Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan bij KPN geen postbus huren.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Scharrelschipper, niet om uw woorden in twijfel te trekken, maar u heeft het telkens over KPN waar u een postbus huurt. Dat moet toch PostNL zijn, of vergis ik me?

Ik heb u eerder op het begrip "brengschuld" gewezen. Moneyman heeft u erop gewezen dat er geen 14-dagenbrief noodzakelijk is als het om een zakelijk contract gaat, en dat "ik heb geen factuur ontvangen" vermoedelijk geen indruk maakt op het incassobureau en waarschijnlijk ook geen stand zou houden bij de rechter, mocht het zo ver komen. Houd daar rekening mee bij het bepalen van uw plan van aanpak.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
09 nov 2022 20:46
Enneh,Moneyman,ik weet ondertussen dat je er lol in hebt om mijn ongelijk te bewijzen,maar deze keer vroeg ik om serieuze feedback en dus stop a.u.b.met allerlei dingen te verkondigen die geen hout snijden.
Daar zit ik niet op te wachten.
Zo`n beetje alles wat ik schrijf wordt in twijfel getrokken,zoals dat ik een postbus huur bij kpn.
Wat is daar voor vreemds aan?
En dat men bij kpn het voorstel doet om vanaf nu de factuur per mail te sturen,waaruit ik dan concludeer dat men daar niet aan AI doet.
Je juridische bijdragen waardeer ik zeer zeker wel,maar voor de rest wordt je een beetje irritant.
Verder voor een ieder die meeleest;goede nachtrust gewenst.
Zo zielig dit, dat het weer vermakelijk wordt :lol: :lol:

Je woorden worden in twijfel getrokken omdat ze niet waar zijn. Je huurt niet bij KPN, maar bij PostNL. En wat jij ook wilt vinden van je betaalverplichting: die is juridisch helder. Met én zonder factuur.

Doe ermee wat je wilt, maar maak het niet zo ongelooflijk kinderachtig als je hier doet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het zou nog uit de tijd van de PTT kunnen zijn natuurlijk, alleen ik weet niet wie dat toen overgenomen hebben. (de postbussen dus.)

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Als je 25 jaar geleden een postbus ging huren was dat bij KPN. Zie tijdlijn

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

PGros schreef:
10 nov 2022 08:30
Als je 25 jaar geleden een postbus ging huren was dat bij KPN. Zie tijdlijn
Maar als je nu nog steeds een factuur van KPN verwacht, dan loop je toch iets achter.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een brengschuld gaat in geval van Scharrelschipper niet op. Een huis huren is toch anders dan een postbus huren.
En een jaarlijkse huur verschilt van een maandelijkse huur.
Maar belangrijkste is dat de postbusverhuurder geen automatische incasso hanteert en dat verplicht verhuurder wel een factuur te sturen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:04
Een brengschuld gaat in geval van Scharrelschipper niet op.
U bent wel heel stellig. Heeft u daar een duidelijke bron voor? Hier lees ik namelijk o.a. dit:
De wet regelt in welke gevallen er sprake is van een haal- of brengschuld. Als hoofdregel geldt dat alle verbintenissen tot betaling van een geldsom brengschulden zijn.
Ik heb het verbintenissenrecht nog niet doorgespit, maar waarom wijkt deze huurbetaling af van de hoofdregel?

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Alle schulden zijn brengschulden maar de ene brengschuld is niet de andere en betalen zonder factuur geldt niet voor postbussen omdat deze niet gekoppeld zijn aan de woning van huurder.

Ik heb geen link om dit te bevestigen maar vraag maar bij dat advocatenbureau.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zou best kunnen hoor, maar meer dan "ik heb gelijk, zoek het zelf maar uit" schrijft u niet. Zo maakt u zich er wel gemakkelijk vanaf :wink: Ik ga dat ook wat vaker doen :D

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach breien, zolang het over pontjes ergens in de nowhere in Friesland gaat zal niemand je tegen willen spreken.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:32
Alle schulden zijn brengschulden maar de ene brengschuld is niet de andere
Dan ben ik toch wel benieuwd naar de verschillen?

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
10 nov 2022 09:45
Het zou best kunnen hoor, maar meer dan "ik heb gelijk, zoek het zelf maar uit" schrijft u niet. Zo maakt u zich er wel gemakkelijk vanaf :wink: Ik ga dat ook wat vaker doen :D
Zo bedoelde ik dat niet Erthanax. Maar het is echt zo. Ik kon geen link vinden die dit bevestigde. Daarom die opmerking vraag het de advocaat maar.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 10:23
Erthanax schreef:
10 nov 2022 09:45
Het zou best kunnen hoor, maar meer dan "ik heb gelijk, zoek het zelf maar uit" schrijft u niet. Zo maakt u zich er wel gemakkelijk vanaf :wink: Ik ga dat ook wat vaker doen :D
Zo bedoelde ik dat niet Erthanax. Maar het is echt zo. Ik kon geen link vinden die dit bevestigde. Daarom die opmerking vraag het de advocaat maar.
Maar zo werkt een discussie natuurlijk niet, jij stelt iets heel stellig, dan is het ook aan jou om die stellig te onderbouwen. Lukt dat niet, poneer de stelling dan niet. Maar kom niet aan met een variant van 'vertrouw me maar' of 'zoek het zelf maar op', dat is een enorm zwaktebod.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@CRO je zeurt om het zeuren .

