Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30548
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
29 jun 2022 20:08
witte angora schreef:
29 jun 2022 10:27
Lisa29 schreef:
29 jun 2022 09:06
@Witte Angora: op die klinieken is al zoveel bezuinigd dat er nauwelijks nog bedden beschikbaar zijn. En dat aantal wordt zelfs nog afgebouwd.
Dat er een tekort aan bedden is wil niet zeggen dat opname van dit soort mensen zeer gewenst is... Er zal hoe dan ook iets aan agressie beheersing gedaan moeten worden. :wink:
Eenmaal binnen was er maar 1 iemand die af en toe agressief werd. Die ging dan met koffiepotten gooien, de krant verscheuren en de stekker uit de tv trekken. Niks waarbij ze iemand anders pijn deed in ieder geval. Toen de verpleging binnen kwam en de verscheurde krant zag zeiden ze heel droog: "o er heeft vast iemand slecht nieuws gehad".
Exact mijn punt dus. Wat de betreffende boeren doen gaat veel verder dan dat, dus: gedwongen opname. In ieder geval zouden ze per direct van hun bedrijf af moeten worden gehaald. Dit volk is m.i. pertinent ongeschikt om voor mens of dier te zorgen. Als je al zo omgaat met gezagsdragers die gemotiveerd aangeven dat je je bedrijf anders moet inrichten - en dat kan, ik haal mijn vlees ook bij een plaatselijke boer, die prima kan rondkomen met een stuk of 20, 30 koeien - dan wil ik dus niet weten hoe je met je vrouw, kinderen en vee om gaat.
Dit gaat wel heel ver!
Lees a.u.b. nog eens terug wat je schreef.
Vind je die raddraaiers dan niet erg ver gaan? Kom op... De wouten zijn al bezig om ze op te pakken, waar denk je dat dat voor is? Toch niet omdat ze in de supermarkt een pak boter op de grond hebben laten vallen, of wel?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de berichten van boze boeren volg, zou ik als overheid maandag toch echt de 43 Gemechaniseerde Brigade paraat houden om blokkades aan de kant te schuiven.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Noodverordening Apeldoorn uit vrees voor bevrijdingsactie boeren uit politiebureau

Burgemeester Ton Heerts van Apeldoorn heeft voor woensdagavond een noodverordening uitgevaardigd. Hij deed dat omdat de gemeente op sociale media oproepen ziet om "met zoveel mogelijk boeren naar het politiebureau van Apeldoorn te komen met als doel de boeren die vastzitten op het bureau te bevrijden".
De noodverordening geldt voor een groot deel van de Gelderse gemeente. Met de verordening kan de politie optreden tegen relschoppers, samenscholingen verbieden, wegen afsluiten en plekken ontruimen, zegt de gemeente. Mensen die na een verzoek daartoe van de politie niet vertrekken, kunnen opgepakt worden.
Heerts stelt dat in Apeldoorn veel mogelijk is. "Demonstreren is een grondrecht, maar blokkeren van de openbare weg en verstoringen van de openbare orde en veiligheid zijn niet toegestaan."
De politie houdt de situatie in Apeldoorn in de gaten, aldus een woordvoerder. Volgens de politie zijn er nog geen boeren onderweg naar Apeldoorn. Maar de regionale krant De Stentor meldt dat er wel een groep actievoerders op pad zou zijn.
Dinsdag deed Apeldoorn aangifte tegen demonstrerende boeren die maandag brandstichtten op het Marktplein voor het gemeentehuis en daar ook mest uitreden. Volgens de gemeente is er ook schade aangericht. Apeldoorn is tevens een civiele procedure begonnen om een vergoeding te krijgen voor de aangerichte schade en de kosten van het schoonmaakwerk.

Bron Telegraaf.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
29 jun 2022 20:21
scharrelschipper schreef:
29 jun 2022 20:08
witte angora schreef:
29 jun 2022 10:27
Dat er een tekort aan bedden is wil niet zeggen dat opname van dit soort mensen zeer gewenst is... Er zal hoe dan ook iets aan agressie beheersing gedaan moeten worden. :wink:

Exact mijn punt dus. Wat de betreffende boeren doen gaat veel verder dan dat, dus: gedwongen opname. In ieder geval zouden ze per direct van hun bedrijf af moeten worden gehaald. Dit volk is m.i. pertinent ongeschikt om voor mens of dier te zorgen. Als je al zo omgaat met gezagsdragers die gemotiveerd aangeven dat je je bedrijf anders moet inrichten - en dat kan, ik haal mijn vlees ook bij een plaatselijke boer, die prima kan rondkomen met een stuk of 20, 30 koeien - dan wil ik dus niet weten hoe je met je vrouw, kinderen en vee om gaat.
Dit gaat wel heel ver!
Lees a.u.b. nog eens terug wat je schreef.
Vind je die raddraaiers dan niet erg ver gaan? Kom op... De wouten zijn al bezig om ze op te pakken, waar denk je dat dat voor is? Toch niet omdat ze in de supermarkt een pak boter op de grond hebben laten vallen, of wel?
Kom op zeg! mensen in het "gekkenhuis"opsluiten omdat ze protesteren?
Enneh,"gezagsdragers die gemotiveerd aangeven dat je je bedrijf anders moet inrichten", :shock: :?

witte angora
Berichten: 30548
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Scharrel, als jij dit 'protesteren' noemt... denk dat ik je niet langer serieus moet nemen.

