Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
20 sep 2022 10:52
Zal toch niet zo moeilijk zijn met alle cadeautjes die we vandaag van de overheid gaan krijgen? Wordt groot feest.😀
Kadootjes? Heb nog niets ontvangen. Postnl is blijkbaar weer eens vertraagd. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg mijn cadeautje vanavond al. De bedoeling was morgen, dat gaf de leverancier aan. DHL is echter van zins het vanavond af te leveren. Dus ben benieuwd.

En als die binnen is, taraaahhh... dan gaan we hier eens kijken voor een smartphone. Een echte. Heb er intussen één op de korrel, denk dat het voor dat geld best een goede is. Niet dat ik er op zit te wachten, maar het leven zonder zo'n ding wordt steeds gecompliceerder. Nu kan ik er nog wel aan wennen. Maar hoe is het over pak-hem-beet 10 jaar? Geen idee. Jonger zal ik er iig niet op worden.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

scharrelschipper schreef:
20 sep 2022 08:55
Moneyman schreef:
19 sep 2022 16:00
Bij jouw bovenstaande opmerking moet ik ook direct denken aan het boek van Rutger Bregman: "de meeste mensen deugen". Als je het nog niet gelezen hebt: doen! Een deel van de aanprijzing van bol.com:
De mens is een beest, zeiden de koningen. Een zondaar, zeiden de priesters. Een egoïst, zeiden de boekhouders. Al eeuwen is de westerse cultuur doordrongen van het geloof in de verdorvenheid van de mens. Maar wat als we het al die tijd mis hadden? In dit boek verweeft Rutger Bregman de jongste inzichten uit de psychologie, de economie, de biologie en de archeologie. Hij neemt ons mee op een reis door de geschiedenis en geeft nieuwe antwoorden op oude vragen. Waarom veroverde juist onze soort de aarde? Hoe verklaren we onze grootste misdaden? En zijn we diep vanbinnen geneigd tot het kwade of het goede?
Inderdaad,heel goed boek!
Ik vond het eerlijk gezegd een hele worsteling om doorheen te komen. Bovendien vond ik het al met al niet echt overtuigend. De laatste tijd vraag ik me wel eens af hoe ik dat boek nu zou ervaren (is alweer een paar jaar geleden dat ik het heb gelezen), want ik heb bepaald niet het gevoel dat we als mensheid de goede kant op ontwikkelen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

WA aan de smartphone, leuk! Ben benieuwd naar je ervaringen, positief én negatief.
witte angora schreef:
20 sep 2022 11:16
Maar hoe is het over pak-hem-beet 10 jaar? Geen idee. Jonger zal ik er iig niet op worden.
Dát is in ieder geval een ding wat zeker is :wink:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
20 sep 2022 11:24
WA aan de smartphone, leuk! Ben benieuwd naar je ervaringen, positief én negatief. :
Nou... het positieve is dat het best wel werk is om testen te lezen en steeds verder te komen. Ergens wel leuk.

Negatief? Verkopers... Bij de ene winkel krijg je gewoon geen antwoord op je vragen, de ander weet je vol overtuiging uit te leggen dat zijn merk toch een beter alternatief is dan je in gedachten had - en dan ga je eens nadenken, nog eens zoeken - en met een paar tientjes meer heb je een aanzienlijk beter toestel van het merk dat je al zocht, met een redelijk lange termijn van updates en alles.

Niks nieuws onder de zon dus. :D

(En ik ben er intussen ook al achter hoe je iemand kan bellen met zo'n ding, toch wel belangrijk. :mrgreen: )

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niets mis met een smartphone, super handig. Ook voor ouwetjes. 😁

En met Whatsapp kan je ook nog gratis bellen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee nog hoe whatsaap werkt, maar dat komt nog wel.

De enige twee issues momenteel zijn: 4G of 5G (of 4G/5G). De prijsverschillen zijn aanzienlijk, die met 5G is nu al moeilijker te krijgen. Daarentegen: 5G is nog niet eens uitgerold, 4G voldoet prima. Toestel kan een jaar of 5 mee als het goed is. Maar dan is 4G toch nog niet uitgefaseerd?

En dan het geheugen, 64 GB of 128. Denk dat ik aan 64 genoeg heb, en anders is er nog ruimte voor een geheugenkaart. Die ik eventueel over een paar jaar natuurlijk 'gewoon' in de opvolger kan stoppen. Scheelt een hoop werk met overzetten denk ik.

Naja, eerst maar het cadeautje van vanavond afwachten. Denk dat ze morgen bij de Jeu-de-boules toch wel enigszins verrast zijn.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat “overzetten” is helemaal geen veel werk. Je legt de toestellen naast elkaar, klikt iets aan in instellingen, en alles staat op de nieuwe.

