Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
07 aug 2023 19:01
Ethernax wil vast voor u ook een faceboek actie beginnen, hij heeft nu toch even niets te doen. Als het ernstig is kunt u terecht bij witte angora, die stuurt de katten erop af. Bent u echt ten einde raad is hier nog een lady op het forum om u het laatste zetje te geven.
En anders kun je bij de Weledele heer J. Deltoer nog altijd een troostrijk glas whiskey halen. Of whisky, dat weet ik nooit bij hem.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
07 aug 2023 19:04
Dwarsig schreef:
07 aug 2023 18:41
Ik wil ff laten weten dat ik mij best wel heel zielig voel 😭Dit naar aanleiding van een aantal recent geplaatste topics.
Kan je lange verhaal niet helemaal volgen, maar het beste lijkt het nu contact op te nemen met je Rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket
Aldus Seinhuis-in-de-dop. :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Even bijgelezen,en genoten.
Er kwam weer niet veel zinnigs uit.
Maar dat is het leuke van de huiskamer.
Groet uit een redelijk zonnig Reims.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 19:26
Even bijgelezen,en genoten.
Er kwam weer niet veel zinnigs uit.
Maar dat is het leuke van de huiskamer.
Groet uit een redelijk zonnig Reims.
:lol: :lol:

Groeten terug uit een redelijk zonnig Nederland.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dwarsig schreef:
07 aug 2023 18:41
(...) Bij wie moet ik nu zijn die voor mij regelt dat als betalingsachterstanden oploop en daar zelf niks mee doe en dat ik mijn rekeningen niet op tijd betaal omdat ik geen brieven open en dat mailtje ook totaal niet belangrijk vind🤔.
(...)
Doe je eigen onderzoek! Kijk eens bij freemansociety of autonoomtotaal. Van de elites mag ik geen volledige link plaatsen, maar als je wakker bent kom je er wel uit.

Tip! Verdiep je ook in de parse syntax grammar van David Wynn Miller, anders kom je niet ver.

Een goed uitgewerkt voorbeeld (helaas in het Engels), vind je hier.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, dat blijkt wel weer.

Edit: Quote toegevoegd waarop dit een reactie is.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 07 aug 2023 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
07 aug 2023 19:42
scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 19:26
Even bijgelezen,en genoten.
Er kwam weer niet veel zinnigs uit.
Maar dat is het leuke van de huiskamer.
Groet uit een redelijk zonnig Reims.
:lol: :lol:

Groeten terug uit een redelijk zonnig Nederland.
De temperaturen gaan wat oplopen hier tot wel 28 graden,wow!, opwarming van de aarde?
Nee hoor,is volkomen normaal voor deze tijd van het jaar.
Gister was overigens de koudste 6 augustus ooit las ik.
Zal wel toeval zijn.
Zag een screenshot van de Franse tv die vertelde dat het op Corsica 42 gr.was en op dezelfde "foto"was een temp. meter van een apotheek te zien die 32 gr. liet zien.
Paniek zaaien? zo ja waarom?
Was ruim 40 jaar geleden in zuid Frankrijk en ook toen was het putje zomer soms dagen achtereen rond de 40 graden,tot de mistral opstak en dan zakte de temperatuur een graad of 5.
En iedereen die daar woonde vond dat volkomen normaal.
Pakweg 60 jaar geleden werd ik door mijn moeder van top tot teen ingesmeerd met een of andere vette substantie tegen het verbranden in de zon omdat het rond de 30 graden was.
En dan heb ik het over Parijs,wat toch niet direct in het tropische zuiden ligt,het is gewoon noord Frankrijk.
Dus; klimaatverandering? ja natuurlijk,klimaat veranderd altijd.
Vandaar die koudste 6 augustus ooit.
Het is hier nu nog 19 graden :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
07 aug 2023 20:48
Doe je eigen onderzoek! Kijk eens bij freemansociety of autonoomtotaal. Van de elites mag ik geen volledige link plaatsen, maar als je wakker bent kom je er wel uit.

Tip! Verdiep je ook in de parse syntax grammar van David Wynn Miller, anders kom je niet ver.

Een goed uitgewerkt voorbeeld (helaas in het Engels), vind je hier.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, dat blijkt wel weer.
laatste zin mee eens,maar de rest?????????

