Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
23 mei 2023 20:16
Beste aanschaf is een stofzuiger (Makita VC4210M). Man en zoon willen het bakbeest houden voor wanneer er weer kachelhout gezaagd moet worden.
Da's een best apparaat, zuigt als een malle. Maar of je er nu echt kachelhout mee door kunt zagen... :wink:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bizar verhaal dit...

De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon triest dit.
Kansloze stumpers. Helaas wordt er bijna nooit voor deze oplichting opgepakt en als wel komen ze er met een taakstrafje af.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook hier weer alle signalen staan direct op rood:
Er mag niemand gebeld worden, er wordt geen aangifte gedaan als er wordt betaald (voor een geval in Duitsland, Duitsland is geen oeloeboeloeland met corrupte politie e.d.).

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 15:14
Bizar verhaal dit...

De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...
Ik had het al gelezen. Vrolijk wordt je er niet van nee. En dan komt AI ook nog eens om de hoek kijken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, ouders die geen aangifte zouden indienen als de uitvaartkosten betaald zouden worden. Zeker bizar.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
24 mei 2023 15:33
Ook hier weer alle signalen staan direct op rood:
Klopt helemaal. En toch is het onthutsend hoeveel mensen daar in panieksituaties niet over na (kunnen) denken. En als je dan ook nog je huilende zoon aan de lijn hebt....

Hufters :!:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.

Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
24 mei 2023 16:17
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Sja, wat mij betreft krijgen dit soort figuren altijd de doodstraf. Daar gaat echt niks aan verloren voor de maatschappij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:10
Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
Zeg nooit dat je nooit ergens zal intrappen, want iedereen komt in het leven een keer in een situatie terecht waarbij je flink op je snufferd zal gaan.
De meeste slachtoffers kruipen echter in hun schulp en zwijgen liever over hetgeen hen is overkomen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:10
Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.

Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
Geloof me: de wereld is vól van mensen die dit zeiden - en er helaas achteraf op terug moeten komen. En nee, die komen niet allemaal uit een voorspelbare groep met makkelijke slachtoffers, in tegendeel.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik verbaas me altijd hierover:

“Er werd namelijk met een anoniem nummer gebeld, en normaal zou ze zo'n telefoontje laten gaan”.

Er wordt door zoveel instanties anoniem gebeld, waarom niet aannemen? Wat kan je gebeuren?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 16:47
ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:10
Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.

Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
Geloof me: de wereld is vól van mensen die dit zeiden - en er helaas achteraf op terug moeten komen. En nee, die komen niet allemaal uit een voorspelbare groep met makkelijke slachtoffers, in tegendeel.
Geloof me, ik kom hier achteraf niet op terug. Wat anderen wel of niet zeiden of deden, heeft niets met mij te maken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:53
Geloof me, ik kom hier achteraf niet op terug. Wat anderen wel of niet zeiden of deden, heeft niets met mij te maken.
Ik geloof je - en hoop van harte (voor jou) dat je gelijk hebt.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 17:02
ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:53
Geloof me, ik kom hier achteraf niet op terug. Wat anderen wel of niet zeiden of deden, heeft niets met mij te maken.
Ik geloof je - en hoop van harte (voor jou) dat je gelijk hebt.
Ik beloof je, zo ben ik dan ook wel weer, dat ik het hier zal melden als ik ergens ingetrapt ben. Houd dit topic in de gaten. :mrgreen:

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

scontra schreef:
24 mei 2023 16:34
ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 16:10
Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
Zeg nooit dat je nooit ergens zal intrappen, want iedereen komt in het leven een keer in een situatie terecht waarbij je flink op je snufferd zal gaan.
De meeste slachtoffers kruipen echter in hun schulp en zwijgen liever over hetgeen hen is overkomen.
het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat mag toch bekend verondersteld worden.

Log alleen in met DigiD op MijnOverheid
MijnOverheid verstuurt nooit e-mails met daarin een link naar een omgeving waarvoor je moet inloggen met een persoonlijke pincode. En ook niet een bericht via sms.10 aug 2022

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
24 mei 2023 17:12

het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.
Er staat nooit een link in de mail van Mijnoverheid. Dat er wel een link in stond is al voldoende om te weten dat de mail niet van Mijnoverheid afkomstig is.

Onderaan de mail van Mijnoverheid staat niet voor niks:

MijnOverheid stuurt geen meldingen met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mails naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mail met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach iedereen is een keer aan de beurt, hoe groot, hoe klein de "oplichting" ook is.
En dat is ook helemaal niet erg om dat toe te geven dan.
Er is altijd wel iemand slimmer.

Plaats reactie