Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 11:17
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
En nee, met trollen had het ook niks te maken. Je moet me kennen - en dan snap je het.
Klinkt als Jomanda, dus dan komt toch dat wappie-beeld weer omhoog.
Joh - met deze opmerking plaats je jezelf volkomen buiten elke serieuze discussie.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn droom is geen weiland. Of ja, een weiland met een geasfalteerd rondje en een flinke garage, dat zou ik ook wel willen hebben. Nee, laat mij maar tijdig richting een tropisch oord gaan. Het Griekse eiland waar ik me nu bevind, de manier waarop de mensen daar leven ten opzichte van het gehaaste in Nederland, ik mag dat wel. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er gebieden zijn waar men nog relaxter werkt.

En dan zie je toeristen hier die nog steeds zo gehaast zijn. Ondertussen sta ik midden op straat een buschauffeur te helpen die in alle rust op een drukke t-splitsing probeert te keren (omdat ie er verderop niet meer door kan), de Grieken wachten rustig op de man en zwaaien nog naar m als ie langs komt. Ik kom een restaurant ingelopen, eigenaar zegt goedeavond, zegt dat het druk is, dus als ik haast heb dat ik maar naar de buren moet gaan. Nou, ik heb de tijd, dus lekker rustig daar gaan zitten, pot bier erbij en aan het eind van de avond komen de eigenaar en zijn vrouw met een pot bier bij mij aan tafel zitten, waarna het een uurtje of 12 was voordat ik er weg was. Ik mag dat wel, dat rustige, persoonlijke en vooral schijt hebben aan hen die daar niet in mee willen. Je wacht maar lekker, als ik het vandaag niet af heb, dan morgen wel.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 11:46
Ach dat sprookje van een zelfstandig weiland. Doet me denken aan mensen die graag op een hutje op de hei zouden willen wonen. Lekker rustig en geen last van anderen.

Maar ze willen wel gas en licht en internet en tv en een dokter en een supermarkt en een weg er naar toe en ook nog openbaar vervoer.

Sprookjes voor kinderen dus.
Joh... ook voor jou geldt: met deze opmerking plaats je jezelf volkomen buiten de realiteit. Je hebt duidelijk geen enkel benul van de ontwikkelingen van de laatste 6, 7 jaar in dit land, en wat elders nog wat langer speelt. En daarmee plaats je jezelf buiten een zinvolle discussie.

Maar goed, zal wel met de chagrijnige pet te maken hebben, die je maar niet af wil zetten.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2023 11:59
angel1978 schreef:
14 aug 2023 11:17
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
En nee, met trollen had het ook niks te maken. Je moet me kennen - en dan snap je het.
Klinkt als Jomanda, dus dan komt toch dat wappie-beeld weer omhoog.
Joh - met deze opmerking plaats je jezelf volkomen buiten elke serieuze discussie.
Welke discussie, WA? Met onderstaande woorden geef je geen enkele ruimte voor discussie. Dus gauw klaar mee.
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
Dan vrees ik dat een aantal mensen hier ook onder de noemer 'wappie' valt. Die staan enkel open voor hun eigen inzicht in de materie, c.q. hun eigen 'mensenkennis'. Je kunt roepen wat je wil, maar aannemen doen ze niks. Compleet verstard in hun denken.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
14 aug 2023 12:00
Mijn droom is geen weiland. Of ja, een weiland met een geasfalteerd rondje en een flinke garage, dat zou ik ook wel willen hebben. Nee, laat mij maar tijdig richting een tropisch oord gaan. Het Griekse eiland waar ik me nu bevind, de manier waarop de mensen daar leven ten opzichte van het gehaaste in Nederland, ik mag dat wel. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er gebieden zijn waar men nog relaxter werkt.

