Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon jammer dat deze zeer nuttige posts verdwijnen in de huiskamer. Was achteraf een topicje waard geweest ;)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
25 nov 2022 09:31
@witte angora, u kunt altijd eens advies vragen bij de sociale raadslieden in uw gemeente of wijk. Daar zitten ook belastingdeskundigen bij.
Ik denk dat die belastingdeskundigen op dit ogenblik ook niet weten hoe of wat. Tenzij ze dingen weten die nog net gecommuniceerd zijn door diverse instanties.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
25 nov 2022 09:35
Gewoon jammer dat deze zeer nuttige posts verdwijnen in de huiskamer. Was achteraf een topicje waard geweest ;)
Inderdaad, ik overwoog al een apart topic aan te maken. Misschien dat de moderatie dit even apart kan zetten?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
25 nov 2022 09:37
Ik denk dat die belastingdeskundigen op dit ogenblik ook niet weten hoe of wat. Tenzij ze dingen weten die nog net gecommuniceerd zijn door diverse instanties.
Die blijven wel op de hoogte van de veranderingen hoor.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je kan er ook 1000 of 2000 boven op het door de BD geschatte verzamelinkomen gooien. Wat in het vat zit, verzuurt niet.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2022 09:39
Je kan er ook 1000 of 2000 boven op het door de BD geschatte verzamelinkomen gooien. Wat in het vat zit, verzuurt niet.
Voor de toeslagen zeker. Dat heb ik overigens jarenlang zo gedaan. Leverde altijd een mooi spaarpotje op. Het is sowieso veiliger als het spaarpotje bij de energieboer.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo problematisch is het helemaal niet. Er is toch aangekondigd dat de toeslagen flink stijgen.
Er staat vermeld met welk toetsingsinkomen rekening gehouden wordt. Uitkeringen gaan zo’n 10 procent omhoog. Dus als men veronderstelt dat het inkomen van 2022 ongeveer correct is, kan men daar simpel 10 procent bij optellen, als men een uitkering heeft.

En als men werkelijk per 1 juli in aanmerking komt voor huurverlaging, geef je in juni die lagere huur door, wordt de toeslag voor de rest vanhet jaar aangepast.

Net zoals in 2021.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, aangezien de rente aan het stijgen is, dat de aandelenkoersen links en rechts wat gaan zakken. Of het een goede tijd is om te beginnen? Geen idee. Het is vooral een kwestie van: kopen, en heel lang op je handen zitten. Niet in paniek raken als de aandelen een fractie in de min staan. Uiteindelijk komt het wel weer goed. Als je de hysterie op de aandelenbeurzen probeert te volgen en daarin meegaat ben je eigenlijk altijd al te laat.

Je zou om te beginnen eens de AEX-koersen over meerdere jaren kunnen vergelijken. Dan zie je vanzelf wel wat ik bedoel.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heel verstandig om het te laten beheren, daar zijn de experts gewoon veel beter in.
Kijk niet te vaak naar de stand van de beleggings portefeulle dat maakt het leven een stuk rustiger.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bekijk vooraf de kosten van dat beheren. Die hebben grote invloed op het rendement.

Als u zich verder wilt verdiepen in de do’s and don’ts zou ik een abonnement op Fiscalert adviseren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
25 nov 2022 16:10
Ik heb al mijn spaarcentjes belegd in een elpee.
Ik draai de elpee dus nooit om het zo goed als nieuw te behouden
Een 'gouden lp' met een zilveren randje ??
Benieuwd wie de eerste eigenaar ervan is geweest, of is dat een geheim tussen u en Rob de Nijs ?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sinds de investeringen van betovergrootvader in het Panamakanaal en Russische spoorwegobligaties is beleggen niet meer zo populair in de familie.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De beste manier om te beleggen en veel geld te verdienen lijkt me nog altijd veel geld in een beginnend bedrijf pompen. Alleen het aantal bedrijven waarbij dat uiteindelijk lukt is gewoon heel erg klein. Bijna al het andere beleggen is leuk, maar vaak op lange termijn een iets rendabelere vorm dan sparen. Of je moet er echt ieder uur bovenop kunnen zitten en er een fulltime baan van kunnen maken om aandelen of crypto per uur te verhandelen. Maar dat neemt het leuke ook weer weg.