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ga nu gewoon voor 5G en het grootste geheugen, dan zit je altijd goed. Het prijsverschil valt meestal wel mee.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
20 sep 2022 10:26

Strak plan. Ik wil straks een nieuw recept uitproberen. Heb het net op internet gevonden: 'omelet met ei'.
:idea: Probeer voor de verandering ook eens om een eggless omelette te maken.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
20 sep 2022 11:34
Helemaal niets mis met een smartphone, super handig. Ook voor ouwetjes. 😁

En met Whatsapp kan je ook nog gratis bellen.
Dat gratis bellen is alleen vanuit huis waar je wifi kan gebruiken. Buitenshuis gaat het gewoon van je data abo af. Bovendien moet de andere partij ook WhatsApp gebruiken.
Ik gebruik wel WhatsApp maar deze heeft geen toegang tot mijn microfoon, dus ik kan niet gebeld worden of bellen via WhatsApp.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
20 sep 2022 11:39
Geen idee nog hoe whatsaap werkt, maar dat komt nog wel.

De enige twee issues momenteel zijn: 4G of 5G (of 4G/5G). De prijsverschillen zijn aanzienlijk, die met 5G is nu al moeilijker te krijgen. Daarentegen: 5G is nog niet eens uitgerold, 4G voldoet prima. Toestel kan een jaar of 5 mee als het goed is. Maar dan is 4G toch nog niet uitgefaseerd?

En dan het geheugen, 64 GB of 128. Denk dat ik aan 64 genoeg heb, en anders is er nog ruimte voor een geheugenkaart. Die ik eventueel over een paar jaar natuurlijk 'gewoon' in de opvolger kan stoppen. Scheelt een hoop werk met overzetten denk ik.

Naja, eerst maar het cadeautje van vanavond afwachten. Denk dat ze morgen bij de Jeu-de-boules toch wel enigszins verrast zijn.
64GB is veel te weinig. Ga voor minimaal 128GB, 256GB is echt aan te raden. Lang niet alle apps kun je verplaatsen naar een sd card. Sowieso alle systeemapps niet.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ligt er toch maar aan wat je allemaal op je mobiel wilt doen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
20 sep 2022 12:53
Ligt er toch maar aan wat je allemaal op je mobiel wilt doen.
Precies, ik heb ook 64 GB en heb er zat aan. Ik ben niet iemand die hele dagen op zijn smartphone bezig is. Ik heb wat handige apps erop staan, gebruik Whatsapp etc., maar heb nog genoeg over.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 12:12
64GB is veel te weinig. Ga voor minimaal 128GB, 256GB is echt aan te raden. Lang niet alle apps kun je verplaatsen naar een sd card. Sowieso alle systeemapps niet.
Ik durf de gok wel aan dat WA aan 64GB méér dan genoeg heeft.
Lady1234 schreef:
20 sep 2022 11:43
Dat “overzetten” is helemaal geen veel werk. Je legt de toestellen naast elkaar, klikt iets aan in instellingen, en alles staat op de nieuwe.
Dat hangt er maar net vanaf welk toestel je koopt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor mij is 64 GB meer dan genoeg. Voor diverse vormen van communicatie, apps van banken en verzekeraars, OV en NS, en allerhande andere nuttige of leuke apps.

De Lego Duplo treintjes app, bij enkele kleinkinderen geliefd, is een van de grotere met 420 MB. De kleinste is go25c, een calculator van 1,6 MB.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik durf de gok wel aan dat WA aan 64GB méér dan genoeg heeft.
Maar waarom zou je anno nu een smartphone met 64GB opslag nemen als 128GB nauwelijks meer kost?

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 13:47
Ik durf de gok wel aan dat WA aan 64GB méér dan genoeg heeft.
Maar waarom zou je anno nu een smartphone met 64GB opslag nemen als 128GB nauwelijks meer kost?
Als dat het echte argument is, waarom is 64gb dan veel te weinig?

Als ik zo naar een willekeurig toestel kijk ( samsung a32 ) dan scheelt dit €40 ofwel 16%.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door grun »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 13:47
Maar waarom zou je anno nu een smartphone met 64GB opslag nemen als 128GB nauwelijks meer kost?
Als het prijsverschil meer is dan 10 euro doe ik het niet. Omdat het niet nodig is en van 10 euro kan ik ook 2 dagen eten, of 5 liter benzine kopen.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
20 sep 2022 14:08
ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 13:47
Ik durf de gok wel aan dat WA aan 64GB méér dan genoeg heeft.
Maar waarom zou je anno nu een smartphone met 64GB opslag nemen als 128GB nauwelijks meer kost?
Als dat het echte argument is, waarom is 64gb dan veel te weinig?

Als ik zo naar een willekeurig toestel kijk ( samsung a32 ) dan scheelt dit €40 ofwel 16%.
Ik vind een verschil van 40 euro niet veel. Ga ook niet kijken wat de prijsverschillen bij andere toestellen zijn, weet tenslotte helemaal niet waar zijn voorkeur naar uit gaat.
Waar hij nu genoeg heeft aan 64GB, kan het toch zomaar zijn dat hij daar over 2 jaar helemaal niet meer genoeg aan heeft? Gewoon omdat hij er steeds handiger mee wordt, er meer plezier in krijgt en er daardoor steeds meer mee gaat doen. Bovendien lees ik dat hij het toestel voor 5 jaar koopt.

Plaats reactie