Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 14:25
angel1978 schreef:
20 sep 2022 14:08
ZeerPrivé schreef:
20 sep 2022 13:47


Maar waarom zou je anno nu een smartphone met 64GB opslag nemen als 128GB nauwelijks meer kost?
Als dat het echte argument is, waarom is 64gb dan veel te weinig?

Als ik zo naar een willekeurig toestel kijk ( samsung a32 ) dan scheelt dit €40 ofwel 16%.
Ik vind een verschil van 40 euro niet veel. Ga ook niet kijken wat de prijsverschillen bij andere toestellen zijn, weet tenslotte helemaal niet waar zijn voorkeur naar uit gaat.
Waar hij nu genoeg heeft aan 64GB, kan het toch zomaar zijn dat hij daar over 2 jaar helemaal niet meer genoeg aan heeft? Gewoon omdat hij er steeds handiger mee wordt, er meer plezier in krijgt en er daardoor steeds meer mee gaat doen. Bovendien lees ik dat hij het toestel voor 5 jaar koopt.
Eens met ZeerPrivé. Ik heb in maart 2015 een toestel gekocht (Oneplus One) en doe er inmiddels 7,5 jaar mee. Indertijd was dit in de markt een topmodel. Nu een toestel kopen dat weinig kracht heeft, maar waar je lang mee gaat doen kan op langere termijn wel eens betekenen dat je eerder een nieuw toestel nodig hebt. Let wel, kan.
Mijn toestel begint nu echt wel richting het einde te gaan, maar met die €300 indertijd plus nog wat geld voor een hoesje doe ik dus nu al 7,5 jaar. Dat is €40 per jaar.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, als je elk jaar een nieuw toestel koopt is de 64gb voldoende maar wa wil er 5 jaar mee doen. Dan zou ik dus voor het grootste geheugen en nieuwste besturingssysteem gaan anders haal je de 5 jaar niet. De technologie achter de apps gaat natuurlijk ook snel.
Tevens zou ik ook naar een gerefurbised toestel kijken. Scheelt veel geld en toch vrij nieuwe technologie

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

gerefurbised scheelt wel geld maar is altijd ouder. En tweedehands.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ligt eraan welke gerefurbised. Als het zakelijke toestellen uit de lease zijn vaak niet ouder dan een jaar en meestal de topmodellen van Apple en Samsung

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben weer terug van het werk, leuke input! Het gaat enkel om bellen en gebeld worden (zeer weinig), in de trein de OV-app kunnen bekijken, indien nodig foto's maken voor facebook (de samsung a53 wordt het dus niet, die heeft dermate verzadigde kleuren dat het al als 'teletubbie-foto's' wordt omschreven), QR-codes kunnen scannen, in de verre toekomst bankieren (immers, de identifiers gaan er op - langere - termijn toch ook een keer uit, en dan ben je er wel ongeveer.

Dus 5G heb ik eigenlijk niet nodig, een groter geheugen enkel als het niet heel veel meer kost. Wel ben ik er uit dat de Samsung a13 eigenlijk een no-go is. Op zich wel voldoende, maar voor een paar tientjes extra (smeer dat eens uit over 5 jaar) heb je gewoon een veel beter toestel. De Oppo die de betreffende medewerker aanprees is nog veel meer een no-go. Dat 'gratis' hoesje dat erbij zit vind ik niet echt een verkoopargument, dat je het scherm in de zon niet kunt lezen is wat dat betreft veel meer doorslaggevend.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Smartphone:
- 128 GB lijkt nu ruim, zal over een paar jaar krap zijn. Als je lang met het toestel wilt doen, dan iets meer geheugen.
- 5G is zoveel sneller dan 4G, dat het echt makkelijker is. Als het financieel niet veel uitmaakt, neem 5G.
- Abonnement: bij 5G ruim data en weinig bellen/berichten, bij 4G kun je iets minder data en meer bellen aanhouden.
- Extra folie op het scherm plus een goede hoes verlengen de levensduur. Zelf kopen, de gratis dingen zijn slecht.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Iets anders, Ukraine en Rusland. Weer *grrrr*

Zag namelijk dat niet alles in de NL-media is aangekomen. Vandaag zijn een aantal dingen tegelijk gebeurd. Referenda in de bezette regio's van Ukraine ineens naar voren gehaald. De Doema heeft tegelijk een aantal wetsvoorstellen aangenomen, die het in zich hebben. Die wetten bevatten de woorden 'oorlog', 'mobilisatie' en 'nucleaire wapens'.

