Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
31 dec 2022 19:49
moederslink schreef:
31 dec 2022 19:44
Hoor net dat er voor 110 miljoen (!) aan vuurwerk is gekocht.
Men mag weer en gaat dus he-le-maal los :o .
Ja, prachtig om te zien. Hier onder aan mijn balkon staat een moeder met zoon (jaar of 13 denk ik) vuurwerk af te steken, jongere dochtertjes staan er ook bij. Opa en oma kijken door het raam. Ik ga af en toe even kijken op het balkon, zag net dat opa met zijn kleinzoon samen bezig was.

Verderop een hoop siervuurwerk wat ook mooi is om te zien.

Zolang het legaal spul is, valt het gelukkig allemaal wel mee. Dat hele knalvuurwerk zit er eigenlijk niet meer tussen, dat is allemaal uit het buitenland. Het vreemde is wel dat hetgeen dat legaal is in Nederland extreem duur moet zijn ten opzichte van hetzelfde vuurwerk in het buitenland. Dat roept eigenlijk toch weer op om in het buitenland vuurwerk te gaan halen en dan neem je makkelijker iets mee dat hier illegaal is.
Geen idee wat legaal of niet legaal is;doe er zelf niet aan.
Verder zag en hoorde ik afgelopen nacht hetzelfde als alle voorgaande jaren.
Vuurpijlen,sierspul en harde knallen.
Zit hier wel vlak bij een "buitenland",daar komt vast wel wat vandaan.
En een ieder gezondheid en voorspoed gewenst.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vuurpijlen en knalvuurwerk is in Nederland dus verboden, dus dat zal inderdaad over de grens zijn gehaald.

Verder, beste wensen allemaal!

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mijn vrouw werkt bij een Duitse discounter. Vrijdagmiddag was al het vuurwerk daar uitverkocht. Geschat 95% is aan Nederlanders verkocht.
Klanten die voor 5 tot 600 euro kochten was geen uitzondering.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
01 jan 2023 19:40
Voortaan krijgt iedereen op oudejaarsavond een straatverbod.
Maar wil je dan dat mensen binnen hun vuurwerk afsteken? :shock:

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
01 jan 2023 20:42
breien schreef:
01 jan 2023 19:40
Voortaan krijgt iedereen op oudejaarsavond een straatverbod.
Maar wil je dan dat mensen binnen hun vuurwerk afsteken? :shock:
Ja, dan is dat meteen de laatste keer.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
01 jan 2023 20:42
breien schreef:
01 jan 2023 19:40
Voortaan krijgt iedereen op oudejaarsavond een straatverbod.
Maar wil je dan dat mensen binnen hun vuurwerk afsteken? :shock:
Gewoon, vanuit de tuin of vanaf het balkon

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

:lol: :lol: Met stip op 1 de meest stupide diefstal van het jaar (tot nu toe... :mrgreen: )

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... tion-breda

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
31 dec 2022 19:49
moederslink schreef:
31 dec 2022 19:44
Hoor net dat er voor 110 miljoen (!) aan vuurwerk is gekocht.Men mag weer en gaat dus he-le-maal los :o .
Ja, prachtig om te zien. Hier onder aan mijn balkon staat een moeder met zoon (jaar of 13 denk ik) vuurwerk af te steken, jongere dochtertjes staan er ook bij. Opa en oma kijken door het raam. Ik ga af en toe even kijken op het balkon, zag net dat opa met zijn kleinzoon samen bezig was.
Heel herkenbaar ;) ik heb er weer ouderwets van genoten dit jaar.

Beste wensen allemaal. En zoals één van mijn buren op zijn keukenraam heeft geschreven: "vrolijk 2023, wees lief voor elkaar".

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
31 dec 2022 19:49
Hier onder aan mijn balkon staat een moeder met zoon (jaar of 13 denk ik) vuurwerk af te steken, jongere dochtertjes staan er ook bij. Opa en oma kijken door het raam. Ik ga af en toe even kijken op het balkon, zag net dat opa met zijn kleinzoon samen bezig was.
Dat vind ik beter dan wat wij zaterdagmorgen, rond 11 uur, hadden. Hummeltjes van nog geen meter hoog alleen met vuurwerk bezig, geen ouder te zien.
Moneyman schreef:
02 jan 2023 09:24
En zoals één van mijn buren op zijn keukenraam heeft geschreven: "vrolijk 2023, wees lief voor elkaar".
We doen ons best.

Alleen geldt ook dit jaar: als je dronken bent, blijf van je telefoon af. Stuur geen scheldpartijen per app naar collega's of chefs, dan ben je je baan kwijt, nog voordat je weer nuchter bent. Voor de rest ... alleen goede vooruitzichten. Salarissen ook in 2023 hier en daar boven CAO.

Zoon gaat voor een 'Cum Laude' diploma. Net als de meeste anderen uit zijn jaar, die wij kennen. Mentor en wij - nu als ouders - zijn niet echt verbaasd. De afgelopen jaren is een hele hechte groep ontstaan, met goede prestaties als bijvangst. Tenminste, wij vinden het veel belangrijker, dat hij goede mensen om zich heen heeft verzameld, met het hart op de goede plek.

Buurjochie zal gewoon blijven komen, ook die ontwikkelt zich wel goed. Enig minpunt zijn de juffen op zijn school. Eentje vond het nodig om naar huis te bellen, dat meneer een stroopwafel bij zich had. Van die goedbedoelde actie heeft hij onthouden, dat hij de juffen op school niet kan vertrouwen. Ik zou liever zien, dat er meer structuur in de lessen, lesweken, roosters zit, want dat is een grote chaos. Nu weer vier weken kerstvakantie ...

Ergens dit jaar komt een aannemer voor deel 1 en 2 van de verbouwing, daar achteraan nieuw parket en een nieuwe keuken. Als dat achter de rug is, maken we eerst financieel de balans op en kunnen we concreet plannen met windmolentje, zonnepanelen en nog hogere schoorsteen.

Tussendoor tip voor mensen met groot huis of grote kamers: denk na over compartimenteren. Glazen wand in een trappenhuis bijvoorbeeld.

Tenslotte geen toeristen dit jaar, omdat we - nu als Großfamilie - vluchtelingen opvangen, vooral uit de Ukraine en een paar uit Rusland. Ironisch genoeg zitten de meeste Ukrainers op een plek, waar tot 2020 toeristen uit Rusland kwamen.

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

moederslink schreef:
31 dec 2022 19:44
Hoor net dat er voor 110 miljoen (!) aan vuurwerk is gekocht.
Men mag weer en gaat dus he-le-maal los :o .
Blijf veilig vanavond, zeker met de harde wind.
Bijna ieder huishouden heeft 380 euro gekregen dus dan kan je veel vuurwerk kopen. En volgend jaar bij de energieafrekening gewoon de overheid weer de schuld geven dat je geen geld hebt.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
03 jan 2023 09:02
moederslink schreef:
31 dec 2022 19:44
Hoor net dat er voor 110 miljoen (!) aan vuurwerk is gekocht.
Men mag weer en gaat dus he-le-maal los :o .
Blijf veilig vanavond, zeker met de harde wind.
Bijna ieder huishouden heeft 380 euro gekregen dus dan kan je veel vuurwerk kopen. En volgend jaar bij de energieafrekening gewoon de overheid weer de schuld geven dat je geen geld hebt.
Gedeeltelijk mee eens.
Heb ook 380 euro ontvangen,en dat niet aan een specifiek goed doel gegeven,terwijl ik het ook kan missen.
Wij steunen verschillende dingen al jaren,dus die energie euro`s komen daar toch wel terecht.
Jaarlijks is dat per saldo wel wat meer.
Gaat er niet om "kijk eens hoe goed wij bezig zijn" maar;niet gelijk negatief oordelen over anderen.
Natuurlijk zijn er sukkels en oenen die altijd anderen de schuld geven van hun ellende;vooral de overheid,en jammer genoeg dikwijls terecht,
maar je kunt niet iedereen over een kam scheren natuurlijk.
Begrijp me goed,ik zeg niet dat je dat doet,maar enige nuancering leek mij op zijn plaats.
Ben niet opgevoed met "geef uit liefdadigheid",maar wel help je medemens ( en dier) als het moet en kan.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'Not in my backyard'. Nu is wel duidelijk waarom... Windkracht 6, neem me ff niet kwalijk...

https://nos.nl/artikel/2458661-bovenste ... j-zeewolde

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

"je zal er maar lopen met je kinderwagen" :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
04 jan 2023 13:34
"je zal er maar lopen met je kinderwagen" :wink:
Dacht dat die dingen gemaakt waren om veel wind te vangen.
Geen Vattenvall maar eerder "wat een val"
Overigens las ik dat het ding al stil stond wegens een"storing"

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
04 jan 2023 15:17
Overigens las ik dat het ding al stil stond wegens een"storing"
Klopt - er zou net vandaag een monteur heen gaan, omdat dat ding sinds gister in storing stond. Die zal blij geweest zijn dat zijn planning niet anders was...

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zal als monteur maar net naar boven zijn geklommen...

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 jan 2023 16:09
Je zal als monteur maar net naar boven zijn geklommen...
Brrr! ik heb een beetje hoogtevrees.
Als ik alleen al aan die hoogte denk...

ZeerPrivé
Berichten: 5413
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je zal er maar lopen met je rollator https://regio15.nl/nieuws/overige/35311 ... -den-haag/

Je zal maar een vrouw boos maken (advies: beter nooit doen, heren :mrgreen: ) https://regio15.nl/nieuws/politieonderz ... meppelweg/

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
04 jan 2023 17:55
Je zal er maar lopen met je rollator https://regio15.nl/nieuws/overige/35311 ... -den-haag/

Je zal maar een vrouw boos maken (advies: beter nooit doen, heren :mrgreen: ) https://regio15.nl/nieuws/politieonderz ... meppelweg/
Wat een verslaglegging, en wat een hoop mooie foto's. Daar kunnen ze bij de NOS en RTL nog wat van leren. Daar krijg je hooguit één foto bij een nieuwsbericht, en vaak zelfs nog uit het archief. Nee, daar in Den Haag gebeurt nog eens iets. :D

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Straatverlichting en fietsers verbieden!

Plaats reactie