Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
22 dec 2022 22:53
Een gekregen paard mag men niet in de bek kijken.
Maar je wil toch wel graag weten of je met dat gekregen paard nog wedstrijden kan winnen, of dat hij beter naar de slager kan. 🐴

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb nog nooit reclame aangetroffen in een kerstpakket. In de meeste gevallen was het op zijn minst best aardig en de laatste jaren ronduit zeer geslaagd.

Het leukste was natuurlijk altijd het uitpakken, thuis aan tafel met het hele gezin.

In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren. Diep mededogen met de stumpers die het elk jaar zo trouw regelen.
Er zijn altijd zuurpruimen die dit niet lusten, dat niet hoeven, liever het geld hebben, helemaal niks willen (ik ken tenminste één principiële pakketweigeraar!), of gewoon blij zijn dat er weer wat te mekkeren viel. (...bij nahahachte, zij hadden hun schaapjes geteld). Vrede op aarde en in alle mensen een welbehagen, met of zonder kerstpakket. Wees gewoon een keer blij als je wat krijgt.

Tot slot nog een tip voor knijpflessen waar maar niks uit wil komen: eerst de verzegeling onder de dop eraf halen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Erthanax schreef:
23 dec 2022 00:18
Wees gewoon een keer blij als je wat krijgt.
Met dit soort reacties krijg je nooit een zinvolle discussie over de stelling van Jablan: dat er in veel gevallen wel wat meer aandacht mag worden besteed aan een kerstpakket. Door de gever. Gaat helemaal niet over de ontvanger.

En dan heb ik het er nog niet eens over hoe onzinnig de stelling eigenlijk is dat je niks zou mogen vinden van iets wat je gekregen hebt. Maar dat doet verder dus niet ter zake.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk dat de reactie van Erthanax juist hier om gaat: “In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren.”

Hoe je je best ook doet als werkgever of samensteller van de kerstpakketten, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Klagers blijven er altijd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
22 dec 2022 23:17
Een zelftest detecteert geen griep of andere virussen.
Er is ook niemand die dat zegt...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 dec 2022 00:18
In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren. Diep mededogen met de stumpers die het elk jaar zo trouw regelen.
Dat dus. Er is altijd wel een deel ontevreden.
Erthanax schreef:
23 dec 2022 00:18
Wees gewoon een keer blij als je wat krijgt.
Eens!!
Nijogeth schreef:
22 dec 2022 14:53
Mijn kerstpakket is wel te pruimen. Ook al is het vooral eten. Het is vooral lekker eten voor bij de borrel (gedroogde worst, borrelkaas, crackers met smeersels, maar ook een serranohammetje), wat flessen drank (port, bierpakket bijvoorbeeld). Allemaal spul wat de komende maanden nog goed is en allemaal met de hand gekozen, mijn bazen zijn er meerdere keren voor op pad geweest en 1 van mijn andere collega's, die niet drinkt heeft heel wat ander spul gekregen.
Herkenbaar - lijkt mijn kerstpakket wel. Ik heb overigens de indruk dat het type kerstpakketten waar Jablan het over heeft, al lang aan het uitsterven is. Ik zie de afgelopen jaren steeds meer kwalitatieve pakketten langskomen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik kom op de hier zo verfoeide sociale media ook wel kerstpakketten tegen waarvan je echt denkt, geef dan niets.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

JozJan schreef:
23 dec 2022 09:19
Erthanax schreef:
23 dec 2022 00:18
Wees gewoon een keer blij als je wat krijgt.
Met dit soort reacties krijg je nooit een zinvolle discussie over de stelling van Jablan: dat er in veel gevallen wel wat meer aandacht mag worden besteed aan een kerstpakket. Door de gever. Gaat helemaal niet over de ontvanger. (...)
Ik denk dat er bitter weinig werkgevers zijn die gedachteloos en ongeïnteresseerd kerstpakketten regelen. Ze zullen het allemaal met de beste bedoelingen doen.
Lowieze schreef:
23 dec 2022 09:32
Ik denk dat de reactie van Erthanax juist hier om gaat: “In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren.”

Hoe je je best ook doet als werkgever of samensteller van de kerstpakketten, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Klagers blijven er altijd.
Dat dus!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien eens een ' vragenrondje ' onder het personeel doen ?
Een Kerstpakket of liever een Kerstbonus op de rekening in deze dure maand?
Niet iedereen zit op Kerstknabbels of paté te wachten :D.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Waar zouden we zijn als er niets meer te klagen zou zijn ? :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
23 dec 2022 11:22
Misschien eens een ' vragenrondje ' onder het personeel doen ?
Een Kerstpakket of liever een Kerstbonus op de rekening in deze dure maand?
Niet iedereen zit op Kerstknabbels of paté te wachten :D.
Ook meegemaakt. Dat was ook niet goed, volgens een groot deel.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
Wij kregen zo'n 10 jaar geleden als kerstpakket een vest met bedrijfsreclame, niemand tevreden.