En dan zie je toeristen hier die nog steeds zo gehaast zijn. Ondertussen sta ik midden op straat een buschauffeur te helpen die in alle rust op een drukke t-splitsing probeert te keren (omdat ie er verderop niet meer door kan), de Grieken wachten rustig op de man en zwaaien nog naar m als ie langs komt. Ik kom een restaurant ingelopen, eigenaar zegt goedeavond, zegt dat het druk is, dus als ik haast heb dat ik maar naar de buren moet gaan. Nou, ik heb de tijd, dus lekker rustig daar gaan zitten, pot bier erbij en aan het eind van de avond komen de eigenaar en zijn vrouw met een pot bier bij mij aan tafel zitten, waarna het een uurtje of 12 was voordat ik er weg was. Ik mag dat wel, dat rustige, persoonlijke en vooral schijt hebben aan hen die daar niet in mee willen. Je wacht maar lekker, als ik het vandaag niet af heb, dan morgen wel.
Exact dit, Nijo. Ik heb geen zin meer in al dat gehaast, gejakker en gestress. En vooral dat moeten, moeten, moeten en nog eens moeten. De opgeheven vingertjes, van de een moet je dit, van de ander moet je dat, en de derde weet het te combineren tot iets wat simpelweg niet kan, en dat moet dan ook.

Mensen vergeten gewoon te leven. En als het dan voorbij is, wat hebben ze dan gehad? Exact ook de reden dat ik liever niet naar toeristencentra ga - veel te druk met mensen die alleen maar komen kijken en zaniken. Terwijl datgene waar je voor komt, de locals leren kennen zoals ze zijn, compleet ondergesneeuwd is door alle drukte, horeca, en gedoe.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2023 12:05
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:59
angel1978 schreef:
14 aug 2023 11:17


Klinkt als Jomanda, dus dan komt toch dat wappie-beeld weer omhoog.
Joh - met deze opmerking plaats je jezelf volkomen buiten elke serieuze discussie.
Welke discussie, WA? Met onderstaande woorden geef je geen enkele ruimte voor discussie. Dus gauw klaar mee.
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
Dan vrees ik dat een aantal mensen hier ook onder de noemer 'wappie' valt. Die staan enkel open voor hun eigen inzicht in de materie, c.q. hun eigen 'mensenkennis'. Je kunt roepen wat je wil, maar aannemen doen ze niks. Compleet verstard in hun denken.
voel je je aangesproken, met je 'mensenkennis'? En heb je eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2023 12:10
voel je je aangesproken, met je 'mensenkennis'? En heb je eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? :mrgreen:
Als jij dat wilt denken met jouw 'mensenkennis' gewoon denken, zou ik zeggen. :wink:

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 aug 2023 11:59
angel1978 schreef:
14 aug 2023 11:17
witte angora schreef:
14 aug 2023 11:09
En nee, met trollen had het ook niks te maken. Je moet me kennen - en dan snap je het.
Klinkt als Jomanda, dus dan komt toch dat wappie-beeld weer omhoog.
Joh - met deze opmerking plaats je jezelf volkomen buiten elke serieuze discussie.
Proest :lol:

Als je er echt zo zwaar aan tilt om een wappie genoemd te worden, waarom gedraag je je dan werkelijk bij elke post zo?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik moet altijd lachen, als ik met mensen een discussie aan ga over bv over Egypte, de geschiedenis, dat die geschiedenis misschien wel helemaal niet klopt. Zoals bv dat ik denk dat de pyramides geen graftombes waren.
Ze vinden mij dan ook een wappies, maar is dat wel zo dan?
Persoonlijk vind ik daarin niet dat ik dan uitrusten kan worden voor wappies, want wie heeft gelijk, zonder feiten aan beide zijde blijven eigenlijk alleen maar vragen voor een open discussie bestaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 11:46
Ach dat sprookje van een zelfstandig weiland. Doet me denken aan mensen die graag op een hutje op de hei zouden willen wonen. Lekker rustig en geen last van anderen.
Maar ze willen wel gas en licht en internet en tv en een dokter en een supermarkt en een weg er naar toe en ook nog openbaar vervoer.
Sprookjes voor kinderen dus.
Waarom neem je dit zo letterlijk :roll: ?
Natuurlijk kun je niet in je uppie in een weiland gaan zitten zonder iets!
Het gaat om het gevoel , denk ik, van waar je persoonlijk gelukkig van wordt en dat is wég uit deze hectiek, deze onrust, dit gejaag , de " contrôle " , de verwarring , de regeltjes, de bemoeizucht, het fake nieuws enz enz enz. Je wilt gewoon rust aan je hoofd en tot jezelf kunnen komen.
En juist dát lijkt schier onmogelijk te zijn/te worden.
Zovelen kampen ook juist nu met een forse burn-out of suïcidale gedachten.
Men zou eens véél kritischer moeten zijn over wat er werkelijk gaande is .
De maatschappij wordt dom gehouden.
" Ignorance is strenght " ....

