Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
12 aug 2023 09:57
Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 08:57
Voor Lady1234: Long COVID heeft veel overeenkomsten met ME/CVS - Chronische Vermoeidheids Syndroom:

https://www.volkskrant.nl/a-bd35c456
Voor Lady? Ik heb zelf de krant.

Long covid, ME/CVS is hier al uit en te na besproken.
Ok. Maar als je dit allemaal weet wat zit je dan te trollen naar @onkruid71?

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 15:13
Lady1234 schreef:
12 aug 2023 09:57
Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 08:57
Voor Lady1234: Long COVID heeft veel overeenkomsten met ME/CVS - Chronische Vermoeidheids Syndroom:

https://www.volkskrant.nl/a-bd35c456
Voor Lady? Ik heb zelf de krant.

Long covid, ME/CVS is hier al uit en te na besproken.
Ok. Maar als je dit allemaal weet wat zit je dan te trollen naar @onkruid71?
Pardon? Te trollen? @Onkruid heeft een aandoening waarvoor zij zich niet laat behandelen, maar wel al jaren naar verwezen wordt. En volgens haar zijn dat ook heel verschillende ziekten.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
12 aug 2023 15:26
Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 15:13
Lady1234 schreef:
12 aug 2023 09:57


Voor Lady? Ik heb zelf de krant.

Long covid, ME/CVS is hier al uit en te na besproken.
Ok. Maar als je dit allemaal weet wat zit je dan te trollen naar @onkruid71?
Pardon? Te trollen? @Onkruid heeft een aandoening waarvoor zij zich niet laat behandelen, maar wel al jaren naar verwezen wordt. En volgens haar zijn dat ook heel verschillende ziekten.
Ik wordt er niet jaren naar verwezen, en waarom zou ik er geen gaan, ze hebben geen goede behandeling, ze hebben me ook naar een SOLK kliniek verwezen. Daar ga je toch absoluut niet heen, omdat de arts zegt dat dat het beste voor je is voor hetgene wat ik mankeer, terwijl wetenschappelijke bronnen anders zeggen.
Nogmaals, er is een zwaar gebrek aan kennis hier in Nederland daarover, ben dat nou eens gewoon aan. Ik spreek uit ervaring.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, misschien helpt die nieuwe uitvinding.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
12 aug 2023 16:00
Nou, misschien helpt die nieuwe uitvinding.
Is geen nieuwe uitvinding, dat zijn ze al eerder mee bezig geweest, maar misschien pakken ze het nu anders aan. We shall see.
We blijven hopen.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
12 aug 2023 16:27
Lady1234 schreef:
12 aug 2023 16:00
Nou, misschien helpt die nieuwe uitvinding.
Is geen nieuwe uitvinding, dat zijn ze al eerder mee bezig geweest, maar misschien pakken ze het nu anders aan. We shall see.
We blijven hopen.
Volgens mij, maar ik ben een leek, is die aanpak uit Nederlandse studie toch wel interessant voor jou.
Als ik in jou situatie zou zitten zou ik contact met hun opnemen en vragen of er een vervolgstudie komt. Nee heb je ja kun je krijgen.

Jij bent naar eigen zeggen al zo lang ziek dan is een mailtje toch weinig moeite?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 19:37
Onkruid71 schreef:
12 aug 2023 16:27
Lady1234 schreef:
12 aug 2023 16:00
Nou, misschien helpt die nieuwe uitvinding.
Is geen nieuwe uitvinding, dat zijn ze al eerder mee bezig geweest, maar misschien pakken ze het nu anders aan. We shall see.
We blijven hopen.
Volgens mij, maar ik ben een leek, is die aanpak uit Nederlandse studie toch wel interessant voor jou.
Als ik in jou situatie zou zitten zou ik contact met hun opnemen en vragen of er een vervolgstudie komt. Nee heb je ja kun je krijgen.

