Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2686
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja, als je werkt en je kan alleen maar de rekeningen betalen die noodzakelijk zijn, die verplicht worden en je dan nog maar net je boodschappen kan betalen. Dan is het slecht gesteld.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
18 jun 2023 23:12
Tja, als je werkt en je kan alleen maar de rekeningen betalen die noodzakelijk zijn, die verplicht worden en je dan nog maar net je boodschappen kan betalen. Dan is het slecht gesteld.
Dan valt het dus mee, want je kunt dan aan je verplichtingen voldoen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
18 jun 2023 22:16
Tja, en de rijen op de vliegvelden richting vakantiebestemmingen het kan niet ver genoeg zijn, stranden vol met mensen, op terrassen is geen plekje meer vrij, omdat iedereen het zo rottig heeft en zich grote zorgen maakt.
Wát een dooddoener : " kijk eens hoe góed men het heeft " :(
Men weet het heus wel, maar sluit zn ogen nu even voor de realiteit en let maar op, straks in de lange koude winter gaat het brommen weer aanzwellen doordat bv de CV niet hoog genoeg kan gaan staan ivm de energieprijzen en men weer binnen zit te koekeloeren en weer volop het nieuws volgt.
En miljoenen mensen zijn al jaren niet op vakantie geweest of hebben geld voor terrasjes hè? :!:

Nu , in de zon , bij de BBQ , op het strand, op het terras, steken ze éven de kop in het zand en blijven in hun eigen bubbel.
Even " genieten vd zomer " , even nergens aan denken.

Ik kan ook genieten wanneer ik in de natuur ben, vriendelijke mensen zie en we elkaar groeten , en gezellig even op een terrasje zit, maar dat betekent niet dat "men" niet bezig is met nadenken en zich zorgen maakt.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, in die goede oude tijd brandde de kachel ook maar hooguit in één kamer. Men heeft het goed, maar wil meer.

U moet een beetje minder het slechte nieuws volgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
18 jun 2023 23:47
Tja, in die goede oude tijd brandde de kachel ook maar hooguit in één kamer. Men heeft het goed, maar wil meer.
U moet een beetje minder het slechte nieuws volgen.
De dingen die ik heb opgesomd bestaan dus niet? Klopt allemaal niets van?
We leven dus in een gaaf land waar we het allemaal goed hebben?
Waar al deze problemen niet bestaan?
Ik kan mijn ogen niet ( meer) sluiten voor wat er allemaal slecht gaat in Nederland.

Ik ben ook opgegroeid zonder CV , maar daar gáát het toch niet over?

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Alleen al die Pinokkio die wij als minpress hebben die nergens een actieve herinnering aan heeft als het hem zo uitkomt en echt overal mee wegkomt omdat die tassendraagster haar oude baas door dik en dun steunt. En de andere regeringspartijen leggen geen strobreed in de weg en stemmen alles van de oppositie weg. Dit is het allerslechtste kabinet wat we ooit gehad hebben.

Onkruid71
Berichten: 2686
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
18 jun 2023 23:47
Tja, in die goede oude tijd brandde de kachel ook maar hooguit in één kamer. Men heeft het goed, maar wil meer.

U moet een beetje minder het slechte nieuws volgen.
Misschien eens een beetje in het slechte nieuws verdiepen wat het echt in houd.
Er wordt een beetje te lang aan het fabeltje vast gehouden hoe goed het allemaal geregeld is voor ons, Nederlanders.
Vaak wordt er gedacht, dat als je problemen krijgt, dat het eigen schuld is. Is dat wel zo?

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Volgens mij staat het iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Oftewel bek houden. Cririci kunnen we niet gebruiken.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 00:33
Volgens mij staat het iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.
Noem eens een land zonder oorlog, armoede, moderne slavernij, woningnood als gevolg van asielzoekers, een stabiele overheid, waar letterlijk iedereen hoffelijk en vriendelijk is, een land zonder noemenswaardige problemen - en ik pak mijn katten in, en vertrek.

Je kunt niet de hele wereld op je nek nemen, of het hele land, zelfs niet je eigen straat. Enerzijds moeten we realistisch zijn, aan de andere kant is het ook niet goed de ogen te sluiten voor de vele positieve dingen die er wél zijn. Juist een hoopvolle benadering geeft licht aan het eind van deze tunnel.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
19 jun 2023 00:39
Oftewel bek houden. Cririci kunnen we niet gebruiken.
Je hoeft van mij je mond niet te houden hoor. Misschien kun je een topic starten met 'de griepkamer'? Of 'de klaagcorner'?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 00:33
Volgens mij staat het iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.
Reizen wel, maar dan moet je op een gegeven moment weer terug. Permanent emigreren is een ander ding. En juist dat kan niet zomaar.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
19 jun 2023 01:04
ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 00:33
Volgens mij staat het iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.
Reizen wel, maar dan moet je op een gegeven moment weer terug. Permanent emigreren is een ander ding. En juist dat kan niet zomaar.
Ik vermoed dat je wel weet dat ik met afreizen emigreren bedoel. Nee, dat is niet in een weekje geregeld.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 01:09
kuklos schreef:
19 jun 2023 01:04
ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 00:33
Volgens mij staat het iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.
Reizen wel, maar dan moet je op een gegeven moment weer terug. Permanent emigreren is een ander ding. En juist dat kan niet zomaar.
Ik vermoed dat je wel weet dat ik met afreizen emigreren bedoel. Nee, dat is niet in een weekje geregeld.
Naar heel veel landen kan dat helemaal niet. Slechts in zeer speciale gevallen, dus nee, het staat niet iedereen vrij om naar betere oorden af te reizen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@moederslink.
“En miljoenen mensen zijn al jaren niet op vakantie geweest of hebben geld voor terrasjes hè? “

