Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2687
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
09 sep 2023 16:43
Vraag mezelf toch eens af wanneer Extinction Rebellion als terroristische groepering wordt aangeduid. Dit zegt het strafrecht namelijk over wat een terroristische daad is, je kunt moeilijk zeggen dat een hele snelweg bezetten geen ontwrichtende daad is.

"Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land, of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen"
Ik heb er geen vrees van, het is ook vaker in de randstad. Niet zo'n last van 🤣😂🤣

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, het klimaat. En volgende week stappen ze op het vliegtuig voor een weekendje where ever.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
09 sep 2023 13:20
ZeerPrivé schreef:
09 sep 2023 08:13
Beetje zonde wel https://regio15.nl/nieuws/ongevallen/36 ... -n211-180/
Heel eerlijk, een Donkervoort is een leuke auto, maar de bestuurders worden met een reden vreemd aangekeken. Het type auto is natuurlijk vergelijkbaar met veel andere kitcars, waar vaak liefhebbers veel tijd en werk in hun auto hebben zitten. In dat wereldje is de Donkervoort toch vaak de auto die men kant en klaar koopt en bij de dealer laat onderhouden, mensen die eigenlijk niet echt één zijn met de auto. Het zijn ook extreem dure auto's voor wat je er voor krijgt.
Donkervoort op één lijn zetten met “andere KitKats”…? Serieus? Ik ben het echt totaal niet eens met je classificering. En ik ken toch heel wat mensen met een Donkervoort.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoor het van mensen uit de kitcar wereld hoor. Ik ken niemand met een Donkervoort. Wel meerdere mensen met Supersevens, Cobra's en dergelijke. Die komen dan op bepaalde meetings en de meeste Donkervoort eigenaren hebben geen idee wat er in een auto zit, volgens hun.

Maar misschien is dat dan ook wel het verschil, die mensen zetten het gelijk met de kitcars en de eigenaren van Donkervoorts dan weer niet.

Blijft wel staan dat een Donkervoort redelijk aan de dure kant is in mijn ogen. Voor 200.000 heb je hetzelfde dat de kitcars bouwers bijvoorbeeld met 25.000 euro bouwen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is heel simpel: een Donkervoort heeft werkelijk niets met een kitcar te maken. Ik hoor eerder latente jaloezie in die opmerkingen van die andere kitcarrijders…

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
09 sep 2023 18:45
Voor 200.000 heb je hetzelfde dat de kitcars bouwers bijvoorbeeld met 25.000 euro bouwen.
Voor 300.000 euro koop ik een huis. Voor 50.000 bouw ik er zelf een. Ok, ziet er iets anders uit dan dat van 300.000, maar heb er dan wel een hoop plezier van.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
09 sep 2023 19:31
Voor 300.000 euro koop ik een huis.
Echt, nog geen jaren '50 flatje hier in de buurt.......
En ga je dan kijken met een belangstellende, staan er nog tien stelletjes op de stoep en zegt de makelaar als welkomstwoord vriendelijk " er is al een mooi bod uitgebracht hoor".
Kun je overmorgen uiterlijk beslissen ?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... de woning van mijn vader heeft een WOZ waarde van 3 ton, vanwege achterstallig onderhoud hebben we de inwonende broer ook nog gematst. Iets teveel eigenlijk, maar op het totaal zijn het per persoon eigenlijk peanuts. En hij moet zelf de schenkbelasting ophoesten. Zijn hoofdpijn. Maar dat is niet waar het om ging. Het ging om de vergelijking tussen een kant en klare Donkervoort en een zelfgebouwd kitkarretje. Dat het twee totaal verschillende dingen zijn probeerde ik met dat voorbeeld duidelijk te maken.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
09 sep 2023 19:29
Het is heel simpel: een Donkervoort heeft werkelijk niets met een kitcar te maken. Ik hoor eerder latente jaloezie in die opmerkingen van die andere kitcarrijders…
Een Superseven en een Donkervoort zijn 2 handen op 1 buik. Dat lijkt me wel de eerste stap. Dat Donkervoort nu zich daaruit wil onttrekken, dat lijkt me prima, maar wel moeilijk met de goedkoopste variant die 198.000 kost.