Echter dit vest is het enige kerstcadeau dat ik nog gebruik en in bezit heb, wekelijks aan tijdens het klussen.
Laatst gewijzigd door Nevyn op 23 dec 2022 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

fonsflons schreef:
23 dec 2022 13:41
Nevyn schreef:
23 dec 2022 13:39
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
Wij kregen zo'n 10 jaar geleden als kerstpakket een vest met bedrijfsreclame, niemand tevreden.

Echter dit vest is het enige kerstcadeau dat ik nog wekelijks aanheb tijdens het klussen.
Werkte je toevallig bij easytoys?
:D Nee ik woon er wel dichtbij, maar heel andere branche

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Erthanax schreef:
23 dec 2022 10:02
Ik denk dat er bitter weinig werkgevers zijn die gedachteloos en ongeïnteresseerd kerstpakketten regelen. Ze zullen het allemaal met de beste bedoelingen doen.
Dat zou zomaar behoorlijk kunnen tegenvallen (er is een hele industrie aan kerstgeschenken-leveranciers met vaak erg fantasieloos aanbod).

Erthanax schreef:
23 dec 2022 10:02
Lowieze schreef:
23 dec 2022 09:32
Ik denk dat de reactie van Erthanax juist hier om gaat: “In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat alle collega's enthousiast waren, hoe mooi de pakketten ook waren.”

Hoe je je best ook doet als werkgever of samensteller van de kerstpakketten, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Klagers blijven er altijd.
Dat dus!
Dat is ongetwijfeld helemaal waar. Maar volstrekt irrelevant voor de discussie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

JozJan schreef:
23 dec 2022 14:13
(...) (er is een hele industrie aan kerstgeschenken-leveranciers met vaak erg fantasieloos aanbod )
Het is al met al idd een enorme business.
Ik las dat er dit jaar bijvoorbeeld fleece dekentjes in zitten en zelfs een airfryer :D kijk dát is nog eens nuttig!
Eigenlijk zouden supermarkten met hun miljoenen winsten nu , dozen vol nd voedselbanken moeten brengen met goed houdbaar spul.
Hier zie ik dit niet helaas.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

JozJan schreef:
23 dec 2022 14:13
Erthanax schreef:
23 dec 2022 10:02
Ik denk dat er bitter weinig werkgevers zijn die gedachteloos en ongeïnteresseerd kerstpakketten regelen. Ze zullen het allemaal met de beste bedoelingen doen.
Dat zou zomaar behoorlijk kunnen tegenvallen (er is een hele industrie aan kerstgeschenken-leveranciers met vaak erg fantasieloos aanbod).
Dat er een bedrijfstak voor kerstpakketten bestaat weet ik ook wel. Dat het ene pakket minder leuk is dan het andere bestrijd ik niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat eigenlijk alle werkgevers de nodige aandacht aan hun kerstpakket besteden. Dat het niet tijd goed uitpakt is wat anders. En dat er altijd over gezeurd wordt is een feit :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
23 dec 2022 14:44
Eigenlijk zouden supermarkten met hun miljoenen winsten nu , dozen vol nd voedselbanken moeten brengen met goed houdbaar spul.
Volgens mij valt het behoorlijk tegen met die miljoenenwinsten...

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Kerstpakketten is zover ik weet al heel lang een traditie. En kan me wel vinden in wat Erthanax daarover schrijft.
En je zal altijd werkgevers hebben die goed en attent zijn voor hun personeel en werkgevers die zich ervan afmaken met gedachtenloos iets bestellen bij een organisatie.

Omdat het dit jaar voor nogal wat mensen financieel lastig is wordt, vermoed ik, extra gelet op de inhoud van kerstpakketten.

Mag je een gift van een werkgevers niet kritisch bekijken? Er zijn weinig werkgevers (mensen) die iets geven zonder daarvoor iets terug te verwachten. Werkgevers verwachten dat het personeel dankbaar is en zich goed zal blijven inzetten.

Echt iets geven aan iemand buiten familie zullen weinig doen vermoed ik.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
23 dec 2022 09:45
Bezorgdeburger schreef:
22 dec 2022 23:17
Een zelftest detecteert geen griep of andere virussen.
Er is ook niemand die dat zegt...
Volgens mij adviseerden met name Erthanax en ook jij een zelftest te doen om te checken of je besmet bent voordat je op bezoek gaat bij oma en opa of andere kwetsbare mensen.

Het enige wat ik daarop antwoordde was dat dit weinig zin heeft omdat de zelftest voor corona zoals je die kunt kopen en resultaat eventueel opsturen aan GGD als eerste nauwelijks reageert op Omikron. En zeker geen griepvirus of andere veel voorkomende virussen op dit moment detecteert.

Daarom mijn opmerking: zelftest heeft geen zin.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
23 dec 2022 15:22
moederslink schreef:
23 dec 2022 14:44
Eigenlijk zouden supermarkten met hun miljoenen winsten nu , dozen vol nd voedselbanken moeten brengen met goed houdbaar spul.
Volgens mij valt het behoorlijk tegen met die miljoenenwinsten...
En daarbij,waarom lijkt het wel schandalig dat een bedrijf winst maakt?

Plaats reactie