Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
19 sep 2023 12:14
Ik zie dat je nu kunt afsluiten voor 30 ct de kwh en 1,23 de m3. Dat is niet slecht. Wel een wat hoger vastrecht levering van bijna 19 euro per maand.
Anderen goochelen met hogere tarieven per eenheid stroom en gas in combinatie met andere vastrechtbedragen en eenmalige kortingen.
Het loont nog steeds om nu af te sluiten.
Maar pakken doen ze je toch. Of het aan de pomp is danwel met de aardappels. Die moeten van het kabinet voor 1 oktober gerooid zijn terwijl die nog lang niet volgroeid zijn.
Sorry sorry sorry, ik had het niet gezien, sorry. Was vanmiddag aan het werk, serieus. Heb heel wat mensen gezien, ook serieus. Het was druk in de winkel.

Klopt, ik denk zelf dat het nog steeds loont om af te sluiten. Ik heb niet voor niets de aandacht op de stijgende olieprijzen gevestigd.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
19 sep 2023 19:16
Volgens mij hebben deze voorstellen geen enkele waarde. Na de verkiezingen komen de regeringspartijen toch niet aan de macht en zullen er heel andere voorstellen komen.
Daar vergist u zich helaas in. Na de verkiezingen moet er nog geformeerd worden en voor je het weet treedt een nieuw kabinet pas in het voorjaar aan. En die moeten dan nieuw beleid gaan uitvoeren. Nee, goed luisteren wat ddr66 allemäal voor u in petto heeft, want het werkt ook in 2024 na.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Acht ik niet erg waarschijnlijk. D66 is uitgeregeerd. Ik denk dat we banger moeten zijn voor de charlatan uit Brussel.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
19 sep 2023 19:18
ZeerPrivé schreef:
19 sep 2023 18:50


Zou me daar helemaal niet druk om maken, tenslotte komen de verkiezingen eraan...
Ik weet wel zeker dat veel mensen zich daar nu al zorgen om maken. Mensen die nu al nauwelijks rond kunnen komen, zorg mijden, niet meer naar de tandarts gaan.
Geen zorgen om de dag voor morgen. Wat denk je dat er gebeurt de komende weken? Reminder: er moeten kiezers binnen gehaald worden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Vroeger toen geld geen probleem was zei ik dat ook. Nu ik niet meer kan werken, nu is het allemaal toch iets anders. Nu maak ik me wel zorgen.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Je moet je niet druk maken over zaken waar je geen invloed op hebt. Dat leeft een stuk relaxter.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
19 sep 2023 19:32
. D66 is uitgeregeerd. Ik denk dat we banger moeten zijn voor de charlatan uit Brussel.
De spoeling voor Timmermans is dun nu zowel BBB als Omtzigt geduchte concurrenten zijn terwijl Wilders en Dierenpartij bijna even groot lijken te blijven.
Hij moet het dus doen met een enkele zetel die afvalt van Denk en Bij1 . De vvd zal wel weer de grootste blijven en dan gaat het erom bij wie ze deze keer hun beloftes inleveren in ruil voor macht.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Links lullen recht zijn zakken vullen maar helaas zullen nog steeds teveel kiezers in deze persoon trappen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessant artikel over 'traumadenken'. Heel leerzaam ook. https://www.historischnieuwsblad.nl/tra ... 3316019761

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
20 sep 2023 08:48
Interessant artikel over 'traumadenken'. Heel leerzaam ook. https://www.historischnieuwsblad.nl/tra ... 3316019761
Ik vind het alleen jammer dat ze dat te ver in doorgeslagen. Waardoor je te lang bij sommige ziektes te horen dat het tussen de oren zit. En men nu weer achter komt dat niet onverklaarbare klachten ontstaan na wat men in het leven meemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

surprise-surprise :D
Bij de Action : Halloween- kruidnoten -Kerstversiering
Bruna: 2024 agenda.s
Nog even en dan ligt er ook weer vuurwerk.
Gaat de tijd niet hard genoeg? :mrgreen:
" Opzij ,opzij ,opzij, we hebben zo.n verschrikkelijke haast " :lol: .

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Als iedereen die klaagt over de politiek en het allemaal beter weet nu eens de politiek in gaan. Dan moet het land toch hartstikke mooi worden.

