Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
08 aug 2023 13:18
juliomariner schreef:
08 aug 2023 12:17
Waarom is dit nou nodig JD. Staat u weer eens in de trolmodus?
Integendeel. De social media wordt bevolkt door trollenlegers van d66, en ook hier zijn ze actief. Ik constateer alleen maar, en dat mag blijkbaar niet, dus wordt mijn bijdrage gemeld aan de mods.
De asociale melding van rwolters is natuurlijk niet gemeld, dat mag allemaal blijkbaar, want die is van de juiste club.
Afbeelding

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
08 aug 2023 12:44
Ik zit nu aan de Middellandse Zee (eigenlijk Adriatische Zee geloof ik). Hier zegt men eigenlijk niets te merken van klimaatverandering. Hadden hier wel even een soort Griekse NLAlert vanwege regen en onweer, maar dat viel alleszins heel erg mee.

De eigenaar hier van het kleine hotel heeft 2 bejaarde ouders die regelmatig even een praatje komen maken, wonen naast het hotel, en die praten redelijk goed Engels, want die zijn het hotel begonnen. Volgens hen is er weinig veranderd. Het eiland kwam in Nederland in het nieuws vanwege bosbranden, maar volgens hun is dat al minstens 70 jaar zo. Het probleem zit volgens hen vooral in de manier van bestrijden. Normaal hebben ze relatief jonge stukken bos (omdat die bijvoorbeeld 10 jaar geleden zijn afgebrand) en oud bos. Normaal liet men dat oude gedeelte gewoon afbranden en het nieuwe gedeelte werd gered. Helaas wordt er nu vaak genoeg op die stukken die verbrand zijn gebouw en kan daar dus geen nieuw bos komen. En ondertussen probeert men de branden in het oude bos tegen te gaan. En dus staat er vaak veel oud (wat droger) bos en veel minder nieuw. Een goede brand, kan dus relatief sneller verspreiden dan voorheen en vaak is er ook dichterbij bebouwing dan vroeger. Ook qua temperatuur is er volgens hun niet veel veranderd en qua neerslag ook niet echt, je hebt goede en slechte jaren volgens hun en dat was vroeger ook zo.
Dat zelfde verhaal wat betreft die bosbranden hoorde ik in 2009 ook in Australie.
Men liet het oude dorre hout gecontroleerd verbranden,maar sinds dat niet meer mocht kwamen er ieder jaar meer spontane en heviger bosbranden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
08 aug 2023 13:18
Integendeel. De social media wordt bevolkt door trollenlegers van d66, en ook hier zijn ze actief. Ik constateer alleen maar,
Hoest ... kuch ... Als er hier één persoon is, die constant probeert te hetzen tegen bepaalde politici, door hun namen te verbasteren of ze op een andere manier te koppelen aan negatieve woorden, dan ben jij het. En niemand anders.
J. Deltoer schreef:
08 aug 2023 13:18
en dat mag blijkbaar niet, dus wordt mijn bijdrage gemeld aan de mods. De asociale melding van rwolters is natuurlijk niet gemeld, dat mag allemaal blijkbaar, want die is van de juiste club.
Ik denk, dat bijdragen van iedereen wel een keer worden gemeld. Niet zeuren als het gebeurt, gewoon beter opletten wat je hier achterlaat.

Andere vraag: op welke kandidatenlijst voor de komende verkiezingen kunnen we jou terugvinden, Deltoer?

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, zolang Deltoer niet op debiele partijen als de PVV of FVD stemt, dan kan ik me prima vinden in zijn afkeer tegen D66. Die passen wat mij betreft in vrijwel hetzelfde lijstje. Samen met Bij1 en Jezusleeft.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je vergeet Ja21, in principe zijn al die debiele partijen afsplitsingen van de VVD met machtshongerige mensjes.


Kom ik nog een keer terug op Deltoer's gif. Hij gebruikte het woord 'trollenleger'. De grootte van dat leger is redelijk goed in te schatten. Voor zover het mensen zijn, zijn het de sociaal inactieven met te weinig leven en te veel vrije tijd. Een minderheid. Voor het overgrote deel komen die berichten van robots. De servers staan opvallend vaak in StPetersburg of in orthodox-christelijke staten in de VS.
Deze meningen komen vervolgens in algemene media terecht, puur omdat journalistiek tegenwoordig vooral beeldscherm-journalistiek is. Wat op internet groot lijkt, is in het echte leven klein of marginaal.

De verdeling links-rechts klopt niet echt. Wat 'rechts' vandaag aan ideeën heeft, zijn de ideeën of gedachten van 'links' een generatie terug. Beter is een verdeling conservatief - progressief. In mijn ogen nog beter is een verdeling in 'trendsetter' en 'trendvolger'. In supermarkttermen: welke klanten staan open voor nieuwe producten, proberen ze uit en welke klanten willen alleen de oude, vertrouwde merken?

Gevaarlijker is het achterliggende gedachtengoed van de aanjagers achter het trollenleger. Het doet te vaak herinneren aan 110-80 jaar geleden, de tijd waarin groepen werden uitgesloten, buitengesloten en erger. Geschiedenisles zou eigenlijk in het straffenpakket van elke rechter moeten zitten, wanneer iemand wordt veroordeeld voor misdragingen online.

