Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ziet er leuk uit inderdaad https://www.midgetgolftuinen.nl/ Leuk om te doen ook, net als wandelen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij een familiedingetje had een kleuter ooit de meeste punten en was daarna nogal beledigd dat hij niet gewonnen had :D

(Met de pink omhoog val je overigens ernstig door de mand, maar dit terzijde.)

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Want?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2023 22:40
Want?
Gaat dat over de pink en de mand? Dat is echt heel eenvoudig: de pink omhoog is echt niet zoals het hoort. Het is zoals burgelijke types dénken dat het hoort en daarmee ogenblikkelijk hun bescheiden, om niet te zeggen geringe, afkomst duidelijk maken. Niet ons soort mensen, dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 okt 2023 22:58
ZeerPrivé schreef:
16 okt 2023 22:40
Want?
Gaat dat over de pink en de mand? Dat is echt heel eenvoudig: de pink omhoog is echt niet zoals het hoort. Het is zoals burgelijke types dénken dat het hoort en daarmee ogenblikkelijk hun bescheiden, om niet te zeggen geringe, afkomst duidelijk maken. Niet ons soort mensen, dus.
Oh, bedoel je het zo? Ik denk overigens niet dat het zo hoort, maar ik vond het wel erg grappig om te zien. :wink:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies. Als je echt bij de nette mensen hoort draag je als vrouw een peperduur gek hoedje. Dat straalt klasse uit. Dat is onder ons soort mensen normaal. Maar als dat ding weg waait hou je hem echt niet vast met de pink omhoog. Dat hoort niet.

Overigens heb ik deze week een echt klassiek scheergerei gekocht: een Savety Razor. Werkelijk, ik heb geen idee wie ooit heeft bedacht dat een scheermes twee, drie, vier of maar liefst 6 mesjes moet hebben. Dat enkele mesje scheert heerlijk. Zou echt niet anders meer willen. Geen plastic afval meer, en - het is echt iets voor deftige heren. Ik voel me nu tenminste veel meer man.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik voel me nu tenminste veel meer man.
Ik ook, sinds ik dat ding gekocht heb. Oh, uhhh uhhh :lol:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2023 23:15
Ik voel me nu tenminste veel meer man.
Ik ook, sinds ik dat ding gekocht heb. Oh, uhhh uhhh :lol:
:lol: :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, Israël dit vind ik echt een walgelijke aktie https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... b-wordfeud

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schandalig.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
16 okt 2023 23:10
Precies. Als je echt bij de nette mensen hoort draag je als vrouw een peperduur gek hoedje. Dat straalt klasse uit. Dat is onder ons soort mensen normaal.
Dat valt wel mee hoor, vrouwen dragen niet zo vaak meer een hoed (en geen hoedje!). Duur was-ie misschien ooit wel, maar dat zul je nooit horen en bij de Bonneterie kun je het niet meer nagaan :D
Wegvliegen doet-ie niet, daar zijn hoedenspelden voor. (Daarom mogen dames op bezoek hun hoed ook ophouden.)
Overigens heb ik deze week een echt klassiek scheergerei gekocht: een Savety Razor. (...)
Een ouderwets krabbertje werkt natuurlijk prima, een scheermes (zo'n klapmes) ook, maar daar is de kans op snijden nóg groter. Generaties mannen hebben die dingen gebruikt (en de aluinstaaf ook).

Als je een aanzetriem hebt, kun je de mesjes zelfs nog aanscherpen ook als ze wat bot worden. Denk om de vingers!

Moderne mesjes met twee of meer mesjes zijn over het algemeen wat gemakkelijker in gebruik met minder kan op snijden.

