Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
16 sep 2023 18:50
scharrelschipper schreef:
16 sep 2023 17:18
Als politie of rws op weg is naar b.v.een ongeval;a la bonheur,maar als het alleen is om op tijd thuis te zijn denk ik wel eens "was dan wat eerder vertrokken"
En jij weet welke van die situaties er aan de hand is?
Meestal wel ja.
De binnenvaart wereld is klein en de marifoon is duidelijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
16 sep 2023 17:36
Jablan heeft het over te snel varen met een groot schip.
Jablan keek naar de verschillende soorten boetes op het water en zag daar hetzelfde als met de verkeersboetes tegenover andere boetes. Parkeren op een invaliden parkeerplek is duurder dan een mishandeling (dit is echt iets voor een satirisch programma: laat je eerst invalide meppen, want dan mag je legaal op een invalideplek parkeren en het is nog goedkoper ook!).
Op het water is de boete voor te snel varen al snel duurder dan asociaal gedrag op het water, daarmee haakte ik aan bij Scharrelschipper.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wanneer je ziet wat er allemaal weer aan steekpartijen en mishandelingen heeft plaatsgevonden de afgelopen dagen is het misschien handiger om de boetes en vervolging hiervoor af te schaffen. Dan houdt de politie meer tijd over voor zaken die er echt toe doen zoals onvoldoende parkeergeld betalen e.d.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
18 sep 2023 11:08
Lady1234 schreef:
16 sep 2023 17:36
Jablan heeft het over te snel varen met een groot schip.
(...) Parkeren op een invaliden parkeerplek is duurder dan een mishandeling (dit is echt iets voor een satirisch programma: laat je eerst invalide meppen, want dan mag je legaal op een invalideplek parkeren en het is nog goedkoper ook!).
(...)
Waar heeft u dat gezien? Mishandeling is een misdrijf (url=https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 3-09-01art. 300 Sr[/url] waarop een maximmale gevangenisstraf staat van drie jaar of een geldboete van de vierde categorie, ofwel maximaal € 22.500. Dan wordt onrechtmatig parkeren op een invalidenplek toch een stuk lichter bestraft.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
18 sep 2023 12:10
Jablan schreef:
18 sep 2023 11:08
Lady1234 schreef:
16 sep 2023 17:36
Jablan heeft het over te snel varen met een groot schip.
(...) Parkeren op een invaliden parkeerplek is duurder dan een mishandeling (dit is echt iets voor een satirisch programma: laat je eerst invalide meppen, want dan mag je legaal op een invalideplek parkeren en het is nog goedkoper ook!).
(...)
Waar heeft u dat gezien? Mishandeling is een misdrijf (url=https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 3-09-01art. 300 Sr[/url] waarop een maximmale gevangenisstraf staat van drie jaar of een geldboete van de vierde categorie, ofwel maximaal € 22.500. Dan wordt onrechtmatig parkeren op een invalidenplek toch een stuk lichter bestraft.
Dat staat op papier, maar is de realiteit/werkelijkheid, dat ze zo'n hoge boetes geven dan voor mishandeling?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die eventuele boete voor een mishandeling wordt door de rechter gegeven, niet door de politie.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is sowieso een vergelijking met een hoog appel- en perenniveau.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
18 sep 2023 12:10
Waar heeft u dat gezien?
Bijvoorbeeld in het AD/Regionale krant van DPG:
Lichte verkeersovertredingen worden inmiddels net zo hoog beboet als serieuze strafzaken, waarschuwt het Openbaar Ministerie (OM). Voor een mishandeling wordt bijvoorbeeld vaak zo’n 400 euro opgelegd, terwijl parkeren op een gehandicaptenplaats een boete van 440 euro oplevert.

Jij geeft het maximum, via het OM is het gemiddelde tarief in de wereld gekomen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
18 sep 2023 15:35
Jij geeft het maximum, via het OM is het gemiddelde tarief in de wereld gekomen.
Een OvJ is toch wel een betrouwbare bron, mag ik hopen. Dat die 3 jaar of € 22.500 de maxima zijn wist ik natuurlijk wel, dat in de praktijk de boete voor "eenvoudige mishandeling" lager veel lager is, vind ik niet zo gek, maar lager dan de boete voor een gehandicaptenparkeerplaats vind ik wel heel opmerkelijk.

Op zich vind ik €400 voor een enkele klap nog wel te begrijpen, maar totaal niet in verhouding met die parkeerboete.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... de olieprijs is weer flink aan het stijgen. Wat ook wel te verwachten was. De gasprijs zal er ongetwijfeld achteraan gaan. Ik denk dat het toch wel de meest slimme zet was om in augustus al een contract voor 3 jaar af te sluiten.

https://nos.nl/artikel/2491013-olieprij ... r-inflatie

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie dat je nu kunt afsluiten voor 30 ct de kwh en 1,23 de m3. Dat is niet slecht. Wel een wat hoger vastrecht levering van bijna 19 euro per maand.
Anderen goochelen met hogere tarieven per eenheid stroom en gas in combinatie met andere vastrechtbedragen en eenmalige kortingen.
Het loont nog steeds om nu af te sluiten.
Maar pakken doen ze je toch. Of het aan de pomp is danwel met de aardappels. Die moeten van het kabinet voor 1 oktober gerooid zijn terwijl die nog lang niet volgroeid zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
19 sep 2023 11:57
Hmmm... de olieprijs is weer flink aan het stijgen. Wat ook wel te verwachten was. De gasprijs zal er ongetwijfeld achteraan gaan. Ik denk dat het toch wel de meest slimme zet was om in augustus al een contract voor 3 jaar af te sluiten.