Economisch gezien is het onhandig om trollenlegers of radicaal-rechts te veel ruimte te geven. Nieuwe, positieve ontwikkelingen zijn alleen mogelijk in een maatschappij met een open dynamiek. Zodra repressie de overhand krijgt, zakt de economie in tot stilstand of krimp.

*

Deze Volkskrant-analyse (Hoe radicaal rechts zich op lhbti-rechten stort, het doel is om pride giftig te maken voor merken) laat een paar dingen zien:
- Geert Wilders doet aan schijntolerantie. Als je zegt op te komen voor een minderheid, dan moet je dat consequent doen en niet gaan klagen, zodra de minderheid zichtbaar is.
- Voorlichting blijft eeuwig noodzaak, zolang niet overal in de hoofden zit, dat seksualiteit een biologisch gegeven is. Overal waar mensen te hoop lopen tegen deze minderheid, ontbreekt het aan basiskennis biologie.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
08 aug 2023 21:49
Je vergeet Ja21, in principe zijn al die debiele partijen afsplitsingen van de VVD met machtshongerige mensjes.
Hoe je JA21 daaronder kan scharen, dat snap ik dan weer niet. Heel andere standpunten en veel realistischer.

Paula poppenhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023 11:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Paula poppenhuis »

JA21 ontkent de klimaatverandering niet maar vindt dat we iets aan de gevolgen moeten doen. En dat vindt ik al jaren, zolang heel veel landen en werelddelen niets of weinig doen kan je je geld veel beter besteden om iets aan de gevolgen van bv de zeespiegelstijging te doen. Hoe en wat daar zijn vast knappe kopen voor te vinden,
PS: ik lees al lang mee hier maar toen ik wilde mee gaan schrijven kon ik opeens niet meer inloggen, dus niet speciaal voor dit mij aangemeld hoor, hoop nu wat meer mee te doen hier.
Laatst gewijzigd door Paula poppenhuis op 09 aug 2023 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja maar eigenlijk is dat dus alleen maar symptoom bestrijding. De echte veroorzakers van het probleem, de VS, China en Rusland lachen zich dood om de goede bedoelingen van Nederland en Europa. De grootste veroorzakers zouden dus voor een sneller en beter resultaat hard aangepakt moeten worden maar ja hoe ga je deze machtige landen dwingen? In ieder geval niet door jezelf aan het asfalt van de A12 te plakken.
In Duitsland hebben de "Klimakleber" even een PR probleempje. Het blijkt dat 2 prominente klevers op vakantie z\ijn gevlogen naar Bali dus met het door hen zo verfoeide vliegtuig. Toen de organisatie achter de klevers hierna gevraagd werd was het excuus dat ze prive naarf Bali waren gevlogen en niet als activisten. Ja zo ken ik er nog wel 1.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bij niks doen, en zonder "Awareness", gebeurt er niet genoeg, geschiedenis wijst dat wel uit op diverse vlakken. De mensheid is niet zo goed in het leren van fouten en het fouten oplossen als we denken.
Misschien individuele fouten wel.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vervuil ook alleen maar als ik niet in mijn rol als activist zit. Gelukkig betekent dat dat ik heel veel tijd heb om te vervuilen, want ik ben meer een soort passivist. Een passieve activist, zeg maar.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Awareness door demonstratie, prima maar dan wel een wettelijk toegestane manier. Die beroepsdemonstranten aka plakletters menen echter dat de wet voor hen niet geldt. Helaas worden ze door de overheid en rechtelijke macht super soft behandeld.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij plakletters had ik gescheven h*fters maar dat wordt blijkbaar automatisch aangepast

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, plakletters voor die gasten vind ik eigenlijk ook wel een aardig woord. Maak er anders plakactivisten van.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 aug 2023 12:25
Bij plakletters had ik gescheven h*fters maar dat wordt blijkbaar automatisch aangepast
Zo lukt het wel h u f t e r s :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ach ik vind met een * ook wel charmant :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
09 aug 2023 14:14
Maak er anders plakactivisten van.
... plactivisten...

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach van mij mogen ze daar elke keer op de snelweg protesteren. De regering denkt toch dat Nederland niet groter is als de randstad.
Dan is het voor mij ook de ver van mijn bed show😂🤣😂.
Voordeel is, het haalt de pers en aandacht, als het ergens op een verlaten industrie terrein was, dan haalt het dat niet, want ja, niemand heeft er last van.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja het haalt de pers en ze krijgen aandacht. Veranderd daar iets door dan?
Nee dus, gewoon stoppen met die zinloze onzin.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Paula poppenhuis schreef:
09 aug 2023 11:16
JA21 ontkent de klimaatverandering niet maar vindt dat we iets aan de gevolgen moeten doen. En dat vindt ik al jaren, zolang heel veel landen en werelddelen niets of weinig doen kan je je geld veel beter besteden om iets aan de gevolgen van bv de zeespiegelstijging te doen. Hoe en wat daar zijn vast knappe kopen voor te vinden,
PS: ik lees al lang mee hier maar toen ik wilde mee gaan schrijven kon ik opeens niet meer inloggen, dus niet speciaal voor dit mij aangemeld hoor, hoop nu wat meer mee te doen hier.

Dus in plaats van de kraan dicht te draaien en/of de lekkage te repareren, vinden ze dat er beter/effectiever gedweild moet worden?

Elke loodgieter die bij mij met die oplossing komt, gaat mijn geld njef krijgen...

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is alleen: waar laat je het dweilwater als letterlijk alles onder water staat?

Plaats reactie