Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt. De hele laatste post was een kwestie van aandacht verleggen, en het staat ook nog eens bol van de leugens.

De zogenaamde verwaarlozing van dat jochie: de biologische vader was er, volgens hemzelf, absoluut op tegen dat dat jochie bij Jablan over de vloer kwam. Door het voortdurende gedram is hij uiteindelijk overstag gegaan. Nu lees je ineens heel wat anders.

Sowieso had ik het er over dat IK aangifte zou doen, ik heb het niet over de ouders van dat jochie gehad. En toch gaat het ineens daar over. Aandacht verleggen, weet je wel?

Hetzelfde als de gebeurtenissen rond Gino. Ook dat was een kwestie van aandacht verleggen. Was het overtrokken dat sommige moeders hun kinderen verboden met vriendjes te spelen? Misschien wel, misschien niet. Maar we horen dus niks over een permanent verbod om bij volwassenen binnen te gaan. Zal dat niet voor de meeste kinderen gelden? En dan sowieso, wat moet dat kind bij volwassenen over de vloer? Heeft hij geen vriendjes, en zo nee, is het dan niet zaak om contact met leeftijdgenoten te stimuleren?

Overigens goed om te weten hoe potentieel toekomstige investeerders naar hun bron van inkomsten kijken en hoe ze er over denken en schrijven, hun gasten.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Hophophop »

Lady1234 schreef:
15 sep 2022 21:14
Nee, dat is niet normaal, maar gewoon de aandacht verleggen.
Ja true. Dom dat ik er op reageer ook.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
15 sep 2022 21:21
Was het overtrokken dat sommige moeders hun kinderen verboden met vriendjes te spelen? Misschien wel, misschien niet.
Ik heb het daar pas wel eens over gehad. Vroeger zat ik op de basisschool en die basisschool was dicht bij een woonwagenkamp. Ik zat weleens naast een jongen die daar vandaan kwam en op een dag hadden we afgesproken samen te gaan spelen. Achteraf bleek dus dat ik de enige in de klas was die van zijn ouders met hem mocht spelen. Bleek ook dat mijn moeder zo ongeveer de enige moeder was die weleens bij school stond te kletsen met zijn moeder. Iedereen was een beetje bang, want kamp, daar wil je niets mee te maken hebben.

Achteraf heb ik erg het idee dat dit voor die jongen zelf ook heel vervelend moest zijn. We gingen vaak genoeg voetballen bij hem in de buurt en dan deed hij mee, op het schoolplein kon iedereen het met hem vinden, was een heel aardig jochie, nog steeds als ik hem tegenkom, maar buiten school was hij dus onderdeel van zijn familie, van het kamp, en was hij eigenlijk sociaal geïsoleerd.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk triest, Nijo. En toch: ik ken mensen die op een kamp wonen, het zijn goede vrienden van me. Inderdaad, ze hebben een iets andere cultuur, ze hebben een wat andere benadering in het leven. Maar het zijn mensen die je prima kunt hebben. Niks mis mee. Toch willen ze niet dat mensen weten waar ze wonen, juist vanwege alle vooroordelen die er heersen. Pijnlijk.

En niet alleen daar had ik ermee te maken: Verschillende buren in een voormalige woonplaats bleken oud-kampbewoners te zijn. Kwam ik ook pas later achter. Niks geen gedoe mee gehad. Dat was met 'echte Nederlanders' nog wel eens anders.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
15 sep 2022 23:08
Eigenlijk triest, Nijo. En toch: ik ken mensen die op een kamp wonen, het zijn goede vrienden van me. Inderdaad, ze hebben een iets andere cultuur, ze hebben een wat andere benadering in het leven. Maar het zijn mensen die je prima kunt hebben. Niks mis mee. Toch willen ze niet dat mensen weten waar ze wonen, juist vanwege alle vooroordelen die er heersen. Pijnlijk.