Jij bent naar eigen zeggen al zo lang ziek dan is een mailtje toch weinig moeite?
We zijn met minimaal 40.000 mensen en we houden alles in de gaten. Zo'n leven, vooral als je het zwaarder hebt is bijna niet levenswaardig. Je kunt NIKS. Daarom wacht ik in ieder geval af. Er loopt nog een interessant onderzoek in Nederland. Kom ik niet voor in aanmerking, omdat ik snel PEM heb een te bedlegerig.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik lees hier hoe PEM ontstaat:
https://vragen.wetenschapsagenda.nl/vra ... -bij-mecvs

Maar dan is die vondst van dat specifieke enzyme toch hoopvol? Geen bijwerkingen. Dan lijk jij me ideale patient voor deelname. Beetje verbetering zou voor jou al heel groot zijn.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 19:59
Ik lees hier hoe PEM ontstaat:
https://vragen.wetenschapsagenda.nl/vra ... -bij-mecvs

Maar dan is die vondst van dat specifieke enzyme toch hoopvol? Geen bijwerkingen. Dan lijk jij me ideale patient voor deelname. Beetje verbetering zou voor jou al heel groot zijn.
Als het werkt, dan is goed, maar zolang er nog geen feiten zijn, ben ik terughoudend daarin. Te vaak mooie onderzoeken gezien, uiteindelijk weer niks uit kwam.

Geschikt in princiepe wel, maar niet haalbaar voor mij om deel te nemen. Te zwaar.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
12 aug 2023 20:05
Geschikt in princiepe wel, maar niet haalbaar voor mij om deel te nemen. Te zwaar.
Wat maakt dan dat het te zwaar zou zijn om deel te nemen? Nu is er eindelijk weer eens een kans op verbetering...

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
13 aug 2023 15:00
Onkruid71 schreef:
12 aug 2023 20:05
Geschikt in princiepe wel, maar niet haalbaar voor mij om deel te nemen. Te zwaar.
Wat maakt dan dat het te zwaar zou zijn om deel te nemen? Nu is er eindelijk weer eens een kans op verbetering...
Wat het zwaar maakt, is de reis naar Amsterdam, dat veroorzaakt PEM, en dat veroorzaakt weer dat je dan de symptomen die je hebt vele malen verergert.en het is altijd een verrassing hoe lang dat duurt, dat kan een dag duren, en week of misschien wel maanden.
En je moet er meerdere malen heen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een reis naar Amsterdam veroorzaakt bij mij ook veel. Diarree, indigestie, braakneigingen en genderuitval.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
13 aug 2023 20:15
genderuitval.
Er zijn er daar genoeg die je het padje wel willen wijzen. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
13 aug 2023 20:15
Een reis naar Amsterdam veroorzaakt bij mij ook veel. Diarree, indigestie, braakneigingen en genderuitval.
Hilarisch. Na de haren valt de gender uit? Wat dacht je van een goede keukenmachine, tegenwoordig vaak blender genoemd, om de uitval te beperken? Reclame: Nieuw, exclusief verkrijgbaar bij ons, de genderblender.

*

Ik, eerder: Covidontkenning is slechts een symptoom van een bredere deficiëntie bij de informatieverwerking.
scharrelschipper schreef:
11 aug 2023 21:49
Jablan,je weer zinnige dingen,alleen snap ik niet waarom ik weer in verband gebracht word met "covidontkenner". [..] Een goede avond voor een ieder die dit leest.
Dat was zo niet bedoeld.
Sinds Corona er is, kom ik beroepshalve regelmatig mensen tegen, die op het eerste gezicht goed lijken mee te komen, maar op het tweede gezicht totale wappies zijn en waar heel snel afscheid van wordt genomen.

Erthanax heeft momenteel een goed overzicht over alle complotten, waarin ze geloven. Zelf hou ik het niet bij, omdat ik volautomatisch afschakel zodra iemand begint over vaccins en dat moeiteloos combineert met geheime leiderschapscomplotten of andere vermeende bedreigingen uit een duistere, voor mij onzichtbare wereld. Dit slag mensen is niet in staat feiten aan te nemen en maakt overal een eigen verhaal van. Ze zijn ergens de weg kwijtgeraakt in de wereld van nu.

Recent had ik er een, die zijn mobiel vol geladen had met alternatieve apps en games, maar weigerde de app van het bedrijf te gebruiken, omdat dan de Nederlandse veiligheidsdiensten mee kijken, terwijl die app een typische personeels-applicatie is om uren en onkosten bij te houden. Niet meer, niet minder. Als je die uitleg niet wilt aannemen en maar blijft zoeken naar de link met de overheid, dan is het snel einde oefening. Helemaal als je denkt, dat bij elk vaccin een microchip meekomt, terwijl je zelf onder de tatoeages zit, waar natuurlijk alleen inkt is gebruikt en geen microchip.

*

Consumentendingetje.