En hoe je het stikstofplan anders moet omschrijven weet ik ook niet. De motivatie is: de stikstofuitstoot moet omlaag, en flink ook, en dat moet van de kant van de boeren komen omdat een relatief groot deel van de stikstofuitstoot daarvandaan komt. Hoe moeilijk kan het zijn?

Volg jij het nieuws nog wel, of heb je oogkleppen op? Of wil je de feiten gewoon niet onder ogen zien?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, ze hoeven niet in het gekkenhuis, maar gewoon in de bajes.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
29 jun 2022 22:25
Nou Scharrel, als jij dit 'protesteren' noemt... denk dat ik je niet langer serieus moet nemen.

En hoe je het stikstofplan anders moet omschrijven weet ik ook niet. De motivatie is: de stikstofuitstoot moet omlaag, en flink ook, en dat moet van de kant van de boeren komen omdat een relatief groot deel van de stikstofuitstoot daarvandaan komt. Hoe moeilijk kan het zijn?

Volg jij het nieuws nog wel, of heb je oogkleppen op? Of wil je de feiten gewoon niet onder ogen zien?
Het ging er mij om dat je mensen op wil laten pakken en wil opsluiten om dat ze protesteren.
Over serieus nemen gesproken..
Een relatief deel komt van de boeren,weet je dat wel zeker of kwek je alleen maar na wat dat incompetente volk in Den Haag zegt?
En over oogkleppen gesproken;misschien heb ik dat inderdaad gemist,maar in welk van de ons omringende landen is het stikstof probleem net zo erg of erger dan bij ons?
Afgezien daarvan;iemand die oproept om mensen uit huis te halen en op te sluiten is in mijn ogen het pad een beetje kwijt.
en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Je bijdragen hier vond ik altijd interessant en ter zake,maar nu ben je wat mij betreft dat krediet wel kwijt.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
29 jun 2022 22:37
Nee, ze hoeven niet in het gekkenhuis, maar gewoon in de bajes.
Als ze geweld gebruiken en/of de zaak slopen,mee eens.

witte angora
Berichten: 30548
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
29 jun 2022 22:45
Afgezien daarvan;iemand die oproept om mensen uit huis te halen en op te sluiten is in mijn ogen het pad een beetje kwijt.
en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Dus politie en Justitie zijn in jouw ogen het pad ook een beetje kwijt? Er zijn er al een aantal opgepakt, en de verwachting is dat er nog meer volgen.

Je bijdragen hier vond ik altijd interessant en ter zake,maar nu ben je wat mij betreft dat krediet wel kwijt.
Dat is dus nu eventjes wederzijds. :wink:

witte angora
Berichten: 30548
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
29 jun 2022 22:37
Nee, ze hoeven niet in het gekkenhuis, maar gewoon in de bajes.
En als bijkomende maatregel een therapie agressiebeheersing, om wat te noemen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als politici hun verantwoordingen nemen en een cursus " geestelijke mishandeling mag ik niet aan mee doen" volgen, sta ik daar achter. We moeten het niet normaal gaan vinden, dat de politiek dat doet, ongestraft, en tot nu toe mag dat elke keer gewoon.
Nogmaals ik keur geweld niet goed, maar wat de politiek doet al helemaal niet.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
29 jun 2022 22:45
(...) En over oogkleppen gesproken;misschien heb ik dat inderdaad gemist,maar in welk van de ons omringende landen is het stikstof probleem net zo erg of erger dan bij ons? (...)
Nergens in de ons omringende landen zijn zulke enorme aantallen (pluim)vee opeengepakt op zo'n klein oppervlak als in Nederland. Nergens in de ons omringende landen heeft de overheid, gesteund en ingefluisterd door de agro-industrie, jarenlang de uitstoot van stikstof administratief onder het tapijt geveegd. Daarvan krijgen we nu allemaal, dus ook de agro-industrie, de rekening gepresenteerd.

Over de hoeveelheid stikstof (NOx en NH3) in Nederland en de herkomst daarvan is overigens wel degelijk concensus. Als er al onenigheid is, gaat dat over specifieke, kleine gebieden.

