Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
26 mar 2023 21:06
En nu ik het er toch over heb, krijg ik deze toegestuurd:
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieuwa ... en-3474140
Wonderlijk dat één iemand 300 auto's de vernieling in kan helpen en dat al die tijd niemand iets in de gaten heeft. Alleen al suiker in een tank, hoe? Tankdoppen zitten al decennialang op slot.... Ik vind het een beetje een wonderlijk verhaal, kan me indenken dat de grotere nieuwssites dit niet meteen op de site zetten.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website van de organisatie staat helemaal niets. Geen woord. Ook geen oproep om te melden dat je problemen hebt gehad tijdens de thuisreis.
En waar is dat online meldpunt?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarom zou RTV Drente wel een positief bericht plaatsen over gierende banden en brullende motoren (eerder vanavond om 20.27), maar niets over dat ernstige vandalisme dat dit mooie evenement verstoorde?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat heeft rtvdrenthe dan weer wel gedaan.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154617 ... tt-circuit

Mijn bronnen zitten echter dichter op het vuur, aanwezigen, maar ook mails en appjes van de organisatie, vrijwel alles aangevuld met videobeelden en foto's. Ondertussen heb ik sowieso al beeldmateriaal van 30 auto's voorbij zien komen. Ook foto's van iemand die zogenaamd de dader zou zijn, maar waarna al snel bekend werd dat dit niet zo was.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk, dat is dus 'een aantal' meldingen, en naderhand 15 mails van onbekende inhoud.

Driehonderd haal ik daar vooralsnog niet uit, eerlijk gezegd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
26 mar 2023 23:55
Dat heeft rtvdrenthe dan weer wel gedaan.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154617 ... tt-circuit
(...)
Er is dus wel degelijk iets gebeurd, wat ik zeer, zeer kwalijk vind. Maar geen woord over losgelopen wielen of water of suiker in de tank. Het gebeurt helaas heel vaak dat gebeurtenissen nodeloos worden opgeblazen.

Belangrijker nog, van doodzwijgen door "de media" van acties door milieuvandalen (als het hier al om het milieu zou gaan!) is geen sprake. Zoek bv maar op Tyre Extinguishers en je vindt allerlei berichten over SUV's met lekgestoken banden. Dat was in ieder geval écht met het milieu als aanleiding en dasr werd uitgebreid over bericht.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 mar 2023 21:54
Er is onder andere een McLaren van de weg geraakt, doordat een wiel losliet. Ik heb zelf al een stuk of 15-20 foto's van beschadigde voertuigen, waaronder wielen die los zijn geraakt, maar ook kapot getrapte lampen, bumper en dergelijke.
Maar echt... serieus? Ik ben daar vaak bij auto-events geweest, maar ik kan me geen scenario voorstellen waarbij je even straffeloos en zonder dat het opvalt aan een McLaren gaat zitten sleutelen.

Dat er gerotzooid is is duidelijk, maar bekrassen en een spiegel of koplamp kapot trappen is van een heel andere orde (en gaat veel makkelijker) dan benzinetanks open breken en wielbouten losdraaien

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat zijn we toch eigenlijk verwend in Nederland, je druk maken over de inhoud van een pakje boter….

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
27 mar 2023 08:44
Wat zijn we toch eigenlijk verwend in Nederland, je druk maken over de inhoud van een pakje boter….
Weten ze in Oekraïne in ieder geval dat wij in Nederland ook zo onze problemen hebben. :roll: :oops:
(Nee, deze is niet van mezelf, maar van wie wel weet ik ff niet.)

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dan nog het tekort aan de genderneutrale toiletten...

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
27 mar 2023 08:44
Wat zijn we toch eigenlijk verwend in Nederland, je druk maken over de inhoud van een pakje boter….
Ik denk niet dat het gaat om die 25gr., maar om de misleiding. En dat is een valide punt om je druk over te maken.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
27 mar 2023 10:23

Ik denk niet dat het gaat om die 25gr., maar om de misleiding. En dat is een valide punt om je druk over te maken.
Vindt u… Ik heb daar een andere mening over.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nos en nu.nl maken er nu ook melding over.

Overigens doet de quote knop het bij mij niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
27 mar 2023 11:46
Overigens doet de quote knop het bij mij niet.
En ik moet steeds opnieuw inloggen, dan word ik er weer afgegooid :(
Wat ik er ook aan doe, het helpt niet.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

🎶 Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf 🎶

Bedankt Wim voor alle mooie dingen die je gemaakt hebt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
27 mar 2023 12:05
🎶 Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf 🎶

Bedankt Wim voor alle mooie dingen die je gemaakt hebt.
Ik zag het net op RTL. Niet alle typetjes kon ik waarderen, maar de manier waarop Koot en De Bie naar de samenleving keken was uniek. Een mooi mens is heen gegaan, en dat zeg ik niet vaak. Dit raakt me echt wel.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Bie, met Van Kooten, was het zout in de pap.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Juist in deze tijd van het jaar: O. den Besten, oud-leraar Duits, die schuimbekkend tekeer gaat over die schaamteloze narcisssen. Grote klasse!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 mar 2023 23:55
Mijn bronnen zitten echter dichter op het vuur, aanwezigen, maar ook mails en appjes van de organisatie, vrijwel alles aangevuld met videobeelden en foto's. Ondertussen heb ik sowieso al beeldmateriaal van 30 auto's voorbij zien komen.
Inmiddels komt er steeds meer over in het nieuws. Bijzonder dat dat zo lang geduurd heeft (en dat het überhaupt kon gebeuren).
https://www.autovisie.nl/nieuws/verniel ... evenement/

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor je zoiets publiceert, wil je dat als journalist toch wel natrekken. Dat kost natuurlijk wel wat tijd.
Het stukje op Autovisie.nl is een stuk beter dan de eerder gedeelde link. Hoe schandelijk de actie ook is, het is nog echt te vroeg om het toe te schrijven aan milieuvandalen (over de dader is immers nog niets bekend) en van doidzwijgen door de media is gelukkig geen sprake. Voor de betrokken eigenaren is het wel heelbeeg zuur.

Plaats reactie