En niet alleen daar had ik ermee te maken: Verschillende buren in een voormalige woonplaats bleken oud-kampbewoners te zijn. Kwam ik ook pas later achter. Niks geen gedoe mee gehad. Dat was met 'echte Nederlanders' nog wel eens anders.
Helaas zijn vooroordelen te normaal, je ziet het overal, bij psychiaters, doktoren, huisartsen, bij belastingdienst, overheid, en ja ook helaas bij sommige mensen. Dat zijn maar een paar voorbeelden.
Daar is gewoon niks aan te doen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, de vooroordelen kloppen in dit geval ook wel gewoon hoor. Het is zoals je vaak genoeg voorbij ziet komen, overlast in de buurt geven ze niet, maar er is regelmatig wat te doen in het uitgaansgebied en dergelijke, waar ze dan bij betrokken zijn en dat zal vast wel eens met andere zaken te maken hebben. Maar daar heb je bij zo'n kind geen last van en de ouders vaak ook niet, dat moet je in mijn ogen gewoon kunnen scheiden. En je kunt wel goedkoop mooi vuurwerk bij ze regelen voor oud op nieuw, dat heb ik als kind wel eens gedaan, in groep 8. 60 euro aan vuurwerk mocht ik halen van mijn ouders, er stopte een Mercedes voor de deur en er kwam een bult uit, legaal had dat minimaal 10x zoveel gekost. En het was ook nog eens mooier vuurwerk dan dat slechte spul in Nederland. Dat was overigens direct de laatste keer dat ik vuurwerk gekocht heb en afgestoken heb op een verdwaald pijltje na.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 sep 2022 22:11
Waarom sleept u die moordzaak op dat knulletje erbij? Nogal denigrerend, En moeders die control willen houden? Als er zoiets gebeurt, ben je extra voorzichtig.
Ik heb die moordzaak gecombineerd met de insinuaties van WA (1,5 jaar geleden) om iets uit te leggen.
Lady1234 schreef:
14 sep 2022 22:11
De beschrijving van dat meisje, en ook van die shorts ging niet over “achter de schermen”.
De observatie leek mij geschikt voor de huiskamer, de rest niet. Jij was degene, die bij herhaling hengelde naar meer informatie over het hotel.
Lady1234 schreef:
14 sep 2022 22:11
En dan dat aanloop kind. Als ik mij wel herinner hebt u die ouders toch aangesproken? Dat dat joch bij u zit, heeft niets met verwaarlozing te maken.
Mening van een buitenstaander. Zit ook in je herinnering, dat de jongen elke morgen bij ons zijn brood voor overdag krijgt?
Lady1234 schreef:
14 sep 2022 22:11
“Kinderen iets verbieden, is dom”. Die uitspraak is heel dom, ze moeten leren wat mag en niet mag, maar ja, u hebt geen kinderen.
Dit noem ik nu arrogant (en selectief quoten, het deel erna is net zo belangrijk). Een paar jaar crisisopvang gedaan, deze maand woont zoon alweer 4 jaar bij ons, wij hebben sinds mei 2020 vrijwel elke dag jongeren over de vloer en dan hebben wij geen kinderen? Alles goed met je geheugen?
Lady1234 schreef:
14 sep 2022 22:11
Voorlichting geven? De arrogantie ten top.
Gegeven de bak vooroordelen, die hier te lezen was (en soms nog is), is het gewoon nodig. Daar is niets arrogant aan, het hoort erbij.
Hophophop schreef:
15 sep 2022 21:03
Ik wilde verder niet op Jablan reageren (er valt ook niet zoveel over te zeggen, anders dan dat het beeld wat ik van hem had verder bevestigd is), maar hier ben ik toch wel benieuwd naar. Is het normaal hier dat je constant wordt beschuldig van gerommel met je account? Ik had laatst al Reggie die beweerde dat ik 2 accounts zou hebben (uiteraard geen reactie gekregen op de vraag wat dat tweede account dan zou zijn), en nu wordt gesuggereerd dat ik hier eerder actief ben geweest oid.
Je bijdragen herinneren aan een gebruiker, die samen met een andere gebruiker hier als een stel intriganten opereerde. Alles en iedereen in twijfel trekken, te pas en te onpas mensen beschuldigen, nooit navragen, zichzelf bedekt houden, kortom: tweedracht zaaien en een ontzettende negativiteit inbrengen. De één is vertrokken en heeft alle berichten laten verwijderen, de ander is op dezelfde dag stilgevallen. Qua taalgebruik zit je heel dicht bij de gebruiker, die het account heeft laten verwijderen.
Als je dit soort reacties of vragen niet wilt krijgen, moet je meer op de onderwerpen ingaan en minder op andere gebruikers persoonlijk. Of iets opener over jezelf worden. Het is een algemeen forum en dat brengt per definitie een bonte verzameling mensen samen.
witte angora schreef:
15 sep 2022 21:21
Aandacht verleggen, weet je wel?
Jij - en niemand anders - begon ineens over ons jochie, terwijl het over een beschrijving van de jonge vaders van nu ging. Dat is aandacht verleggen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 sep 2022 23:08
En toch: ik ken mensen die op een kamp wonen, het zijn goede vrienden van me. Inderdaad, ze hebben een iets andere cultuur, ze hebben een wat andere benadering in het leven. Maar het zijn mensen die je prima kunt hebben. Niks mis mee.

