Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u schijnt niet te beseffen dat er nog zoveel andere ziektes zijn, waar aandacht en geld aan besteed moet worden, en ook aan besteed wordt. Long covid is niet het enige probleem in Nederland.

Bezorgdeburger
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 08:58
Maar genoeg erover, want ik mag het er niet over hebben hier. Misschien was de waarheid te hard, dat er echt niks gedaan werd al die tijd lang, en nu langzaam op gang moet komen.
[/quote]

Natuurlijk mag jij het wel erover hebben. Jij bent een 'patient' die goed weet hoe het is belemmerd te zijn in je bewegingsvrijheid in je dagelijks leven. Die ervaringen te delen zijn belangrijk.
Ik ben zelf gelukkig nog heel gezond en ben blij met elke dag dat ik alles kan doen wat ik wil.
Ik lees jou berichtjes altijd en laat je aub niet weerhouden je mening te geven door die enkele z......s hier in dit forum.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 22:53
Als er zoveel aandacht is, waarom is er dan zo weinig begrip vanuit alle kanten voor deze mensen een kunnen ze nog nergens terecht? Zo zijn er een paar ziektes meer wat de patiënten tegen dezelfde proforma aan lopen.
Eerst was het "ze motte meer doen", maar hoeveel meer kon je nooit aangeven. Nu is het "er is te weinig begrip" en dus trek je de conclusie dat er te weinig aandacht is. Dat impliceert een causaal verband te je ongetwijfeld kan aantonen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
20 jun 2023 23:14
Maar u schijnt niet te beseffen dat er nog zoveel andere ziektes zijn, waar aandacht en geld aan besteed moet worden, en ook aan besteed wordt. Long covid is niet het enige probleem in Nederland.
Waaruit maakt u op dat ik dat niet besef?
Long covid heeft er wel voor gezorgd dat er in korte tijd heel veel mensen langdurig uitvielen, wat een gedeelte oorzaak is van personeel tekorten, en misschien zullen die allemaal wel nooit meer kunnen werken.
Natuurlijk moeten andere ziektes onderzocht worden en opgelost worden.
Al die mensen die straks die nu bedlegerig zijn geworden f gaan in de toekomst ook een hoop geld kosten.
Soms moet men investeren om de kosten te gsm drukken op lange termijn, simpelweg bezuinigen is niet voldoende.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
20 jun 2023 23:27
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 22:53
Als er zoveel aandacht is, waarom is er dan zo weinig begrip vanuit alle kanten voor deze mensen een kunnen ze nog nergens terecht? Zo zijn er een paar ziektes meer wat de patiënten tegen dezelfde proforma aan lopen.
Eerst was het "ze motte meer doen", maar hoeveel meer kon je nooit aangeven. Nu is het "er is te weinig begrip" en dus trek je de conclusie dat er te weinig aandacht is. Dat impliceert een causaal verband te je ongetwijfeld kan aantonen.
Ik ben geen boerke he, met met doen, wordt inderdaad bedoeld met onderzoeken, dat u dat niet duidelijk was, is me nu ook wel duidelijk. Maar ja, dan kan je weer met vragen wat voor onderzoeken, ja dat weet ik toch allemaal niet, ik ben geen wetenschapper, maar ze deden niks. Daar ging het om, 3 jaar is er niks gebeurd.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
20 jun 2023 23:25
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 22:53
Waarom ik het posten eerder vandaag had ik te maken, met dat sommige dachten te weten dat er genoeg aandacht aan besteed werd, maar dat is blijkbaar niet zo.
Nee. JIJ vindt dat er niet genoeg aandacht aan Corona is besteed. Alleen al op dit forum 4 topics van honderden pagina's, kom op zeg. Zo goed als iedereen is het spuugzat.
Maar genoeg erover, want ik mag het er niet over hebben hier. Misschien was de waarheid te hard, dat er echt niks gedaan werd al die tijd lang, en nu langzaam op gang moet komen.
Hou dan eens je klep. Niet 'De waarheid' is te hard, maar jouw gezeik loopt de spuigaten uit. De enige echte waarheid is dat we gewoon klaar zijn met je, maar dat wil je gewoon niet zien. Wanneer ga je nu eens écht kappen?
Ga jij beweren dat er al die tijd genoeg aandacht was voor long covid patiënten? Waar waren de onderzoeken, waar komen ze terecht als er problemen waren?
Dat soort aandacht voor LC patienten kun jij nergens terug vinden, dat er iets voor ze gedaan werd.

Bezorgdeburger
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

witte angora schreef:
20 jun 2023 23:25
Hou dan eens je klep. ..........De enige echte waarheid is dat we gewoon klaar zijn met je, maar dat wil je gewoon niet zien. Wanneer ga je nu eens écht kappen?
[/quote]

Wie is WE?
Jij bepaalt dat toch niet @witte angora. Of ben jij moderator geworden?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 23:29
Long covid heeft er wel voor gezorgd dat er in korte tijd heel veel mensen langdurig uitvielen, wat een gedeelte oorzaak is van personeel tekorten,
Hoeveel is heel veel? En waaruit blijkt dat het een oorzaak is van de personeelstekorten?

===
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 23:31
kuklos schreef:
20 jun 2023 23:27
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 22:53
Als er zoveel aandacht is, waarom is er dan zo weinig begrip vanuit alle kanten voor deze mensen een kunnen ze nog nergens terecht? Zo zijn er een paar ziektes meer wat de patiënten tegen dezelfde proforma aan lopen.
Eerst was het "ze motte meer doen", maar hoeveel meer kon je nooit aangeven. Nu is het "er is te weinig begrip" en dus trek je de conclusie dat er te weinig aandacht is. Dat impliceert een causaal verband te je ongetwijfeld kan aantonen.
Ik ben geen boerke he, met met doen, wordt inderdaad bedoeld met onderzoeken, dat u dat niet duidelijk was, is me nu ook wel duidelijk. Maar ja, dan kan je weer met vragen wat voor onderzoeken, ja dat weet ik toch allemaal niet, ik ben geen wetenschapper, maar ze deden niks. Daar ging het om, 3 jaar is er niks gebeurd.
Nee, jij zei dat ondanks de aandacht die er nu is er te weinig begrip is, en dus een causaal verband. Dáár vraag ik naar. Niet naar de hoeveelheid aandacht die jij claimt dat er de afgelopen jaren niet was.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 23:34
witte angora schreef:
20 jun 2023 23:25
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 22:53
Waarom ik het posten eerder vandaag had ik te maken, met dat sommige dachten te weten dat er genoeg aandacht aan besteed werd, maar dat is blijkbaar niet zo.
Nee. JIJ vindt dat er niet genoeg aandacht aan Corona is besteed. Alleen al op dit forum 4 topics van honderden pagina's, kom op zeg. Zo goed als iedereen is het spuugzat.
Maar genoeg erover, want ik mag het er niet over hebben hier. Misschien was de waarheid te hard, dat er echt niks gedaan werd al die tijd lang, en nu langzaam op gang moet komen.
Hou dan eens je klep. Niet 'De waarheid' is te hard, maar jouw gezeik loopt de spuigaten uit. De enige echte waarheid is dat we gewoon klaar zijn met je, maar dat wil je gewoon niet zien. Wanneer ga je nu eens écht kappen?
Ga jij beweren dat er al die tijd genoeg aandacht was voor long covid patiënten? Waar waren de onderzoeken, waar komen ze terecht als er problemen waren?
Dat soort aandacht voor LC patienten kun jij nergens terug vinden, dat er iets voor ze gedaan werd.
Joh... interesseert me niet. Deze week moet ik weer twee keer naar het audiologisch centrum omdat er gewoon niet geluisterd wordt naar mijn klachten. En dat gaat dus al 35 jaar zo. 'Je moet er maar aan wennen'. Maar als je zonder hoorapparaten beter hoort dan met die krengen, waarom zal ik ze dan dragen? En wat wennen? Als kind droeg ik ze, en toen hoefde ik ook niet te wennen, dus waarom indertijd van het ene op het andere moment wel? Plus nog vele andere dingen waarin ze me met de mond gelijk geven, maar in de praktijk wordt er niks mee gedaan. Dat is een van mijn sores, en geloof me, ik ben lang niet de enige. Maar niemand die je er over hoort.

En als dat nou het enige was in mijn leven - helaas is het maar een peanut van de dingen die ik achter de rug heb en waar ik midden in zit. Maar hoor je mij er over? Ik kom hier al 14 jaar, kan me niet herinneren dat ik ooit heb lopen klagen dat KNO-artsen en Audiologische Centra zo slecht luisteren. De enige die het trouwens begreep was de audicien, die had direct al door dat ze me niet kon helpen, het is te complex. En degene waar ik uiteindelijk terecht kwam gaf al aan dat veel mensen ze niet dragen omdat ze er niet mee overweg kunnen. Maar je hoort er niemand over.

Zullen we eens 4 topics met honderden pagina's gaan openen over gehoorproblemen? Gegarandeerd dat jij het op pagina 1 al weet te draaien naar je PEM en LC.

En dan komt de rest nog, die beslist geen peanuts zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zelf heb ik al best een tijd lang flinke last van jicht. Van alles al geprobeert, zelfs levertraan.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Probeert u eens de befaamde pleegzuster bloedwijn.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
21 jun 2023 06:26
Zelf heb ik al best een tijd lang flinke last van jicht. Van alles al geprobeert, zelfs levertraan.
Als de whisky niet helpt kun je het nog altijd proberen met whiskey. :wink:

Jicht - ook wel een interessant onderwerp eigenlijk. Velen hebben het, maar je hoort er niemand over. Zullen we daar ook eens 4 topics met ieder vele honderden pagina's over volkauwen? Gegarandeerd dat 'iemand' direct weer PEM en LC erbij haalt, maar dat is nu eenmaal dit forumleven.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij houd het forumleven in reageren op waar je iemand me kan helpen en niet overal op reageren wat je niet bevalt.
Daarom zijn actieve moderatoren voor een forum juist goed.
En is het niet zo dat een forumlid bepaald wat er wel en niet gezegd mag worden.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
21 jun 2023 08:49
Volgens mij houd het forumleven in reageren op waar je iemand me kan helpen en niet overal op reageren wat je niet bevalt.
Het probleem is dus dat jij niemand helpt met je voortdurende geklaag over PEM en LC. Dáár wordt iets van gezegd. En niks anders. Als je mensen wil helpen: richt praatgroepen en belangenorganisaties op, DOE iets, in plaats van hier de huiskamer te bevuilen.

Het is goed weer, de afspraak van vanochtend is gewijzigd - komt goed uit, kan ik meteen even langs de Hornbach gaan om spullen te halen om de werkplaats in de schuur verder op te bouwen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
21 jun 2023 08:53
Onkruid71 schreef:
21 jun 2023 08:49
Volgens mij houd het forumleven in reageren op waar je iemand me kan helpen en niet overal op reageren wat je niet bevalt.
Het probleem is dus dat jij niemand helpt met je voortdurende geklaag over PEM en LC. Dáár wordt iets van gezegd. En niks anders. Als je mensen wil helpen: richt praatgroepen en belangenorganisaties op, DOE iets, in plaats van hier de huiskamer te bevuilen.

Het is goed weer, de afspraak van vanochtend is gewijzigd - komt goed uit, kan ik meteen even langs de Hornbach gaan om spullen te halen om de werkplaats in de schuur verder op te bouwen.
Sorry hoor ik maakte alleen maar een melding van wat er gaande was, dat er dan gelijk gereageerd moet worden, heb ik niet om gevraagd.
Maar sommige vinden dat blijkbaar noodzaak, en dan staan er weer vele regels tekst, en dan klagen ze weer.
Als de post niet beviel had je niet hoeven reageren, en dan was het klaar.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou als we het dan gezellig over ziektes gaan hebben, ik ben verleden jaar 22 keer naar het ziekenhuis geweest voor consulten, onderzoeken en behandelingen. En daarnaast heb ik ook twee keer een aanval van jicht gehad. Super pijnlijk.

Is daar eigenlijk wel genoeg aandacht voor?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
21 jun 2023 08:49
Volgens mij houd het forumleven in reageren op waar je iemand me kan helpen en niet overal op reageren wat je niet bevalt.
Forumleven houdt óók in "niet blijven klagen over steeds dezelfde zaken, terwijl niemand daarop zit te wachten". Je kunt er, om je eigen definitie maar te hanteren, prima voor kiezen om niet te posten wat anderen niet bevalt. Maar zoals te doen gebruikelijk ligt het niet aan jou, maar aan de anderen.
Onkruid71 schreef:
21 jun 2023 08:49
Daarom zijn actieve moderatoren voor een forum juist goed.
Jep - maar die hebben we hier al heel lang niet meer. We zullen het dus een beetje zelf moeten doen. Moet prima kunnen toch, als volwassen mensen onder elkaar?
Onkruid71 schreef:
21 jun 2023 08:49
En is het niet zo dat een forumlid bepaald wat er wel en niet gezegd mag worden.
Dé reden om te stoppen met iets waar de rest niet op zit te wachten. Want waarom zou jij, "een forumlid", tegen de zin van de rest door mogen blijven drammen?
Bezorgdeburger schreef:
20 jun 2023 23:43
Wie is WE?
Jij bepaalt dat toch niet @witte angora. Of ben jij moderator geworden?
Als je zou beginnen met lezen in plaats van reageren, zou het je volstrekt helder zijn dat die "we" letterlijk iedereen op dit forum is die heeft gereageerd. Behalve, niet geheel toevallig, jij dan. Wat een verrassing... :lol:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

WA is normaal gesproken behoorlijk rustig en behouden in zijn reacties. Als uw posts zo'n heftige reactie bij hem opwekken zou u toch eens moeten afvragen of het heel heel misschien toch eens aan u zou kunnen liggen. Persoonlijk lees ik uw reacties eigenlijk nooit meer. Het gaat toch maar obver 1 ding en het ligt altijd aan een ander nooit aan uzelf.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
21 jun 2023 09:10
WA is normaal gesproken behoorlijk rustig en behouden in zijn reacties. Als uw posts zo'n heftige reactie bij hem opwekken zou u toch eens moeten afvragen of het heel heel misschien toch eens aan u zou kunnen liggen. Persoonlijk lees ik uw reacties eigenlijk nooit meer. Het gaat toch maar obver 1 ding en het ligt altijd aan een ander nooit aan uzelf.
Wat dat onderwerp betreft, zag ik nergens dat het tegendeel bewezen was.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
21 jun 2023 09:01
Nou als we het dan gezellig over ziektes gaan hebben, ik ben verleden jaar 22 keer naar het ziekenhuis geweest voor consulten, onderzoeken en behandelingen. En daarnaast heb ik ook twee keer een aanval van jicht gehad. Super pijnlijk.

Is daar eigenlijk wel genoeg aandacht voor?
Ik heb er nog een: autisme. Veel mensen met autisme voelen zich niet begrepen. Kunnen we ook vier topics over vullen met praatjes. Maar je hoort er weinig over, zeker niet op dit forum. Een enkele keer in de media een verhaal van iemand die ermee worstelt, en dat trekt dan mijn aandacht. Verder niks.

In plaats van te klagen ben ik wat gaan DOEN; ik ben jarenlang vrijwilliger geweest bij een netwerkborrel specifiek voor autisten. Doel: mensen met autisme de ruimte geven hun sociale netwerk wat uit te breiden. En het werkt. Op een gegeven moment was er een flink aandachtspunt in 'onze' locatie. Dat is inmiddels opgelost, en je ziet vele afhakers weer terug komen. Overigens functioneer ik nu enkel nog als back-up, omdat er over het algemeen jongeren komen. Dat is toch een andere groep dan waar ik toe behoor. 'Opa gaat de pubquiz wel even doen, of de spelletjes'. Neuh...

Maar hier op het forum lopen klagen dat zoveel autisten continue tegen muren aanlopen en zich niet begrepen voelen? Absoluut niet. No way. Daarbij: als je weet hoe lang die strijd al gevoerd wordt... decennialang intussen. Dan is drie jaar nog niks.

Plaats reactie