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U laat zich dan blijkbaar jakkeren en stressen door anderen. U werkt niet, hebt de tijd aan uzelf, dus wat is uw probleem nou eigenlijk? En wat is er dan de laatste 6 á 7 jaar veranderd in dit land, waardoor u het zo moeilijk hebt? Pas verhuisd naar een flat naar uw zin. U maakt uw reisjes en wandelingen naar uw eigen genoegen.

Ik heb geen chagrijnige pet op. U zoekt problemen en bent aan het doemdenken. Heeft niets met discussiëren te maken.

Je kunt niet de hele dag aan de oorlog in Oekraïne denken, of wat Poetin eventueel van plan is. Dan spreek je pas over ellende.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik ben in verschillende landen langdurig geweest, maar Nederland is wel een stressig land. Maar dat kon je pas achter als je langdurig in verschillende landen bent geweest. Dus niet een paar weken op vakantie.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
14 aug 2023 12:27
Waarom neem je dit zo letterlijk :roll: ?
Natuurlijk kun je niet in je uppie in een weiland gaan zitten zonder iets!
Het gaat om het gevoel , denk ik, van waar je persoonlijk gelukkig van wordt en dat is wég uit deze hectiek, deze onrust, dit gejaag , de " contrôle " , de verwarring , de regeltjes, de bemoeizucht, het fake nieuws enz enz enz. Je wilt gewoon rust aan je hoofd en tot jezelf kunnen komen.
En juist dát lijkt schier onmogelijk te zijn/te worden.
Zovelen kampen ook juist nu met een forse burn-out of suïcidale gedachten.
Men zou eens véél kritischer moeten zijn over wat er werkelijk gaande is .
De maatschappij wordt dom gehouden.
" Ignorance is strenght " ....
Inderdaad, je zit een heel eind in de richting. Enkel wordt de maatschappij niet dom gehouden, de maatschappij houdt zichzelf dom. Mensen gaan gewoon met de stroom mee zonder zich af te vragen of we al die ontwikkelingen wel willen. Ja, ze willen het wel, maar waarom ze het willen? Gewoon omdat het nu eenmaal zo gaat.

Kritische vragen stellen is in dit land nogal 'not-done'. Ja, constructief-kritisch, dus meelullen om iets invloed te hebben op een of andere ontwikkeling. Kunnen ze weer trots zijn: 'ik heb iets bereikt'. Maar dusdanig kritisch dat er eens ergens een terechte flinke rem op wordt gezet, dat kan niet. Stel je voor.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 12:32
U laat zich dan blijkbaar jakkeren en stressen door anderen. U werkt niet, hebt de tijd aan uzelf, dus wat is uw probleem nou eigenlijk? En wat is er dan de laatste 6 á 7 jaar veranderd in dit land, waardoor u het zo moeilijk hebt?
Lezen doe je niet, dat is wel duidelijk.

