Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En in de formule 1, het wielrennen, voetbal enz.
Uit de door moneyman geplaatste link maak ik niet op dat de winsten echt tegenvallen. Maar voor rupsjesnooitgenoeg zal het nooit genoeg zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
23 dec 2022 09:32
Ik denk dat de reactie van Erthanax juist hier om gaat: “In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren.”

Hoe je je best ook doet als werkgever of samensteller van de kerstpakketten, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Klagers blijven er altijd.
Jup. Ondertussen wel mooi de aandacht verlegd van Corona naar de feestdagen. :D

En ja, ik begon erover, omdat gisteren de gang vol stond met die dozen. De Tafel heeft ze opgehaald in 2 ritten.
breien schreef:
23 dec 2022 21:20
De winsten van de supermarkten worden dit jaar gestoken in kerstreclames.
Die allemaal de geest van Dickens ademen. :roll:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
23 dec 2022 21:37
En in de formule 1, het wielrennen, voetbal enz.
Uit de door moneyman geplaatste link maak ik niet op dat de winsten echt tegenvallen. Maar voor rupsjesnooitgenoeg zal het nooit genoeg zijn.
Dan heb je niet goed genoeg gelezen blijkbaar.
De winstmarge in Europa zakte naar 3,4 procent, een daling van bijna 1 procentpunt. De hoge inflatie en de oorlog in Oekraïne hebben geleid tot forse prijsstijgingen, die Ahold niet allemaal wenst door te berekenen aan de consument. ‘Dat is in de huidige economische situatie onverantwoord’, aldus Muller, woensdag in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
23 dec 2022 17:29
Daarom mijn opmerking: zelftest heeft geen zin.
Feit is dat de zelftest niet alle, maar wel veel besmettingen detecteert. Meer reden heb je toch niet nodig?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 dec 2022 09:26
J. Deltoer schreef:
23 dec 2022 21:37
En in de formule 1, het wielrennen, voetbal enz.
Uit de door moneyman geplaatste link maak ik niet op dat de winsten echt tegenvallen. Maar voor rupsjesnooitgenoeg zal het nooit genoeg zijn.
Dan heb je niet goed genoeg gelezen blijkbaar.
De winstmarge in Europa zakte naar 3,4 procent, een daling van bijna 1 procentpunt. De hoge inflatie en de oorlog in Oekraïne hebben geleid tot forse prijsstijgingen, die Ahold niet allemaal wenst door te berekenen aan de consument. ‘Dat is in de huidige economische situatie onverantwoord’, aldus Muller, woensdag in een toelichting op de kwartaalcijfers.
Ik heb het wel goed gelezen. Ik zei ook dat IK dat niet opmaakte. Dat Ahold natuurlijk altijd meer wil is logisch, vandaar mijn term rupsjenooitgenoeg. En dan de toeleveranciers afvallen in zo'n artikel. Terwijl Ahold juist die toeleveranciers in het verleden zelf onder enorme druk heeft gezet.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een winstmarge van 3,4% is blijkbaar voor supermarkten normaal maar voor andere detailhandel natuurlijk extreem laag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

🌲🌲 Ik wens jullie allen hele fijne Kerstdagen 🌲🌲

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 dec 2022 09:48
Ik heb het wel goed gelezen. Ik zei ook dat IK dat niet opmaakte.
Dan had je moeten schrijven dat je het er niet mee eens bent. Da's iets heel anders dan dat je het er niet uit kunt opmaken.
J. Deltoer schreef:
24 dec 2022 09:48
Dat Ahold natuurlijk altijd meer wil is logisch, vandaar mijn term rupsjenooitgenoeg.
Leuk, alleen hebben we het niet over Ahold, maar over Albert Heijn. En dat levert een heel ander beeld op.
juliomariner schreef:
24 dec 2022 11:18
Een winstmarge van 3,4% is blijkbaar voor supermarkten normaal maar voor andere detailhandel natuurlijk extreem laag.
Precies. Voor een gezond bedrijf moet je feitelijk het dubbele hebben.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Minimaal

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach ja, er was nog een zender RT, waar men nogal gefrustreerd is over het verdwijnen van de kijkers. Men wenst Europeanen een geweldig anti-Russisch kerstfeest via een filmpje met zwarte humor. O.a. verspreid via YT

Maar wacht eens ... Youp van 't Hek heeft dat vele jaren geleden al gedaan. Hoe eindigt 'Flappie'?
Het was tweede kerstdag 1961
Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg
En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen
En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg
.

