Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
19 mei 2023 10:52
Leuk idee, maar als er één vertrekt, betaalt de ander dan maar de helft van de huur en andere vaste lasten?
Dat kan haast niet anders, totdat er een andere 'vriend(in)' is gevonden. Ik vind het de moeite waard om een dergelijk initiatief uit te proberen. Bij succes meer initiatieven, bij falen geen vervolg.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
18 mei 2023 17:55
witte angora schreef:
17 mei 2023 22:11
Pfffff.... ben op zoek naar een andere auto, en de zoektocht wordt steeds serieuzer...
Alhoewel ik geen idee heb hoever deze garage bij u vandaan is, maar u zou eens kunnen neuzen bij garage Schouten in Stroe.
Het is idd een aardig eindje. Nu hebben ze niet iets dat bij me past, maar dat kan op zomaar ineens veranderen. Bedankt voor de tip!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staan toch nog ca 700 huisjes ergens in een opslag, omdat niemand die wil? Zijn wel 1400 mensen onder de pannen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
19 mei 2023 11:24
Er staan toch nog ca 700 huisjes ergens in een opslag, omdat niemand die wil? Zijn wel 1400 mensen onder de pannen.
Sorry, geen idee over welke huisjes je het hebt. In DH?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op tv was er een item dat de Jonge 1.000 tijdelijke huisjes had laten bouwen, maar voor 700 is nergens plaats/niemand wil ze in hun buurt.

Kan bron zo gauw niet vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
19 mei 2023 12:24
Op tv was er een item dat de Jonge 1.000 tijdelijke huisjes had laten bouwen, maar voor 700 is nergens plaats/niemand wil ze in hun buurt.

Kan bron zo gauw niet vinden.
Bedoel je dit? Gaat om flexwoningen voor statushouders https://www.telegraaf.nl/nieuws/1850468 ... an-gepland

Las hierover ook een artikel dat de brandweer helemaal niet blij is met flexwoningen want ze zijn niet zo brandveilig als gewone woningen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon even googlen levert dit op:
https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/b ... de-opslag/

De brandveiligheid is inderdaad niet altijd even goed geregeld. Er zijn 9 aanbieders geselecteerd. De eerste leverde meteen al een no-go op wat mij betreft. Deze is van polyester, om wat te noemen.
https://kleinunits.nl/unit/woonunit-type-a/

Hier alle 9 leveranciers:
https://www.volkshuisvestingnederland.n ... veranciers

Geen idee waarom gemeenten terughoudend zijn, maar ik ben voor het moment zelf ook niet super enthousiast, al zou ik heel graag wat kleiner willen wonen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar dat gaat dus ook over flexwoningen voor statushouders. Het werkelijke probleem is veel groter dan die 700 vlg het Telegraaf artikel.

Kleiner wonen? Maar je hebt nu toch maar 3 kamers als ik mij niet vergis?

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Te triest voor woorden https://www.telegraaf.nl/nieuws/8504934 ... en-terrein

Die man mogen ze van mij enkele maanden zonder eten en drinken opsluiten in een hondenbench.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

OML 😱😱 ! Je zóu ze toch!
Die LID komt mankracht te kort!
Ik heb op mijn netvlies ook altijd nog de wantoestanden in bv slachterijen.
Tot op de dag van vandaag worden daar dieren mishandeld, aan staarten getrokken etc.
Ik veráfschuw dat soort lui. 😡😤

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Kleiner wonen zou voor mij niks zijn, ik woon volgende maand al klein, en delen, oh nooit niet, geen andere mensen meer bij mij in huis.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
19 mei 2023 12:47
Maar dat gaat dus ook over flexwoningen voor statushouders. Het werkelijke probleem is veel groter dan die 700 vlg het Telegraaf artikel.

Kleiner wonen? Maar je hebt nu toch maar 3 kamers als ik mij niet vergis?
Die woningen zijn niet allemaal voor statushouders. En al zou het, anders wordt er weer geklaagd dat “ze” woningen van de autochtonen afnemen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

de auditu schreef:
19 mei 2023 10:10
Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
80 km/u is al snel 85 per uur op jouw teller.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
19 mei 2023 12:47
Maar dat gaat dus ook over flexwoningen voor statushouders. Het werkelijke probleem is veel groter dan die 700 vlg het Telegraaf artikel.

Kleiner wonen? Maar je hebt nu toch maar 3 kamers als ik mij niet vergis?
Toch is het best wel een redelijk ruime woning. Als ik kan kiezen tussen dit, en een flexwoning op de begane grond die zo'n 20 m2 kleiner is weet ik het wel. De katten ook trouwens.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gisteravond weer genoten van Even tot hier. Zout in de pap. Nu wachten tot november.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door de auditu »

Nijogeth schreef:
19 mei 2023 17:18
de auditu schreef:
19 mei 2023 10:10
Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
80 km/u is al snel 85 per uur op jouw teller.
Dat is bekend en daar houd ik ook rekening mee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

In een ander topic had ik al 'bekende bouwchaos' gebruikt. Hier een paar hoogtepunten

Voortraject: 'we werken van boven naar beneden en van ruimte naar ruimte'
Eerste planning: 'we beginnen beneden en eindigen boven'
Na protest van ons is dit weer teruggedraaid en is de aannemer boven begonnen. Het punt 'ruimte voor ruimte' is creatief ingevuld - overal is wat gebeurd, maar nergens is iets helemaal af.
Vervelend voor de aannemer, want hij is nu op achterstand begonnen en dan wordt het lastig om goed te eindigen.

