Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij Ikea kan je het zo terugbrengen en krijg je nieuw of je geld terug. 😁

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
30 nov 2022 15:56
Bij Ikea kan je het zo terugbrengen en krijg je nieuw of je geld terug. 😁
Behalve als het een vaatwasser is :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ja maar die TS was waarschijnlijk lid van Ikea Family

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
30 nov 2022 15:32
Schade heb ik niet, hooguit een illusie armer dat kopen bij een dure goed aangeschreven plaatselijke winkel de kans op ellende zou wegnemen. En dat dingen fout kunnen gaan begrijp ik, maar je betaald de hoofdprijs in de verwachting daar dan een stukje service terug voor te krijgen. En dat zeggen ze toe, en proberen ze ook. Maar als het daarna ook bij die service allemaal fout blijkt te lopen keren ze de kont en geven je feitelijk de middelvinger om geen marge te hoeven opgeven. Dus de stoelen gaan marktplaats op en rest er alleen een mooi verhaal voor bij het kampvuur.
Je hebt nog een stok om mee te slaan. Je moet nog om tafel als het gaat om het tweede dat betaald moet worden. Ik zou gewoon even een lijst erbij houden met alles wat fout gegaan is, erbij zeggen dat je met opzet voor een duurdere zaak met service hebt gekozen en concluderen dat 100 euro maar summier is.

Je zou bijvoorbeeld die lijst voor kunnen lezen, aangeven dat ze een dure zaak zijn waar je service mag verwachten en dan vragen waarom in het vervolg iemand nog voor die zaak zou moeten kiezen als de service gewoonweg belabberd is en ze niet eens coulant zijn als ze het helemaal verkloten.

Laat ze maar eens even nadenken over hoe ze het zelf verprutst hebben. Je kunt best snappen dat er problemen voorkomen, maar dan is het zaak dat ze dat adequaat oplossen (dat is nu de service waar je voor betaalt) en dat hebben ze nagelaten.

Verder zou ik er niet meer energie in steken.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
30 nov 2022 08:27
Nijogeth schreef:
30 nov 2022 00:29
Frikandellen kun je echter wel koel bewaren en zonder verwarmen opeten.
Eh... serieus? Ik vind ze gefrituurd al bijna niet te eten, maar zo uit de (ontdooide) doos... :?
Ik ben er ook niet echt fan van. Pak toch liever andere snacks. Echter ging het meer over de mogelijkheid en minder over het lekkere. Als je ook nog alleen lekker wil eten als er een ramp aan de hand is, dan moet je toch even de prioriteitenlijst aanpassen.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als ik moest nadenken wat ik aan noodpakket zou moeten hebben is dat flessenwater. (dat had ik altijd in een 5 ltr can, maar is over de datum) kettingzaagbenzine (4takt) voor het aggregaat. (want in de auto zit geen benzine meer. Waarschijnlijk heeft de buurman nog wel)

