Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 15:32

Laten partijen eerst iets laten zien en beleidsmatig echt iets inbrengen en bijdragen. Als dat lukt, dan is het blijkbaar een partij van belang en dan zou het tijd worden om daar eens serieus naar te kijken..
Dat is het ideale plaatje. Maar hoeveel kiezers zullen kiezen op basis van een verkiezingsprogramma?

En vier jaar later de betreffende partij daarop afrekenen of belonen?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 15:38
@Angel, u begrijpt mijn punt niet.
Ik schrijf dat de gevestigde politiek beter eens kan kijken waarom mensen ontevreden in en geen vertrouwen meer in de politiek hebben en dus (vaak uit protest) voor een veel extremere partij gaan. Ik zeg dus niet dat ze de richting van die partijen op moeten gaan.
Dat zeg ik ook niet.. Wat ik zeg is dat er veel te veel belang wordt gehecht aan een kleine ontevreden groep die zo hard schreeuwt dat ze alle aandacht krijgen, maar die eigenlijk echt niet zo'n grote groep vormen dat ze echt van belang zijn.
Is er dan geen ontevredenheid? Ja natuurlijk wel.. En vaak ook nog zeer terecht ook.
Er gaat ( eigenlijk altijd ) veel mis en dat mag natuurlijk aan de kaak gesteld worden en als je ermee te maken hebt, dan ben je terecht ontevreden/boos.. Maar dat Twitter / X groep die schreeuwt en bedreigt en scheld en vloekt is er wel en krijgt heel veel aandacht, maar komt eigenlijk nooit verder dan dat..

Wilders leek lang de messias ( na het verdwijnen van Fortuyn ), maar toen die echt in het kabinet ( gedoogd ) kwam, kwam er weinig tot niets van terecht. Ook de LPF en FvD bakten er weinig van, inmiddels lopen ze bij JA21 allemaal weg en van de BBB hebben we ook nog weinig gezien..
Moet de BBB de kans krijgen ( mits ze echt groot worden ), ja natuurlijk.. Maar wel eerst zien en dan pas geloven..

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

at is het ideale plaatje. Maar hoeveel kiezers zullen kiezen op basis van een verkiezingsprogramma?

En vier jaar later de betreffende partij daarop afrekenen of belonen?
Is dat de schuld van de politiek?
Moet die zich dan anders gaan gedragen of moeten WIJ ons eerst anders gaan gedragen en zal de politiek dan vanzelf volgen?

Welke politicus / beleidsmaker / burgemeester kan nog op een normale manier over straat en met inhoudelijk beleid bezig zijn en wordt niet bedreigd op elke hoek van de straat?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
14 aug 2023 13:05
Toch zijn er meerdere series op tv geweest waarin werd uitgelegd dat de piramides in werkelijkheid groter waren dan enkel graftombes. Dan bedoel ik dus niet het formaat, maar de functie ervan.
Op History Channel wellicht? Onder serieuze historici heeft die zender een bedenkelijke reputatie, onder andere door het brengen van wilde speculaties als pausibele verklaringen, zonder fatsoenlijke bewijsvoering.

Een eertijds goede vriend (hoog opgeleid in micro-elektronica) verraste mij ooit met zijn overtuiging dat de piramides in Egypte gebouwd zijn door, of met hulp van een buitenaardse beschaving. Waarom die buitenaardsen dan geen technisch elegante oplossing met bogen en koepels gebruikte wist hij niet. Ik wel. De Romeinen waren betere bouwmeesters dan de Egyptenaren. Met buitenasrdsen heeft het niets van doen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Je oogst wat je zaait, als politici/beleidsmakers of hoe je ze ook wil noemen, mensen met hun eigen tegen de muur aan gaan zetten kun je natuurlijk wat terug verwachten.
Keur ik dat goed, nee, dat ze zeker niet.

Ik zelf denk dat het de beurt is van de politiek om te laten zien, hoe ze van Nederland weer een gezond land maken, en dat allemaal in het belang van de burgers, dan zul je zien dat dat allemaal wel verandert.
Tot nu toe maken ze het allemaal erger, en zeggen dan, ja het is moeilijk. We werken hard. We doen om goede dingen.
Dat soort dingen horen niet op de werkplaats thuis, gewoon je werk doen. En los het op.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 16:03
at is het ideale plaatje. Maar hoeveel kiezers zullen kiezen op basis van een verkiezingsprogramma?

