Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
20 jun 2023 09:15
Hoe groot is die plaat voor je kop?
123 cm bij 72 cm momenteel. 🤣😂🤣

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 09:21


123 cm bij 72 cm momenteel. 🤣😂🤣
Het is geen spiegel in ieder geval

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 09:14
De lotgenoten weten wat er aan de hand is, de rest niet.
En wij willen het niet weten. Kappen dus.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 09:14
De lotgenoten weten wat er aan de hand is, de rest niet.
De rest? Welke rest? Vandaag in Trouw op pag. 4/5 weer een groot artikel van anderhalvepagina over de invloed die long covid heeft op het dagelijks leven van patiënten. En dat is beslist niet voor het eerst. Wie ook maar enigszins de reguliere media volgt weet inmiddels echt wel van het bestaan van long covid af. Er gaat geen week voorbij dat er geen aandacht aan wordt besteed.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze Huiskamer veel bezocht wordt door anderen dan een kleine groep vaste leden. Die zijn inmiddels ruimschoots op de hoogte van uw zienswijze. Mede gezien de eerdere reacties lijkt het mij daarom weinig zinvol en zelfs contra-productief daar steeds weer over te beginnen.

Ik sluit af met een mededeling die mij zeer geschikt lijkt voor de huiskamer:
Ik sta op het punt het pand in ontspannen toestand te verlaten om vanmiddag op twee kleine kereltjes te passen. Ik neem mijn zwembroek mee, maar ik wordt niet thuis gebracht.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Veel plezier, Erthanax!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Pas goed op ze, ze zijn watervlug.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Ridder777 heeft zelfs met zijn probleempje de officiële infopagina van Radar bereikt. Ondertussen is het topic van de mega vaak verbannen Ridder777 nu gesloten....

"Stel je bent onlangs verhuisd, maar in je nieuwe woning hangt al ruim een maand een onaangename rioolgeur. Het overkwam een gebruiker van het Radar-Forum. Radar vertelt hoe je van de geur afkomt en hoe je ervoor zorgt dat het niet meer terugkomt"

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het forum toch nog ergens goed voor. 😀

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
20 jun 2023 11:20
Ridder777 heeft zelfs met zijn probleempje de officiële infopagina van Radar bereikt. Ondertussen is het topic van de mega vaak verbannen Ridder777 nu gesloten....
Briljant :lol: :lol:

Als Radar al niets beters te bieden heeft dat de ellende van de waarschijnlijk het vaakst verbannen forumlid... :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:45
Wat geen mens hier interesseert, dat is wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat het niet getypt mag worden.
Dacht je dat ik echt dacht dat jullie er iets aan konden doen? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ik probeer wel duidelijk te maken dat er al die tijd niks aan gedaan is, terwijl het juist een groot probleem is. Dat is het enige punt dat ik wil maken.
Het punt welke u wil maken, probeert u (telkenmale weer) op de verkeerde plek/plaats te maken.
Maak uw punt kenbaar bij de gekozen volksvertegenwoordigers in de tweede kamer welke de gezondheidszorg in hun portefeuille hebben, pas dan heeft u de reële kans dat er met het door u gemaakte punt iets zal worden gedaan.

Succes.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

scontra schreef:
20 jun 2023 13:14
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:45
Wat geen mens hier interesseert, dat is wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat het niet getypt mag worden.
Dacht je dat ik echt dacht dat jullie er iets aan konden doen? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ik probeer wel duidelijk te maken dat er al die tijd niks aan gedaan is, terwijl het juist een groot probleem is. Dat is het enige punt dat ik wil maken.
Het punt welke u wil maken, probeert u (telkenmale weer) op de verkeerde plek/plaats te maken.
Maak uw punt kenbaar bij de gekozen volksvertegenwoordigers in de tweede kamer welke de gezondheidszorg in hun portefeuille hebben, pas dan heeft u de reële kans dat er met het door u gemaakte punt iets zal worden gedaan.

Succes.
Natuurlijk wordt dat ook gedaan. Overal.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:12
Ik vind niet dat je dat grappen over kan maken als je niet weet wat het is. Het is een behoorlijk serieus probleem als je dat hebt.
Wees maar niet bang. Er zijn genoeg mensen met of zonder PEM waarvan het haar niet danst. Ik ken zelfs mensen zonder haar, dat is veel erger.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij heb je liever geen haar, als PEM.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 15:07
Volgens mij heb je liever geen haar, als PEM.
Nee hoor, ik wil ook gewoon lekker fietsen in de wind en dan net als Pam dansend haar hebben.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
20 jun 2023 15:13
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 15:07
Volgens mij heb je liever geen haar, als PEM.
Nee hoor, ik wil ook gewoon lekker fietsen in de wind en dan net als Pam dansend haar hebben.
Op wat voor muziek moet er dan gedanst worden? 'Blowing in the wind'? Of een andere?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
20 jun 2023 16:35
kuklos schreef:
20 jun 2023 15:13
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 15:07
Volgens mij heb je liever geen haar, als PEM.
Nee hoor, ik wil ook gewoon lekker fietsen in de wind en dan net als Pam dansend haar hebben.
Op wat voor muziek moet er dan gedanst worden? 'Blowing in the wind'? Of een andere?
Queen, Bicylce Race.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan geef me toch maar Bob Dylan. Ik ben niet echt een Queen fan. Prima muziek, hele goede frontman, maar niet mijn stijl.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 08:58
witte angora schreef:
20 jun 2023 00:15
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:56

Informatie verspreiding noemen ze zo iets.
Fout. Dat heet zeuren om het zeuren omdat je zelf de hele dag niks anders te doen hebt dan je daarmee bezig te houden. Nou, het leven voor de meeste mensen hier heeft veel meer te bieden dan jouw 'informatieve' gezeik. We hebben drie jaar met Corona gezeten, mensen willen nu eindelijk eens gaan leven. Mag het een keer, zonder dat iemand steeds weer op de rem trapt en zand in de motor strooit? Corona is voorbij, het is over, en als je behoefte hebt aan een praatgroep, wel - er zijn 90.000 lotgenoten met wie je er de hele dag over kan kletsen. Ga daar lopen zeuren. Maar niet hier alsjeblieft.