Andere reden waarom Scharrelschipper factuur moet krijgen is waarschijnlijk omdat hij BTW betaalt. Maar of bij zijn huur BTW moet worden betaald weet ik niet. Waarschijnlijk wel. Als zijn bedrijf ingeschreven staat in Nederland.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... factureren

Maar laat het verder aan jullie om dit uit te zoeken.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 11:03
@CRO je zeurt om het zeuren .
Op de man gaan proberen te spelen als afleiding manoeuvre wanneer je geen duiding kan geven aan je argumenten hebt is nog zwakker.....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:04
Een brengschuld gaat in geval van Scharrelschipper niet op.
Onjuist.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:04
Een huis huren is toch anders dan een postbus huren.
Juist. Maar het blijven beiden brengschulden.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:04
En een jaarlijkse huur verschilt van een maandelijkse huur.
Juist. Maar dat maakt voor de betaalverplichtingen niets uit.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:04
Maar belangrijkste is dat de postbusverhuurder geen automatische incasso hanteert en dat verplicht verhuurder wel een factuur te sturen.
Onjuist. Allereerst omdat PostNL uiteraard gewoon wél met AI werkt (Scharrelschipper baseerde die conclusie ook alleen maar op het aanbod om de factuur per email te facturen, wat natuurlijk niets met elkaar te maken heeft). En zelfs als dat niet zo zou zijn, doet dat nog steeds niet af aan het feit dat er hier sprake is van een brengschuld.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:32
Alle schulden zijn brengschulden maar de ene brengschuld is niet de andere en betalen zonder factuur geldt niet voor postbussen omdat deze niet gekoppeld zijn aan de woning van huurder.
Onjuist. Een brengschuld is een brengschuld, daar zijn geen smaken en soorten in. Je koppeling met een woning slaat nergens op en is irrelevant.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 11:03
Andere reden waarom Scharrelschipper factuur moet krijgen is waarschijnlijk omdat hij BTW betaalt.
Juist. De huur van een postbus is niet vrijgesteld van BTW, en dat betekent dat er om fiscale redenen een factuur verstuurd moet worden. Maar dat staat uiteraard los van de vraag of er sprake is van een brengschuld en verzuim.
Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 09:32
Ik heb geen link om dit te bevestigen maar vraag maar bij dat advocatenbureau.
Natuurlijk heb je geen link, het is immers totaal onjuist.

Misschien moet je de volgende keer tóch maar iets beter naar een onderbouwing zoeken voordat je feitelijke en onjuiste standpunten inneemt.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
10 nov 2022 10:23
Erthanax schreef:
10 nov 2022 09:45
Het zou best kunnen hoor, maar meer dan "ik heb gelijk, zoek het zelf maar uit" schrijft u niet. Zo maakt u zich er wel gemakkelijk vanaf :wink: Ik ga dat ook wat vaker doen :D
Zo bedoelde ik dat niet Erthanax. Maar het is echt zo. Ik kon geen link vinden die dit bevestigde. Daarom die opmerking vraag het de advocaat maar.
Ik zit er niet mee hoor en uw verontschuldiging neem ik met waardering in ontvangst. Ik heb zelf wat gebladerd in BW 6, titel1, maar dat bracht me niet veel verder. Hopelijk komt er nog iemand langs met een duidelijke uitleg met verwijzingen.

Wel jammer dat scharrelschipper geen apart topic heeft aangemaakt; ik vind het er intéressant genoeg voor.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
09 nov 2022 21:40
Scharrelschipper, niet om uw woorden in twijfel te trekken, maar u heeft het telkens over KPN waar u een postbus huurt. Dat moet toch PostNL zijn, of vergis ik me?

Ik heb u eerder op het begrip "brengschuld" gewezen. Moneyman heeft u erop gewezen dat er geen 14-dagenbrief noodzakelijk is als het om een zakelijk contract gaat, en dat "ik heb geen factuur ontvangen" vermoedelijk geen indruk maakt op het incassobureau en waarschijnlijk ook geen stand zou houden bij de rechter, mocht het zo ver komen. Houd daar rekening mee bij het bepalen van uw plan van aanpak.
Zie mijn post van 9-11 om 17 u 47.
We zijn nog niet zover dat we bij de rechter komen hoor :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
09 nov 2022 23:28
scharrelschipper schreef:
09 nov 2022 20:46
Enneh,Moneyman,ik weet ondertussen dat je er lol in hebt om mijn ongelijk te bewijzen,maar deze keer vroeg ik om serieuze feedback en dus stop a.u.b.met allerlei dingen te verkondigen die geen hout snijden.
Daar zit ik niet op te wachten.
Zo`n beetje alles wat ik schrijf wordt in twijfel getrokken,zoals dat ik een postbus huur bij kpn.
Wat is daar voor vreemds aan?
En dat men bij kpn het voorstel doet om vanaf nu de factuur per mail te sturen,waaruit ik dan concludeer dat men daar niet aan AI doet.
Je juridische bijdragen waardeer ik zeer zeker wel,maar voor de rest wordt je een beetje irritant.
Verder voor een ieder die meeleest;goede nachtrust gewenst.
Zo zielig dit, dat het weer vermakelijk wordt :lol: :lol:

Je woorden worden in twijfel getrokken omdat ze niet waar zijn. Je huurt niet bij KPN, maar bij PostNL. En wat jij ook wilt vinden van je betaalverplichting: die is juridisch helder. Met én zonder factuur.

Doe ermee wat je wilt, maar maak het niet zo ongelooflijk kinderachtig als je hier doet.
Ik heb gister al gemeld dat de correcte naam Koninklijke postnl b.v. is,door mij afgekort tot kpn voor het gemak.
Verder wil ik nogmaals benadrukken dat je juridisch advies bijzonder gewaardeerd wordt.

Plaats reactie