En vier jaar later de betreffende partij daarop afrekenen of belonen?
Is dat de schuld van de politiek?
Moet die zich dan anders gaan gedragen of moeten WIJ ons eerst anders gaan gedragen en zal de politiek dan vanzelf volgen?

Welke politicus / beleidsmaker / burgemeester kan nog op een normale manier over straat en met inhoudelijk beleid bezig zijn en wordt niet bedreigd op elke hoek van de straat?
Nee is niet de directe schuld van de politiek. Maar indirect is de politiek , niemand uitgezonderd, wel schuldig.

De afgelopen 10 jaar heeft de politiek grote groepen mensen in de kou laten staan. Waardoor er veel ontevredenheid is ontstaan met alle gevolgen vandien.

Waarbij aangetekend dat veel kiezers geen oog hebben voor lange termijn gevolgen en hun eigen welvaart voorrang geven ten koste van welvaart van grote groepen minder koopkrachtigen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 15:54


Wilders leek lang de messias ( na het verdwijnen van Fortuyn ), maar toen die echt in het kabinet ( gedoogd ) kwam, kwam er weinig tot niets van terecht.
Wilders en consorten hebben nog nimmer iets te gunste van het land gedaan.
Zitten er uitsluitend en alleen voor het eigen gewin, houden het vuurtje gaande door af en toe een volkomen inhoudsloze kreet te slaken om de goedgelovigen tevreden te houden (op was is dit laatste toch nog meer van toepassing).
Binnenkort begint de leugenmallemolen weer om de zgn. achterban tevreden te houden en daarmee het Kamerlidmaatschap en de pecunia daaraan verbonden voor de komende jaren weer veilig te stellen, want wat zou hij anders nog kunnen ondernemen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
14 aug 2023 16:13
witte angora schreef:
14 aug 2023 13:05
Toch zijn er meerdere series op tv geweest waarin werd uitgelegd dat de piramides in werkelijkheid groter waren dan enkel graftombes. Dan bedoel ik dus niet het formaat, maar de functie ervan.
Op History Channel wellicht? Onder serieuze historici heeft die zender een bedenkelijke reputatie, onder andere door het brengen van wilde speculaties als pausibele verklaringen, zonder fatsoenlijke bewijsvoering.

Een eertijds goede vriend (hoog opgeleid in micro-elektronica) verraste mij ooit met zijn overtuiging dat de piramides in Egypte gebouwd zijn door, of met hulp van een buitenaardse beschaving. Waarom die buitenaardsen dan geen technisch elegante oplossing met bogen en koepels gebruikte wist hij niet. Ik wel. De Romeinen waren betere bouwmeesters dan de Egyptenaren. Met buitenasrdsen heeft het niets van doen.
Ik geloof ook niet dat buitenaardsen het gemaakt hebben, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat er met steen op graniet werd bewerkt. Ook denk ik dat het ouder is als beweert wordt, maar dat is weer een ander verhaal.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 15:54


Dat zeg ik ook niet.. Wat ik zeg is dat er veel te veel belang wordt gehecht aan een kleine ontevreden groep die zo hard schreeuwt dat ze alle aandacht krijgen, maar die eigenlijk echt niet zo'n grote groep vormen dat ze echt van belang zijn.
Ook de LPF en FvD bakten er weinig van, inmiddels lopen ze bij JA21 allemaal weg en van de BBB hebben we ook nog weinig gezien..
Moet de BBB de kans krijgen ( mits ze echt groot worden ), ja natuurlijk.. Maar wel eerst zien en dan pas geloven..
Ik denk gezien het aantal kiezers dat voor het BBB hebben gekozen tijdens de provinciale verkiezingen en daardoor het BBB van 0 naar de grootste of bijna de grootste partij is geworden in bijna alle provincies dat die kleine groep toch behoorlijk groot is. En ik weet zeker dat de kiezers van het BBB niet allemaal boeren zijn.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 16:25
angel1978 schreef:
14 aug 2023 15:54


