Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik had nog een belangrijke aanvulling de wereld te melden in het teamleidertopic. Het lukt me niet om deze te vinden. Zou mijn computer versleten zijn?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat TS ons weer eens gedwongen verlaten heeft. Ben benieuwd of hij zich nu aan zijn woord houd. (vermoedelijk niet)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
24 nov 2022 09:49
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat TS ons weer eens gedwongen verlaten heeft. Ben benieuwd of hij zich nu aan zijn woord houd. (vermoedelijk niet)
Het account is in ieder geval niet verwijderd ;)
memberlist.php?mode=viewprofile&u=429782

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar het topic is wel verdwenen uit zijn vragen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vinden jullie dat Claudia de Brey zich ook moet uitspreken over haar vriend Van Nieuwkerk?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
24 nov 2022 07:32
Wat zeggie allemaal?
Mea culpa! Ik had mijn terzijde niet afgesloten met [/size], omdat het de laatste zin was van mijn bericht. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit een onbedoeld effect zou hebben bij citeren.

Ik beloof plechtig beterschap.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
24 nov 2022 12:05
Vinden jullie dat Claudia de Brey zich ook moet uitspreken over haar vriend Van Nieuwkerk?
Yes, die man heeft het al zwaar genoeg momenteel en ik vind dat ze inderdaad een hart onder de riem moet steken en zich positief moet uitlaten in de media, als vriend zijnde.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
24 nov 2022 09:49
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat TS ons weer eens gedwongen verlaten heeft. Ben benieuwd of hij zich nu aan zijn woord houd. (vermoedelijk niet)
Jawel, hij houdt zich aan zijn woord. Groeneappel is een heel ander account dan verbannenvooraltijd of ridder77. Op die drie, en alle andere voorgangers, zal hij geen berichten meer plaatsen. Dus hij houdt zich aan zijn woord.

Logica waar je even doorheen moet prikken om het te snappen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 24 nov 2022 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
24 nov 2022 01:00
Erthanax schreef:
23 nov 2022 22:51
Nijogeth schreef:
23 nov 2022 22:37
(...) En ik liep gewoon aan. Hij zei dat ie mijn baas ging bellen, maar die belde ik al zodra ik in de bus zat. (...)
Stond er een getuige langs u, toen het gebeurde? Nog een geluk dat u uw telefoon bij had. :wink:
Boven de rivieren wordt de mededeling "we zijn net aangereden" anders begrepen dan daaronder :D

Idem met de mededeling: Zijn jullie afgewerkt.

Of ook leuk:
Ned : ik kleed mij om
Duits : ich ziehe mich um
Twents: ik trek me om :D

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

moederslink schreef:
24 nov 2022 12:21


Twents: ik trek me om :D
Als je het dan maar niet krang aantrekt

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
24 nov 2022 12:33
moederslink schreef:
24 nov 2022 12:21


Twents: ik trek me om :D
Als je het dan maar niet krang aantrekt
Krang, lang geleden dat ik dat gehoord heb. Net als: "Ik heb me net aangetrokken."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

In Groningen : " ik ga weer heen " :D

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
23 nov 2022 08:28
Jablan schreef:
23 nov 2022 07:23
Mediapark
fonsflons schreef:
21 nov 2022 17:31
Leuk die theorie, maar ik heb daar 30 jaar rondgelopen.
Dat geeft je een blikveld van binnenuit, wat automatisch leidt tot een zekere blindheid voor wat er mis is.
Ook media behoren tot het klantenbestand op mijn werk.
Ja, vanaf een computerscherm op kantoor heb je idd een betere kijk op een industrie dan 30 jaar praktijkervaring. Dom van me.
Fons, je bent onnodig aan het beledigen en nee, ik laat het hierbij, want net zo goed als jij nooit namen noemt, doe ik dat ook niet.
Mijn werk is zo vele mogelijk op locatie en het kantoor bij ons heeft nauwelijks werkplekken, omdat we het vooral gebruiken als ontmoetingsplek.
J. Deltoer schreef:
24 nov 2022 12:05
Vinden jullie dat Claudia de Brey zich ook moet uitspreken over haar vriend Van Nieuwkerk?
Niet in het openbaar. Echte vrienden komen uit zichzelf langs, maar weten ook te zwijgen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door grun »

Ter info voor degenen die gebruik maken van toeslagen: de nieuwe persoonlijke toeslagen voor 2023 zouden pas vanaf morgen 25 november bekend worden, maar ze staan nu al op de site van de Belastingen.
Laatst gewijzigd door grun op 24 nov 2022 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 nov 2022 12:21
J. Deltoer schreef:
24 nov 2022 01:00
Erthanax schreef:
23 nov 2022 22:51
Stond er een getuige langs u, toen het gebeurde? Nog een geluk dat u uw telefoon bij had. :wink:
Boven de rivieren wordt de mededeling "we zijn net aangereden" anders begrepen dan daaronder :D

Idem met de mededeling: Zijn jullie afgewerkt.

