Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Daarom dus de vraag aan fyte wat nu precies onnodig stroomverbruik is. Als je iets wil verbieden zal je toch wel een idee hebben wat je eronder verstaat.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

Een ieder die 's avonds over een industrieterrein loopt zal genoeg voorbeelden zien van onnodig energie gebruik.

Een mooi voorbeeld is het verlichten van elke gevelsteen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het energieplafond (1.200 m³ gas, 2.900 kWh elektriciteit en 37 GJ stadsverwarming) en de hoge prijzen moeten veel gebruikers toch stimuleren om geen "onnodige energie" te verbruiken, lijkt me.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Je blijft er dus omheen draaien Fyte. Helder.
Dan kunnen we die discussie dus ook gewoon negeren.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

kuklos schreef:
06 dec 2022 14:13
Je blijft er dus omheen draaien Fyte. Helder.
Dan kunnen we die discussie dus ook gewoon negeren.
Dat het helder is komt alleen door de lampen die nog branden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fyte schreef:
06 dec 2022 14:10
Een ieder die 's avonds over een industrieterrein loopt zal genoeg voorbeelden zien van onnodig energie gebruik. Een mooi voorbeeld is het verlichten van elke gevelsteen.
... waarmee je de gegeven argumenten negeert en blijft hangen in "naar mijn mening". Dat schiet niet op natuurlijk, en bevestigt gelijk nogmaals waarom jouw wens onhaalbaar is.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

Als je niet begrijpt wat onnodig energieverbruik is, dan ben je waarschijnlijk onderdeel van het probleem.

Als je van mij verwacht dat ik de omschrijving 'onnodig energieverbruik' in detail definieer en vertaal naar wettekst, dan moet ik je teleurstellen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fyte schreef:
06 dec 2022 14:35
Als je van mij verwacht dat ik de omschrijving 'onnodig energieverbruik' in detail definieer en vertaal naar wettekst, dan moet ik je teleurstellen.
Ik ben meer teleurgesteld in het feit dat het je nota bene niet eens lukt je eigen voorbeeld van een steekhoudende onderbouwing te voorzien.

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22

@kuklos

Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt eerst dat je geen overzicht hebt maar bepaald vervolgens dat iets verboden moet worden. Terwijl er misschien wel een goede reden is om die verlichting aan te houden. Maar dat weet je niet want je zegt immers dat je dat overzicht niet hebt.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

@Moneyman

quote=Fyte post_id=2912857 time=1670332216 user_id=428818]

Een mooi voorbeeld is het verlichten van elke gevelsteen.
[/quote]

Heb je hier echt een onderbouwing bij nodig?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fyte schreef:
06 dec 2022 14:35
Als je van mij verwacht dat ik de omschrijving 'onnodig energieverbruik' in detail definieer en vertaal naar wettekst, dan moet ik je teleurstellen.
Er wordt helemaal niet gevraagd om een wettekst. En de vraag van een detaildefinitie heb ik ook niet voorbij zien komen. Je hebt helemaal niks, behalve één voorbeeld, en zelfs daarvan weet je eigenlijk niet waarom het licht daar brandt.
Fyte schreef:
06 dec 2022 14:35
Als je niet begrijpt wat onnodig energieverbruik is, dan ben je waarschijnlijk onderdeel van het probleem.
Slappe manier om ineens het probleem bij de ander neer te leggen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij is de manier waarop Fyte reageerd dit een teken van onderbuik gevoel in combinatie met onwetendheid.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

rwolters schreef:
06 dec 2022 14:40
Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22

@kuklos

Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt eerst dat je geen overzicht hebt maar bepaald vervolgens dat iets verboden moet worden. Terwijl er misschien wel een goede reden is om die verlichting aan te houden. Maar dat weet je niet want je zegt immers dat je dat overzicht niet hebt.
Het èèn sluit het ander niet uit.

Je trekt ook verbanden die er niet zijn. Dat ik geen inzage heb in het nationale energieverbruik, wil niet zeggen dat ik niet begrijp wat onnodig energieverbruik is.

Leg mij eens uit wat het doel is van gevelverlichting en of dat sociaalwenselijk is?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York,
Waarom schuimt u in de avond rond op een verlaten industrieterrein ?
Dat geeft te denken. :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fyte schreef:
06 dec 2022 15:21
Leg mij eens uit wat het doel is van gevelverlichting en of dat sociaalwenselijk is?
Lees je überhaupt wat er geschreven wordt? Je hebt je antwoord op deze vraag al lang gehad.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fyte schreef:
06 dec 2022 14:35
Als je niet begrijpt wat onnodig energieverbruik is, dan ben je waarschijnlijk onderdeel van het probleem.
Als je niet begrijpt wat onnodig energieverbruik is, dan kun je niet aangeven wat onnodig energieverbruik is.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

scontra schreef:
06 dec 2022 15:22
Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York,
Waarom schuimt u in de avond rond op een verlaten industrieterrein ?
Dat geeft te denken. :wink:
Ik loop er graag vanwege de sfeerverlichting, geeft toch een warm gevoel.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Alleen weten we nog steeds niet wat onnodig energieverbruik is Fyte, daar jij het schijnbaar ook niet weet en zodoende niet in staat bent dit fatsoenlijk uit te leggen. Inzicht in het nationale energieverbruik is totaal niet nodig om uit te leggen wat onnodig energieverbruik is.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

Flauw!

Ik heb meerdere voorbeelden gegeven, maar volgens mij verwacht je een onuitputtelijke lijst, helaas moet ik je dan wederom teleurstellen.

In algemene bewoording gaat het om het overvloedig verlichten van allerhande plaatsen.

Als vuistregel kun je nemen: Als er geen beweging is, dan is verlichting ook niet nodig (uitzonderingen daar gelaten).

Nog een aantal specifieke voorbeelden:
(Tuin) planten verlichten
Reclameverlichting
Sierverlichting
Enz...

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus vooral maar overal een wet voor maken of het nou te controleren is of niet.

Plaats reactie