Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
24 mei 2023 17:36
Er is altijd wel iemand slimmer.
Ik zou criminelen niet slimmer willen noemen. Gemener, doortrapter, ratteriger, te verrot om eerlijk hun geld te verdienen, dat is wel allemaal van toepassing op ze.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
24 mei 2023 17:18
PGros schreef:
24 mei 2023 17:12

het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.
Er staat nooit een link in de mail van Mijnoverheid. Dat er wel een link in stond is al voldoende om te weten dat de mail niet van Mijnoverheid afkomstig is.
Het gaat erom dat ik iets verwachtte en door dan toevallig een mail te krijgen denk je minder goed na.
Een mail van de Rabobank doet me niets want dat heb ik niet. Maar juist op momenten dat een mail net op het moment van verwachting komt kun je er maar zo intrappen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 15:59
kuklos schreef:
24 mei 2023 15:33
Ook hier weer alle signalen staan direct op rood:
Klopt helemaal. En toch is het onthutsend hoeveel mensen daar in panieksituaties niet over na (kunnen) denken. En als je dan ook nog je huilende zoon aan de lijn hebt....

Hufters :!:
Hufters! Jazeker!
Toch kan ik me niet voorstellen dat ik daar zou instinken.
Bij een dodelijk ongeval is daar politie-ambulance, mogelijk brandweer.
Dan praat je toch met je huilende zoon en vraagt en verwijst dan toch naar de hulpverlening?!
En hoezo wordt er direct over een uitvaart gesproken, terwijl zo iemand mogelijk nog dodelijk gewond op de grond ligt?
Daar héb je het toch nog lang niet over als familie vd dodelijk gewonde 🥴?

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
24 mei 2023 16:17
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Misdadigers denken helemaal niet na over mogelijke straffen. Dat deel van de hersenen dat bepaald gedrag blokkeert omdat er sancties kunnen volgen is bij criminelen niet aanwezig of slecht ontwikkeld. Zelfs als je op dit soort acties levenslang of erger zou zetten schrikt het niet af bij echte criminelen. Kijk bijvoorbeeld naar die jongen die op klaarlichte dag Peter R. de Vries neer schoot. Die liet zich niet weerhouden door de dreiging van een forse straf die je daarvoor krijgt, terwijl de kans dat hij gepakt werd heel groot was gezien de locatie en tijd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
24 mei 2023 19:44
juliomariner schreef:
24 mei 2023 16:17
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Misdadigers denken helemaal niet na over mogelijke straffen. Dat deel van de hersenen dat bepaald gedrag blokkeert omdat er sancties kunnen volgen is bij criminelen niet aanwezig of slecht ontwikkeld. Zelfs als je op dit soort acties levenslang of erger zou zetten schrikt het niet af bij echte criminelen. Kijk bijvoorbeeld naar die jongen die op klaarlichte dag Peter R. de Vries neer schoot. Die liet zich niet weerhouden door de dreiging van een forse straf die je daarvoor krijgt, terwijl de kans dat hij gepakt werd heel groot was gezien de locatie en tijd.
Ach ja, zou zouden ze alle mensen ongeacht wie ze zijn moeten straffen, die andere mensen bewust iets aandoen.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 24 mei 2023 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
24 mei 2023 17:58
Onkruid71 schreef:
24 mei 2023 17:36
Er is altijd wel iemand slimmer.
Ik zou criminelen niet slimmer willen noemen. Gemener, doortrapter, ratteriger, te verrot om eerlijk hun geld te verdienen, dat is wel allemaal van toepassing op ze.
Nou… toeval bestaat niet… vanmiddag werd m’n schoonmoeder te grazen genomen. Beroofd van goud en geld in haar eigen huis na een babbeltruc :twisted: :roll:

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
24 mei 2023 19:44
juliomariner schreef:
24 mei 2023 16:17
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Misdadigers denken helemaal niet na over mogelijke straffen. Dat deel van de hersenen dat bepaald gedrag blokkeert omdat er sancties kunnen volgen is bij criminelen niet aanwezig of slecht ontwikkeld. Zelfs als je op dit soort acties levenslang of erger zou zetten schrikt het niet af bij echte criminelen. Kijk bijvoorbeeld naar die jongen die op klaarlichte dag Peter R. de Vries neer schoot. Die liet zich niet weerhouden door de dreiging van een forse straf die je daarvoor krijgt, terwijl de kans dat hij gepakt werd heel groot was gezien de locatie en tijd.
Dat is omdat we in Nederland fopstrafjes uitdelen en nauwelijks misdadigers weten te vangen (pakkans is zeer laag). En daarna mogen ze ook nog eens in een van de meest luxe soorten gevangenissen (in vergelijking met veel andere landen) gaan zitten.