Bouwmarkt: 'Bestel online en bepaal zelf de afleverdag en tijdstip'.
Deze keer gedaan omdat gewicht en volume echt te veel waren. Bestellen en betalen online ging normaal. Daarna de keuze uit de bezorgdag. Die keuze was onoverzichtelijk groot, namelijk tussen de eerstvolgende vrijdag en de eerstvolgende vrijdag. Vervolgens de tijd. Daar kon men niets over zeggen, pas op de werkdag voor de leverdatum. Rond middernacht kwam de tijd door, tussen 8.59 en 12.11 uur.
Tot zover 'Bestel online en bepaal zelf de afleverdag en tijdstip'.
Gelukkig belde een vrolijke chauffeur om 8 uur, dat hij onderweg was en over een kwartier bij ons zou zijn. Om iets na half negen had hij alles gelost en kon terug naar de bouwmarkt, want de klant met 12 ton tegels was niet thuis en dan valt er niets te bezorgen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
14 aug 2023 10:44
Dit slag mensen is niet in staat feiten aan te nemen en maakt overal een eigen verhaal van.
Dan vrees ik dat een aantal mensen hier ook onder de noemer 'wappie' valt. Die staan enkel open voor hun eigen inzicht in de materie, c.q. hun eigen 'mensenkennis'. Je kunt roepen wat je wil, maar aannemen doen ze niks. Compleet verstard in hun denken.

Overigens, kreeg net een bericht inzake de berichtenbox van MijnOverheid. Ben eens gaan snuffelen. Het blijkt dat iedereen vanaf 14 jaar een eigen account heeft bij de Overheid, en dat het niet mogelijk is dat account op te zeggen. Vreemd dat ik 'de Soevereinen' daar nog niet over gehoord heb.

Naja, afgelopen weekend heb ik IRL met een van de forummers hier mijn verbazing besproken over de serieuze reacties van enkelen op mijn 'Zelfstandig Weiland'. Met name dat ze duidelijk geen enkel inzicht hadden van wat er werkelijk aan de hand is. En nee, met trollen had het ook niks te maken. Je moet me kennen - en dan snap je het.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
En nee, met trollen had het ook niks te maken. Je moet me kennen - en dan snap je het.
Klinkt als Jomanda, dus dan komt toch dat wappie-beeld weer omhoog.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet dan toch al eerder ingelogd hebben bij Mijnoverheid dat uw mailadres daar bekend is.

Overigens super handig die berichtenbox, raakt er niets meer kwijt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
Dan vrees ik dat een aantal mensen hier ook onder de noemer 'wappie' valt. Die staan enkel open voor hun eigen inzicht in de materie, c.q. hun eigen 'mensenkennis'. Je kunt roepen wat je wil, maar aannemen doen ze niks. Compleet verstard in hun denken.
Op deze site vind ik het meevallen. Verstarring in het denken komt vanzelf en dit bedoel ik neutraal. Je doet al zoveel jaren dezelfde dingen, dat er een routine is ontstaan en dan mis je wel eens de nuances of nieuwste inzichten of een andere invalshoek.

Bij de wappies uit mijn werk is het eerder het ontbreken van vaardigheden om informatie binnen te laten komen. In mijn ogen een direct gevolg van het onderwijs, dat vooral leuk moet zijn. Jaartallen, grammatica, feiten stampen, het is allemaal training voor de hersenen om informatie te kunnen ordenen, op de rij zetten, een plek geven.

Voorbeeld erbij? Neem de rechten van vrouwen. Voor een kort overzicht is het genoeg om de jaartallen te hebben, wanneer stemrecht, wanneer burgerrechten (economische zelfstandigheid, gelijkwaardigheid binnen het huwelijk, enz.). Maar dat is droog en saai, daarom worden de jaartallen weggelaten en wordt alles als verhaal gebracht, wat niemand uiteindelijk onthoudt. Zo verdwijnt historisch besef uit de maatschappij en drijven meer mensen dan ooit tevoren mee op de waan van de dag.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zal wel aan mijn opleiding liggen maar kan de link tussen historisch besef en wappies niet helemaal volgen. Ik ken een aantal wappies die hoog zijn opgeleid en toch in to de complotten zijn.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach dat sprookje van een zelfstandig weiland. Doet me denken aan mensen die graag op een hutje op de hei zouden willen wonen. Lekker rustig en geen last van anderen.

Maar ze willen wel gas en licht en internet en tv en een dokter en een supermarkt en een weg er naar toe en ook nog openbaar vervoer.

Sprookjes voor kinderen dus.

Plaats reactie