Dat zeg ik ook niet.. Wat ik zeg is dat er veel te veel belang wordt gehecht aan een kleine ontevreden groep die zo hard schreeuwt dat ze alle aandacht krijgen, maar die eigenlijk echt niet zo'n grote groep vormen dat ze echt van belang zijn.
Ook de LPF en FvD bakten er weinig van, inmiddels lopen ze bij JA21 allemaal weg en van de BBB hebben we ook nog weinig gezien..
Moet de BBB de kans krijgen ( mits ze echt groot worden ), ja natuurlijk.. Maar wel eerst zien en dan pas geloven..
Ik denk gezien het aantal kiezers dat voor het BBB hebben gekozen tijdens de provinciale verkiezingen en daardoor het BBB van 0 naar de grootste of bijna de grootste partij is geworden in bijna alle provincies dat die kleine groep toch behoorlijk groot is. En ik weet zeker dat de kiezers van het BBB niet allemaal boeren zijn.
Die groep was substantieel.. Maar hoe groot was ze nu echt?
En wat gaat de BBB ( die toch behoorlijk een 1 issue partij is ) beleidsmatig nu echt doen?
De pijnpunten van de afgelopen jaren zitten namelijk echt niet alleen in de stikstof, maar er zal ook iets aan de pensioenen gedaan moeten worden, er zullen huizen gebouwd moeten worden, de gas- en kinderopvangcrisis zal moeten worden opgelost en dan hebben we het nog niet eens over de asielproblematiek waar het huidige kabinet over gevallen is..

Als het allemaal uit komt wat men denkt en wat ongetwijfeld de VVD graag wil, dan krijgen we dadelijk een kabinet van VVD en BBB ( + nog wat kleins erbij ) en dan hebben we dus de belangrijkste partij van de afgelopen jaren die medeverantwoordelijk is voor de puinhoop die is gecreëerd en die gaat regeren samen met een partij die vooral opkomt voor de boeren...

Is dat nu echt waar de kiezer naartoe wil? En is dat waar we allemaal ons naar zouden moeten richten?

Komt de BBB idd. als een van de grootste in het kabinet en weten ze ook daadwerkelijk boven dat ene issue uit te stijgen en gaan ze bestuurlijk en beleidsmatig ook echt iets veranderen, dan hebben ze over 4 jaar als ze er op worden afgerekend ook daadwerkelijk recht van spreken..
Maar heb ik daar heel veel vertrouwen in?....
Laatst gewijzigd door angel1978 op 14 aug 2023 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 16:18
Ik geloof ook niet dat buitenaardsen het gemaakt hebben, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat er met steen op graniet werd bewerkt. Ook denk ik dat het ouder is als beweert wordt, maar dat is weer een ander verhaal.
[/quote]

En hebben die astronauten wel echt op de maan rondgelopen? Of was dat een fimset? :lol: :cry: :lol:

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 16:34
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 16:18
Ik geloof ook niet dat buitenaardsen het gemaakt hebben, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat er met steen op graniet werd bewerkt. Ook denk ik dat het ouder is als beweert wordt, maar dat is weer een ander verhaal.
En hebben die astronauten wel echt op de maan rondgelopen? Of was dat een fimset? :lol: :cry: :lol:
[/quote]

Dat heb ik niet over nagedacht, niet echt boeiend.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 16:25
(...)En ik weet zeker dat de kiezers van het BBB niet allemaal boeren zijn.
Dát denk ik ook!
Ik denk dat Caroline de taal vd gewone man spreekt, ze is duidelijk en heeft mi geen verborgen agenda. Ze voelt en benoemt de onvrede onder de burgers .
Ook zegt ze zelf eerlijk dat ze ( nog) géén MP wil worden. Het ontbreekt haar aan ervaring, zegt ze.
Ik hou mn hart vast vwb Frans Timmermans met zn gedram en zn te grote ego.
Géén man voor de gewone man .
Dat deze regering is geklapt is een politiek spel/ manoeuvre geweest.
Ze werden betrapt op een aaneenschakeling van leugens en bedrog en veel te veel op Europa gericht.
Ze zijn gestikt in hun eigen gekonkel en gedraai ----
Nederlanders willen nu eerst in het eigen Nederland de boel op orde !
Ik wil weer goed onderwijs , goede zorg én voor de jeugd én voor de psychiatrie én voor de ouderen én voor de verpleging én voor de gehandicaptenzorg.
We hebben geld zat !
Waarom nu weer een smak geld naar Tunesië? In de " hoop " dat Tunesië de asielzoekers opvangt?
Je ziet het in Turkije.
Zoveel geld ook naar corrupte leiders in Afrika.
:evil:
Nee.....achter Europa aan hobbelen, deugen, vooral braaf zijn en ons geld weggeven.
Ik geloof niet in één Europa , ook Amerika en Afrika zijn niet " united " .

