Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: denk dat je zelf ook weet dat veel kwetsbare, oude mensen gewoon nog thuis wonen, al dan niet uit vrije keuze. En ja, in grote zorgcentra verspreid een virus zich sneller, maar dan maar iedereen weer opsluiten? Ik heb het niet over Corona, maar over griep.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En wat te doen dan als je oma of opa strontverkouden bij jou op de stoep staat voor het gezellige familiediner? Stuur je die weg dan?

Of als een vroegere buurvrouw met een verkoudheid bij iemand in het verpleeghuis op bezoek gaat omdat hij of zij anders alleen zit tijdens de feestdagen? Afbellen en laten verpieteren?

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
22 dec 2022 12:44
@lowieze: denk dat je zelf ook weet dat veel kwetsbare, oude mensen gewoon nog thuis wonen, al dan niet uit vrije keuze. En ja, in grote zorgcentra verspreid een virus zich sneller, maar dan maar iedereen weer opsluiten? Ik heb het niet over Corona, maar over griep.
Ja, ik heb het ook over griep. Maar vóór corona gebruikten we het woord “opsluiten” toch ook niet? Met gewoon voorzichtig zijn was en is toch niets mis?

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
22 dec 2022 12:52
En wat te doen dan als je oma of opa strontverkouden bij jou op de stoep staat voor het gezellige familiediner? Stuur je die weg dan?

Of als een vroegere buurvrouw met een verkoudheid bij iemand in het verpleeghuis op bezoek gaat omdat hij of zij anders alleen zit tijdens de feestdagen? Afbellen en laten verpieteren?
Ik denk eerlijk gezegd dat een snotverkouden opa of oma zelf het huis helemaal niet uit wil.
En nu doet u net alsof je weken opgesloten moet zitten, maar een verkoudheid is toch met een weekje over?

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: wat je laatste zin betreft, ik heb het niet over mezelf maar over mensen in een verpleeghuis die van bezoek verstoken zijn/worden bij een simpele verkoudheid.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
22 dec 2022 12:35
Jablan schreef:
22 dec 2022 07:38
Het is een antwoord op een vraag en het Corona-topic is wegens onenigheid gesloten.
En dus wordt de discussie in een ander topic gevoerd :roll:
Zou die onenigheid en uiteindelijke sluiten een reden hebben gehad?
De discussie kwam voort uit mijn bericht, waarin ik vooral die coronareclame op de hak probeerde te nemen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hier in mijn huiskamer wordt ook nog over covid gesproken.😀
Het is nog niet over, snap eigenlijk ook niet dat dat topic gesloten is, maar dat is mijn mening.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
22 dec 2022 12:28
ZeerPrivé schreef:
22 dec 2022 12:20
Dus eerst moeten bewoners van verpleeghuizen en bejaardencentra in eenzame opsluiting i.v.m. Corona en dan nu ook nog als iemand een beetje verkouden is om eventuele griep te voorkomen? Ik vind dit te gek voor woorden.
Maar dit deed je, als je verstandig was, vóór corona toch ook al bij kwetsbare mensen? Dat is toch niets nieuws?
Ik weet dat het personeel een bezoeker die loopt te hoesten en te snotteren niet erg op prijs stelt.
Dan ben ik dus heel mijn leven al onverstandig geweest.
Wat dom!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Huiskamer, tijd voor een ander onderwerp. De kerstpakketten. Omdat ik aan beide kanten van de grens werk, vallen de verschillen extra op. Duits pakket is een combi van iets van het bedrijf zelf plus wat personeel interesseert, aangevuld met een persoonlijke mededeling voor de ontvanger.

Nederlandse pakketten zijn vooral etenswaar, saai en zonder interesse gekocht. De inhoud bestaat uit Nederlandse A-merken, vlak van smaak en boordevol conserveermiddel. Postcodeloterij en CenterParcs hebben niets te zoeken in een kerstpakket (CenterParcs is altijd een nep-aanbieding, Postcode-loterij guerilla-marketing). Ook dit jaar eindigen de Nederlandse pakketten bij de voedselbank.

*

Meer over eten. Op onverklaarbare wijze stond er ineens Heinz Knoflooksaus in de kast, met de dop onderop. Klein probleem: De saus is met geen mogelijkheid uit de fles te krijgen. Helder moment ... de kleine letters op de verpakking lezen ... gemodificeerd maiszetmeel ...
In combinatie met knoflook werd de inhoud beton.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het valt dan met de ellende nog wel mee als men zo af zit te geven op een kerstpakket.

Bevalt het niet, geef het weg.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
22 dec 2022 09:12
Maar iemand die echt de griep heeft, heeft helemaal geen zin om naar oma te gaan. En bovendien is oma vast en zeker ingeënt tegen de griep.
Net als bij de corona vaccinatie is ook de griepprik geen garantiebewijs om geen griep te kunnen krijgen.
Het griepvaccin is immers gebaseerd op één of mogelijk meerdere varianten die zich misschien zou(den) kunnen openbaren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
22 dec 2022 14:17
Huiskamer, tijd voor een ander onderwerp. De kerstpakketten.
Is dit een opdracht, een verzoek of een voorstel ? :lol:

Al 21 jaar geen kerstpakket meer ontvangen en heb ook niet de illusie iets gemist te hebben. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn kerstpakket is wel te pruimen. Ook al is het vooral eten. Het is vooral lekker eten voor bij de borrel (gedroogde worst, borrelkaas, crackers met smeersels, maar ook een serranohammetje), wat flessen drank (port, bierpakket bijvoorbeeld). Allemaal spul wat de komende maanden nog goed is en allemaal met de hand gekozen, mijn bazen zijn er meerdere keren voor op pad geweest en 1 van mijn andere collega's, die niet drinkt heeft heel wat ander spul gekregen.