Ik zei het al eerder: als de zorg hier je niet bevalt, ga dan naar een land waar het beter is. Zijn wij van je af, en jij krijgt de gewenste hulp. Win-win.
Fout, dat ik niks anders te doen heb, fout dat ik niks er aan probeer te doen. Ook de meeste hier wisten niet hoe invaliderend het was. Ook werd er aan genomen dat er genoeg gedaan werd.
Natuurlijk mogen mensen weer gaan leven, maar ook die mensen die longcovid hebben verdienen begrip, dat krijgen ze vaak nergens, vandaar dat ik er OVERAL voor op kom. Je behoort niet te vechten, als je ziek bent.
Nogmaals, ik meldde het alleen maar weer, maar als je dan je eigen gedwongen voelt om te reageren, is niet mijn probleem.
En nogmaals het is niet zeuren, want blijkbaar jij laat door je gekozen worden weten dat je niet weet wat het allemaal inhoud.
Het is een maatschappelijk probleem.
Dat de politiek ze bewust genegeerd heeft is al erg genoeg.

Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Er gaat geen dag voorbij zonder dat er ergens in de media over long covid wordt geschreven of gesproken. Moet dat nog meer? Dan is er geen tijd meer om ook aandacht te schenken aan andere ziektes. Of gewoon ander nieuws. De wereld gaat ook gewoon door he.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 10:28
Het is jammer dat Nederland nu echt gefocust is op puur alleen de natuur.
Waardoor de vele benodigde hulp op losse schroeven komt te staan. Nog ff en dan krijg je helemaal geen hulp met, en moet het van vrijwilligers afkomen, want er is geen geld voor.
Er moet een balans worden gezocht.
Ze slaan in Nederland altijd gelijk zo door als kippen zonder kop.
Zoek eens op "rijksbegroting 2023" en kom dan nog eens terug met zo'n onzinverhaal dat het alleen nog maar over de natuur gaat. Slechts een minimaal percentage van de begroting is voor de natuur, maar zorg krijgt 26,8% oftewel € 98.195.200.000. Dat is bijna 2 ton per minuut.... En nee, dat gaat niet naar "managers" of verzekeraars, die zijn de uitgaven die de overheid doet vanuit de belastingopbrengsten.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
20 jun 2023 22:42
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 08:58
witte angora schreef:
20 jun 2023 00:15
Fout. Dat heet zeuren om het zeuren omdat je zelf de hele dag niks anders te doen hebt dan je daarmee bezig te houden. Nou, het leven voor de meeste mensen hier heeft veel meer te bieden dan jouw 'informatieve' gezeik. We hebben drie jaar met Corona gezeten, mensen willen nu eindelijk eens gaan leven. Mag het een keer, zonder dat iemand steeds weer op de rem trapt en zand in de motor strooit? Corona is voorbij, het is over, en als je behoefte hebt aan een praatgroep, wel - er zijn 90.000 lotgenoten met wie je er de hele dag over kan kletsen. Ga daar lopen zeuren. Maar niet hier alsjeblieft.

Ik zei het al eerder: als de zorg hier je niet bevalt, ga dan naar een land waar het beter is. Zijn wij van je af, en jij krijgt de gewenste hulp. Win-win.
Fout, dat ik niks anders te doen heb, fout dat ik niks er aan probeer te doen. Ook de meeste hier wisten niet hoe invaliderend het was. Ook werd er aan genomen dat er genoeg gedaan werd.
Natuurlijk mogen mensen weer gaan leven, maar ook die mensen die longcovid hebben verdienen begrip, dat krijgen ze vaak nergens, vandaar dat ik er OVERAL voor op kom. Je behoort niet te vechten, als je ziek bent.
Nogmaals, ik meldde het alleen maar weer, maar als je dan je eigen gedwongen voelt om te reageren, is niet mijn probleem.
En nogmaals het is niet zeuren, want blijkbaar jij laat door je gekozen worden weten dat je niet weet wat het allemaal inhoud.
Het is een maatschappelijk probleem.
Dat de politiek ze bewust genegeerd heeft is al erg genoeg.

Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Er gaat geen dag voorbij zonder dat er ergens in de media over long covid wordt geschreven of gesproken. Moet dat nog meer? Dan is er geen tijd meer om ook aandacht te schenken aan andere ziektes. Of gewoon ander nieuws. De wereld gaat ook gewoon door he.
Als er zoveel aandacht is, waarom is er dan zo weinig begrip vanuit alle kanten voor deze mensen een kunnen ze nog nergens terecht? Zo zijn er een paar ziektes meer wat de patiënten tegen dezelfde proforma aan lopen.
Waarom ik het posten eerder vandaag had ik te maken, met dat sommige dachten te weten dat er genoeg aandacht aan besteed werd, maar dat is blijkbaar niet zo.
Praatjes vullen geen gaatjes. Aktie, maar ja, dat is hiermee lang te zoeken geweest.

Maar genoeg erover, want ik mag het er niet over hebben hier. Misschien was de waarheid te hard, dat er echt niks gedaan werd al die tijd lang, en nu langzaam op gang moet komen.

Plaats reactie