Dat hadden we vroeger toch ook niet, in die goeie ouwe tijd?
Ik kan me niet herinneren, en ik zag het ook niet in gezinnen om me heen, dat zoveel mensen toen op vakantie gingen en zeker niet op terrasjes zaten. Ja, langs de kant van de weg met een thermoskan en een fles gazeuse, dat wel 😀

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toen ik een jaar of 13 was vonden we het al heel wat dat we een paar weken naar een camping ergens in het midden van het land gingen, in een eigen tent nog wel. Daarvoor gingen we wel eens naar een huisje in Bakkum of zoiets.

Eenmaal 15 gingen we naar Duitsland. Dát was ver weg! Ik moest vanwege plaatsgebrek in de auto met de trein, dus spoorboekje erbij, en zoeken hoe je rijden moest. Een paar jaar later werd Spanje gepromoot: 'zo goedkoop, dat bestaat niet!'. Maar de piepers gingen natuurlijk wel mee.

En nee, ik ga niet meer met vakantie. Vind een bed waar tientallen anderen in hebben geslapen niet echt mijn ding. Plus dat ik met de katten zit: die kan ik geen wekenlang alleen laten. En wat moet je doen, zo ver weg? Uiteindelijk hetzelfde als hier: rondjes lopen in steden en dorpen en je verder vervelen. Neuh, laat het halve land maar vertrekken, hebben we hier een paar weken wat meer rust. Laat ze maar wegblijven ook, als het daar zoveel beter is. Krijgen we het hier ook een stuk beter.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
19 jun 2023 00:48
Juist een hoopvolle benadering geeft licht aan het eind van deze tunnel.
En juist dat is het probleem. Nu is het allemaal nog prima, maar zie ook dat de overheid een hele hoop geld moet bijpompen om de welvaart te behouden. De economische groei blijft achter bij de inflatie. En een uitweg is nog niet echt in zicht. Juist het tegenovergestelde.

Doordat met het klimaat op 1 heeft (moeten) zetten. (Moeten, omdat men zelf de keus heeft gemaakt met bepaalde wetten akkoord te gaan). Er moet gewoon heel veel extra geld komen in de komende 25 jaar, om het niveau in welvaart niet drastisch te zien verlagen. Of, dat zou mijn plan zijn, we passen de klimaatmaatregelen aan en zorgen dat deze op een tempo gaan die past bij onze welvaart en economie. Dus binnen de mogelijkheden en zonder in te leveren.

Helaas lijkt dat schip al aan de horizon verdwenen te zijn en gaan we dus een tijd in waarin de welvaart heel snel kan afnemen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Nijo, wat is welvaart? Nog grotere huizen met nog meer spullen? Nog grotere en dikkere auto's? Nog meer vakanties naar verre oorden?

Welvaart = Wel Vaart begint m.i. met tevredenheid. Iemand die niet snel tevreden is heeft ook nooit genoeg welvaart.

Gisteren weer wat over Tiny houses gelezen, krijg nu een sik van het brave burgermansappartement waar ik nu zit. Teveel spullen, en eigenlijk gewoon te groot. Dus nee, ik vind het niet zo welvarend. Ik zit liever op een eigen stukje grond in een chaletje of zo. Paar bomen voor de schaduw, eekhoorntjes op het terras, katten die er likkesnorrend naar kijken... Dat is voor mij welvaart.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 jun 2023 08:36
Of, dat zou mijn plan zijn, we passen de klimaatmaatregelen aan en zorgen dat deze op een tempo gaan die past bij onze welvaart en economie. Dus binnen de mogelijkheden en zonder in te leveren.
Dus de welvaart nu is belangrijker dan een toekomst voor de hele planeet?

Onkruid71
Berichten: 2686
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is jammer dat Nederland nu echt gefocust is op puur alleen de natuur.
Waardoor de vele benodigde hulp op losse schroeven komt te staan. Nog ff en dan krijg je helemaal geen hulp met, en moet het van vrijwilligers afkomen, want er is geen geld voor.
Er moet een balans worden gezocht.
Ze slaan in Nederland altijd gelijk zo door als kippen zonder kop.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 19 jun 2023 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie