Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
05 jan 2023 20:12
Erthanax schreef:
04 jan 2023 22:57
Of die van de Nederlandse Formule 1-fans in Oostenrijk?
Ik moet wel even zeggen dat er al meerdere verhalen naar buiten zijn gekomen waar van asociaal gedrag geen sprake leek te zijn.

Het toppunt zijn de 2 Engelse dames die bekend staan als aandachtszoekers en het is gelukt met een zielig verhaal bij McLaren en Aston Martin in de pits uitgenodigd te worden. Achteraf bleken ze klachten te hebben als 'iemand keek toen we hand in hand liepen' en 'volgens mij riepen ze in het Duits of Nederlands iets homofoobs naar ons'. En de hele social media stond al langer vol met haatberichten aan Red Bull, Max Verstappen en hun fans. Die waren er tactisch vanaf gehaald toen ze ineens een uitnodiging kregen, maar toen waren er al mensen die screenshots hadden gemaakt.

In mijn ogen nemen zulke types een loopje met de gevoelens van mensen die er wel degelijk last van hebben, puur om aandacht op zich te vestigen.

Persoonlijk heb ik zelf veel meer moeite met de term 'grensoverschreidend gedrag'. Het zegt namelijk helemaal niets en is afhankelijk van de ontvanger. Een media-outlet, die zegt dat bijvoorbeeld een sporttrainer grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond, die zegt eigenlijk niets. Dat kan variëren van 'Jantje, je hebt een k*twedstrijd gespeeld' tot seksueel of fysiek geweld.

In mijn ogen verdient iedereen die van grensoverschrijdend gedrag wordt beschuldigd minimaal een verduidelijking in de media. Mensen worden nu al veroordeeld, zonder dat bekend is wat er is voorgevallen en of het wel echt grensoverschrijdend gedrag is en niet iemand die moet leren om de waarheid te incasseren.

