Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Verdrietig dit allemaal. Goed dat je het eea wilt delen en nu ook met de pijn van deze anderen bent geconfronteerd en met ze mee kunt voelen .
Waardevol om ook in dit soort dingen te groeien als mens.
Sterkte!!

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Had ik eindelijk een paar eurootjes bij elkaar gesprokkeld, wordt het gepikt https://www.telegraaf.nl/nieuws/5380224 ... io-utrecht

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch fijn dat u nog wel internet kon gebruiken. 😁

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
28 nov 2022 16:14
Had ik eindelijk een paar eurootjes bij elkaar gesprokkeld, wordt het gepikt https://www.telegraaf.nl/nieuws/5380224 ... io-utrecht
En het staat nog in de krant ook. Daar gaat je nicknaam.... :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
27 nov 2022 05:26
Ik moet even wat kwijt. Ik heb een hele slechte week achter de rug, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat anderen een veel slechtere week hadden. Een ver familielid en redelijk goede kennis heeft eerder deze week een dodelijk ongeluk gehad. Eigenlijk kon ik mezelf de hele week wel okay houden en moet ik zeggen dat de afstand groot genoeg was. Helaas ken ik best veel mensen die een betere band hadden en die ben ik vandaag tegen gekomen en daar heb ik redelijk intieme gesprekken mee gevoerd. Dat heeft me een klap gegeven die ik niet eerder heb gehad. De pijn van die mensen is gewoon zo verschrikkelijk *****, dat ik mezelf aan het opvreten ben daarom.
Klinkt heftig,probeer te relativeren (ik heb makkelijk praten) en sterkte gewenst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
29 nov 2022 11:54
Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.
Er zijn hier in de straat wel ramen versierd met Sint- en Piet stickers en vlaggetjes. Ik hoor ook wel van veel gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd dat ze cadeautjes aan het inkopen zijn voor 5 december.
De winkelstraten en winkels zelf zijn wel al versierd voor de kerst, maar dat is eigenlijk ieder jaar zo.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
29 nov 2022 11:54
Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.
Ik heb anders nog meer dan genoeg (lees: teveel, want ik zit surprises te maken... :mrgreen: ) om me heen hoor :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in de krant en op TT :
zijn we voldoende voorbereid op bv een ramp of cyberaanval?
We worden geacht zeker 48-72 uur te kunnen " overleven " .
Ik denk zelf dat je je moet voorbereiden op zeker een maand.
Kaarsen, zaklampen, water en eterij etc.
Bijvoorbeeld : soepen- blikgroenten en noten op voorraad hebben .
En voor de rest : koppie erbij houden ! :idea:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
29 nov 2022 13:14
moederslink schreef:
29 nov 2022 11:54
Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.
Ik heb anders nog meer dan genoeg (lees: teveel, want ik zit surprises te maken... :mrgreen: ) om me heen hoor :wink:
Oh, geweldig! Ik zit ook niet meer in de kleine kinderen, dat is het natuurlijk ook.
En zoals vroeger ....Sinterklaasavondjes met familie ....zit er ook niet meer in😏
Kerst : een lichtjesfeest in barre tijden 😉

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vroeger waren etalages wat uitbundiger ingericht, heb ik de indruk. De Bijenkorf was natuurlijk beroemd, ook om de nachtelijke ombouw naar een kerstetalage. Anderzijds heb ik ook de indruk dat tegenwoordig de meer algemene feestelijke aankleding eerder begint en later eindigt. Meer dan een indruk is het overigens niet en ik ben te lui om op te zoeken of er sociaal-cultureel onderzoek naar is gedaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
29 nov 2022 11:54
Ik weet niet hoe jullie er naar kijken, maar ik zie weinig " Sint &Piet " gebeuren om mij heen.
Het meeste is nu al " ingericht " op Kerst.
Ook de reclames op TV .
Het zou jammer zijn wanneer deze oeroude traditie uit Nederland nóg minder zichtbaar wordt.
Maar kinderen hebben geen benul van die oeroude traditie. En wat je niet kent, kun je ook niet missen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
29 nov 2022 13:22
Vandaag in de krant en op TT :
zijn we voldoende voorbereid op bv een ramp of cyberaanval?
We worden geacht zeker 48-72 uur te kunnen " overleven " .
Ik denk zelf dat je je moet voorbereiden op zeker een maand.
Kaarsen, zaklampen, water en eterij etc.
Bijvoorbeeld : soepen- blikgroenten en noten op voorraad hebben .
En voor de rest : koppie erbij houden ! :idea:
Wie dan leeft, wie dan zorgt. Zolang er in mijn huis voldoende koffie en cola staat, houd ik het wel een tijdje vol. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
29 nov 2022 13:57
Wijntechnisch ben ik ruim voorbereid.
Om daarmee nou 's morgens om 7 uur te starten. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat een vondst! Ladderzat door crises heen :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ben ff weg, ga voor een jaar cola inslaan. :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
29 nov 2022 14:06
Ben ff weg, ga voor een jaar cola inslaan. :lol:
Voor een jaarvoorraad cola hoef ik de deur niet uit... :D

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
29 nov 2022 13:36
Vroeger waren etalages wat uitbundiger ingericht, heb ik de indruk. De Bijenkorf was natuurlijk beroemd, ook om de nachtelijke ombouw naar een kerstetalage. Anderzijds heb ik ook de indruk dat tegenwoordig de meer algemene feestelijke aankleding eerder begint en later eindigt. Meer dan een indruk is het overigens niet en ik ben te lui om op te zoeken of er sociaal-cultureel onderzoek naar is gedaan.
Winkelgebieden hadden ook veel meer dat Sinterklaas gevoel, een kraampje met warme chocomel en dergelijke stond er nog wel eens en het zag ook vaak zwart van de mensen (en pieten).

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
29 nov 2022 13:57
Wijntechnisch ben ik ruim voorbereid.
Ik kan qua drank inderdaad wel een paar weken door als ik vast kom te zitten. De eerste dagen zal ik de diepvries leegroven en dan denk ik dat een week haalbaar moet zijn met hetgeen ik daarna nog in huis heb. Gezond zal het niet zijn, maar eten is eten dan.

Ik verbaas me er vooral over dat niet iedereen 48 uur door zou komen. Kopen die iedere dag voedsel voor die dag en verder niets?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
29 nov 2022 18:24
fonsflons schreef:
29 nov 2022 13:57
Wijntechnisch ben ik ruim voorbereid.
Ik kan qua drank inderdaad wel een paar weken door als ik vast kom te zitten. De eerste dagen zal ik de diepvries leegroven en dan denk ik dat een week haalbaar moet zijn met hetgeen ik daarna nog in huis heb. Gezond zal het niet zijn, maar eten is eten dan.

Ik verbaas me er vooral over dat niet iedereen 48 uur door zou komen. Kopen die iedere dag voedsel voor die dag en verder niets?
Wij hebben van oudsher altijd flinke voorraden aan boord omdat we niet dagelijks boodschappen kunnen doen.
Ook in ons huis staat de kelder redelijk vol met lang houdbare zaken en de vriezer blijft ook goed gevuld.
Schat dat we het wel een half jaar uithouden.
Alleen de drank voorraad moet ik nu toch wel even controleren na dit alarmerende bericht!
Tenslotte valt drank onder het kopje "primaire levensbehoefte"

Plaats reactie