Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als deze huurverlaging doorgaat, zal dat heel veel mensen lucht geven.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... vanaf-2023

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
20 dec 2022 19:48
Als deze huurverlaging doorgaat, zal dat heel veel mensen lucht geven.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... vanaf-2023
Dan is het natuurlijk wel direct de vraag wat voor impact dit gaat hebben op de onderhoud van de woningen. Dit zijn meestal al niet de beste woningen die beschikbaar zijn en als de inkomsten voor de verhuurder dan onder druk komen te staan kan er eigenlijk alleen maar bezuinigd worden op onderhoud.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
20 dec 2022 18:56
Dan is het dus een identieke route van 550 heen en terug en doet een vrachtwagen van 50 ton dus maar 57200 kilometer. Dat geeft uiteindelijk 20020 liter. Alsnog meer verbruik, maar verwaarloosbaar.

Maar zoals gezegd is dit een pure a naar b berekening. Mogelijk is over de weg korter of langer qua afstand.
En die vrachtwagen neemt geen 50 ton mee,maar ong.30 ton.
Dat maakt de rekensom heel anders.
Als het max.gewicht van een vrachtwagen 50 ton is,(in Frankrijk minder) moet je het eigen gewicht er nog af halen.
Verder spelen er natuurlijk ook nog andere zaken mee of je als verlader kiest voor schip of truck.
Een voorbeeld;jaren lang vervoerden wij fosfaat van Amsterdam naar een kunstmest fabriek in Berry au bac (Frankrijk).
Meestal een lading van ong.300 ton.
Dat zijn minimaal 10 vrachtwagens.
Dat spul klink tijdens het rijden heel erg in,met als gevolg dat als het gekiept wordt het er ook in een grote klont uitkomt.
Niet best voor de wagen en extra werk om het in de juiste opslag plaats te krijgen.
En die wagens moesten dan ook nog schoon gemaakt worden wat daar niet kon.
Daar is men dus snel mee gestopt.
Maar als je maar b.v. 30 ton van iets nodig hebt,is de vrachtwagen natuurlijk veel logischer.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
20 dec 2022 19:48
Als deze huurverlaging doorgaat, zal dat heel veel mensen lucht geven.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... vanaf-2023
Daar had ik het eerder al over. De huurverlaging is niet zoveel als eerst aangekondigd, dat is jammer. De huurverlaging betekent ook minder huurtoeslag. Als je onder de aftoppingsgrens zit, hou je er 35% van over. In mijn geval gaat het van 633 naar 575, dus 58 euro minder huur = netto circa 20 euro meer in de knip.

Daarentegen, als je tussen de aftoppingsgrens zit en de maximale huurgrens, dan scheelt het voor dat deel een stuk meer.

Bron: https://www.volkshuisvestingnederland.n ... uurtoeslag

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je houdt er geen 35 procent aan over. De huur wordt verlaagd, waardoor je minder huurtoeslag nodig hebt. Had u dan liever € 768 betaald? Dat bovenste stuk wordt “maar” voor een procent of 40 gesubsidieerd.

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Op zich nog niet zo verkeerd dat ze bezig zijn met een vergelijksite voor prijzen van producten in de supermarkten.

https://tweakers.net/geek/204304/tweake ... ijken.html

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb die nieuwe coronareclame gezien en we proberen ons er goed aan te houden. Iedereen regelt iets en ik moet de coronatesten regelen. Dus ik neem die mee naar de vriend waar we kerst vieren. Maar nu zit ik eigenlijk toch een vraag over de planning.
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
21 dec 2022 18:52
Ik heb die nieuwe coronareclame gezien en we proberen ons er goed aan te houden. Iedereen regelt iets en ik moet de coronatesten regelen. Dus ik neem die mee naar de vriend waar we kerst vieren. Maar nu zit ik eigenlijk toch een vraag over de planning.
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?
Gewoon helemaal niet doen.
Wat een onzin!
Of maakte je een grapje misschien? :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
21 dec 2022 19:00
Nijogeth schreef:
21 dec 2022 18:52
Ik heb die nieuwe coronareclame gezien en we proberen ons er goed aan te houden. Iedereen regelt iets en ik moet de coronatesten regelen. Dus ik neem die mee naar de vriend waar we kerst vieren. Maar nu zit ik eigenlijk toch een vraag over de planning.
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?
Gewoon helemaal niet doen.
Wat een onzin!
Of maakte je een grapje misschien? :wink:
Maar met testen tussen de gangen in kan de stemming tijdens het kerst diner wel stijgen evt.ten koste van het peil!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
21 dec 2022 18:52
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?
Doe maar na het eten😁 ....stel dat er meerderen positief blijken te zijn , dan is de prak in ieder geval binnen en kunnen jullie gezellig daarna in quarantaine bij lekker elkaar cocoonen en doorzakken 😆
Fijne Kerst!