Het is ook zo moeilijk, omdat grensoverschrijdend gedrag bij iedereen anders is. Mijn grenzen liggen vrij hoog, dat vind ik normaal, ik kan verbaal veel hebben en fysiek contact heb ik weinig moeite mee. Zou ik die grenzen aanhouden, dan zou dat bij veel mensen een probleem zijn. Dat zou verder geen probleem moeten zijn, als iedereen gewoon duidelijk zijn grenzen aan zou geven. In mijn ogen dient dat een vereiste te zijn bij persoonlijk contact, anders kan er moeilijk sprake van grensoverschrijdend gedrag als er geen grenzen aangegeven worden. Als je met een groep te maken hebt dan vind ik dat wel een ander verhaal.
Wat gaat er over de grens,en waar ligt de grens.
Toen ik bijna 8 jaar was ging ik naar een internaat,en begon daar met bedplassen (even lekker warm maar daarna niet zo lekker).
Kwam het door verlatingsangst,onbekendheid? moest ook nog nederlands praten en sprak alleen dialect.
Voor dat bedplassen kreeg je straf,zoals in je blote k*nt in een hoekje van de slaapzaal staan en soms wat meppen met een matteklopper.
Gelukkig was ik niet de enige met dat kwaaltje,dus ik hield me wel staande.
Vond men toendertijd dat zoiets over de grens ging?
Nee dus,zelfs mijn ouders vonden dat niet.
Natuurlijk is het niet te vergelijken met b.v. sexuele intimidatie.
Wat ik er mee wil zeggen is dat naar mijn idee iets al heel gauw gezien wordt als over de grens.
Tegenwoordig "mag" ik s`nacht gewoon uit bed om naar het toilet te gaan,mocht toen ook niet,werd je voor gestraft.
Waarschijnlijk omdat het toen ook door mij als normaal ervaren werd, heb ik er bij mijn weten geen trauma aan over gehouden :wink:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het hoeft niet te betekenen dat je er een trauma aan over hoeft te houden, maar het zou wel over mijn grenzen zijn. En dat mag wat mij betreft gewoon onder fysiek geweld vallen en gestraft worden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
05 jan 2023 20:39
Erthanax schreef:
05 jan 2023 20:27
Het kan best dat het gedoe rond de F1 in Oostenrijk overdreven of vertekend is. Maar bij andere gelegenheden heb ik zelf toch ook wel herhaaldelijk "daar moet een piemel in" en nog veel kwalijker dingen horen roepen, vergezeld gaand van zeer vervelend gedrag naar vrouwen, en ander intimiderend gedrag jegens andere aanwezigen. Die daders kwamen echt niet uit "andere culturen" of uit een patriarchaat; het waren zichtbaar en hoorbaar zeer autochtone Nederlanders.
1 op de 7 mannen in Nederland vinden dat geweld tegen vrouwen moet kunnen. De meerderheid daarvan moet autochtoon zijn anders komt je nooit op 1 op de 7. Nederland staat ook in de top3 qua femicide.
1 op 7 komt anders dicht in de buurt bij de 15% van de bevolking in Nederland met een niet westerse migratieachtergrond. Niet dat ik direct links wil leggen, maar in de Islam heeft de vrouw toch een aparte positie. Eerwraak komt daar ook heel vaak voor.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
05 jan 2023 22:02
Het hoeft niet te betekenen dat je er een trauma aan over hoeft te houden, maar het zou wel over mijn grenzen zijn. En dat mag wat mij betreft gewoon onder fysiek geweld vallen en gestraft worden.
Mee eens,maar ik heb het wel over zaken die erg lang geleden gebeurden.
"Men"dacht er toen wat anders over.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
05 jan 2023 22:13
(...)
1 op 7 komt anders dicht in de buurt bij de 15% van de bevolking in Nederland met een niet westerse migratieachtergrond. Niet dat ik direct links wil leggen, maar in de Islam heeft de vrouw toch een aparte positie. Eerwraak komt daar ook heel vaak voor.
Vandaag in de krant :
forse toename van eergeweld in Nederland.
Bijna 700 (!) zaken in 2022 oftewel zo.n 50 zaken per maand.
Dat is bizar véél!
Dan gaat het om : dreiging met geweld- stalking-mishandeling-huwelijksdwang-ontvoering tot zelfs moord of doodslag.
Ruim 1/5 komt momenteel op het conto van Syriërs.
Voorheen , tót 2021, speelden de meeste zaken zich af in Turkse en Marokkaanse kringen.
Maar pas op : dit mag niet/ amper hardop gezegd worden , je wordt mogelijk direct weggezet als een racist .😒
Men weet er van, maar erover praten gebeurt niet of te weinig in ieder geval , mag niet.

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
05 jan 2023 22:13
rwolters schreef:
05 jan 2023 20:39
Erthanax schreef:
05 jan 2023 20:27
Het kan best dat het gedoe rond de F1 in Oostenrijk overdreven of vertekend is. Maar bij andere gelegenheden heb ik zelf toch ook wel herhaaldelijk "daar moet een piemel in" en nog veel kwalijker dingen horen roepen, vergezeld gaand van zeer vervelend gedrag naar vrouwen, en ander intimiderend gedrag jegens andere aanwezigen. Die daders kwamen echt niet uit "andere culturen" of uit een patriarchaat; het waren zichtbaar en hoorbaar zeer autochtone Nederlanders.
1 op de 7 mannen in Nederland vinden dat geweld tegen vrouwen moet kunnen. De meerderheid daarvan moet autochtoon zijn anders komt je nooit op 1 op de 7. Nederland staat ook in de top3 qua femicide.
1 op 7 komt anders dicht in de buurt bij de 15% van de bevolking in Nederland met een niet westerse migratieachtergrond. Niet dat ik direct links wil leggen, maar in de Islam heeft de vrouw toch een aparte positie. Eerwraak komt daar ook heel vaak voor.
Het aantal moslims in Nederland is net iets meer dan 5%.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

rwolters schreef:
06 jan 2023 15:09
Het aantal moslims in Nederland is net iets meer dan 5%.
Dat is tóch zo.n 1 miljoen moslims.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
06 jan 2023 15:27
rwolters schreef:
06 jan 2023 15:09
Het aantal moslims in Nederland is net iets meer dan 5%.
Dat is tóch zo.n 1 miljoen moslims.
Inclusief vrouwen en kinderen.