Dat filmpje heeft een soortgelijk einde. Zelfs zulke grappen worden gejat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Compleet iets anders er achteraan. Het bedrijf Ecoflow verkoopt apparaten, die zonne-energie opslaan. Met alle discussies hier over energieverbruik en zonnepanelen vraag ik mij af
- in welke situaties zoiets loont,
- wie de concurrenten zijn. Zo te zien heeft dit bedrijf nog geen verkoopapparaat in Nederland.
- wat de terugverdientijd zou zijn.

(Kan ook een nieuw topic worden?)

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 dec 2022 11:27
🌲🌲 Ik wens jullie allen hele fijne Kerstdagen 🌲🌲
Ook ik wens alle forumleden ondanks/dankzij de soms pittige discussies een fijne kerst en vooral gezondheid in deze "grieptijd".

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
24 dec 2022 09:29
Bezorgdeburger schreef:
23 dec 2022 17:29
Daarom mijn opmerking: zelftest heeft geen zin.
Feit is dat de zelftest niet alle, maar wel veel besmettingen detecteert. Meer reden heb je toch niet nodig?
Leg dan maar eens uit welke andere virussen een zelftest detecteert. De zelftest is gemaakt op het herkennen van het spike eiwit van het originele coronavirus. En reageert alleen als het staafje in aanraking is geweest met het coronavirus.

Fijne feestdagen voor iedereen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
24 dec 2022 19:22
Compleet iets anders er achteraan. Het bedrijf Ecoflow verkoopt apparaten, die zonne-energie opslaan. Met alle discussies hier over energieverbruik en zonnepanelen vraag ik mij af
- in welke situaties zoiets loont,
- wie de concurrenten zijn. Zo te zien heeft dit bedrijf nog geen verkoopapparaat in Nederland.
- wat de terugverdientijd zou zijn.

(Kan ook een nieuw topic worden?)

Elke accuboer verkoopt apparaten die zonneenergie opslaan.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 dec 2022 15:47
J. Deltoer schreef:
24 dec 2022 09:48
Ik heb het wel goed gelezen. Ik zei ook dat IK dat niet opmaakte.
Dan had je moeten schrijven dat je het er niet mee eens bent. Da's iets heel anders dan dat je het er niet uit kunt opmaken.
Onjuist, u heeft mijn woorden verkeerd begrepen. Dat kan, dat verwijt ik u niet. Uw eerste interpretatie is dan ook verdedigbaar. Wat niet verdedigbaar is, is dat ik uitleg hoe mijn woorden dan wel ge-interpreteerd dienen te worden en u wuift niet alleen mijn interpretatie weg, maar u geeft ook nog aan wat ik moet doen. Voor alle duidelijkheid: Ik bepaal zelf wat ik wel en niet moet, daar heb ik u niet bij nodig.
Moneyman schreef:
24 dec 2022 15:47
J. Deltoer schreef:
24 dec 2022 09:48
Dat Ahold natuurlijk altijd meer wil is logisch, vandaar mijn term rupsjenooitgenoeg.
Leuk, alleen hebben we het niet over Ahold, maar over Albert Heijn. En dat levert een heel ander beeld op.
Onjuist. In uw aangehaald artikel wordt zowel gesproken over Ahold(Delhaize) als Albert Heijn. En verder, als u toch wenst te muggenziften, kunt u dat beter in Vietnam doen, daar kunnen ze u echt heel goed gebruiken momenteel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
24 dec 2022 23:25
Moneyman schreef:
24 dec 2022 09:29
Bezorgdeburger schreef:
23 dec 2022 17:29
Daarom mijn opmerking: zelftest heeft geen zin.
Feit is dat de zelftest niet alle, maar wel veel besmettingen detecteert. Meer reden heb je toch niet nodig?
Leg dan maar eens uit welke andere virussen een zelftest detecteert. De zelftest is gemaakt op het herkennen van het spike eiwit van het originele coronavirus. En reageert alleen als het staafje in aanraking is geweest met het coronavirus.
Waarom leg je me steeds woorden in de mond die ik niet gezegd heb?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
25 dec 2022 01:41
Onjuist, u heeft mijn woorden verkeerd begrepen. Dat kan, dat verwijt ik u niet. Uw eerste interpretatie is dan ook verdedigbaar. Wat niet verdedigbaar is, is dat ik uitleg hoe mijn woorden dan wel ge-interpreteerd dienen te worden en u wuift niet alleen mijn interpretatie weg, maar u geeft ook nog aan wat ik moet doen. Voor alle duidelijkheid: Ik bepaal zelf wat ik wel en niet moet, daar heb ik u niet bij nodig.
Tsja, waarom zou je het ook zo opschrijven dat wél helder is watje over wilt brengen… :lol:
J. Deltoer schreef:
25 dec 2022 01:41
Moneyman schreef:
24 dec 2022 15:47
Leuk, alleen hebben we het niet over Ahold, maar over Albert Heijn. En dat levert een heel ander beeld op.
Onjuist. In uw aangehaald artikel wordt zowel gesproken over Ahold(Delhaize) als Albert Heijn. En verder, als u toch wenst te muggenziften, kunt u dat beter in Vietnam doen, daar kunnen ze u echt heel goed gebruiken momenteel.
We hebben het over de winst van supermarkten. Dat is dus Albert Heijn, en niet Ahold. Aangezien je dat als muggenziften bestempelt, heb je die essentie blijkbaar nog gemist.