https://nos.nl/artikel/2491013-olieprij ... r-inflatie
Of het wel of niet slim was om je energieprijzen voor 3 jaar vast te zetten, weet je pas over 3 jaar. Telt ook voor mij trouwens, met als verschil dat ik geen gas gebruik. Ik heb zelf rekening gehouden met een 'miskleun' van max. 0,10 ct per kWh.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, dat je pas over 3 jaar zeker weet of het wijsheid is. Ik betaal nu voor gas 1,30, drie jaar lang, en voor stroom 0,38/0,34. Met een jaarcontract had dat misschien beter gekund, maar hoe is de situatie over een jaar, of twee jaar? Niemand die het weet.

Het enige wat ik weet is: iets meer dan twee jaar geleden had ik het gevoel dat ik voor 5 jaar vast moest zetten. Zonde van de jaarlijkse afsluitprovisie, dus toch niet gedaan. Had ik dat wel gedaan, dan had ik de komende drie jaar nog tegen het tarief van toen af kunnen nemen... totaal andere bedragen dus. Ik denk dat het me met dit contract al zo'n 40% zou hebben gescheeld, hebben we het nog niet eens over afgelopen winter, Vandaar toch maar de keuze voor die drie jaar. Maar zeker weten of dit de juiste keuze is? Het enige wat ik weet is waar ik de komende drie jaar aan toe ben. En eigenlijk is dat ook wel prettig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
19 sep 2023 16:29
Maar zeker weten of dit de juiste keuze is? Het enige wat ik weet is waar ik de komende drie jaar aan toe ben. En eigenlijk is dat ook wel prettig.
Ik vind dit eigenlijk een vaak onderschat argument. Voor veel mensen is zekerheid minstens zo belangrijk als de laagste prijs. En dan is vastzetten dus gewoon heel verstandig.

Je moet dan alleen niet continu gaan zitten kijken of je nou wel of niet de goeie keus hebt gemaakt - want dan schiet je er niets mee op qua rust ;-)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
19 sep 2023 12:14
Ik zie dat je nu kunt afsluiten voor 30 ct de kwh en 1,23 de m3. Dat is niet slecht. Wel een wat hoger vastrecht levering van bijna 19 euro per maand.
Anderen goochelen met hogere tarieven per eenheid stroom en gas in combinatie met andere vastrechtbedragen en eenmalige kortingen.
Het loont nog steeds om nu af te sluiten.
Maar pakken doen ze je toch. Of het aan de pomp is danwel met de aardappels. Die moeten van het kabinet voor 1 oktober gerooid zijn terwijl die nog lang niet volgroeid zijn.
"Attentie", deze bijdrage vraagt dringend om een reactie, (dat lees ik tenminste in een bijdrage van J.D. in een ander topic). :wink:

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Even wat anders. Miljarden voor de koopkracht, maar de zorgtoeslag daalt volgend jaar, terwijl de zorgpremie weer omhoog gaat.
Dit jaar is de zorgtoeslag eenmalig verhoogd, maar helaas wordt dat in 2024 weer terug gedraaid. Dan zijn het toch weer de mensen met een laag inkomen die dit gaan merken. Erg slechte beslissing.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... er%20maand.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
19 sep 2023 18:43
Even wat anders. Miljarden voor de koopkracht, maar de zorgtoeslag daalt volgend jaar, terwijl de zorgpremie weer omhoog gaat.
Dit jaar is de zorgtoeslag eenmalig verhoogd, maar helaas wordt dat in 2024 weer terug gedraaid. Dan zijn het toch weer de mensen met een laag inkomen die dit gaan merken. Erg slechte beslissing.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... er%20maand.
Het is inderdaad nog ff een natrap voor de mensen met een laag inkomen. Waarschijnlijk zal dit nog meer problemen veroorzaken bij de mensen met een laag inkomen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
19 sep 2023 18:43
Even wat anders. Miljarden voor de koopkracht, maar de zorgtoeslag daalt volgend jaar, terwijl de zorgpremie weer omhoog gaat.
Dit jaar is de zorgtoeslag eenmalig verhoogd, maar helaas wordt dat in 2024 weer terug gedraaid. Dan zijn het toch weer de mensen met een laag inkomen die dit gaan merken. Erg slechte beslissing.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... er%20maand.
Zou me daar helemaal niet druk om maken, tenslotte komen de verkiezingen eraan...

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij hebben deze voorstellen geen enkele waarde. Na de verkiezingen komen de regeringspartijen toch niet aan de macht en zullen er heel andere voorstellen komen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
19 sep 2023 18:50


Zou me daar helemaal niet druk om maken, tenslotte komen de verkiezingen eraan...
Ik weet wel zeker dat veel mensen zich daar nu al zorgen om maken. Mensen die nu al nauwelijks rond kunnen komen, zorg mijden, niet meer naar de tandarts gaan.

Plaats reactie