Een goede kwast en scheerzeep zijn ook belangrijk. Gewoon rustig een paar minuten inzepen (heen en weer, niet draaien; dan druk je de kwast kapot). Goed voor de huid, de stoppels worden zachter, het scheren gaat gemakkelijker en gladder. Wie die tijd niet kan missen, doet iets fout in het leven.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De hoedjes van de Haagse dames kwamen niet bij de Bonneterie vandaan, maar van Ladies Paradise. Leuk verhaaltje + foto's van de vondst van een paar duizend hoedjes https://indebuurt.nl/denhaag/nieuws/dit ... en~236013/

Heb nog geprobeerd er eentje vanaf te pikken, maar ze hingen helaas veel te hoog. :(

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessant, inderdaad jaren 50 en 60. Doet me denken aan mijn opa, althans wat mijn moeder vertelde. Die had in Amsterdam een hoedenzaak. Maakte daar zelf hoeden en verkocht ze voor zo'n 2-3 gulden. Tot er een klant kwam die het bedrag verkeerd verstond, die betaalde bijna 300 gulden. Opa heeft toen direct de prijskaartjes veranderd.... :lol:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
17 okt 2023 00:45
witte angora schreef:
16 okt 2023 23:10
Overigens heb ik deze week een echt klassiek scheergerei gekocht: een Savety Razor. (...)
[...]
Een goede kwast en scheerzeep zijn ook belangrijk. Gewoon rustig een paar minuten inzepen (heen en weer, niet draaien; dan druk je de kwast kapot). Goed voor de huid, de stoppels worden zachter, het scheren gaat gemakkelijker en gladder. Wie die tijd niet kan missen, doet iets fout in het leven.
Leuk, een ouderwets scheermes. Zo is scheren nog een ritueel en het resultaat is des te bevredigender. En de laatste zin is in al zijn eenvoud bijna een levensles ;-)

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
17 okt 2023 09:10
Erthanax schreef:
17 okt 2023 00:45
witte angora schreef:
16 okt 2023 23:10
Overigens heb ik deze week een echt klassiek scheergerei gekocht: een Savety Razor. (...)
[...]
Een goede kwast en scheerzeep zijn ook belangrijk. Gewoon rustig een paar minuten inzepen (heen en weer, niet draaien; dan druk je de kwast kapot). Goed voor de huid, de stoppels worden zachter, het scheren gaat gemakkelijker en gladder. Wie die tijd niet kan missen, doet iets fout in het leven.
Leuk, een ouderwets scheermes. Zo is scheren nog een ritueel en het resultaat is des te bevredigender. En de laatste zin is in al zijn eenvoud bijna een levensles ;-)
Klopt helemaal. En dan af en toe een dagje overslaan zodat de huid weer tot rust kan komen. Nu nog op zoek naar een natuurlijke scheerzeep. Jarenlang de Vergulde Hand gehad, die is prima. Maar ik wil toch zoveel mogelijk af van wat niet natuurlijk is. Dat voelt en werkt toch net even wat prettiger.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je kunt maar met belangrijke kwesties bezig zijn...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 okt 2023 12:49
Je kunt maar met belangrijke kwesties bezig zijn...
Een échte man weet hoe belangrijk deze kwestie is :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
17 okt 2023 13:47
J. Deltoer schreef:
17 okt 2023 12:49
Je kunt maar met belangrijke kwesties bezig zijn...
Een échte man weet hoe belangrijk deze kwestie is :lol:
2 minuten smorgens met het elektrische scheerapparaat en dat is eigenlijk nog royaal 1 minuut zonde van de tijd.

Maar u mag mij gerust geen echte man vinden hoor. LHBTQRSTUVW is tegenwoordig hip.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
17 okt 2023 13:47
J. Deltoer schreef:
17 okt 2023 12:49
Je kunt maar met belangrijke kwesties bezig zijn...
Een échte man weet hoe belangrijk deze kwestie is :lol:
Kan iemand mij de producteigenschappen van een echte man geven?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2023 14:14
Moneyman schreef:
17 okt 2023 13:47
J. Deltoer schreef:
17 okt 2023 12:49
Je kunt maar met belangrijke kwesties bezig zijn...
Een échte man weet hoe belangrijk deze kwestie is :lol:
Kan iemand mij de producteigenschappen van een echte man geven?

Dat is die klusser uit Botswana met goed gereedschap.😁

Plaats reactie