Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
rwolters
Berichten: 1476
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
10 jan 2023 10:53
In Nederland moeten we van het gas af en in Duitsland sluiten we alles op aardgas aan want daar moeten we van de olie af.
Duitsland loopt gewoon achter. Gas is minder erg dan olie, maar nog steeds een fossiele brandstof met bijbehorende problemen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
12 jan 2023 16:08
juliomariner schreef:
10 jan 2023 10:53
In Nederland moeten we van het gas af en in Duitsland sluiten we alles op aardgas aan want daar moeten we van de olie af.
Duitsland loopt gewoon achter. Gas is minder erg dan olie, maar nog steeds een fossiele brandstof met bijbehorende problemen.
Gas is ook minder erg dan bruinkool :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb het even uitgerekend, maar rode kool levert ongeveer 1kwh per 3 kilo rode kool. Dat kunnen we gewoon verbouwen en is dus onuitputtelijk. Nu alleen nog een manier om het efficiënt om te zetten in energie.

Wat ik me trouwens af vroeg, nu die inreisregeling voor gezinshereniging tijdelijk is opgeschort. Wat gaat er gebeuren met het akkoord in de tweede Kamer over het verplicht opvangen van asielzoekers door gemeenten? Dat kwam er alleen doorheen als er maatregelen kwamen om minder asielzoekers te ontvangen. Of gaat men nu andere maatregelen bedenken? Of heeft men nu het ene er onder voorwaarden doorheen gedrukt en wordt er niets mee gedaan nu die voorwaarden wegvallen?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag me altijd af hoe die kosten voor het nareizen van familie betaald wordt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
12 jan 2023 17:53
Ik vraag me altijd af hoe die kosten voor het nareizen van familie betaald wordt.
Zoals Theo Maassen ooit zei:
'Alleen weet je wat het is? Weet je wat het hele eieren eten is? Ze moeten alleen de goeie helpen! Die rijken, die redden zichzelf wel. Daar staan ze dan op Schiphol helemaal uit Somalië. Nou ik heb geen geld om met het vliegtuig naar Somalië te gaan!'.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
12 jan 2023 16:06
scharrelschipper schreef:
10 jan 2023 18:22
juliomariner schreef:
10 jan 2023 10:53
In Nederland moeten we van het gas af en in Duitsland sluiten we alles op aardgas aan want daar moeten we van de olie af.
En half Frankrijk stookt hout,bij ons geeft dat fijn stof en stank enzo.
Hier niet,hier ruikt het lekker en het is veelal ook nog gratis.

Frankrijk is dan ook een stuk minder dicht bevolkt dan Nederland. De hoeveelheid fijnstof per km2 is dan per definitie een stuk lager. Dat schijnen veel mensen nog steeds niet te snappen.
Dat snap ik heel goed,ik breng ruim de helft van het jaar in dat land door,dus ik weet ongeveer hoe het hier werkt.
Wat ik bedoel is dat men er hier niet zo krampachtig mee omgaat.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als al je buren in het dorp op hout stoken en koken, hoef je niet te zeuren over de lucht.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
12 jan 2023 21:10
Als al je buren in het dorp op hout stoken en koken, hoef je niet te zeuren over de lucht.
Waarom niet ??

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan heb je zelf ongetwijfeld ook geen gasaansluiting en ook stapels hout rond je huis staan, zoals gebruikelijk in dorpen in Frankrijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:
12 jan 2023 17:17
Wat ik me trouwens af vroeg, nu die inreisregeling voor gezinshereniging tijdelijk is opgeschort. Wat gaat er gebeuren met het akkoord in de tweede Kamer over het verplicht opvangen van asielzoekers door gemeenten? Dat kwam er alleen doorheen als er maatregelen kwamen om minder asielzoekers te ontvangen. Of gaat men nu andere maatregelen bedenken? Of heeft men nu het ene er onder voorwaarden doorheen gedrukt en wordt er niets mee gedaan nu die voorwaarden wegvallen?
Het zal me niks verbazen als er de komende twee maanden ferme taal gesproken wordt, een enkeling durft zelfs 'Het kan zo niet langer!' te roepen of misschien zelfs met een vuist op tafel te slaan maar dat gaat wel erg ver. Maar er zullen vermoedelijk ook veel beloftes uitgesproken worden waar men na 15 maart geen actieve herinnering aan heeft. Bij normale mensen lijkt me dat een beginnende dementie maar bij politici werkt dat anders, schijnt het.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
14 jan 2023 15:40
Tussen de druppeltjes is het droog
Hier ook,zie dat het gaat vriezen in Nederland.
Was hier (Berry au bac) vandaag 12 graden.
Volgende week kan het wel min 1 worden!
Barre tijden.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moeders' eten niet te vr*ten? Doe hiervan melding bij de politie https://www.telegraaf.nl/nieuws/1934034 ... ekker-vond

