Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Las gisteren wel dat 1 van de mensen die die 100 knotwilgen heeft omgezaagd spijt heeft. Die is dus wel tot bezinning gekomen.
Die gast is helemaal niet tot bezinning gekomen. Hij heeft ook geen spijt van de actie zodanig maar van het effect en de reactie van de mensen om hem heen die hem verrast hebben.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
29 jun 2022 09:10
juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:06
Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.
Ik zie anders weinig onderbouwing of tegenargumenten.
Als de dieren niet goed behandeld zouden worden zouden ze nooit zo'n hoge productie halen. Een ongelukkige koe produceert niet veel melk.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
29 jun 2022 09:09
juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:06
Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.
Dat verklaart in ieder geval je gekleurde blik.
Maar volgens mij ben jij diegene die hier aan het roeptoeteren is gezien de dingen die je je afvraagt en waar je een mening over hebt.
Dat is makkelijk scoren. Aangezien ik een binding met de sector heb/had heb ik een gekleurde blik. Jaja
Ik zie en benoem zowel de positieve maar ook de negatieve punten. U benoemd alleen maar 1 kant namelijk de negatieve.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:16
Moneyman schreef:
29 jun 2022 09:10
juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:06
Heel goed, ben opgegroeid op een agrarisch bedrijf. Heb een agrarische HBO opleiding en in het buitenland stage gelopen. Ik vraag me af of u de laatste paar jaar op een boerenbedrijf bent geweest. Zo maar wat lopen roeptoeteren geeft geen pas.
Ik zie anders weinig onderbouwing of tegenargumenten.
Als de dieren niet goed behandeld zouden worden zouden ze nooit zo'n hoge productie halen. Een ongelukkige koe produceert niet veel melk.
Dat is de gebruikelijke drogreden die elke keer gebruikt wordt. De dieren worden goed behandeld en de boerderij is geen fabriek want:

De koeien hebben een hoge produktie
Zijn bijna nooit ziek ( weinig uitval )
Zijn erg efficient ( er is meer output dan input )

:roll:
Laatst gewijzigd door angel1978 op 29 jun 2022 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:02
Heeft u wel enig idee waar u het over heeft?
De Nederlandse welzijns eisen zijn 1 van de strengste ter wereld.
Over makkelijk scoren gesproken..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe haal je het in je hoofd om deze knotwilgen om te zagen??😡
Je woede koelen op bomen.😱 Bizar ! Knotwilgen zijn bijna een cultureel erfgoed.
Snelwegen blokkeren, bewindsvrouw thuis opzoeken , forensen uren in de file laten staan , intimideren, terroriseren, brandstichting etc etc.
Het woord asociaal dekt de lading van deze acties niet, echt niet.

Zoals er wordt geboerd en gehandeld op megabedrijven is dierenmishandeling, pur sang.
Dat heeft n.m.m totaal niets te maken met " levenswerk en dierenliefde " .
Het is gewoon handelswaar , deze dieren zijn producten .
Zou je dit doen met bv konijnen, katten en honden dan schreeuwt men moord en brand.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
29 jun 2022 09:24
juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:16
Moneyman schreef:
29 jun 2022 09:10

Ik zie anders weinig onderbouwing of tegenargumenten.
Als de dieren niet goed behandeld zouden worden zouden ze nooit zo'n hoge productie halen. Een ongelukkige koe produceert niet veel melk.
Dat is de gebruikelijke drogreden die elke keer gebruikt wordt. De dieren worden goed behandeld en de boerderij is geen fabriek want:

De koeien hebben een hoge produktie
Zijn bijna nooit ziek ( weinig uitval )
Zijn erg efficient ( er is meer output dan input )

:roll:
Kom eens met tegenargumenten dan. Met andere woorden geef eens redenen waarom een koe niet gelukkig zou zijn met haar leven.
U geeft geen tegen argumenten maar zegd dat het zo is omdat u dat vind. U mag van mij natuurlijk deze mening hebben maar ik zie geen tegen argumenten.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Heeft dat ook allemaal niet een beetje te maken met, dat er te veel mensen geld moeten verdienen, aan dat ene pak melk of dat ene stukje vlees, waardoor de winstmarge van de boeren zo klein wordt, en ze dus meer moeten produceren om een beetje uit de kosten te komen?
Ik doe maar ff een gooi.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

moederslink schreef:
29 jun 2022 09:27
Hoe haal je het in je hoofd om deze knotwilgen om te zagen??😡
Je woede koelen op bomen.😱 Bizar ! Knotwilgen zijn bijna een cultureel erfgoed.
Snelwegen blokkeren, bewindsvrouw thuis opzoeken , forensen uren in de file laten staan , intimideren, terroriseren, brandstichting etc etc.
Het woord asociaal dekt de lading van deze acties niet, echt niet.