'Er is wat vertraging bij de kozijnen'
Hmm ... raar, want de levertijden zijn weliswaar lang, maar weer betrouwbaar, vaak een week eerder dan aangekondigd.
'Bedoel je niet wij hebben de kozijnen te laat besteld?'
Het bleef stil, maar het klopte. Want toilet was ook nog niet besteld, ontdekten de aannemer en wij ongeveer twee dagen voordat het geplaatst zou worden. De vensterbanken overigens ook niet. Alles voor de elektra hebben we uiteindelijk zelf besteld, behalve de nieuwe groepenkast.

'Ja maar normaal ...'
Maakt niet uit wat het onderwerp is, eerst moeten de bouwvakkers vertellen wat volgens hen normaal en gebruikelijk is. Daar hebben we geen boodschap aan, voor ons telt wat in de offerte/overeenkomst staat en hoe wij het willen. Dat is hoe dan ook anders dan ze gewend zijn.

Meerwerk voor de timmermannen. Een koof om acht stroomleidingen in weg te werken, graag met verstekhoek (45 graden, mooier en makkelijker af te werken) en graag stucbaar.
De koof is gemaakt en voldeed totaal niet aan onze wensen. Verkeerd materiaal, verkeerde uitvoering, wel vakwerk, maar geen koof, eerder een verticale grafkist met een witte, harde kunststof bovenlaag. Afgekeurd en verwijderd.
De nieuwe hebben we zelf gemaakt van gipsplaat en daar is het stucadoorsbedrijf weer blij mee, want ze kunnen 'm mooi wegwerken. Dun, slank, houdt de achterliggende leidingen netjes op de plek en zowaar met een mooie, schuine hoek erin.

Op één plek komen vier communicatie-leidingen, 5 stroomleidingen en een hotelschakeling bij elkaar. In het schema kruist één communicatiebuis de stroom. Voor deze variant van een centraaldoos waren 2 keer 4 inbouwdozen gereserveerd, eigenlijk 2 lasdozen en 4 aansluitpunten. Het is een puzzeltje, waarbij dezelfde twee vakmannen iedere keer aan een andere oplossing begonnen. Resultaat: een spaghetti aan leidingen, afgewerkt met lichtgewicht beton en op die plek is van de muur niet veel meer over.
Het beton is inmiddels weer verwijderd en twee uur later had ik de leidingen strak naast elkaar zitten met een enkele kruising in de muur weggewerkt.
Aannemer heeft foto's van het oude en nieuwe werk; ik heb er alleen bij gezegd, dat de vakmannen dit soort puzzels eerst op papier moeten oplossen. Dat was vilein, want beide vakmannen weigerden om in de projectmap te kijken wat er moest gebeuren. Ze vonden het veel belangrijker om te zeuren over het merk inbouwdozen.

Natuurlijk hadden we een andere aannemer kunnen inschakelen, maar dan krijg je andere chaos. Of nog slechtere kwaliteit.

De aannemer (directeur) en planner hebben we voor een lunch uitgenodigd, om samen terug te kijken. Dat is oprecht bedoeld, want we merken aan alles, dat de man met zijn bedrijf wil groeien en beter wil worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog eentje.


Komt een gezellige, kleine, ronde kerel met donkerblond haar om tegels van de muur te halen. Anderhalf uur later verscheen een grijnzend grijs wezen in de deuropening. Voorzichtig gevraagd of een masker niet iets voor hem is.
'Nee, dan ga ik zweten.'
Het type heeft net de levensverwachting met drie weken ingekort, maar dat is minder belangrijk dan zweet. Oké, wat je wilt.


Overigens lopen wij zelf met FFP3-maskers op vanwege het bouwstof. Nergens last van en eigenlijk ademen ze prettiger dan de FFP2-Corona-versie. Beste aanschaf is een stofzuiger (Makita VC4210M). Man en zoon willen het bakbeest houden voor wanneer er weer kachelhout gezaagd moet worden.

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
19 mei 2023 12:24
Op tv was er een item dat de Jonge 1.000 tijdelijke huisjes had laten bouwen, maar voor 700 is nergens plaats/niemand wil ze in hun buurt.

Kan bron zo gauw niet vinden.
Dat mensen iets niet in hun buurt willen (of dat nu de tijdelijke huisjes zijn of reguliere bouwprojecten) is 1 van de grootste oorzaken waarom nieuwbouw niet van de grond komt. Iedereen vindt dat er meer huizen moeten komen zolang het maar niet in de buurt is. Bij ons de regio ligt alles op z'n gat omdat omwonenden alles frustreren door alle mogelijke bezwaarprocedures te gebruiken. En dan geef je vervolgens de minister de schuld dat er niet gebouwd wordt....

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier is het ook zo dat alles zoveel mogelijk binnen de bestaande kernen geplaatst moet worden. Een boer (ja, de boer waar we tijdens de algehele lockdowns 1 van de schuren gebruikten) die net buiten de dorpskern tiny houses wilde plaatsen voor verkoop of verhuur werd teruggefloten, want het is geen bouwgrond. Dus bleef zijn boerenbedrijf bestaan en ging ie door met boeren. De bank was er al mee akkoord

Een jaar later heeft ie een nieuw idee en wilde hij onder de oude uitkoopregeling (dus niet die vanaf juli gaat komen) zijn bedrijf verkopen en met dat geld wilde hij dan van de stallen opslagruimtes voor autoliefhebbers maken met daarbij meerdere toegankelijke autobruggen. Helaas wilde men het bedrijf alleen uitkopen als ze de grond kregen (dus het is niet alleen bedrijf en vergunningen kopen). De gemeente zou dan namelijk van deze grond bouwgrond kunnen maken.

Dus als de boer zelf iets wil bouwen op zijn grond, zodat er nieuwe woningen komen, dan gaat de gemeente moeilijk liggen doen. Omdat de gemeente graag goedkope landbouwgrond omzet naar dure bouwgrond, maar alleen als ze zelf de winst erop maken.

Plaats reactie