Wat ik wel heb is: campingkooktoestel met gas, de diepvries vol en redelijk veel in de kast. Grootste probleem: ik krijg het waarschijnlijk koud in de winter.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
29 nov 2022 19:22
Een diepvries is zeer nuttig voor een voorraad onder normale omstandigheden, maar veel minder voor een noodvoorraad. Als de stroom uitvalt is het snel gedaan met je ingevroren voer. Gedroogd voedsel is vaak ook niet handig, of het moet met koud flessenwater (wijn, bier) eetbaar gemaakt kunnen worden. Een echte noodvoorraad moet je kunnen eten zonder dat er een warme bereiding noodzakelijk is. Blikconserven zijn daarom aan te raden voor een echte noodvoorraad. Bonen zijn ook nog eens eiwitrijk, dus wat wil je nog meer? Vlees uit blik heeft een slechte naam (spam!) maar zelf vind ik cornedbeef of ham uit blik ook koud heel eetbaar. Mogelijkheden genoeg voor wie goed voorbereid wil zijn op een calamiteit.
Zolang er voldoende diesel is kunnen we zelf stroom opwekken,dus blijft die vriezer wel werken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
30 nov 2022 19:05
Erthanax schreef:
29 nov 2022 19:22
Een diepvries is zeer nuttig voor een voorraad onder normale omstandigheden, maar veel minder voor een noodvoorraad. Als de stroom uitvalt is het snel gedaan met je ingevroren voer. Gedroogd voedsel is vaak ook niet handig, of het moet met koud flessenwater (wijn, bier) eetbaar gemaakt kunnen worden. Een echte noodvoorraad moet je kunnen eten zonder dat er een warme bereiding noodzakelijk is. Blikconserven zijn daarom aan te raden voor een echte noodvoorraad. Bonen zijn ook nog eens eiwitrijk, dus wat wil je nog meer? Vlees uit blik heeft een slechte naam (spam!) maar zelf vind ik cornedbeef of ham uit blik ook koud heel eetbaar. Mogelijkheden genoeg voor wie goed voorbereid wil zijn op een calamiteit.
Zolang er voldoende diesel is kunnen we zelf stroom opwekken,dus blijft die vriezer wel werken.
Een aggregaat(je) bewijst ook goede dienst in tijden van gebrek aan elektra en een campinggasstelletje is ook makkelijk om beschikbaar te hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
30 nov 2022 22:17
scharrelschipper schreef:
30 nov 2022 19:05
Erthanax schreef:
29 nov 2022 19:22
Een diepvries is zeer nuttig voor een voorraad onder normale omstandigheden, maar veel minder voor een noodvoorraad. Als de stroom uitvalt is het snel gedaan met je ingevroren voer. Gedroogd voedsel is vaak ook niet handig, of het moet met koud flessenwater (wijn, bier) eetbaar gemaakt kunnen worden. Een echte noodvoorraad moet je kunnen eten zonder dat er een warme bereiding noodzakelijk is. Blikconserven zijn daarom aan te raden voor een echte noodvoorraad. Bonen zijn ook nog eens eiwitrijk, dus wat wil je nog meer? Vlees uit blik heeft een slechte naam (spam!) maar zelf vind ik cornedbeef of ham uit blik ook koud heel eetbaar. Mogelijkheden genoeg voor wie goed voorbereid wil zijn op een calamiteit.
Zolang er voldoende diesel is kunnen we zelf stroom opwekken,dus blijft die vriezer wel werken.
Een aggregaat(je) bewijst ook goede dienst in tijden van gebrek aan elektra en een campinggasstelletje is ook makkelijk om beschikbaar te hebben.
Wij koken op flessengas aan boord,maar hebben ook kookplaten op electra dus niet zo gauw klem.
Volle capaciteit diesel is 3000 ltr dus kunnen we wel even.
Maar aan alles komt een end,dus hopen dat het niet nodig is.
Maar goed,in geval van nood,trekken wij ons terug op onze"boot"
Goed voor minimaal een maand en daarna gaan we gewoon plunderen toch?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Omdat ik steeds meer last van licht krijg, vroeg ik me af, of het ook mogelijk was om de achtergrond, of misschien thema te veranderen? Ik kan dit nergens vinden bij mijn profiel.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Helaas komen ze bij jou plunderen. Je hebt waarschijnlijk veel aan een goede buurt waar je voor elkaar gaat zorgen. De een heeft een warm huis. De ander kan koken. Nog een ander heeft veel eten. Zo ook met elektra etc. Als ze elkaar de hersenen inslaan overleeft een deel ook de maand in noodsituaties niet.
Sociale veiligheid kan heel belangrijk zijn. IPV ons zorgen te maken om waxinelichtjes

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 08:32
Omdat ik steeds meer last van licht krijg, vroeg ik me af, of het ook mogelijk was om de achtergrond, of misschien thema te veranderen? Ik kan dit nergens vinden bij mijn profiel.
Dit kun je toch in je instellingen van je eigen device veranderen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 08:32
Omdat ik steeds meer last van licht krijg, vroeg ik me af, of het ook mogelijk was om de achtergrond, of misschien thema te veranderen? Ik kan dit nergens vinden bij mijn profiel.
Alleen al het terugschroeven van de helderheid van je beeldscherm kan al heel veel schelen. En anders even de nachtmodus van je browser aanpassen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ridder, Krijgen we straks ook nog Fritz Stau, Aard Appel, Roy Graszooi en pater Piemelot?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
01 dec 2022 09:29
Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 08:32
Omdat ik steeds meer last van licht krijg, vroeg ik me af, of het ook mogelijk was om de achtergrond, of misschien thema te veranderen? Ik kan dit nergens vinden bij mijn profiel.
Alleen al het terugschroeven van de helderheid van je beeldscherm kan al heel veel schelen. En anders even de nachtmodus van je browser aanpassen.
Helaas het thema heeft witte achtergrond. Dus helderheid is enigste optie..
Dan maar zo.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 14:20
Helaas het thema heeft witte achtergrond. Dus helderheid is enigste optie..
Dan maar zo.
Waar werk je mee?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
01 dec 2022 15:32
Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 14:20
Helaas het thema heeft witte achtergrond. Dus helderheid is enigste optie..
Dan maar zo.
Waar werk je mee?
Google Chrome en Android 13 helaas. Had liever gewoon mijn laptop gebruikt maar ja, het is zoals het is.

Firefox is hetzelfde. Dus ik ben bang dat het niet anders is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En een zonnebril opzetten? :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 dec 2022 15:53
Google Chrome en Android 13 helaas. Had liever gewoon mijn laptop gebruikt maar ja, het is zoals het is.

Firefox is hetzelfde. Dus ik ben bang dat het niet anders is.
Op wat voor device?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
01 dec 2022 15:59
En een zonnebril opzetten? :wink:
Zoiets zal het dan wel worden.

Plaats reactie