Ze écht aanpakken helpt wel, kijk naar El Salvador tegenwoordig.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nederland probeert alles op te lossen, en het mag niet zoveel kosten. Daarom wordt overal op bezuinigt. En worden de resultaten van alles minder. Ook op gevangenissen werd jaren lang bezuinigt, dat ze zelfs overvol zaten.
Tja soms moet je investeren in het juiste, om resultaten te halen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 22:04
kuklos schreef:
24 mei 2023 17:58
Onkruid71 schreef:
24 mei 2023 17:36
Er is altijd wel iemand slimmer.
Ik zou criminelen niet slimmer willen noemen. Gemener, doortrapter, ratteriger, te verrot om eerlijk hun geld te verdienen, dat is wel allemaal van toepassing op ze.
Nou… toeval bestaat niet… vanmiddag werd m’n schoonmoeder te grazen genomen. Beroofd van goud en geld in haar eigen huis na een babbeltruc :twisted: :roll:
Heel erg vervelend voor haar.

Mijn ouders van 90+ kregen laatst een phishing email, waar ze bijna in waren getrapt, alleen ze snapten het niet. Ik blijf waarschuwen en ze alert maken, maar vrees dat de criminelen het vaker zullen proberen. :cry:

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 22:04
kuklos schreef:
24 mei 2023 17:58
Onkruid71 schreef:
24 mei 2023 17:36
Er is altijd wel iemand slimmer.
Ik zou criminelen niet slimmer willen noemen. Gemener, doortrapter, ratteriger, te verrot om eerlijk hun geld te verdienen, dat is wel allemaal van toepassing op ze.
Nou… toeval bestaat niet… vanmiddag werd m’n schoonmoeder te grazen genomen. Beroofd van goud en geld in haar eigen huis na een babbeltruc :twisted: :roll:
Wat een verschrikkelijk ervaring.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 22:04
Nou… toeval bestaat niet… vanmiddag werd m’n schoonmoeder te grazen genomen. Beroofd van goud en geld in haar eigen huis na een babbeltruc :twisted: :roll:
Wat akelig! Ik hoop dat ze er niet ook nog psychische klachten van krijgt (angst, zelfverwijt). Sterkte! Het is een kleine kans, maar ik hoop dat ze de dader vinden.

De laatste jaren dat mijn moeder zelfstandig woonde, waz ze al dementerend. Door de bijkomende, vrij extreme achterdocht was er geen risico voor dit soort ellende. Iedereen die aan de deur kwam kon een mep met de wandelstok krijgen :D De enigen die ze vertrouwde waren haar trouwe gedienstige en ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
24 mei 2023 22:04
Nou… toeval bestaat niet… vanmiddag werd m’n schoonmoeder te grazen genomen. Beroofd van goud en geld in haar eigen huis na een babbeltruc :twisted: :roll:
Wat érg ! Wat een traumatische ervaring is dit nu weer.
Je zóu ze toch 😡😤 !!!
Sterkte jullie allemaal!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat redelijk. Het geld en goud komt ze wel overheen. Psychisch is t een grotere uitdaging. De veiligheid van het eigen huis is weg…

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat ís het, hè? Het gevoel van veiligheid in je eigen huis is weg.
Dit gevoel zal nog wel een poosje aanhouden.
Triest!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij hebben zo’n 30 jaar geleden ‘s nachts insluipers in huis gehad, terwijl wij boven lagen te slapen. Stom, bovenlichtje open laten staan.

Boel leeggestolen. Heeft wel jaar geduurd voordat ik, als ik een geluid hoorde, niet ‘s nachts naar beneden ging om te kijken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
25 mei 2023 12:04
Het gaat redelijk. Het geld en goud komt ze wel overheen. Psychisch is t een grotere uitdaging. De veiligheid van het eigen huis is weg…
Vooral dat laatste dus. Heel akelig, zo'n letterlijk unheimlich gevoel.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
25 mei 2023 12:04
Het gaat redelijk. Het geld en goud komt ze wel overheen. Psychisch is t een grotere uitdaging. De veiligheid van het eigen huis is weg…
Ach, wat zonde. Dat moet een traumatische ervaring voor haar zijn geweest.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. En ze zegt letterlijk waar ik gisteren al op doelde: "je voelt dat het niet klopt, maar de druk wordt zó opgevoerd (één man aan de telefoon en één man aan de deur) dat je gewoon niet de ruimte hebt om pas op de plaats te maken. Tot het te laat is...".

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
25 mei 2023 12:04
Het gaat redelijk. Het geld en goud komt ze wel overheen. Psychisch is t een grotere uitdaging. De veiligheid van het eigen huis is weg…
Uit jouw woorden maak ik op dat er gelukkig geen fysiek geweld gebruikt is. De impact zou dan vele malen erger geweest zijn dan het nu al is. Gevoel van onveiligheid zal helaas tijdje zo blijven, weet ik uit eigen ervaring na een inbraak.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
25 mei 2023 13:13
Uit jouw woorden maak ik op dat er gelukkig geen fysiek geweld gebruikt is.
Nee, klopt. Of dat komt doordat ze meewerkte? Geen idee. Maar dat er iemand in je huis en slaapkamer rondloopt die er niet hoort...

Plaats reactie