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Maar alle gekheid op een stokje; "we" slaan door.
Onze klusser (verbouwing huis) kwam niet want Corona (hele gezin gevaccineerd).
Kan ik inkomen, gezien de door de overheid angst campagne voering,die werkt.
Reparateur voor een televisie storing kwam een dag later,want "ben erg verkouden dus kan ik niet komen"
Griep,corona,apenpokken,schurft of een andere enge kwaal drijft mensen uit elkaar.
Begrijp heel goed dat mensen andere mensen niet willen opzadelen met wat voor ellende dan ook,maar dit gedrag begint langzamerhand a-sociaal te worden.
Wordt het niet eens tijd dat we weer gewoon normaal met elkaar omgaan?
Ken nog steeds mensen die niet omgaan met gevaccineerden en andersom met niet gevaccineerden,dan spoor je toch niet?
Hier op dit forum is algemeen bekend hoe ik over de vaccinatie`s denk,maar dat weerhoud mij er niet van om met iedereen op een normale manier om te gaan,en ik prijs mij gelukkig dat mijn familie en kennissen/vriendenkring er ook zo over denkt.
Ieder weldenkend/lezend mens weet ondertussen wel dat van zowel voor als tegenstanders van het hele corona/vaccinatie gebeuren nepnieuws en/of leugens komen.
Dus;om met pinokkio te spreken "doe effe normaal"

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb toch wel de indruk dat die medische “kwesties” regelmatig als smoes gebruikt worden.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch wil ik graag een kanttekening maken. Wie op bezoek gaat bij iemand die echt kwetsbaar is, doet er mijns inziens verstandig aan vooraf een zelftest te doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat zou idd wél zo verstandig zijn. In China ontploft Corona nu weer en hier heerst nu officieel een griepepidemie. De kwetsbaren onder ons kunnen er nu echt niets meer bij hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
21 dec 2022 21:16
Toch wil ik graag een kanttekening maken. Wie op bezoek gaat bij iemand die echt kwetsbaar is, doet er mijns inziens verstandig aan vooraf een zelftest te doen.
Die dan weer niet als echte test worden gezien door o.a.de ggd,dus zinloos.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
21 dec 2022 19:00
Nijogeth schreef:
21 dec 2022 18:52
Ik heb die nieuwe coronareclame gezien en we proberen ons er goed aan te houden. Iedereen regelt iets en ik moet de coronatesten regelen. Dus ik neem die mee naar de vriend waar we kerst vieren. Maar nu zit ik eigenlijk toch een vraag over de planning.
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?
Gewoon helemaal niet doen.
Wat een onzin!
Of maakte je een grapje misschien? :wink:
Ik stel voor even de nieuwe coronareclame te kijken. Tenenkrommend slecht weer. Alsof ze het er voor doen.
Ik probeerde m even te vinden, maar staat nog niet online zie ik.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
21 dec 2022 22:41
Erthanax schreef:
21 dec 2022 21:16
Toch wil ik graag een kanttekening maken. Wie op bezoek gaat bij iemand die echt kwetsbaar is, doet er mijns inziens verstandig aan vooraf een zelftest te doen.
Die dan weer niet als echte test worden gezien door o.a.de ggd,dus zinloos.
Dat wil niet zeggen dat als die positief is, dat je dan niet positief bent. De reden dat het niet officieel erkend wordt dat is volgens mij vooral omdat er geen controle op is.

Dus inderdaad, dat is verstandig. Ik test me nog steeds iedere week en als ik niet fit ben wat vaker. Mijn baas regelt de tests. Echter wil hij vooral voorkomen dat het bedrijf stil komt te liggen en is er ook een probleem met de gezondheid van de vrouw van mijn andere baas. Die kan corona er niet bij gebruiken, zeg maar.

Bij mijn oma's doe ik het echter niet. De ene heeft het al 3x gehad en werd er amper ziek van en de andere wil toch dat ik kom als ik het heb, ze vindt het maar onzin allemaal.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
21 dec 2022 21:22
Dat zou idd wél zo verstandig zijn. In China ontploft Corona nu weer en hier heerst nu officieel een griepepidemie. De kwetsbaren onder ons kunnen er nu echt niets meer bij hebben.
China past de criterea aan wat betreft corona.
Eerder vielen alle overlijdens en alle zieken onder corona.
Nu een andere telling/interpretatie.
Zoal ik al eerder zei;wat moet je nog geloven?
Die griep bij ons is normaal,heb je ieder jaar,dus wat dat betreft;geen paniek.
Is "criterea eigenlijk wel en goed woord?

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, het is 'criteria'

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
21 dec 2022 22:42
scharrelschipper schreef:
21 dec 2022 19:00
Nijogeth schreef:
21 dec 2022 18:52
Ik heb die nieuwe coronareclame gezien en we proberen ons er goed aan te houden. Iedereen regelt iets en ik moet de coronatesten regelen. Dus ik neem die mee naar de vriend waar we kerst vieren. Maar nu zit ik eigenlijk toch een vraag over de planning.
Kunnen we die testen beter voor het eten doen, tussen gangen in of toch aan het einde?
Gewoon helemaal niet doen.
Wat een onzin!
Of maakte je een grapje misschien? :wink:
Ik stel voor even de nieuwe coronareclame te kijken. Tenenkrommend slecht weer. Alsof ze het er voor doen.
Ik probeerde m even te vinden, maar staat nog niet online zie ik.
Nog niet gezien,was het echt reclame voor corona? :)

Plaats reactie