties lang, en ook dat is een manier van leven. Maar vormt dat een reden om koste wat het kost jouw beroep in het leven te houden? Nee dus.
Als het een roeping of manier van leven is om zoveel mogelijk dieren in een zo klein mogelijke behuizing te houden om ze daarna vet te mesten of ze uit te 'melken', dan moeten we ons misschien eens serieus afvragen of we deze 'roeping' in stand willen houden. Ik weet het antwoord wel voor mezelf.
De 'echte' boer die leeft met zijn/haar dieren en samen leeft van het land, die mag dit wat mij betreft zien als een manier van leven en een roeping, maar ik heb niet het idee dat deze boeren ( die wat mij betreft de echte boeren genoemd mogen worden ) nu zo hard geraakt worden. De rest is eigenaar van een melk- en/of vleesfabriek.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heeft u wel enig idee waar u het over heeft?
De Nederlandse welzijns eisen zijn 1 van de strengste ter wereld.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:02
Heeft u wel enig idee waar u het over heeft?
Ik denk dat ik heel goed weet waar ik het over heb.. Weet jij wel waar jij het over hebt?
De Nederlandse welzijns eisen zijn 1 van de strengste ter wereld.
Wat heeft dat ermee te maken?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:02
Heeft u wel enig idee waar u het over heeft?
Het beeld wat geschetst wordt, klopt volgens mij vrij aardig.
juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:02
De Nederlandse welzijns eisen zijn 1 van de strengste ter wereld.
... en desondanks zien we telkens weer grote misstanden, dierenmishandeling en enorme ziekteuitbraken op dat soort bedrijven en de bijbehorende keten. Leuk, die welzijnseisen. Massaveeteelt is en blijft, over de hele linie gezien, maar bar weinig met "welzijn" te maken hebben.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Witte Angora: op die klinieken is al zoveel bezuinigd dat er nauwelijks nog bedden beschikbaar zijn. En dat aantal wordt zelfs nog afgebouwd. Mijn laatste opname was wel interessant omdat ik niet meer in een algemeen ziekenhuis mocht vanwege eerdere opnames. Dus moest ik in een kliniek van de GGZ zelf. Heeft enorm veel moeite gekost een plek te krijgen ook al was ik er zeer slecht aan toe. Omdat het een vrijwillige opname betrof duurde het extra lang want de meeste plekken waren bedoeld voor gedwongen opname. Uiteindelijk heb ik 2 weken moeten wachten waarbij ik dagelijks achteruit ging. De crisisdienst kwam dagelijks checken of ik überhaupt nog leefde.......
Eenmaal binnen was er maar 1 iemand die af en toe agressief werd. Die ging dan met koffiepotten gooien, de krant verscheuren en de stekker uit de tv trekken. Niks waarbij ze iemand anders pijn deed in ieder geval. Toen de verpleging binnen kwam en de verscheurde krant zag zeiden ze heel droog: "o er heeft vast iemand slecht nieuws gehad".

Kort gezegd sla ik aan als mensen roepen dat iemand maar opgenomen moet worden. Ik weet op zich wel dat ik niet bij die boeren hoor of dat je mij tot die groep rekent. Maar ergens voelt het wel een beetje zo. En dat voelt niet echt tof zeg maar. Bovendien zijn in de meeste klinieken nauwelijks therapieën, de echte behandeling vindt thuis plaats.

Dat een deel van de boeren veel en veel te ver gaat lijkt me evident. En dat dat moet stoppen ook.
Las gisteren wel dat 1 van de mensen die die 100 knotwilgen heeft omgezaagd spijt heeft. Die is dus wel tot bezinning gekomen. Dat zullen ze niet allemaal komen, net als de corona wappies ook achteraf nog bepaalde idiote acties blijven verdedigen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:06
Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.
Dat verklaart in ieder geval je gekleurde blik.
Maar volgens mij ben jij diegene die hier aan het roeptoeteren is gezien de dingen die je je afvraagt en waar je een mening over hebt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:06
Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.
Ik zie anders weinig onderbouwing of tegenargumenten.

Plaats reactie