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 21:04
Erthanax schreef:
07 aug 2023 20:48
Doe je eigen onderzoek!
(...)
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, dat blijkt wel weer.
laatste zin mee eens,maar de rest?????????
Het is een reactie op de problemen van Dwarsig, maar er was wat tussengekomen :D Ik heb de quote toegevoegd ter verduidelijking.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
07 aug 2023 21:14
scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 21:04
Erthanax schreef:
07 aug 2023 20:48
Doe je eigen onderzoek!
(...)
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, dat blijkt wel weer.
laatste zin mee eens,maar de rest?????????
Het is een reactie op de problemen van Dwarsig, maar er was wat tussengekomen :D Ik heb de quote toegevoegd ter verduidelijking.
Oke, ben weer bij,moest even terug lezen :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 20:59

Dus; klimaatverandering? ja natuurlijk,klimaat veranderd altijd.
Zooo zeg, even het verdienmodel van Timmerfrans en d666 onderuit halen... Dat mag niet, dan wordt u vast gecancelled

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 20:59
witte angora schreef:
07 aug 2023 19:42
scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 19:26
Even bijgelezen,en genoten.
Er kwam weer niet veel zinnigs uit.
Maar dat is het leuke van de huiskamer.
Groet uit een redelijk zonnig Reims.
:lol: :lol:

Groeten terug uit een redelijk zonnig Nederland.
De temperaturen gaan wat oplopen hier tot wel 28 graden,wow!, opwarming van de aarde?
Nee hoor,is volkomen normaal voor deze tijd van het jaar.
Gister was overigens de koudste 6 augustus ooit las ik.
Zal wel toeval zijn.
Zag een screenshot van de Franse tv die vertelde dat het op Corsica 42 gr.was en op dezelfde "foto"was een temp. meter van een apotheek te zien die 32 gr. liet zien.
Paniek zaaien? zo ja waarom?
Was ruim 40 jaar geleden in zuid Frankrijk en ook toen was het putje zomer soms dagen achtereen rond de 40 graden,tot de mistral opstak en dan zakte de temperatuur een graad of 5.
En iedereen die daar woonde vond dat volkomen normaal.
Pakweg 60 jaar geleden werd ik door mijn moeder van top tot teen ingesmeerd met een of andere vette substantie tegen het verbranden in de zon omdat het rond de 30 graden was.
En dan heb ik het over Parijs,wat toch niet direct in het tropische zuiden ligt,het is gewoon noord Frankrijk.
Dus; klimaatverandering? ja natuurlijk,klimaat veranderd altijd.
Vandaar die koudste 6 augustus ooit.
Het is hier nu nog 19 graden :wink:
Ondanks je seniore leeftijd weet je dus nog steeds niet het verschil tussen weer en klimaat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Slovenië. Net als Zwitserland gebeurt er nooit iets, het land heeft nu aandacht. Bij het ZDF werd een Trgovina een restaurant (Trgovina betekent winkel). De NOS waagt zich nauwelijks aan de namen van rivieren en dorpen. ^^

Hier een treinvideo van het Drava/Drau-dal tussen Maribor en Prevalje, laatste dorp voor de grens met Oostenrijk (Bleiburg): Youtube. Vanaf Ruše is het treinverkeer nu onderbroken. Video geeft een redelijk beeld van de geologie in het land. De dalen zijn soms zo smal, dat het water geen kant op kan en dan neemt het water alles mee.

Meeste regen is precies op de grens Oostenrijk/Slovenië gevallen, de Loibl/Ljublj bergpas tussen Klagenfurt en Tržič had binnen één dag 200+ mm, binnen 2 dagen ruim 300 mm.
rwolters schreef:
08 aug 2023 07:48
Ondanks je seniore leeftijd weet je dus nog steeds niet het verschil tussen weer en klimaat.
Wat zijn we weer vriendelijk. Klimaat is het weer op lange termijn samengevat.

Slechte weer in Slovenië, Oostenrijk en nu in Noorwegen, Zweden, Denemarken is het weer van nu, tegelijk een gevolg van de klimaatsverandering. Middellandse Zee en Adriatische Zee zijn veel warmer dan in andere jaren. Daardoor verdampt er meer water dan anders en zijn er 'zware' wolken ontstaan. Wolken, die veel meer water bevatten dan normaal.

Het grote verschil met de overstromingen in de Eifel in juli 2021 zit in de snelheid, waarmee het regengebied zich verplaatst. In de Eifel bleef de regen lang hangen op dezelfde plek, nu is het slechte weer binnen een paar dagen doorgetrokken van de Adriatische Zee naar de Oostzee.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
08 aug 2023 07:48
scharrelschipper schreef:
07 aug 2023 20:59
witte angora schreef:
07 aug 2023 19:42
:lol: :lol:

