Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 15:55
Wie neem ik de maat?
Je verwijt anderen (J. Deltoer in dit geval) ouderwets te zijn. Ten onrechte, want de weergave van J. Deltoer is uiterst actueel.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb ook niet gezegd dat ik perse tegen controle van de kluisjes ben maar wel een algemene controle waarbij alle kluisjes worden geopend. Gewoon selecteren welke kluisjes waarschijnlijk wel eens illigale dingen kunnen bevatten.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
16 dec 2022 15:53
Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 15:47

Klinkt heel redelijk. Ik zou als kind blij zijn met zo'n ouder denk ik.
Maar een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd. Een kind van 12 geef je andere vrijheden dan een puber van 16.
Ik denk toch niet dat jij de smartphone van jou kind als zij of hij 16 Jaar is nog ongevraagd gaat inzien.
Wij in ieder geval doen dat niet.
Dat zijn ze volgens mij ook best wel.
Ook als ze 16 zijn zal ik als dat echt nodig is hun mobiel inzien. Zo lang ze nog bij ons onder dak wonen hebben ze met onze regels te maken.
Regels zijn prima als je maar uitlegt waarom je bepaalde regels hebt.
Natuurlijk gelden ook in ons huis onze regels. En zoals gezegd als het gedrag daar aanleiding toe zou geven dan grijpen we echt wel in.

Maar ook zullen ze zelf moeten ervaren hoe het er buitenshuis aan toegaat en daarmee om te gaan. Met vallen en opstaan wordt je volwassen. En als ouder moet je er zijn op het moment dat ze vallen of dreigen te vallen.

Dus kan me prima vinden hoe jij beschrijft hoe je met je kinderen omgaat. Als ouder probeer je toch het beste te doen voor je kinderen. Al zal dat niet altijd lukken.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
16 dec 2022 15:58
Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 15:55
Wie neem ik de maat?
Je verwijt anderen (J. Deltoer in dit geval) ouderwets te zijn.
Is ouderwets zijn een verwijt?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

foutje misschien?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, ik zie dat het topic over een zeker autobedrijf is verdwenen. Misschien tindelijk, maar ik hoop permanent.

De opvoed- en kluisjescontrolediscussie roept bij mij een baaierd aan ouderlijke uitspraken op.
"Mijn kind doet zoiets niet," wordt vast nog wel gebruikt, doorgaans ten onrechte, vrees ik. Mooier nog vind ik klassiekers zoals "papa is niet boos, papa is verdrietig" en "het is voor je eigen bestwil" maar vooral "het doet mij meer pijn dan jou".
(Om misverstanden te voorkomen, zowel mijn ouders als ikzelf bezigden deze uitspraken slechts schetsend.)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
16 dec 2022 16:10
De ene cd kost €59.99 & de ander €209.99.
Hoe kan het verschil verklaard worden?
Zijn er dan echt personen die juist het duurdere examplaar willen kopen?
Dat gebeurt veel vaak, juist bij platforms waarbij meerdere aanbieders actief zijn (zoals Bol.com). Bij LEGO-dozen zie je dat bijvoorbeeld heel vaak: één en dezelfde doos wordt met ee verschil van soms wel 100 euro aangeboden (beiden nieuw).

Gewoon een kwestie van een niet-oplettende koper en voilá: kassa!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 16:06
Moneyman schreef:
16 dec 2022 15:58
Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 15:55
Wie neem ik de maat?
Je verwijt anderen (J. Deltoer in dit geval) ouderwets te zijn.
Is ouderwets zijn een verwijt?
Je wilt hopelijk niet beweren dat de manier waarop je je post woorden gaf een compliment moesten voorstellen? Onderstaand citaat kwalificeert prima als "iemand de maat nemen".
Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 15:18
Kom op zeg. Doe niet zo ouderwets.
Maar wellicht heb je ook nog een zinvolle, inhoudelijke reactie?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op dat soort verkoop kanalen zit ik de zoekreszultaten altijd op goedkoopste incl. verzendkosten eerst. Die aanbevolen zoekresultaten of meest populair zijn bijna altijd veel te duur.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
16 dec 2022 16:44
Ha, ik zie dat het topic over een zeker autobedrijf is verdwenen. Misschien tindelijk, maar ik hoop permanent.
Ik had het gemeld, waarna de mods het wegens het doen van niet-onderbouwde beschuldigingen hebben verwijderd. Zal dus permanent zijn - tenzij er alsnog onderbouwingen komen :wink:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
16 dec 2022 16:47
breien schreef:
16 dec 2022 16:10
Zijn er dan echt personen die juist het duurdere examplaar willen kopen?
Dat gebeurt veel vaak, juist bij platforms waarbij meerdere aanbieders actief zijn (zoals Bol.com). Bij LEGO-dozen zie je dat bijvoorbeeld heel vaak: één en dezelfde doos wordt met ee verschil van soms wel 100 euro aangeboden (beiden nieuw). Gewoon een kwestie van een niet-oplettende koper en voilá: kassa!
Het omgekeerde komt ook voor: onlangs heb ik Pepper ontdekt. Voor wie het niet kent: het is een community (zo heet dat geloof ik) waarvan de deelnemers elkaar attent maken op koopjes. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van. Zo zit ik nu met een Lidl parkside accu decoupeer/reciprozaag voor 9,95 euro en die komen ze dan ook nog helemaal vanuit Duitsland aan de deur bezorgen. Ik heb nu al meer dingen gekocht die in geen enkel huishouden mogen ontbreken maar waarvan ik tot voor kort niet wist dat ik het miste.
https://nl.pepper.com/
Laatst gewijzigd door grun op 16 dec 2022 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