Ik ken overigens verscheidene compleet “westerse” mannen die ook hun handen niet thuis kunnen houden en vinden dat zij het voor het zeggen hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 jan 2023 15:56
moederslink schreef:
06 jan 2023 15:27
rwolters schreef:
06 jan 2023 15:09
Het aantal moslims in Nederland is net iets meer dan 5%.
Dat is tóch zo.n 1 miljoen moslims.
Inclusief vrouwen en kinderen.

Ik ken overigens verscheidene compleet “westerse” mannen die ook hun handen niet thuis kunnen houden en vinden dat zij het voor het zeggen hebben.
Katholiek zeker?...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee, staat niet op hun voorhoofd.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 16:35
@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.
Ik ook, daarom mijn antwoord op die manier.😁

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 16:35
@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.
We moeten natuurlijk ook niet willen dat er allerlei zaken m.b.t. de islam benoemt worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
06 jan 2023 17:04
ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 16:35
@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.
We moeten natuurlijk ook niet willen dat er allerlei zaken m.b.t. de islam benoemt worden.
Datzelfde telt voor de katholieke kerk. Die kunnen ook niet bepaald hun handen in onschuld wassen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dat wordt nu dus benoemd. Eindelijk. Bent u klaar om de misstanden in de islam te benoemen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 16:35
@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.
Sluit ok de protelieken en vooral de atheïsten niet uit. :x

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar blijven de agnosten?😁

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 17:16
J. Deltoer schreef:
06 jan 2023 17:04
ZeerPrivé schreef:
06 jan 2023 16:35
@de lady, was geen echte vraag. Wordt er alleen een beetje moe van als allerlei zaken op het bordje van moslims gegooid worden. Gooi ik maar eens wat op het bord van katholieken.
We moeten natuurlijk ook niet willen dat er allerlei zaken m.b.t. de islam benoemt worden.
Datzelfde telt voor de katholieke kerk. Die kunnen ook niet bepaald hun handen in onschuld wassen.
Ik vond de kleding van de paus gisteren wel bijzonder. Wit, de kleur van onschuld, reinheid en zuiverheid. Rood, de kleur van het bloed van de slachtoffers van de kerk door de eeuwen heen, al zal de kerk er zelf een andere betekenis aan hechten. Maar goed, hypocrisie vind je overal, ook in mijn omgeving (serieus, ik ben niet bang om de feiten onder ogen te zien), en vandaag - een enkeling weet wat ik bedoel - ben ik daar weer eens bijzonder goed met de neus op de feiten gedrukt. Maar dat wist ik al een paar dagen, dat het zo zou gebeuren. Ach, de 'slachtoffers' hebben er, vermoed ik zo, geen enkele moeite mee.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
06 jan 2023 15:56
Ik ken overigens verscheidene compleet “westerse” mannen die ook hun handen niet thuis kunnen houden en vinden dat zij het voor het zeggen hebben.
Die ken ik er ook eentje. Die heeft nog steeds spijt dat ie ooit een relatie kreeg met een goede vriendin. Niet zozeer van de relatie, wel dat ie haar vrienden (wij werden een beetje op afstand gehouden tot dan, wisten wel dat er wat speelde) vorig jaar een keer uitnodigde bij hun thuis. Die heeft net zoveel tikken gekregen als zij die avond, alleen dan van een iets ander kaliber. Daarna hebben we haar spullen ingepakt en is ze een tijdje bij mij blijven slapen, tot ze ergens een plekje had. Ze heeft nu een heel aardige kerel aan de haak geslagen, jongen nodigde na een maand of 2 haar hele vriendengroep uit, komt regelmatig mee als we iets gaan doen en is gewoon allesbehalve het bazige type.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
06 jan 2023 15:56
Ik ken overigens verscheidene compleet “westerse” mannen die ook hun handen niet thuis kunnen houden en vinden dat zij het voor het zeggen hebben.
100% waar!! Echter dat wordt ook gewoon benoemd maar, zodra het over radicale moslims gaat en hun wandaden, schieten velen in een kramp of het wordt niet hardop benoemd en word je al vrij snel als racist weggezet .
Gelukkig komen de " schand daden " onder de katholieken meer en meer aan het licht, maar dat komt wél uitgebreid in het nieuws.

Plaats reactie