Het gaat ze alleen om de handel ....economisch gewin.
Zorg voor Nederland en de Nederlanders .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
14 aug 2023 16:53
Ik denk dat Caroline de taal vd gewone man spreekt, ze is duidelijk en heeft mi geen verborgen agenda. Ze voelt en benoemt de onvrede onder de burgers .
Geen verborgen agenda? Daar denken genoeg mensen (onderbouwd) anders over. Iets met belangen en vee-industrie... Kan me nog een stevige uitzending van Even tot Hier over haar herinneren: die was niet mals.

Los daarvan: dingen benoemen en voelen is goed. Maar daarmee ben je er niet: ze moeten ook nog opgelost worden...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is ook zo. Ook zij heeft ( eigen boeren) belangen voor ogen.
Ik denk wél dat ze zal inzien ( of al inziet ) dat het stikstofprobleem breder opgelost zal moeten worden.
Ook zij zal zeer waarschijnlijk een switch moeten maken, wil ze overeind blijven.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 16:18
Ik geloof ook niet dat buitenaardsen het gemaakt hebben, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat er met steen op graniet werd bewerkt. Ook denk ik dat het ouder is als beweert wordt, maar dat is weer een ander verhaal.
Hoeveel ouder dan? En hoe past die ouderdom dan in de tijdlijn van de verschillende dynastieën? Over de piramides van Gizeh is nog lang niet alles bekend, maar nieuwe antwoorden moeten wel passen in wat er al wel bekend is, ook uit andere bronnen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
14 aug 2023 17:07
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 16:18
Ik geloof ook niet dat buitenaardsen het gemaakt hebben, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat er met steen op graniet werd bewerkt. Ook denk ik dat het ouder is als beweert wordt, maar dat is weer een ander verhaal.
Hoeveel ouder dan? En hoe past die ouderdom dan in de tijdlijn van de verschillende dynastieën? Over de piramides van Gizeh is nog lang niet alles bekend, maar nieuwe antwoorden moeten wel passen in wat er al wel bekend is, ook uit andere bronnen.
Er zijn zoveel bronnen, te veel om hier met te plakken, maar veelal zijn het meningen en aannames, net zoals archeologie ook vaak is. Meningen worden eens in de zoveel tijd bijgesteld.
Kijk bijvoorbeeld naar Columbus, hoe lang heeft dat geduurd voordat ze erachter kwamen hij was niet de eerste, dat kwamen ze vrij snel achter, er was genoeg in Amerika gevonden, om andere aannames te maken. Kijk naar het verhaal om de Kensington rune stone, hoe lang die genegeerd werd door mainstream archeologie.
Hoe oud de pyramides precies zijn, geen idee, maar veel ouder. Als je kijkt wat er allemaal onder het plateau ligt.
Misschien wel uit de tijd van Gebekli Tepi of Karahan Tepi
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 14 aug 2023 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom krijg ik een heel erg "de aarde is plat-gevoel"?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 17:23
Waarom krijg ik een heel erg "de aarde is plat-gevoel"?
Waarom zou die plat moeten zijn?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De BBB en Caroline van der Plas hebben inderdaad geen verborgen agenda, maar ik betwijfel of de aanhang zich wel realiseert wat die agenda van de het agro-industrieel complex inhoudt. Kleine(re) boeren en boeren die duurzaam willen werken hebben in ieder geval niets aan de BBB. De duizenden dieren die steeds weer omkomen bij stalbranden ook niet. Maar die merken er volgens mw Van de Plas toch maar weinig van.

Een populistische tweet over een leren veter in een bilnaad, een paar dagen later een fijne Pride wensen. Geringschattend doen over jongeren die sneeuwvlokjes zijn, om die na gefundeerde kritiek weer weg te halen. En toen dat opviel nog weer later een halfbakken excuus maken. Het weer verwarren met het klimaat. Brandnetels ook natuur noemen. Een paar vogels op een erf als argument dat er niks mis is met de vogelstand. Moord en brand scheeuwen als een wolf die wordt aangevallen zich verdedigt, maar geen woord over een koe die een boer het ziekenhuis inbeukt. De lijst is vrijwel eindeloos, nu al. Aan de malle ideeën in de plannen van de BBB kom ik niet eens toe, anders wordt dit bericht veel te lang.

Nee, een aanwinst voor de politiek kan ik de BBB niet vinden.

Plaats reactie