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie in gedachten de ogen van de heer W. Anbetaler al open vallen als moneyman bij hem een openstaande rekening komt innen en met zijn Donkervoort voorrijdt.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toevallig de openstaande rekening voor het kitkarretje?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 sep 2023 04:49
Moneyman schreef:
09 sep 2023 19:29
Het is heel simpel: een Donkervoort heeft werkelijk niets met een kitcar te maken. Ik hoor eerder latente jaloezie in die opmerkingen van die andere kitcarrijders…
Een Superseven en een Donkervoort zijn 2 handen op 1 buik. Dat lijkt me wel de eerste stap. Dat Donkervoort nu zich daaruit wil onttrekken, dat lijkt me prima, maar wel moeilijk met de goedkoopste variant die 198.000 kost.
Een Lotus Superseven is natuurlijk óók geen kitcar :mrgreen:

Er worden wel veel replica’s/ kitcars van gemaakt, maar dat heeft niets met het origineel te maken.

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
09 sep 2023 16:52
Tja, het klimaat. En volgende week stappen ze op het vliegtuig voor een weekendje where ever.
Jij kent ze allemaal persoonlijk of verzin je dit gewoon?

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
09 sep 2023 16:43
Vraag mezelf toch eens af wanneer Extinction Rebellion als terroristische groepering wordt aangeduid. Dit zegt het strafrecht namelijk over wat een terroristische daad is, je kunt moeilijk zeggen dat een hele snelweg bezetten geen ontwrichtende daad is.

"Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land, of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen"
Dan vind jij de coronademonstraties van jouw rechtse vriendjes destijds ook terrorisme neem ik aan. Als je dit terrorisme noemt waren die demonstraties terrorisme in het kwadraat.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rwolters schreef:
10 sep 2023 14:10
Lady1234 schreef:
09 sep 2023 16:52
Tja, het klimaat. En volgende week stappen ze op het vliegtuig voor een weekendje where ever.
Jij kent ze allemaal persoonlijk of verzin je dit gewoon?
Ja, voor de herfstvakantie hebben ze allemaal weer geboekt. :lol:

Onkruid71
Berichten: 2687
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Je vraagt je af en toe af, wat is er voor nodig dat de regering eens naar de burgers luisterd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
10 sep 2023 14:13
Nijogeth schreef:
09 sep 2023 16:43
Vraag mezelf toch eens af wanneer Extinction Rebellion als terroristische groepering wordt aangeduid. Dit zegt het strafrecht namelijk over wat een terroristische daad is, je kunt moeilijk zeggen dat een hele snelweg bezetten geen ontwrichtende daad is.

"Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land, of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen"
Dan vind jij de coronademonstraties van jouw rechtse vriendjes destijds ook terrorisme neem ik aan. Als je dit terrorisme noemt waren die demonstraties terrorisme in het kwadraat.
Wat bedoel je? Mijn rechtse vriendjes?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 14:56
Je vraagt je af en toe af, wat is er voor nodig dat de regering eens naar de burgers luisterd.
Je bedoelt: naar jou luistert...

Onkruid71
Berichten: 2687
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
10 sep 2023 15:25
Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 14:56
Je vraagt je af en toe af, wat is er voor nodig dat de regering eens naar de burgers luisterd.
Je bedoelt: naar jou luistert...
Lezen. Er staat burgers.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 14:56
Je vraagt je af en toe af, wat is er voor nodig dat de regering eens naar de burgers luisterd.
Beetje moeilijk hè? Of denk je dat zo'n 17/18 miljoen inwoners overal hetzelfde over denken?

Plaats reactie