En meteen na ontvangst van het kerstpakket ben ik naar mijn ouders gereden. Samen met mijn moeder het pakket opengemaakt. Wat dingen die zij lekker vindt en mijn vader lekker vindt daargelaten (ze krijgen zelf geen kerstpakket als ondernemer en ik had genoeg). Verder wat dingetjes eruit gepakt die eigenlijk niemand bij ons eet, maar mijn oma geweldig vindt (peperkoek, ragout, advocaat) en daar voor mijn oma een kerstpakketje van gemaakt.

Uiteindelijk bleef er nog lang en breed genoeg voor mezelf over en hoef ik me voorlopig niet druk te maken of ik nog iets lekkers in de kast heb staan als er iemand langs komt of als ik zelf zin in iets lekkers heb. Voor de serranoham heb ik wel wat leuke recepten kunnen vinden, maar het grootste deel zal wel ergens op de boterham of in het vuistje verdwijnen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
22 dec 2022 14:53

En meteen na ontvangst van het kerstpakket ben ik naar mijn ouders gereden. (ze krijgen zelf geen kerstpakket als ondernemer en ik had genoeg).
Een ondernemer geeft toch een Kerstpakket ?

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jablan schreef:
22 dec 2022 14:17
Huiskamer, tijd voor een ander onderwerp. De kerstpakketten. Omdat ik aan beide kanten van de grens werk, vallen de verschillen extra op. Duits pakket is een combi van iets van het bedrijf zelf plus wat personeel interesseert, aangevuld met een persoonlijke mededeling voor de ontvanger.

Nederlandse pakketten zijn vooral etenswaar, saai en zonder interesse gekocht. De inhoud bestaat uit Nederlandse A-merken, vlak van smaak en boordevol conserveermiddel. Postcodeloterij en CenterParcs hebben niets te zoeken in een kerstpakket (CenterParcs is altijd een nep-aanbieding, Postcode-loterij guerilla-marketing). Ook dit jaar eindigen de Nederlandse pakketten bij de voedselbank.
Dus de pakketten die niet te v r e t e n zijn, gun je aan anderen? Aardig hoor. Het zou je sieren als je alle pakketten weggeeft.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
22 dec 2022 14:34
Het valt dan met de ellende nog wel mee als men zo af zit te geven op een kerstpakket.

Bevalt het niet, geef het weg.
Hier ben ik het helemaal mee eens, hou toch eens op met dat geklaag over de inhoud van de gekregen kerstpakketten

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
22 dec 2022 15:11
Nijogeth schreef:
22 dec 2022 14:53

En meteen na ontvangst van het kerstpakket ben ik naar mijn ouders gereden. (ze krijgen zelf geen kerstpakket als ondernemer en ik had genoeg).
Een ondernemer geeft toch een Kerstpakket ?
Juist, maar niet aan zichzelf. Dan is de lol er een beetje af, dan is het net boodschappen doen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Drie keer zo'n positieve reactie ...
Lady1234 schreef:
22 dec 2022 14:34
Het valt dan met de ellende nog wel mee als men zo af zit te geven op een kerstpakket.
Bevalt het niet, geef het weg.
ZeerPrivé schreef:
22 dec 2022 15:12
Dus de pakketten die niet te v r e t e n zijn, gun je aan anderen? Aardig hoor. Het zou je sieren als je alle pakketten weggeeft.
Lowieze schreef:
22 dec 2022 15:40
Hier ben ik het helemaal mee eens, hou toch eens op met dat geklaag over de inhoud van de gekregen kerstpakketten
Echt geweldig, dames. :lol:

Voor de duidelijkheid: al jaren gaat alle verteerbare inhoud naar de Tafel / Voedselbank.

Het eigenlijke punt zal ik naar voren halen: als het kerstpakket bedoeld is als bedankje voor het personeel, is het dan teveel gevraagd om een beetje op te letten of het wel past bij je personeel? En extra reclame hoeft er niet in, komt heel armoedig over.

Het pakket van Nijogeth is een mooi voorbeeld van hoe het wel moet.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
22 dec 2022 08:59
Bezorgdeburger schreef:
21 dec 2022 23:06
Erthanax schreef:
21 dec 2022 21:16
Toch wil ik graag een kanttekening maken. Wie op bezoek gaat bij iemand die echt kwetsbaar is, doet er mijns inziens verstandig aan vooraf een zelftest te doen.
En dan? In Nederland worden
/ zijn op dit moment meer mensen ziek van andere virussen zoals de griep en RS- lees ik in de media en ook bij het RIVM.
https://www.rivm.nl/nieuws/verschillend ... epepidemie
Dan heeft een zelftest sowieso geen zin. Want naast dat een zelftest Omikron amper herkent herkent die zeker geen griep of RS-virus
Natuurlijk heeft een test zin - al is het maar omdat die besmettingen detecteert die je zelf nog niet eens in de gaten hebt. ......

Een (zelf)test is geen heilige graal ofzo, maar gewoon een prima hulpmiddels. Gebruik het ook als zodanig.
Een zelftest detecteert geen griep of andere virussen. De zelftest is ontworpen om coronavirus te detecteren maar bij Omikron faalt de zelftest en is onbetrouwbaar.

Plaats reactie