En je hoeft echt niet bij "de elite" te horen om daar een kans te maken. Een voormalig onderwijzer is al een paar jaar minister.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het was nuttiger geweest als die onderwijzer was gebleven.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is dat zo, want als hij net zo goed nadenkt als dat hij in de politiek, krijg je misschien verkeerde geschiedenisles. 😂🤣😂

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
21 sep 2023 13:19
surprise-surprise :D
Bij de Action : Halloween- kruidnoten -Kerstversiering
Bruna: 2024 agenda.s
Nog even en dan ligt er ook weer vuurwerk.
Gaat de tijd niet hard genoeg? :mrgreen:
" Opzij ,opzij ,opzij, we hebben zo.n verschrikkelijke haast " :lol: .
Och, links en rechts worden de kerstafdelingen alweer opgetuigd. Sinterklaas heb ik nog niet gezien trouwens. Denk dat de man ziek is.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
21 sep 2023 18:36
moederslink schreef:
21 sep 2023 13:19
surprise-surprise :D
Bij de Action : Halloween- kruidnoten -Kerstversiering
Bruna: 2024 agenda.s
Nog even en dan ligt er ook weer vuurwerk.
Gaat de tijd niet hard genoeg? :mrgreen:
" Opzij ,opzij ,opzij, we hebben zo.n verschrikkelijke haast " :lol: .
Och, links en rechts worden de kerstafdelingen alweer opgetuigd. Sinterklaas heb ik nog niet gezien trouwens. Denk dat de man ziek is.
Sinterklaas heeft een personeels probleem,die worden gecanceld.
Dus tja,wat nu?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan maar in één keer door naar Pasen, en de voorbereidingen treffen voor de zomervakantie denk ik.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 sep 2023 11:09
Even een waarschuwing voor het geval mensen daar nog een dure aanschaf willen doen https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... taling-aan
Lees net dat ze failliet zijn. Link: https://nos.nl/artikel/2491296-elektron ... g-wel-open

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
22 sep 2023 21:04
Nonsens. Google is je vriend, van Wikipedia:
De meeste inwoners van Bulgarije zijn etnische Bulgaren. In de volkstelling van 2011 identificeerden 5,7 miljoen personen zichzelf als etnische Bulgaren, oftewel 84,8 procent van de ondervraagde personen. Er is een aanzienlijke minderheid van ongeveer 600.000 Bulgaarse Turken (8,8 procent), voornamelijk in de oblasten Kardzjali en Razgrad, maar ook in overige oblasten in de regio Deliorman. De derde bevolkingsgroep vormen de Roma met ruim 325.000 personen, oftewel 4,9 procent van de bevolking. Het aantal Roma is hoogstwaarschijnlijk onderschat omdat de volkstellingen van het Nationaal Statistisch Instituut op zelfidentificatie van de respondenten is gebaseerd en veel Roma uit angst voor antiziganisme een andere afkomst opgeven.
De landbouw vertegenwoordigt meer dan 20 procent van het bruto nationaal product en stelt hetzelfde percentage van het aantal arbeidskrachten te werk.
De instellingen van hoger onderwijs zijn de universiteiten van Sofia, Plovdiv, Veliko Tarnovo en Varna.

Het percentage inwoners met een tertiaire opleiding bedraagt 19,6% in 2011. Onder vrouwen (22,3%) is dit percentage hoger dan onder mannen (16,7%). De stad Sofia heeft het hoogste percentage inwoners met een tertiaire opleiding, gevolgd door de oblasten Varna en Plovdiv. In Kardzjali, Targovisjte en Razgrad hebben inwoners het minst vaak een tertiaire opleiding gevolgd.
Volgens de nationale volkstelling van 2011 zijn ongeveer 112.800 inwoners, ofwel 1,7% van de bevolking, analfabeet. Dit percentage varieert enorm per etnische groep: onder Bulgaren is dit percentage 0,5%, onder Turken 5,2% en onder Roma is dit percentage 14,5%. Het percentage analfabeten verschilt ook per oblast: van 0,4% in de stad Sofia en in oblast Pernik tot 5,2% in oblast Kardzjali en 5,7% in oblast Sliven.
Een ander moet maar met de cijfers gaan goochelen, maar ik denk dat je zo al kan zien dat die tweedeling absoluut niet kan kloppen.
Het gaat niet over de Bulgaren in Bulgarije, maar hier in Nederland.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij komen Bulgaren in Nederland uit Bulgarije. Maar de cijfers laten denk ik voldoende zien dat er niks van die tweedeling klopt.

Roma vormen nog geen 5% van de bevolking. Het percentage met een hogere opleiding is 19,6. Waar is die andere 75% dan gebleven?

Plaats reactie