grun schreef:
16 dec 2022 17:04
(...) Ik heb nu al meer dingen gekocht die in geen enkel huishouden mogen ontbreken maar waarvan ik tot voor kort niet wist dat ik het miste.
😁

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

witte angora schreef:
15 dec 2022 22:19
Wat ik bedoel is dat ik niet zo gelukkig ben met de schatting van de belastingdienst. Maar nu komt het mogelijk wel even goed uit.
Dan hou je je zelf natuurlijk voor de gek. Wat je teveel krijgt overgemaakt aan toeslagen moet je later terugbetalen. Maar beter zo bij weinig geld dan lenen bij saldodipje 😂

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
16 dec 2022 16:49
Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 16:06
Moneyman schreef:
16 dec 2022 15:58
Maar wellicht heb je ook nog een zinvolle, inhoudelijke reactie?
Volgens mij heb ik vandaag behoorlijk bijgedragen aan een kleine discussie over opvoeding van kinderen en tieners. Dat mijn inzichten niet overeenkomen met die van Jou is niet relevant lijkt mij. 😁

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16 dec 2022 09:23
Vind je het controleren van kluisjes niet gewenst, in een tijd waarin vuurwerk, wapens en drugs volop voorhanden zijn? Ik kom regelmatig op allerlei scholen, en er zijn er tegenwoordig een heleboel waarbij je bij de ingang langs beveiligers en een wapendetectiepoortje moet. Dat zegt toch genoeg?
Dit noemt men scholen? Als dit mijn school zou zijn, dan hadden mijn ouders me er al lang afgehaald.
Een school waar je als crimineel behandeld wordt, dat is toch te gek?
En waarvoor? Dat ene uiterste geval dat zelden voorkomt.

Nogmaals, het is belachelijk dat ze kluisjes gaan doorzoeken, want de personen die kwaad (of plezier) willen, die houden dat spul (drugs, wapens, alcohol) gewoon zelf bij. Dat zit dus in de broekzak of tas.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
16 dec 2022 17:43

Dit noemt men scholen? Als dit mijn school zou zijn, dan hadden mijn ouders me er al lang afgehaald.
Een school waar je als crimineel behandeld wordt, dat is toch te gek?
En waarvoor? Dat ene uiterste geval dat zelden voorkomt.

Nogmaals, het is belachelijk dat ze kluisjes gaan doorzoeken, want de personen die kwaad (of plezier) willen, die houden dat spul (drugs, wapens, alcohol) gewoon zelf bij. Dat zit dus in de broekzak of tas.
Dream on

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
16 dec 2022 16:49
juliomariner schreef:
16 dec 2022 16:13
foutje misschien?
Weer gekeken.
De cd van €59.99 heb ik gekocht.
Nu staat alleen de cd van €209.99 nog te koop.
Misschien heb ik wel zeer goed mijn geld belegd.
Ik zou het ding voor 199,99 aanbieden. Misschien raak je hem nog wel kwijt ook voor dat bedrag. Nederlanders zijn altijd op een koopje uit... :lol:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
16 dec 2022 17:46
Nijogeth schreef:
16 dec 2022 17:43

Dit noemt men scholen? Als dit mijn school zou zijn, dan hadden mijn ouders me er al lang afgehaald.
Een school waar je als crimineel behandeld wordt, dat is toch te gek?
En waarvoor? Dat ene uiterste geval dat zelden voorkomt.

