Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
10 sep 2023 19:14
Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 18:39
Volgens mij luisteren intelligente mensen altijd. En maken daarna een beslissing, en bij onrecht moet er gehandeld worden.
Helaas. Ik ken intelligente mensen (HBO-niveau) die alleen maar zelf aan het woord zijn en denken dat hun conclusies correct en uitvoerbaar zijn.
Zo is dat, opleiding heeft niet zoveel met intelligentie te maken.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
10 sep 2023 19:18
Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 18:39
Volgens mij luisteren intelligente mensen altijd. En maken daarna een beslissing, en bij onrecht moet er gehandeld worden.
De volgende nietszeggende holle frase..
Of ze altijd luisteren is inderdaad de vraag,maar de kans is wel iets groter dunkt me.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
10 sep 2023 14:56
Je vraagt je af en toe af, wat is er voor nodig dat de regering eens naar de burgers luisterd.
De bevolking bestaat toch uit boeren, burgers en buitenlui ?
Waarom mogen de eerst en laatst genoemden niet gehoord worden ?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat te denken van de schippers, de bierbrouwers en de notabelen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
06 sep 2023 22:02
Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.
Waarom is het hebben van een mening een voorrecht voor 'oorspronkelijke' Hollanders? Zelfs 4e generatie nakomelingen van gastarbeiders (en die zijn door oorspronkelijke 'Ollanders hierheen gehaald) krijgen dit om de oren.
Nijogeth schreef:
06 sep 2023 22:57
[...] maar als je nu kijkt zie je toch niet echt dingen die er positief uitzien in de toekomst. We gaan economisch er gigantisch op achteruit zoals het er nu naar uitziet. Klimaatplannen lopen vrijwel alles in de weg, waardoor we uiteindelijk in gaan leveren op onze welvaart.
Als we nu eens asielzoekers niet voorrang geven en veel minder gratis dingen/geld geven, dan komen een groot deel ook niet meer hier heen. Kijk maar naar landen waar er weinig zijn. Ze slaan Saoedi Arabië allemaal over op de weg hierheen, terwijl het daar voor de inwoners prima geregeld is qua onderwijs, zorg en inkomsten.
Merkwaardig dat in die klimaatplannen ook nieuwe kerncentrales voor de energielevering zijn opgenomen en daar ben jij voor.

Focus op asielzoekers is onterecht, de meeste migranten komen uit de EU. Saoedi Arabië is geen land waar je als oorlogsvluchteling heen zou willen - openbare executies en volgens HRW worden aan de grens vluchtelingen neergeschoten. Kijk je naar de grote migratiestromen van de afgelopen tien jaar, dan zijn er twee redenen om aan de wandel te gaan: oorlog/repressie en klimaat. De hoofdreden voor Afrikanen om naar Europa te willen, is het gebrek aan perspectief in eigen land. Officieel heet dat economische vluchteling, in werkelijkheid komen ze vooral uit landen waar de woestijn oprukt en die oprukkende woestijn is een gevolg van een veranderend klimaat.
witte angora schreef:
06 sep 2023 23:03
Het probleem is, blijkens zeer recent onderzoek, even vertaald in mijn eigen woorden, dat er hier al zoveel zijn. Wat er hier komt is in de regel voor een groot deel familie. Dat schijnt de aanzuigende werking te zijn.
Het nareizen van familie heeft alles met slechte integratie te maken. Hoe ging dat met de tweede golf gastarbeiders? Afkomstig uit een arme regio in Marokko of Turkije, hier geen taalles krijgen en daardoor buiten de maatschappij blijven. Dan is het vrij logisch, dat een partner in de geboorteregio wordt gezocht. Blijkbaar wil Nederland niets leren uit het eigen verleden.
Lady1234 schreef:
06 sep 2023 23:15
Maar waarom is Jablan dan niet in het land van zijn echtgenoot getrouwd, als het daar zoveel beter geregeld is? En misschien was zijn asielaanvraag en verblijfsvergunning daar in dat land met de kortste keren geregeld. Om over subsidies maar niet te spreken.
Dan is er een kind dat met zijn ouders de grootste problemen heeft ivm zijn geaardheid en dan wordt er blijkbaar verwacht dat dat zo opgelost is.
Terug kan niet, iets met oorlogen en zo, die de familie (breed) over meer dan een dozijn landen heeft verspreid.
Het kind heeft een volledig witte Nederlandse achtergrond en ziet de toekomst weer buiten Nederland.
J. Deltoer schreef:
07 sep 2023 09:45
De combinatie Kaag/Rutte is het meeste funeste wat dit land ooit gekend heeft.
Er zijn slechtere kabinetten geweest, onder andere de gedoogconstructie pvv-vvd-cda.
Moneyman schreef:
07 sep 2023 10:10
Het functioneren van de overheid in Nederland is enorm naar beneden gedonderd in de afgelopen jaren. Dat kán je niet ontgaan zijn.
Aardig geformuleerd. Alleen speelt hetzelfde in meer Europese landen. Zelf zie ik twee oorzaken. Als eerste de vergrijzing, waar onvoldoende op is geanticipeerd. De tweede is het onderwijs. Dat is in de jaren zeventig-tachtig van de vorige eeuw gedemocratiseerd en genivelleerd. De generatie, die het nu zou moeten doen, kan het niet, omdat essentiële vaardigheden ontbreken. In Nederland gaat het om de generatie met een 6-vakken-vwo-diploma. Dat is een te smalle basis voor goed bestuur.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 sep 2023 12:22
Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/
Dat kind is hartstikke nonconform. Vervangen of geld terug!!!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
12 sep 2023 12:33
ZeerPrivé schreef:
12 sep 2023 12:22
Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/
Dat kind is hartstikke nonconform. Vervangen of geld terug!!!
Gevalletje garantie tot aan uiteinde baarmoeder :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