Zoals er wordt geboerd en gehandeld op megabedrijven is dierenmishandeling, pur sang.
Dat heeft n.m.m totaal niets te maken met " levenswerk en dierenliefde " .
Het is gewoon handelswaar , deze dieren zijn producten .
Zou je dit doen met bv konijnen, katten en honden dan schreeuwt men moord en brand.
Over de knotwilgen etc. helemaal eens.
Juist ook de huisdieren worden (vaak onbewust) mishandeld. Hoeveel konijnen zitten alleen in een heet hok? Een konijn moet je nooit alleen houden, dat is pure mishandeling. Hoeveel grote honden zitten op een flatje 10 hoog die amper bewerging klrijgen en de hele dag alleen thuis zijn?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een dier, elk dier , is uiteraard het meest gelukkig in een natuurlijke habitat.
Ook " circus " dieren ? Een gruwel !
Met honderden opgepropt en opgehokt in vieze stallen staan, met de poten in de drek , kalfjes en biggen die direct worden afgevoerd, nee daar wordt een dier écht niet gelukkig van!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Met andere woorden geef eens redenen waarom een koe niet gelukkig zou zijn met haar leven.
Je leest niet (goed).

Ik schrijf nergens iets over hoe gelukkig of ongelukkig een koe is. Dat is ook helemaal niet de discussie.
Jij koppelt welzijn van een dier aan hoe 'gelukkig' (als je dat al zo kan uitdrukken en/of zien) een dier is en dat koppel je dan weer aan hoe efficiënt een dier is ( niet voor het dier zelf, maar voor de eigenaar ).
Allemaal argumenten die precies laten zien dat de eigenaar gewoon een fabrikant is die melk produceert. Het enige verschil is dat er geen machines maar dieren worden gebruikt en dat deze zo 'efficiënt' mogelijk worden afgesteld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

juliomariner schreef:
29 jun 2022 09:40
Over de knotwilgen etc. helemaal eens.
Juist ook de huisdieren worden (vaak onbewust) mishandeld. Hoeveel konijnen zitten alleen in een heet hok? Een konijn moet je nooit alleen houden, dat is pure mishandeling. Hoeveel grote honden zitten op een flatje 10 hoog die amper bewerging klrijgen en de hele dag alleen thuis zijn?
Klopt! Ook dierenmishandeling pur sang😡

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
29 jun 2022 09:36
Heeft dat ook allemaal niet een beetje te maken met, dat er te veel mensen geld moeten verdienen, aan dat ene pak melk of dat ene stukje vlees, waardoor de winstmarge van de boeren zo klein wordt, en ze dus meer moeten produceren om een beetje uit de kosten te komen?
Ik doe maar ff een gooi.
Dat wordt oa ook ge (mis) bruikt om nóg meer dieren te houden.
Die boeren verdienen echt hun geld wel hoor .
Er zijn ook boeren zonder megastallen die nevenactiviteiten bedenken en daar ook een beste boterham uit halen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
29 jun 2022 09:36
Heeft dat ook allemaal niet een beetje te maken met, dat er te veel mensen geld moeten verdienen, aan dat ene pak melk of dat ene stukje vlees, waardoor de winstmarge van de boeren zo klein wordt, en ze dus meer moeten produceren om een beetje uit de kosten te komen?
Ik doe maar ff een gooi.
Natuurlijk heeft dat ermee te maken, dat is zelfs de basis van alles ( kostenreductie en efficiëntie ).
Dus wordt er aan welzijn en natuur gesleuteld zodat de boer de investering kan terugverdienen die gedaan moet worden om op die schaal en voor die prijs te kunnen produceren. En dan niet om de lokale gemeenschap en het eigen land te kunnen voorzien ( daarvoor is die schaal echt niet nodig ), maar om te kunnen concurreren met het buitenland en de boeren daar te dwingen precies hetzelfde te kunnen doen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lisa29 schreef:
29 jun 2022 09:06
@Witte Angora: op die klinieken is al zoveel bezuinigd dat er nauwelijks nog bedden beschikbaar zijn. En dat aantal wordt zelfs nog afgebouwd.
Dat er een tekort aan bedden is wil niet zeggen dat opname van dit soort mensen zeer gewenst is... Er zal hoe dan ook iets aan agressie beheersing gedaan moeten worden. :wink:
Eenmaal binnen was er maar 1 iemand die af en toe agressief werd. Die ging dan met koffiepotten gooien, de krant verscheuren en de stekker uit de tv trekken. Niks waarbij ze iemand anders pijn deed in ieder geval. Toen de verpleging binnen kwam en de verscheurde krant zag zeiden ze heel droog: "o er heeft vast iemand slecht nieuws gehad".
Exact mijn punt dus. Wat de betreffende boeren doen gaat veel verder dan dat, dus: gedwongen opname. In ieder geval zouden ze per direct van hun bedrijf af moeten worden gehaald. Dit volk is m.i. pertinent ongeschikt om voor mens of dier te zorgen. Als je al zo omgaat met gezagsdragers die gemotiveerd aangeven dat je je bedrijf anders moet inrichten - en dat kan, ik haal mijn vlees ook bij een plaatselijke boer, die prima kan rondkomen met een stuk of 20, 30 koeien - dan wil ik dus niet weten hoe je met je vrouw, kinderen en vee om gaat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Veel van de raddraaiers die in de omgeving van en bij minister van de Wal vernielingen hebben aangericht, staan pontificaal met hun sm...werk op camera beelden en ik mag toch hopen dat er snel een stelletje van deze figuren wordt opgepakt en dat ze verantwoording zullen moeten afleggen voor hun daden.
Mochten er raddraaiers worden opgepakt, dan zal dit snel tot protesten bij de desbetreffende politiebureaus gaan leiden en hopelijk is de politie daarop dan wel voorbereid.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... die helden durven wel hoor. Een gezin met twee kinderen van 4 en 7 jaar. En als ze binnen waren gedrongen, wat dan? Dat zeg ik: oppakken en opsluiten voor een zeer lange tijd.