Of ook leuk:
Ned : ik kleed mij om
Duits : ich ziehe mich um
Twents: ik trek me om :D

Daar zijn er meer van: Zeeuws,Werkbroek uit en een schone "zondagse"aan.
Dat heet dan: ik doe mun opreebroek an. (fonetisch) .

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
24 nov 2022 21:17
Ter info voor degenen die gebruik maken van toeslagen: de nieuwe persoonlijke toeslagen voor 2023 zouden pas vanaf morgen 25 november bekend worden, maar ze staan nu al op de site van de Belastingen.
Net even gekeken, en inderdaad. En het is gewoon eng, als je ziet hoeveel er bij komt - terwijl het inkomen vermoedelijk ook nog eens gaat stijgen per 1 januari. En ik vermoed zo dat er met die stijging, vermoedelijk toch wel een procent of 10, geen rekening is gehouden.

Dat kon nog wel eens een flinke klap gaan opleveren, ofwel in de nabije toekomst, ofwel in de verre toekomst als de definitieve bedragen worden vastgesteld.

Dan zit er ook nog eens een huurverlaging aan te komen, en daar zal de huurtoeslag ook op aangepast moeten worden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ook even gekeken bij eenstel met AOW, maar de belastingdienst houdt dus al rekening met een verhoging van het inkomen van € 1.100 per persoon.
U kunt simpel kijken naar het geschatte inkomen dat ze in aanmerking nemen tov 2022.

Als u een huurverlaging krijgt, dan gaat simpel de huurtoeslag een stukje naar beneden.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
24 nov 2022 21:17
Ter info voor degenen die gebruik maken van toeslagen: de nieuwe persoonlijke toeslagen voor 2023 zouden pas vanaf morgen 25 november bekend worden, maar ze staan nu al op de site van de Belastingen.
Ik doe er even een linkje bij voor belangstellenden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... gen-omhoog

Kijk vooral goed of je inkomen voor 2023 goed ingeschat is door de Belastingdienst om later terugbetaling te voorkomen! Dit is vooral belangrijk voor mensen die eerder geen toeslag kregen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
24 nov 2022 23:49
Ik heb ook even gekeken bij eenstel met AOW, maar de belastingdienst houdt dus al rekening met een verhoging van het inkomen van € 1.100 per persoon.
U kunt simpel kijken naar het geschatte inkomen dat ze in aanmerking nemen tov 2022.

Als u een huurverlaging krijgt, dan gaat simpel de huurtoeslag een stukje naar beneden.
De AOW-cijfers zijn wel bekend. Maar andere cijfers? Ik zag wel een iets hoger inkomen, maar weet niet of dat een juiste schatting is. Ik weet ook niet waar dat op gebaseerd is: het 'echte' inkomen van vorig jaar, of het inkomen na de definitieve aanslag. Daar zit nogal een verschilletje in.

Anyway: als er een correcte aanpassing is geweest, is het een absurde verhoging van de huurtoeslag , net als van de zorgtoeslag. Er komt in totaal bijna 100 euro bij, en dan wordt de WAO vermoedelijk ook nog eens verhoogd - mits het geen loongerelateerde uitkering is zoals de WIA, dan wordt het weer anders. Dan wordt inderdaad op 1 juli, als alles goed is, de huur verlaagd, en niet zo'n klein beetje ook - inderdaad, minder huurtoeslag, maar onder de streep hou ik er toch wel aardig wat aan over.

Was ik al die tijd dan zo verschrikkelijk arm? :shock:

Waar ik me inderdaad zorgen over maak is dat mensen het overzicht kwijt raken - en eerlijk gezegd raak ik het nu ook een beetje kwijt. Geen idee hoe dit gaat uitpakken als ik in 2024 de belastingaangifte over 2023 moet gaan doen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora, u kunt altijd eens advies vragen bij de sociale raadslieden in uw gemeente of wijk. Daar zitten ook belastingdeskundigen bij.

Plaats reactie