Toch willen ze niet dat mensen weten waar ze wonen, juist vanwege alle vooroordelen die er heersen. Pijnlijk.
Ik ken (niet verrassend) heel wat kampers, over heel wat kampen overal in het land. Van keurig nette kampen tot de grootste probleemkampen. Mijn ervaring is eigenlijk net zoals WA: als persoon zijn het vaak prima mensen. Net als in de rest van de wereld heb je goeie en mindere personen ertussen zitten. Het probleem zit 'm dan ook niet zozeer in de personen, maar juist in die "iets andere cultuur, een wat andere benadering in het leven".

WA zwakt het hier behoorlijk af, door het klein te maken met het taalgebruik. In de praktijk is het vaak echter wel méér dan een beetje afwijkend. Vooral als het gaat om wetten en regels is de mate van gezagsgetrouwheid veel minder, om het maar netjes te zeggen. En dát is vaak waar de problemen ontstaan. De kampcultuur is veel meer van "we lossen het onderling wel op". Da's op zich mooi, maar als de wetten en regels daarbij totaal geen rol spelen, ontstaan er toch problemen.

Dat mensen van buiten het kamp dus met een zekere argwaan naar kampers kijken, is helemaal niet zo gek: niet omdat het rare mensen zijn, maar wel omdat het -generiek gesproken- gewoon een andere wereld is. En onbekend maakt onbemind.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

We hebben meerdere reizigers als klant. Als je ze op een normale manier behandeld en niet wantrouwend doet over de betaling zoals de helft vooral is er niets aan de hand.
Ik stuur ze een factuur en ga er daarna contant afrekenen want per bank doen ze meestal niet. Ben nog nooit een cent tekort aan ze gekomen.
Ik hen liever een reiziger als klant dan een nieuwrijke jup want die doen altijd moeilijk.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoorde zojuist een belangrijke mededeling op NPO Radio 1: "Elke woonkamer wordt warmer met een haard of kachel." Gunst, als we het Ster-blok toch niet hadden!

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar dat is fantastisch nieuws, Erthanax! Hoe werkt dat, een haard of een kachel?

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En nu maar hopen dat de bewoners een touwladder hebben...https://www.telegraaf.nl/nieuws/5532860 ... d-changsha

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Hophophop »

Erthanax schreef:
16 sep 2022 12:00
Ik hoorde zojuist een belangrijke mededeling op NPO Radio 1: "Elke woonkamer wordt warmer met een haard of kachel." Gunst, als we het Ster-blok toch niet hadden!
Dat is wel een eye-opener inderdaad :D

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
16 sep 2022 12:10
En nu maar hopen dat de bewoners een touwladder hebben...https://www.telegraaf.nl/nieuws/5532860 ... d-changsha
Werknemers. Het is een kantoorgebouw. Maar niettemin: daar wil je niet op de bovenste etage zitten. Iets van 280 brandweerlieden moeten dat zien te blussen, maar hoe? Of is het eerder een kwestie van ontruimen en dan maar hopen dat iedereen er uit is voor de boel in elkaar zakt?

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
16 sep 2022 12:13
ZeerPrivé schreef:
16 sep 2022 12:10
En nu maar hopen dat de bewoners een touwladder hebben...https://www.telegraaf.nl/nieuws/5532860 ... d-changsha
Werknemers. Het is een kantoorgebouw. Maar niettemin: daar wil je niet op de bovenste etage zitten. Iets van 280 brandweerlieden moeten dat zien te blussen, maar hoe? Of is het eerder een kwestie van ontruimen en dan maar hopen dat iedereen er uit is voor de boel in elkaar zakt?
Je hebt gelijk, werknemers. Geen idee hoe ze die brand onder controle gaan krijgen. Blijkbaar?? ook geen sprinkler installatie aanwezig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Herhaling van de Grenfell Tower fire?

https://en.wikipedia.org/wiki/Grenfell_Tower_fire

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voor wie van rust, ruimte, water en leven als vroeger houdt https://www.funda.nl/koop/dronryp/huis- ... 1/#foto-50

Weet iemand toevallig wat die cijfers op foto 44 betekenen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik had er ook al naar zitten kijken toen ik ;m voor 't eerst langs zag komen. Wild Guess: iets met waterstanden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, je hoeft geen pakje voor de buren aan te nemen. 😁

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dacht ook aan waterstanden, maar het blijft een wild guess. Vind het een schattig - 2e - huisje voor vis- en watersportliefhebbers.

Edit: ook zeer geschikt voor mensen die geen pakjes voor de buren willen aannemen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 sep 2022 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie