Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
21 jun 2023 18:41
Een klacht indienen omdat je een gesprek onprettig vindt.
Heel diplomatiek gezegd, zonder de feiten te benoemen, omdat zowel de klager als de minister, zeker in dit stadium, niet verplicht zijn zich tegenover het hele land te verantwoorden?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
21 jun 2023 18:29
Kan het me nog zo goed herinneren, 26 december, in het verpleeghuis: 'ik weet niet of die man het nieuwe jaar nog haalt'. 'Meneer, dat kunt u helemaal niet weten, die man leeft misschien nog jaren. 30 December zegt de huisarts: 'het lijkt wel of het lichaam het op gaat geven'. De volgende ochtend lag hij dood in bed. Sterker nog: toen hij nog in het ziekenhuis lag gaf ik in bedekte termen al aan dat hij stervende was - het werd gewoon niet geloofd. Nog sterker: ik wist het al toen hij in oktober zijn spaargeld begon uit te delen met de woorden: 'ik heb het niet meer nodig'. De boodschap was overduidelijk, en niemand die het door had. En er is zoveel dat ik me nog goed kan herinneren.

Daarom ben ik nu even kwaad op alles en iedereen. Als mensen nu eens gewoon wat meer naar elkaar zouden luisteren zou het allemaal een stuk makkelijker worden.
Zo herkenbaar, dit deel. Begrijpend luisteren, zeg ik dan. Gewoon luisteren is al vaak genoeg links erin, rechts eruit.

*

Roomboter op de verpakking, geen roomboter in het product. Iemand vroeg naar een link, maar dat is lastig, want niet elke supermarkt zet de samenstelling online. Deze komt dichtbij: Roomboter Cupcake Naturel => Bevat roomboterconcentraat en raapolie.
Dit is al op grens. Concurrenten verkopen dit soort cake/koekjes met roomboter op het etiket en palmolie erin. Helaas moet je daarvoor in de winkel de samenstelling bekijken.

*

De rest een andere keer.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verleden los laten zonder het hele verleden los te laten en toch bij jezelf blijven, blijven wie je bent... Het is de volgende uitdaging, waarvan ik de eerste stappen een week geleden onbewust al heb gezet. Vandaag min of meer in de kop onder woorden gebracht, en zowaar - iets wat vanmiddag nog onoplosbaar leek, blijkt zeker wel mogelijk. Stap voor stap vind ik ook hier mijn weg wel weer in...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
21 jun 2023 18:29
[...]
Als mensen nu eens gewoon wat meer naar elkaar zouden luisteren zou het allemaal een stuk makkelijker worden.
Zo eens met dit! Er wordt in het algemeen slecht geluisterd naar elkaar. Dat komt mede doordat de " luisteraar" zo vaak al met zíjn antwoord in zijn hoofd bezig is.

.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
21 jun 2023 19:45
[quote=

*

Roomboter op de verpakking, geen roomboter in het product. Iemand vroeg naar een link, maar dat is lastig, want niet elke supermarkt zet de samenstelling online. Deze komt dichtbij: Roomboter Cupcake Naturel => Bevat roomboterconcentraat en raapolie.
Dit is al op grens. Concurrenten verkopen dit soort cake/koekjes met roomboter op het etiket en palmolie erin. Helaas moet je daarvoor in de winkel de samenstelling bekijken.

*

De rest een andere keer.
Roomboterconcentraat is wel degelijk roomboter, maar het water is er uit gehaald. Op het etiket staat raapolie en dat is geen palmolie

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
21 jun 2023 18:45
Nijogeth schreef:
21 jun 2023 18:41
Een klacht indienen omdat je een gesprek onprettig vindt.
Heel diplomatiek gezegd, zonder de feiten te benoemen, omdat zowel de klager als de minister, zeker in dit stadium, niet verplicht zijn zich tegenover het hele land te verantwoorden?
Maar waarom dan nu naar buiten brengen dat het mondelinge en fysieke intimidatie is. Het zegt nog niet zoveel, dat kan gewoon aan iemand zijn manier van converseren en zijn houding liggen, maar het komt in elk geval anders over dan 'een onprettig gesprek'. Een onprettig gesprek hebben we allemaal vaak genoeg.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die hork Wiersma pakt zijn biezen. Prima.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
21 jun 2023 22:16
Maar waarom dan nu naar buiten brengen dat het mondelinge en fysieke intimidatie is. Het zegt nog niet zoveel, dat kan gewoon aan iemand zijn manier van converseren en zijn houding liggen, maar het komt in elk geval anders over dan 'een onprettig gesprek'. Een onprettig gesprek hebben we allemaal vaak genoeg.
Eens. Het is ook gewoon een politiek spel.

Jammer dat hij opstapt.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, ik had hem graag zien zitten. Hij stapt op en erkent dat hij 'te scherp' is geweest aan tafel. Het zegt zo weinig.

Soms is een discussie nu eenmaal verhit, zeker als je zaken wilt bereiken. Met zoetsappig gedoe bereik je een stuk minder. Maar tegenwoordig is de stem verheffen of iemand op fouten wijzen al iets wat niet door de beugel kan. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar ik maak dan ook nooit fouten 😉

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ken nog wel een paar horken in het kabinet die op zouden mogen stappen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Moet dan voor u de tekst die hij gebruikte om een ondergeschikte uit te kafferen neergezet worden, voordat u snapt dat hij een grote hork is?

En in het laatste geval een afgevaardigde van een andere organisatie?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een grote hork zijn, dat is toch prima? Ik ken genoeg mensen die hun leven een soort beroepsaso zijn. Maar ik begrijp dus dat hij is weggestuurd, omdat mensen zijn karakter niet mogen? Dat vind ik persoonlijk grote onzin.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Sommige mensen zijn heel goed in hun vak, maar ze kunnen absoluut niet met mensen/personeel omgaan. Dan moet je ander werk zoeken. Vroeger werd dit gedrag nog getolereerd, nu gelukkig niet meer,

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
22 jun 2023 21:58
Een grote hork zijn, dat is toch prima? Ik ken genoeg mensen die hun leven een soort beroepsaso zijn. Maar ik begrijp dus dat hij is weggestuurd, omdat mensen zijn karakter niet mogen? Dat vind ik persoonlijk grote onzin.
Hij is uiteindelijk zelf weggegaan. Een onbeschoft figuur hoeft door niemand getolereerd te worden. Hij heeft dus juist geen karakter.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nu snap ik waarom vrijheid van modemkeuze zo belangrijk is voor sommige. Heb er nu zelf mee te maken, wat voor zware beperkingen de modem heeft.
Had ik eigenlijk niet verwacht.
Maar goed dat ik wat extra spul altijd heb, uiteindelijk komt het wel goed.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 22:15
Hij is uiteindelijk zelf weggegaan. Een onbeschoft figuur hoeft door niemand getolereerd te worden. Hij heeft dus juist geen karakter.
Ach. Als je denkt dat dat wat je leest op de NOS e.a. het hele verhaal is... en daarop karakteroordelen vormt... tsja.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 08:46
Lady1234 schreef:
22 jun 2023 22:15
Hij is uiteindelijk zelf weggegaan. Een onbeschoft figuur hoeft door niemand getolereerd te worden. Hij heeft dus juist geen karakter.
Ach. Als je denkt dat dat wat je leest op de NOS e.a. het hele verhaal is... en daarop karakteroordelen vormt... tsja.
Kom op zeg, jij weet ook het hele verhaal niet. Als je inside information hebt, lees ik het graag hier.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2023 08:52
Kom op zeg, jij weet ook het hele verhaal niet. Als je inside information hebt, lees ik het graag hier.
Natuurlijk niet. Exáct de reden dat ik niet van dat soort karakteroordelen uit. Da's nu juist het hele punt...

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 22:15
Hij is uiteindelijk zelf weggegaan. Een onbeschoft figuur hoeft door niemand getolereerd te worden. Hij heeft dus juist geen karakter.
Het eerste, mwoh. Maar niemand kent zijn achtergrond, en niemand weet hoeveel veranderingen hij in de loop van de decennia al heeft aangebracht in zijn persoonlijkheid. Ik heb heel wat mensen gekend die in de loop van de jaren als persoon enorm zijn gegroeid; en ik heb er ook heel wat ontmoet waarvan je het gevoel krijgt dat ze sinds hun puberteit stil zijn blijven staan in hun ontwikkeling. Natuurlijk zullen de laatsten zich categoriseren als 'stabiel' en 'standvastig', maar ik weet niet of ik met dergelijke mensen graag op zou willen trekken. Eigenlijk weet ik wel zeker van niet, want je zult met hen nooit een stap verder komen, iedere discussie is volkomen zinloos. Met je laatste opmerking ben ik het dus niet eens, in die zin dat ik die conclusie niet zou willen trekken. Temeer omdat dhr. Wiersma aan heeft gegeven het gesprek te willen aangaan, en moeite doet dingen te veranderen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, als hij bijvoorbeeld een werknemer was geweest in een supermarkt of fabriek, had hij allang op straat gestaan,

Plaats reactie