De "boze boeren" laten zich opjutten door de fascisten van het FvD en de pupulisten van de BBB, die halve waarheden en hele leugens verspreiden en weigeren in duidelijke taal de gewelddadige en ontwrichtende acties te veroordelen. Sterker nog, de fascisten van het FvD willen dat het systeem instort opdat zij de macht kunnen grijpen, ja écht!

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
29 jun 2022 22:57
scharrelschipper schreef:
29 jun 2022 22:45
Afgezien daarvan;iemand die oproept om mensen uit huis te halen en op te sluiten is in mijn ogen het pad een beetje kwijt.
en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Dus politie en Justitie zijn in jouw ogen het pad ook een beetje kwijt? Er zijn er al een aantal opgepakt, en de verwachting is dat er nog meer volgen.

Je bijdragen hier vond ik altijd interessant en ter zake,maar nu ben je wat mij betreft dat krediet wel kwijt.
Dat is dus nu eventjes wederzijds. :wink:
Zoals ik al eerder schreef,als ze de boel slopen;mee eens.
Maar je had het over "gedwongen opname" en dat is heel wat anders.
Dat doet me denken aan bepaalde regime`s ,straf en heropvoedings kampen.
ik hoop niet dat we in ons land al zover zijn dat we anders denkenden zo gaan behandelen.

witte angora
Berichten: 30548
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... zolang je dit volk als 'andersdenkend' betiteld denk ik toch echt dat je niet serieus te nemen bent. Of je neemt de actualiteit niet serieus, dat kan ook. Andersdenkend prima, maar de boel molesteren en gezinnen doodsangsten uit laten staan heeft niks met 'andersdenkend' te maken. Verschil van inzicht kun je bespreekbaar maken. Maar dit geestelijk zieke tuig staat voor geen enkel gesprek open, zover is wel duidelijk. Dit volk is duidelijk een gevaar voor de maatschappij.


Maar daarover verschillen we kennelijk van mening.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
30 jun 2022 08:24
Nou... zolang je dit volk als 'andersdenkend' betiteld denk ik toch echt dat je niet serieus te nemen bent. Of je neemt de actualiteit niet serieus, dat kan ook. Andersdenkend prima, maar de boel molesteren en gezinnen doodsangsten uit laten staan heeft niks met 'andersdenkend' te maken. Verschil van inzicht kun je bespreekbaar maken. Maar dit geestelijk zieke tuig staat voor geen enkel gesprek open, zover is wel duidelijk. Dit volk is duidelijk een gevaar voor de maatschappij.


Maar daarover verschillen we kennelijk van mening.
Amen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

vade in pace et amplius noli peccare ;-)
(ga in vrede en zondig niet meer)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:20
ik hoop niet dat we in ons land al zover zijn dat we anders denkenden zo gaan behandelen.
Het gaat niet over “andersdenkenden”, het gaat over puur intimiderend tuig. Je kunt er wel een lief etiketje opplakken, zodat het beter klinkt, maar dat is natuurlijk onterecht.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
30 jun 2022 08:56
scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:20
ik hoop niet dat we in ons land al zover zijn dat we anders denkenden zo gaan behandelen.
Het gaat niet over “andersdenkenden”, het gaat over puur intimiderend tuig. Je kunt er wel een lief etiketje opplakken, zodat het beter klinkt, maar dat is natuurlijk onterecht.
Het ging mij dus om dat "gedwongen opname",maar blijkbaar ontgaat dat de meeste forummers.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
30 jun 2022 08:56
scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:20
ik hoop niet dat we in ons land al zover zijn dat we anders denkenden zo gaan behandelen.
Het gaat niet over “andersdenkenden”, het gaat over puur intimiderend tuig. Je kunt er wel een lief etiketje opplakken, zodat het beter klinkt, maar dat is natuurlijk onterecht.
Dit gaat natuurlijk al lang niet meer over 'andersdenkenden':
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aa451d32/
Schoonhoven noemt de acties tot dusver ‘beheersbaar’. Wat dinsdagavond bij minister Van der Wal voor de woning gebeurde, keurt hij niet af. Ook Bonestroo wil deze actie niet veroordelen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:59
Moneyman schreef:
30 jun 2022 08:56
scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:20
ik hoop niet dat we in ons land al zover zijn dat we anders denkenden zo gaan behandelen.
Het gaat niet over “andersdenkenden”, het gaat over puur intimiderend tuig. Je kunt er wel een lief etiketje opplakken, zodat het beter klinkt, maar dat is natuurlijk onterecht.
Het ging mij dus om dat "gedwongen opname",maar blijkbaar ontgaat dat de meeste forummers.
Je blijft het maar stelselmatig ontkennen.
Ook hierin zie ik hetzelfde 'wappiegedrag' dat je altijd laat zien.

Plaats reactie