Tot nu toe was de volgorde in Rusland altijd dit: eerst wordt een wet aangenomen voor het geval dat, daarna besluit de president of regering dat het geval dat nu aan de hand is en vervolgens worden de wetten toegepast.

Dit scenario zal hier ook aan de orde zijn (op sommige punten is Rusland goed voorspelbaar).

Als de referenda het gewenste resultaat geven - makkelijk, omdat er vooraf gevulde stembussen zijn, omdat een groot deel van de bevolking gevlucht is - dan worden de bezette regio's binnen een dag onderdeel van Rusland en is er - vanuit Russisch perspectief - een oorlog binnen de eigen landsgrenzen aan de gang. Dat vraagt om een algemene mobilisatie. Omdat de Navo-landen wapens leveren aan de - dan binnenlandse - tegenstanders, is dan de inzet van nucleaire wapens gerechtvaardigd.

Ik zou het hier niet meenemen, als ik deze inschatting alleen in de media van een enkel land zou zijn tegengekomen, maar deze analyse komt vanuit het hele voormalige Oostblok plus Duitsland. Het is te opvallend om te negeren, ook al is Nederland vandaag bezig met Prinsjesdag.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Qua telefoon was het belangrijkste voor mij, 120 hertz scherm, genoeg geheugen, en een goede cpu, en natuurlijk de juiste prijs. Hij moet wel jaren meegaan.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een reden dat de Baltische staten ook zo huiverig zijn tegen de russische minderheid in bepaalde streken. Komen daar nog meer russen naar toe en hou je vervolgens een referendum wordt rusland nog meer uitgebreid.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

En deze staten plus Polen hebben Russisch ingrijpen in de collectieve herinnering zitten. Dit als aanvullende verklaring.

Ondertussen ... is er vandaag een run op tickets vanuit Rusland naar Turkije, Servië en Armenië om aan de mobilisatie te ontkomen. Niet fijn voor de inwoners in de grote steden in die andere landen, want de prijzen van woonruimte - huur of koop - schieten de lucht in, met vergelijkbare percentages als de energieprijzen in Nederland omhoog zijn gegaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar is Reggie2? Weet iemand dat?
Sinds 8 sept niets meer gepost , zag ik.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef:
21 sep 2022 22:06
Waar is Reggie2? Weet iemand dat?
Sinds 8 sept niets meer gepost , zag ik.
Inderdaad, dat valt op. En weet iemand waar Willems is? Die mis ik ook al enige tijd

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
21 sep 2022 22:06
Waar is Reggie2? Weet iemand dat? Sinds 8 sept niets meer gepost , zag ik.
Ergens rond die tijd kreeg Reggie volgens de mods een laatste waarschuwing + aanzegging ban bij een volgende overtreding. Wellicht is die omgezet in een (al dan niet tijdelijke) "vakantie".
J. Deltoer schreef:
22 sep 2022 00:34
En weet iemand waar Willems is? Die mis ik ook al enige tijd
Aangezien zijn ultieme gezelligheid en zijn ontzettend inhoudelijke en constructieve bijdragen inmiddels al dik 16 jaar gemist worden, vermoed ik dat er sprake is van een meer langdurige vakantie. Wellicht in dit hotel? Daar zou hij zich in ieder geval qua naam thuisvoelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
22 sep 2022 00:34
En weet iemand waar Willems is? Die mis ik ook al enige tijd
Wie is Willems ??

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef:
22 sep 2022 11:41
J. Deltoer schreef:
22 sep 2022 00:34
En weet iemand waar Willems is? Die mis ik ook al enige tijd
Wie is Willems ??
Dat is de eigen Baudet van trosradar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Géén idee :roll: .

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U bent hier ook nog niet zo lang.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U nog korter.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
22 sep 2022 14:09
U nog korter.
Onder dit account in ieder geval

Plaats reactie