Nooit gehoord van de tiny-beweging? Mensen die, ook in Nederland, ernaar streven off-grid te wonen? Daar heb ik het niet moeilijk mee, dat is de ontwikkeling van mensen die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen. Dát is wat je kennelijk hebt gemist. Dat was mijn reactie op je verhaaltje dat mensen in een hutje op de hei willen zitten, maar wel met alle voorzieningen. Dat ik het met die ontwikkelingen moeilijk zou hebben is werkelijk bespottelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

DREAM ON, Lady.
Niet iedereen is gelukkig met de huidige ontwikkelingen.
De maatschappij, nú , is behoorlijk verrot.
Ons land is zwaar afgegleden qua onderwijs-zorg- huisvesting - veiligheid bijvoorbeeld .
Jij hebt het, kennelijk, best goed en vindt het waarschijnlijk allemaal wel best.
Zolang je geen armoede en geen al te grote mentale en fysieke problemen hebt en je AOW en pensioen wordt overgemaakt.
Er is ook een andere kant hè en blijf vooral toch kritisch over wat er wérkelijk gaande is in dit land.

Ik heb dat Ongehoord Nieuws gevolgd: zij zijn buitengewoon kritisch , maar zéér waarschijnlijk wordt dat programma gecanceld.
Het feit alleen al dat dit een issue is ! Het mág dus niet !

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan hebt u d media toch niet goed gevolgd.
Ongehoord hield zich dus gewoon niet aan de journalistieke eisen van o.a. hoor - en wederhoor. Ze maken alleen maar programma's over hun eigen meningen . Dat is opn zich prima maar dan moet je ze niet als feit gaan brengen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nu lees ik van sommigen hier dat ze weg willen van de regeltjes en opgeheven vingertjes. Maar als iemand dat nou in de afgelopen tijd deed, dan zijn het juist deze mensen die zoveel kritiek hadden op anderen die zich niet aan die regeltjes hielden.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar iedereen die moe wordt van het jachtige en stressvolle leven in Nederland, mag gewoon vertrekken. WAO en AOW wordt gewoon overgeboekt. Ik lees hier alleen maar een constante herhaling van woorden, maar tot daden, boeltje inpakken en wegwezen, komt het maar niet.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 12:23
Ik moet altijd lachen, als ik met mensen een discussie aan ga over bv over Egypte, de geschiedenis, dat die geschiedenis misschien wel helemaal niet klopt. Zoals bv dat ik denk dat de pyramides geen graftombes waren.
Er zijn daar graven gevonden, dus de logica zegt dat er een grote kans is dat er graftombes waren. Samen met hyrogliefen die een reis naar het hiernamaals vertellen, het feit dat bekend is dat men geloofde dat men zo goed mogelijk naar het hiernamaals moest, lijkt me dit de meest plausibele verklaring.

Niet meegaan met die verklaring is 1, maar wat denk je dan wel dat het waren en waarom denk je dat? Want als je niet met de meest logische verklaring mee wil, dan zal je vast wel een reden hebben waarom je daar niet in mee wil.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
14 aug 2023 13:02
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 12:23
Ik moet altijd lachen, als ik met mensen een discussie aan ga over bv over Egypte, de geschiedenis, dat die geschiedenis misschien wel helemaal niet klopt. Zoals bv dat ik denk dat de pyramides geen graftombes waren.
Er zijn daar graven gevonden, dus de logica zegt dat er een grote kans is dat er graftombes waren. Samen met hyrogliefen die een reis naar het hiernamaals vertellen, het feit dat bekend is dat men geloofde dat men zo goed mogelijk naar het hiernamaals moest, lijkt me dit de meest plausibele verklaring.

Niet meegaan met die verklaring is 1, maar wat denk je dan wel dat het waren en waarom denk je dat? Want als je niet met de meest logische verklaring mee wil, dan zal je vast wel een reden hebben waarom je daar niet in mee wil.
Toch zijn er meerdere series op tv geweest waarin werd uitgelegd dat de piramides in werkelijkheid groter waren dan enkel graftombes. Dan bedoel ik dus niet het formaat, maar de functie ervan.

Plaats reactie