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Maar er is nog steeds het Dublin verdrag. Hoeveel asielzoekers komen er nu via de voorkant van onze buitengrens ? Ooit meldingen gezien van wrakke bootjes die probeerden de kust van Den Helder, Scheveningen of Vlissingen te bereiken ? Nee, ze komen allemaal via de "achterkant", dus minimaal via 1 ander EU land. Maar daar hebben we dan "volgens Brussel" niks meer over te vertellen ? Waarom vangen de Oosteuropese EU landen niet of nauwelijks asielzoekers op ? Omdat ze daar helemaal niet naartoe willen. En daar mag je dan als Nederland niets over zeggen ?
Waarom moeten onze kinderen 15 jaar op een woning wachten en krijgen asielzoekers voorrang.? Voor de wet is iedereen gelijk en dus zal een asielzoeker net zo goed achteraan moeten sluiten als onze kinderen. Maar rechters denken daar kennelijk anders over. En zo creeer je dus rechtsongelijkheid. Niet zo gek dat de autochtone bevolking daartegen in opstand komt.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Frankrijk heeft overigens het omgekeerde probleem. Daar willen ze allemaal de oversteek naar het "beloofde land" (UK) maken en vanuit Calais is de oversteek nu eenmaal het kortst.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Een emmertje om de tranen op te vangen?

rwolters
Berichten: 1476
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
12 jan 2023 21:10
Als al je buren in het dorp op hout stoken en koken, hoef je niet te zeuren over de lucht.
Dan mag je inderdaad lekker het milieu verkloten. Dikke middelvinger naar de volgende generatie.

rwolters
Berichten: 1476
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Even ter info (mede met het oog op de komende verkiezingen): Nanninga (ex-FvD), Fentrop (ex-FvD), FvD, PVV en SGP hebben tegen gestemd als het gaat om discriminatie van gehandicapten. Dus als je ongevraagd gehandicapt bent: je kunt ook nog eens te ***** krijgen van die partijen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook onder de huidige wet is discriminatie vanwege een beperking verboden. Volgens de Grondwet art. 1 is discriminatie "op welke grond dan ook" immers niet toegestaan.

Het uitbreiden van de niet-limitatieve opsomming in art. 1 komt mij weinig zinvol voor. Die opsomming lijkt juist een beperking aan te geven, wat nu alleen maar versterkt wordt.

Overigens koester ik geen enkele sympatie voor populisten en crypto-fascisten, dus op die partijen zal ik nooit stemmen. Op de SGP trouwens ook niet.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
17 jan 2023 19:24
Even ter info (mede met het oog op de komende verkiezingen): Nanninga (ex-FvD), Fentrop (ex-FvD), FvD, PVV en SGP hebben tegen gestemd als het gaat om discriminatie van gehandicapten. Dus als je ongevraagd gehandicapt bent: je kunt ook nog eens te ***** krijgen van die partijen.
Terecht is hierop tegengestemd. Artikel 1 van de grondwet eindigt dat discriminatie verboden is op welke grond dan ook. Het toevoegen van handicap is puur symbolisch net als de eerdere toevoeging van geaardheid. Hoeveel gronden moeten er nog meer onnodig bijgefantaseerd worden? Sommige politici lenen zich daar terecht niet voor.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
Overigens koester ik geen enkele sympatie voor populisten en crypto-fascisten, dus op die partijen zal ik nooit stemmen. Op de SGP trouwens ook niet.
De nieuwe fascisten zijn zij die zich antifascisten noemen en anderen onder het mom van fascisme de mond willen snoeren (of hipper: anderen willen cancellen).

Plaats reactie