No way. Ik zou de leverancier aansprakelijk stellen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Vrouwen op totaal onverkiesbare plaatsen bij d66.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
12 sep 2023 13:41
Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Vrouwen op totaal onverkiesbare plaatsen bij d66.
zoveelste stemmingmakerij en fake nieuws van JD..
Maar er kan natuurlijk nooit genoeg gecanceld worden. Allemaal niet woke genoeg.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou hij heeft misschien wel gelijk want de eerste vrouw op 3. Is hopelijk een onverkiesbare plaats.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
12 sep 2023 13:55
J. Deltoer schreef:
12 sep 2023 13:41
Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Vrouwen op totaal onverkiesbare plaatsen bij d66.
zoveelste stemmingmakerij en fake nieuws van JD..
Maar er kan natuurlijk nooit genoeg gecanceld worden. Allemaal niet woke genoeg.
Waarom fake news?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb zin om een nutteloos onzintopic te openen. Iemand een idee voor een onderwerp? Ik verveel me namelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag pindakaas gekocht :
zonder nootjes was in de aanbieding - mét nootjes niet 😰.
Altijd hetzelfde gedonder - die mét nootjes is bijna nooit in de aanbieding😭.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien als je een Blender hebt kun je het zelf maken. Ik weet niet wat je dan kwijt bent.

https://www.anniepannie.nl/zelfgemaakte-pindakaas/

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stamp een paar nootjes fijn, en meng het er doorheen.

Niet zo moeilijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
12 sep 2023 21:45
Heb zin om een nutteloos onzintopic te openen. Iemand een idee voor een onderwerp? Ik verveel me namelijk.
moederslink schreef:
12 sep 2023 22:09
Vandaag pindakaas gekocht :
zonder nootjes was in de aanbieding - mét nootjes niet 😰.
Altijd hetzelfde gedonder - die mét nootjes is bijna nooit in de aanbieding😭.
Haha ---een verveelde reactie van mij op de post van WA .
Boeiiie !!! :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik vind pindakaas met nootjes anders helemaal niks. Die kleine stukje blijven altijd tussen mijn kiezen steken, en de pot is zoveel sneller leeg...

Ben eens aan het kijken of 'verse' pindakaas haalbaar is, hier in Utrecht is een winkel die het zelf maakt of zo. Wel een stuk duurder, maar de eigenaar brandt het allemaal zelf en zo. Of het beter is dan die van de Lidl? Geen idee. Die van de Lidl, de nieuwe, vind ik niet echt lekker. Te weinig smaak en toch wat te vet.

Plaats reactie