https://nos.nl/artikel/2434534-cda-kame ... zijn-gezin

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:
29 jun 2022 10:47
De beste methode om de veestapel in te krimpen is President Biden smeken om importheffingen te leggen op Nederlandse zuivelproducten.
Dat heeft bijna geen invloed. De VS staat niet in de top 10 van exportlanden van de Nederlandse zuivelindustrie.

https://zuivelonline.nl/handel-en-economie/

Een heel groot deel gaat naar landen binnen Europa en de rest naar Azie

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@witte angora: ik heb het idee dat je mijn punt totaal niet begrepen hebt. De weinige bedden die er zijn horen gebruikt te worden door de mensen die ze nodig hebben.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... in-de-zorg
Als je even klikt zul je zien dat de voorwaarde voor gedwongen opname is dat er sprake is van een geestelijke stoornis. En dat is in het geval van de rellende boeren nog maar zeer de vraag. Dat iemand idioot of agressief gedrag vertoont wil niet zeggen dat er sprake is van een psychische stoornis. Dat iemand een minister of diens gezin lastig valt wil ook niet zeggen dat degene in de thuis of werksituatie ook agressief is. Hoewel ik snap dat dat moeilijk te geloven is.

De klinieken waar ik ben geweest deden niets anders dan iemand zo snel mogelijk zo stabiel mogelijk krijgen. Behandeling was er niet behalve in de vorm van afleiding en medicatie en aanbieden van dag en nachtstructuur. Emotie regulatie training zoals dat heet wordt pas weer gedaan als iemand weer thuis is. Mocht er daadwerkelijk sprake zijn van een psychische stoornis dan kan zo'n ambulante behandeling wel gedwongen opgelegd worden. Sowieso is het huidige beleid dat je thuis het beste behandeld kunt worden en dat je daar het beste herstelt. Met name vanwege de ervaring dat door een opname mensen vaardigheden kwijtraken waardoor naar huis gaan soms niet eens meer mogelijk is.....waardoor intensieve thuisbehandeling veel logischer zou zijn. ALS er inderdaad sprake is van psychische stoornis(sen), waarbij sommige stoornissen een contra indicatie vormen voor opname. Kortom: het is echt veel te kort door de bocht door aan te nemen dat deze mensen psychisch ziek zijn. Ook al gedragen ze zich absoluut niet normaal, denk dat we het daar wel over eens zijn.

Het is wat mij betreft ook kwetsend naar mensen die door psychische stoornissen opgenomen moetenn worden.

En dat maakt de huidige situatie ook extra naar, omdat het leidt tot extra polaristatie en tegen elkaar opzetten van mensen.
Normaal gesproken geniet ik namelijk van je bijdragen, misschien dat het daarom extra pijn doet dat je posts nu kwetsend overkomen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
29 jun 2022 10:45
Nou... die helden durven wel hoor. Een gezin met twee kinderen van 4 en 7 jaar. En als ze binnen waren gedrongen, wat dan? Dat zeg ik: oppakken en opsluiten voor een zeer lange tijd.

https://nos.nl/artikel/2434534-cda-kame ... zijn-gezin
Zover gaan ze niet, altijd de media die de boel ophitst.

Plaats reactie