Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
23 jun 2023 18:01
Lady1234 schreef:
23 jun 2023 17:55
Even opgezocht. Boomers: geboren tussen 1946 en 1964 . Ik zal mijn kinderen er maar op aanspreken. 😁

Ik dacht dat ik ze beter opgevoed had,

De ex-minister heeft zichzelf al voor joker gezet.
Ik heb het ook even opgezocht . Dat is dus de groep die het met hard werken nu in een leuk huisje wonen ,Toch :D
En is daar iets op tegen? Zelfs mijn kleinkinderen wonen met hard werken en zuinig zijn al in een leuk huis.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
23 jun 2023 18:01
Lady1234 schreef:
23 jun 2023 17:55
Even opgezocht. Boomers: geboren tussen 1946 en 1964 . Ik zal mijn kinderen er maar op aanspreken. 😁

Ik dacht dat ik ze beter opgevoed had,

De ex-minister heeft zichzelf al voor joker gezet.
Ik heb het ook even opgezocht . Dat is dus de groep die het met hard werken nu in een leuk huisje wonen ,Toch :D
Jullie werkten echt niet harder dan de werkenden van nu hoor.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik weet niet in welke leeftijd klasse u bent ,dat zou ik dan wel willen weten .

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij zijn die van bijvoorbeeld 1957 en jonger nog steeds aan het werk.

Ik ben van de leeftijdsklasse, waarvan vaak gevonden wordt dat die een kostenpost is. 😁

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

:mrgreen:
:mrgreen:
Dus jij bent net als ik de pensioenpot / Aow , van die klagers aan het opeten . :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo is het. 😁

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Laat meneer Wolters het maar niet horen want dan komt de stoom uit zijn oren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Een schattig hondje toch zo'n Boomer ?

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb een schattig hondje en ze lijkt wel wat op een boomer.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
23 jun 2023 17:55
Even opgezocht. Boomers: geboren tussen 1946 en 1964 . Ik zal mijn kinderen er maar op aanspreken. 😁

Ik dacht dat ik ze beter opgevoed had,

De ex-minister heeft zichzelf al voor joker gezet.
Oei! ik zit ook tussen die jaartallen.
Wat heb ik misdaan of doe ik nog steeds?
Eerlijk gezegd,ik ken de term "boomers" maar heb nooit begrepen wat het betekent.
Gebrek in mijn opvoeding misschien?

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 10:25
Heb 'm vanmorgen zitten lezen. Bijzonder dat het SCP op onderdelen eerdere reacties vanuit de NCTB en de AIVD juist bestrijdt of nuanceert.
https://www.scp.nl/publicaties/publicat ... oronadebat
Interessante lectuur.
Heb (nog) niet alles gelezen,maar het geeft te denken.
Ik werd al enige tijd geleden "wappie" genoemd omdat ik ook mijn twijfels over het beleid kenbaar maakte.
Het blijkt nu dat er nog een paar miljoen wappie`s zijn,dat schept een band :wink:
I`m not alone!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
23 jun 2023 20:27
Lady1234 schreef:
23 jun 2023 17:55
Even opgezocht. Boomers: geboren tussen 1946 en 1964 . Ik zal mijn kinderen er maar op aanspreken. 😁

Oei! ik zit ook tussen die jaartallen.
Wat heb ik misdaan of doe ik nog steeds?
Eerlijk gezegd,ik ken de term "boomers" maar heb nooit begrepen wat het betekent.
Gebrek in mijn opvoeding misschien?
Vraagt u dat even aan het gewaardeerde panellid @rwolters aangezien die, in bijna elk topic, wel iets heeft te mekkeren over deze generatie Nederlanders.
Denkelijk kan hij het niet verkroppen dat hij niet dezelfde levensstandaard kan bereiken dan deze door hem zo gewraakte leeftijdsgroep.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
23 jun 2023 10:15
Las dat 20% van de nederlanders wantrouwend staat tegenover de overheid wat betreft de corona maatregelen.
Dat blijkt uit een onderzoek van het SCP die tevens adviseerd om die groep niet buiten te sluiten of te negeren,maar er contact mee te zoeken teneinde het vertrouwen in de democratie te behouden/verbeteren.
ik vind 20% toch wel veel.
Hopelijk volgt de overheid het advies op.

bron:ANP.
Ik vind die 20% wel verklaarbaar en eigenlijk nog aan de lage kant. Mijn (poging tot een) verklaring: het is een groep mensen, die moeite heeft informatie te ordenen en te verwerken. Dat ligt niet aan die mensen, maar aan het onderwijs: weinig algemene basiskennis en weinig training van dit soort vaardigheden.