Gelukkig is het kerst, dus ik leg het je met alle plezier nog eens uit.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
25 dec 2022 23:43
J. Deltoer schreef:
25 dec 2022 01:41
Onjuist, u heeft mijn woorden verkeerd begrepen. Dat kan, dat verwijt ik u niet. Uw eerste interpretatie is dan ook verdedigbaar. Wat niet verdedigbaar is, is dat ik uitleg hoe mijn woorden dan wel ge-interpreteerd dienen te worden en u wuift niet alleen mijn interpretatie weg, maar u geeft ook nog aan wat ik moet doen. Voor alle duidelijkheid: Ik bepaal zelf wat ik wel en niet moet, daar heb ik u niet bij nodig.
Tsja, waarom zou je het ook zo opschrijven dat wél helder is watje over wilt brengen… :lol:
Tja, een tekst kan natuurlijk vaak voor meerdere uitleg vatbaar zijn. U kiest in dit geval de foute, prima, dan leg ik u uit hoe u het door mij bedoeld is.
Meer is het niet, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat u er lol in hebt om zaken altijd verkeerd te willen begrijpen, zogenaamd dan.
Moneyman schreef:
25 dec 2022 23:43
J. Deltoer schreef:
25 dec 2022 01:41
Dat Ahold natuurlijk altijd meer wil is logisch, vandaar mijn term rupsjenooitgenoeg.
Moneyman schreef:
24 dec 2022 15:47
Leuk, alleen hebben we het niet over Ahold, maar over Albert Heijn. En dat levert een heel ander beeld op.
Onjuist. In uw aangehaald artikel wordt zowel gesproken over Ahold(Delhaize) als Albert Heijn. En verder, als u toch wenst te muggenziften, kunt u dat beter in Vietnam doen, daar kunnen ze u echt heel goed gebruiken momenteel.
We hebben het over de winst van supermarkten. Dat is dus Albert Heijn, en niet Ahold. Aangezien je dat als muggenziften bestempelt, heb je die essentie blijkbaar nog gemist.

Gelukkig is het kerst, dus ik leg het je met alle plezier nog eens uit.
Stop maar met uw uitleg, komt bij mij een beetje over als politici van een politieke partij nadat ze verkiezingen hebben verloren: Wij hebben ons uitstekende programma blijkbaar niet goed uitgelegd aan het volk (oftewel: de anderen zijn dom).

Vrolijke kerstdagen, een goed nieuwjaar. Ik zie u weer in 2023 voor nieuwe opbouwende maar vooral afbrekende discussies. Of niet, als de moderatie minder barmhartig is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: jij ook alle goed, Jules :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tijd voor de top 2000 in de huiskamer. 😄

Even heel wat anders, voor een ander soort van huiskamers: deze week werd ik ineens geconfronteerd met het bestaan van robotkatten, speciaal voor mensen met dementie. Nee, niet voor mij (nog lang niet). Interessant wat er mogelijk is, maar vooral hoe de betreffende patiënt er op reageerde. Het gaf hem inderdaad een soort van rust.

https://www.hulpmiddelwereld.nl/interac ... LQQAvD_BwE

Plaats reactie