Ikzelf heb aandelen in een speciaal bier brouwerij. Niet openbaar, dus handelen is wat moeilijker, maar wel mogelijk. De omzet is in een paar jaar gestegen van tonnen naar miljoenen, dus dat gaat goed. Verder heb ik heel vroeg 4 miljoen cryptomunten van een bepaalde cryptocoin gekocht. Qua rendement zit ik nu op ongeveer 1000%, maar de verwachting is dat de munt uiteindelijk richting de euro of hoger gaat qua waarde en daar kan ik op wachten. Bij die euro komt het voorlopig nog lang niet in de buurt, maar ik heb wel het geluk dat ze niet echt getroffen zijn door die hele affaire van FTX.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

fonsflons schreef:
25 nov 2022 14:01
Even wat luchtigere zaken: ik heb besloten om te gaan beleggen. Nog nooit gedaan. Ik ben nooit zo met geldzaken bezig geweest (het was altijd voorhanden :) ) Nu ik wat meer tijd heb leek het mij leuk om dat toch eens te gaan doen. Is dit de goede tijd? Geen idee, maar de algemene regel is dat het nooit een goede tijd is om te beginnen tenzij je een glazen bol hebt. De verzekeringspremies van vrouwlief en mij hebben we allemaal op jaarbasis gezet om te betalen, en de maandelijkse ruimte die vrijkomt gaan we dan inleggen per maand. Dan 'missen' we niks, en kunnen de kids hopelijk later gaan rentenieren, of zijn ze opzichzelf aangewezen omdat Pa het verpruts heeft :)
Ik heb geen flauw benul van beleggen,dus dat doe ik niet.
Wel hebben wij wat geld gestoken in de binnenvaart krediet unie.
Organisatie die met geld uit de binnenvaart leningen verstrekt aan binnenvaart ondernemers.
Rendement: 2,86%,misschien niet veel,maar wel veilig en vertrouwd.
Ik ken wat mensen die daar in het bestuur zitten,dus dat geeft extra vertrouwen.
Geen 100% garantie uiteraard,maar ja, wat wel in dit leven?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
25 nov 2022 17:57
Ik heb de elpee als nieuw gekocht. Ik vind het een belegging.
Gewoon een zwarte schijf met twee groeven in ee hoes
Elpee`s houden/stijgen in waarde.
Heb er een dikke honderd.
Misschien kan ik daardoor nog eens echt rijk worden :wink:

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Even een leuk berichtje om de zaterdag mee te beginnen

“IPad is Jopies beste vriend en houdt haar ook als honderdjarige bij de tijd.
Haar IPad is haar beste vriend. Ook op haar honderdste verjaardag blijft Jopie Marinissen-De Bad de hele dag bij de tijd door het nieuws te checken. En door te facetimen natuurlijk.
Ze had om negen uur 's morgens al een kleindochter en haar gezin aan de lijn, preciezer op haar IPad. Want FaceTime is een uitkomst als je iemand aan de andere kant van de wereld wilt zien. ,,Mijn kleindochter is op reis in Autstralië. Toch mooi om even te zien dat het goed gaat met haar en haar gezin”, glundert mevrouw Marinissen. “

https://www.pzc.nl/walcheren/ipad-is-jo ... ~a111c682/

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is ook een heerlijk apparaat.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet even wat kwijt. Ik heb een hele slechte week achter de rug, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat anderen een veel slechtere week hadden. Een ver familielid en redelijk goede kennis heeft eerder deze week een dodelijk ongeluk gehad. Eigenlijk kon ik mezelf de hele week wel okay houden en moet ik zeggen dat de afstand groot genoeg was. Helaas ken ik best veel mensen die een betere band hadden en die ben ik vandaag tegen gekomen en daar heb ik redelijk intieme gesprekken mee gevoerd. Dat heeft me een klap gegeven die ik niet eerder heb gehad. De pijn van die mensen is gewoon zo verschrikkelijk vervelend, dat ik mezelf aan het opvreten ben daarom.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
27 nov 2022 05:26
Ik moet even wat kwijt. Ik heb een hele slechte week achter de rug, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat anderen een veel slechtere week hadden. Een ver familielid en redelijk goede kennis heeft eerder deze week een dodelijk ongeluk gehad. Eigenlijk kon ik mezelf de hele week wel okay houden en moet ik zeggen dat de afstand groot genoeg was. Helaas ken ik best veel mensen die een betere band hadden en die ben ik vandaag tegen gekomen en daar heb ik redelijk intieme gesprekken mee gevoerd. Dat heeft me een klap gegeven die ik niet eerder heb gehad. De pijn van die mensen is gewoon zo verschrikkelijk *****, dat ik mezelf aan het opvreten ben daarom.
Sterkte met het verwerken.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Nijogeth het leven kan soms rake klappen uitdelen. Erover praten met anderen die ook rouwen kan veel troost geven. Sterkte gewenst.

Plaats reactie