*

Dan was er nog een ronde Long Covid. Er zijn onderzoeken, wel op zijn Nederlands. Zie hier: Long Covid bij het RIVM.

Vanuit wetenschappelijke hoek is er een roep om meer onderzoek en meer geld. Soms terecht, soms onterecht, heeft vooral veel te maken met de manier hoe wetenschappelijk onderzoek wordt gefinancierd. Daarom kijk ik erg naar de boodschapper - welk belang heeft welke wetenschapper om meer geld voor onderzoek binnen te harken?

Op zich vind ik wel, dat de Nederlandse overheid meer geld mag uittrekken voor langlopend, op het eerste gezicht commercieel niet-interessant, onderzoek. Alleen: trek het iets breder dan Corona/Long-Covid, omdat praktisch alle klachten en symptomen ook bij andere infecties optreden. Daarom volg ik eerder de roep om beter onderzoek om het menselijk immuunsysteem goed in kaart te krijgen dan specifiek de groep, die nu is uitgevallen door Long Covid.

Op mijn werk kijken we nog steeds naar de uitvallers. Het lijkt erop, dat met elke grote mutatie van het virus, andere klachten langdurig zijn, maar door de bank genomen heeft vooral de eerste ronde Corona de meeste arbeidsongeschikten opgeleverd.

*

Volgende keer weer wat anders. Goed weekend!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vlg mij zijn de " baby" boomers geboren tussen 1945-1955.
Er kwam toen een enorm grote golf aan baby.s . Er werden weer volop gezinnen gesticht en hard gewerkt aan de wederopbouw na WOII .
Ze verdienen respect :wink: .

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het doodeng wat er op dit moment in Rusland gebeurt, het optrekken van die Wagnertroepen.

Poetin is gevaarlijk maar die Wagner aanvoerder is levensgevaarlijk.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
24 jun 2023 12:16
Poetin is gevaarlijk maar die Wagner aanvoerder is levensgevaarlijk.
Eens. Tegelijk zullen wij hier eerder last hebben van Poetin dan van die Wagner-vriend, dus wat mij betreft maken ze voorlopig vooral elkaar af.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De vraag is eerder wat er gaat gebeuren als Rusland (nog verder) instort. Wat betekent dit voor de voormalige Sovjet staten buiten Europa. Wat gaat China doen? gaat Rusland nog verder uiteenvallen in kleinere staten? En indien ja, wat voor boeven komen daar aan de macht?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
24 jun 2023 13:07
Lady1234 schreef:
24 jun 2023 12:16
Poetin is gevaarlijk maar die Wagner aanvoerder is levensgevaarlijk.
Eens. Tegelijk zullen wij hier eerder last hebben van Poetin dan van die Wagner-vriend, dus wat mij betreft maken ze voorlopig vooral elkaar af.
Ik denk niet dat die Wagner groep genoeg slagkracht heeft om Poetin nu definitief weg te werken, maar wellicht dat zijn eigen regering nu wel mogelijkheden gaat zien. Tevens kan Oekraine deze chaos wellicht gebruiken in hun voordeel.. Niemand ziet alle kaarten, maar ik zou als Zelensky eens kijken of Rusland zo afgeleid is en de troepen zo aan het twijfelen gebracht dat een offensief kans van slagen krijgt.

Zoals hier ook staat: https://www.ad.nl/buitenland/expert-na- ... ~ac1b9212/

Zal er een winnaar moeten zijn en van een interne strijd word je naar buiten nooit sterker. Als Poetin wint verliest ie zijn meest effectieve stukje leger en blijft zelf zitten met slecht opgeleide en ongemotiveerde soldaten.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De vraag is of de slecht opgeleide ongemotiveerde russische soldaten niet overlopen naar Wagner als deze meer kan bieden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Denk je dat Wagner die wil hebben? Ja, als kanonnenvoer…

Plaats reactie