Groeten terug uit een redelijk zonnig Nederland.
De temperaturen gaan wat oplopen hier tot wel 28 graden,wow!, opwarming van de aarde?
Nee hoor,is volkomen normaal voor deze tijd van het jaar.
Gister was overigens de koudste 6 augustus ooit las ik.
Zal wel toeval zijn.
Zag een screenshot van de Franse tv die vertelde dat het op Corsica 42 gr.was en op dezelfde "foto"was een temp. meter van een apotheek te zien die 32 gr. liet zien.
Paniek zaaien? zo ja waarom?
Was ruim 40 jaar geleden in zuid Frankrijk en ook toen was het putje zomer soms dagen achtereen rond de 40 graden,tot de mistral opstak en dan zakte de temperatuur een graad of 5.
En iedereen die daar woonde vond dat volkomen normaal.
Pakweg 60 jaar geleden werd ik door mijn moeder van top tot teen ingesmeerd met een of andere vette substantie tegen het verbranden in de zon omdat het rond de 30 graden was.
En dan heb ik het over Parijs,wat toch niet direct in het tropische zuiden ligt,het is gewoon noord Frankrijk.
Dus; klimaatverandering? ja natuurlijk,klimaat veranderd altijd.
Vandaar die koudste 6 augustus ooit.
Het is hier nu nog 19 graden :wink:
Ondanks je seniore leeftijd weet je dus nog steeds niet het verschil tussen weer en klimaat.
Dank voor de terechtwijzing, nooit te oud om iets te leren,maar misschien mijn verhaaltje nog eens lezen?

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom is dit nou nodig JD. Staat u weer eens in de trolmodus?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zit nu aan de Middellandse Zee (eigenlijk Adriatische Zee geloof ik). Hier zegt men eigenlijk niets te merken van klimaatverandering. Hadden hier wel even een soort Griekse NLAlert vanwege regen en onweer, maar dat viel alleszins heel erg mee.

De eigenaar hier van het kleine hotel heeft 2 bejaarde ouders die regelmatig even een praatje komen maken, wonen naast het hotel, en die praten redelijk goed Engels, want die zijn het hotel begonnen. Volgens hen is er weinig veranderd. Het eiland kwam in Nederland in het nieuws vanwege bosbranden, maar volgens hun is dat al minstens 70 jaar zo. Het probleem zit volgens hen vooral in de manier van bestrijden. Normaal hebben ze relatief jonge stukken bos (omdat die bijvoorbeeld 10 jaar geleden zijn afgebrand) en oud bos. Normaal liet men dat oude gedeelte gewoon afbranden en het nieuwe gedeelte werd gered. Helaas wordt er nu vaak genoeg op die stukken die verbrand zijn gebouw en kan daar dus geen nieuw bos komen. En ondertussen probeert men de branden in het oude bos tegen te gaan. En dus staat er vaak veel oud (wat droger) bos en veel minder nieuw. Een goede brand, kan dus relatief sneller verspreiden dan voorheen en vaak is er ook dichterbij bebouwing dan vroeger. Ook qua temperatuur is er volgens hun niet veel veranderd en qua neerslag ook niet echt, je hebt goede en slechte jaren volgens hun en dat was vroeger ook zo.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 aug 2023 12:44
Ook qua temperatuur is er volgens hun niet veel veranderd en qua neerslag ook niet echt, je hebt goede en slechte jaren volgens hun en dat was vroeger ook zo.
Da's een heel ander beeld dan ik de afgelopen weken van diverse Italianen rondom het Lago Maggiore hoorde.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het kan natuurlijk het eiland zijn. Maar 15 jaar geleden kwam ik regelmatig op Rhodos en ieder jaar was daar sprake van bosbranden en temperaturen van rond de 40 graden. Dit jaar werd gedaan alsof dat extreem was.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
08 aug 2023 12:17
Waarom is dit nou nodig JD. Staat u weer eens in de trolmodus?
Integendeel. De social media wordt bevolkt door trollenlegers van d66, en ook hier zijn ze actief. Ik constateer alleen maar, en dat mag blijkbaar niet, dus wordt mijn bijdrage gemeld aan de mods.
De asociale melding van rwolters is natuurlijk niet gemeld, dat mag allemaal blijkbaar, want die is van de juiste club.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar hebben we Calimero weer.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
08 aug 2023 13:18

Integendeel. De social media wordt bevolkt door trollenlegers van d66, en ook hier zijn ze actief. Ik constateer alleen maar, en dat mag blijkbaar niet, dus wordt mijn bijdrage gemeld aan de mods.
De asociale melding van rwolters is natuurlijk niet gemeld, dat mag allemaal blijkbaar, want die is van de juiste club.
Ik kan u garanderen dat ik uw bijdrage niet heb gemeld.
Ik weet niet wat de juiste club is, ben bepaald geen fan van D66 maar als me iets niet aanstaat lees ik er gewoon overheen, de kiezer zal ze uiteindelijk wel doorhebben en dan worden ze vanzelf afgestraft. November weten we het,

Plaats reactie