Nogmaals, het is belachelijk dat ze kluisjes gaan doorzoeken, want de personen die kwaad (of plezier) willen, die houden dat spul (drugs, wapens, alcohol) gewoon zelf bij. Dat zit dus in de broekzak of tas.
Dream on
Dream on? Niets meer?

Mijn moeder heeft eens naar de middelbare school gebeld omdat ze tijdens het uitje in Ameland mijn krat bier in beslag hadden genomen (gelukkig hadden ze de whisky niet gezien toen ik van de winkel af kwam) en niet meer terug wilden geven toen we weer terug op school waren.
Ze vond het helemaal prima dat ik dat niet mocht nuttigen tijdens het uitje daar, maar het was natuurlijk mijn krat (en ik was 18 op dat moment en alcohol kopen was vanaf 16 toegestaan) en die houden was diefstal.
Uiteindelijk mocht ik de week erna de krat ophalen, school had m koud gezet, dus hebben we die met een paar man bij iemand thuis opgedronken.

Mijn ouders wisten altijd precies wat er speelde, omdat ik altijd eerlijk was en ze altijd wisten waar ik was. Mijn eerste blowtje, dat vertelde ik direct bij thuiskomst. Had ik gevochten, dan vertelde ik dat thuis. Fouten maken mocht, maar je moet wel eerlijk blijven, dat is mij altijd verteld en me altijd bijgebleven. Ohja, en zelfspot is de beste vorm van humor, omdat je jezelf dan ook kan vermaken als je alleen bent.

Ik kan me niet voorstellen dat in 15 jaar tijd de wereld zo is veranderd, dat men kluisjes zou moeten doorzoeken en dat er acuut gevaar is voor leraren. Toevallig dat ik eerder dit jaar nog op mijn oude gymnasium ben geweest en nee, daar zijn geen detectiepoortjes en controles van de kluisjes lijken me daar ook niet aan de orde.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
16 dec 2022 18:16
Lowieze schreef:
16 dec 2022 17:46
Nijogeth schreef:
16 dec 2022 17:43

Dit noemt men scholen? Als dit mijn school zou zijn, dan hadden mijn ouders me er al lang afgehaald.
Een school waar je als crimineel behandeld wordt, dat is toch te gek?
En waarvoor? Dat ene uiterste geval dat zelden voorkomt.

Nogmaals, het is belachelijk dat ze kluisjes gaan doorzoeken, want de personen die kwaad (of plezier) willen, die houden dat spul (drugs, wapens, alcohol) gewoon zelf bij. Dat zit dus in de broekzak of tas.
Dream on
Dream on? Niets meer?

Mijn moeder heeft eens naar de middelbare school gebeld omdat ze tijdens het uitje in Ameland mijn krat bier in beslag hadden genomen (gelukkig hadden ze de whisky niet gezien toen ik van de winkel af kwam) en niet meer terug wilden geven toen we weer terug op school waren.
Ze vond het helemaal prima dat ik dat niet mocht nuttigen tijdens het uitje daar, maar het was natuurlijk mijn krat (en ik was 18 op dat moment en alcohol kopen was vanaf 16 toegestaan) en die houden was diefstal.
Uiteindelijk mocht ik de week erna de krat ophalen, school had m koud gezet, dus hebben we die met een paar man bij iemand thuis opgedronken.

Mijn ouders wisten altijd precies wat er speelde, omdat ik altijd eerlijk was en ze altijd wisten waar ik was. Mijn eerste blowtje, dat vertelde ik direct bij thuiskomst. Had ik gevochten, dan vertelde ik dat thuis. Fouten maken mocht, maar je moet wel eerlijk blijven, dat is mij altijd verteld en me altijd bijgebleven. Ohja, en zelfspot is de beste vorm van humor, omdat je jezelf dan ook kan vermaken als je alleen bent.

Ik kan me niet voorstellen dat in 15 jaar tijd de wereld zo is veranderd, dat men kluisjes zou moeten doorzoeken en dat er acuut gevaar is voor leraren.
Toevallig dat ik eerder dit jaar nog op mijn oude gymnasium ben geweest en nee, daar zijn geen detectiepoortjes en controles van de kluisjes lijken me daar ook niet aan de orde.
Dream on

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Schijnbaar leven we hier in het dorp dan de droom. Prima, ik blijf graag hier. Laat die randstad taferelen maar lekker in de grote steden blijven.

Plaats reactie