Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zijn dan ook een hoop mensen die bij die groep horen, die er een verschrikkelijke hekel aan hebben. Zo'n pride zorgt alleen maar voor minder acceptatie, omdat er gepusht wordt op het anders zijn. De homo's die ik ken, die willen vooral hetzelfde zijn als de rest en zo'n pride werkt dat tegen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2023 13:56
Ach, ik zie het zo: Ongeveer 1-2% van de bevolking is autistisch. Best een forse groep, die tegen best wel wat uitdagingen aanloopt, met name inzake acceptatie. Maar je ziet 'ons' toch ook niet ieder jaar in Amsterdam en overal massaal op bootjes zingen en springen en gillen dat wij meer geaccepteerd willen worden? Ik weet eigenlijk niet eens of er wel een 'autistenvlag' is...
Maar als de personen met de diagnose ASS dat zouden willen, houdt niemand hen toch tegen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
14 aug 2023 13:53
Lady1234 schreef:
14 aug 2023 13:39
Het komt meer en meer voor.
Dat weet ik, en ik juich dat alleen maar toe. Mensen zijn enerzijds volledig zelfstandig, aan de andere kant, als er hulp nodig is, is dat er. Dat moet volgens mij een enorme geruststelling zijn. Want dat is wat ik hier mis - tijdje terug hebben ze hier boven ook een vrouw gevonden, lag al wekenlang dood in haar woning. Zou ik voor mezelf nog niet eens een ramp vinden, maar dat mijn katten van de honger en dorst sterven omdat er niemand naar me omkijkt lijkt me verschrikkelijk. En toch komt ook dat voor.
Die “controle” hield men vroeger wel met een belronde. De één belde de ander en als men geen contact kon krijgen, werd er actie ondernomen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:00
witte angora schreef:
14 aug 2023 13:56
Ach, ik zie het zo: Ongeveer 1-2% van de bevolking is autistisch. Best een forse groep, die tegen best wel wat uitdagingen aanloopt, met name inzake acceptatie. Maar je ziet 'ons' toch ook niet ieder jaar in Amsterdam en overal massaal op bootjes zingen en springen en gillen dat wij meer geaccepteerd willen worden? Ik weet eigenlijk niet eens of er wel een 'autistenvlag' is...
Maar als de personen met de diagnose ASS dat zouden willen, houdt niemand hen toch tegen?
Maar we willen dat ook niet... Waarom denk je dat we dat zouden willen?

En je ziet de reactie van Nijo, een hele hoop uit die gendergroep, zogezegd, zit er ook helemaal niet op te wachten. En inderdaad, die pride maakt alleen maar dat ik meer en meer moeite met het homo-gebeuren heb. Net als tegenwoordig ineens in iedere reclame ineens een homo of lesbo-stelletje moet zitten, om maar met de tijd mee te gaan, en de homo-wereld duidelijk te maken dat ze zo geaccepteerd worden. Alsof er alleen maar homo's en lesbo's zijn. Doe ff normaal, denk ik dan... Dus waarom zouden autisten datzelfde moeten doen? Als het uiteindelijk toch maar averechts werkt?
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 aug 2023 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 14:02


Die “controle” hield men vroeger wel met een belronde. De één belde de ander en als men geen contact kon krijgen, werd er actie ondernomen.
Die telefooncirkels bestaan nog steeds, bijv. Humanitas heeft dat in verschillende regio’s

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:05
Maar we willen dat ook niet... Waarom denk je dat we dat zouden willen?

En je ziet de reactie van Nijo, een hele hoop uit die gendergroep, zogezegd, zit er ook helemaal niet op te wachten. In inderdaad, die pride maakt alleen maar dat ik meer en meer moeite met het homo-gebeuren heb. Net als tegenwoordig ineens in iedere reclame ineens een homo of lesbo-stelletje moet zitten, om maar met de tijd mee te gaan, en de homo-wereld duidelijk te maken dat ze zo geaccepteerd worden. Alsof er alleen maar homo's en lesbo's zijn. Doe ff normaal, denk ik dan... Dus waarom zouden autisten datzelfde moeten doen? Als het uiteindelijk toch maar averechts werkt?
U vindt en Nijo vindt, er zijn natuurlijk nog meer mensen op de wereld.
Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee als zoveel mensen die paar dagen zo’n plezier erin hebben.
Leven en laten leven.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:05
Lady1234 schreef:
14 aug 2023 14:02


Die “controle” hield men vroeger wel met een belronde. De één belde de ander en als men geen contact kon krijgen, werd er actie ondernomen.
Die telefooncirkels bestaan nog steeds, bijv. Humanitas heeft dat in verschillende regio’s
Maar zo'n belcirkel kan je ook doen met familie, vrienden, buren enz.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:05
Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:00
witte angora schreef:
14 aug 2023 13:56
Ach, ik zie het zo: Ongeveer 1-2% van de bevolking is autistisch. Best een forse groep, die tegen best wel wat uitdagingen aanloopt, met name inzake acceptatie. Maar je ziet 'ons' toch ook niet ieder jaar in Amsterdam en overal massaal op bootjes zingen en springen en gillen dat wij meer geaccepteerd willen worden? Ik weet eigenlijk niet eens of er wel een 'autistenvlag' is...
Maar als de personen met de diagnose ASS dat zouden willen, houdt niemand hen toch tegen?
Maar we willen dat ook niet... Waarom denk je dat we dat zouden willen?

En je ziet de reactie van Nijo, een hele hoop uit die gendergroep, zogezegd, zit er ook helemaal niet op te wachten. En inderdaad, die pride maakt alleen maar dat ik meer en meer moeite met het homo-gebeuren heb. Net als tegenwoordig ineens in iedere reclame ineens een homo of lesbo-stelletje moet zitten, om maar met de tijd mee te gaan, en de homo-wereld duidelijk te maken dat ze zo geaccepteerd worden. Alsof er alleen maar homo's en lesbo's zijn. Doe ff normaal, denk ik dan... Dus waarom zouden autisten datzelfde moeten doen? Als het uiteindelijk toch maar averechts werkt?
Het werkt bij u blijkbaar averechts, maar dat zal voor velen anders zijn. Net zoals er nu meer zwarten en dikkerds en oudjes in reclame zitten. Hebben sommige mensen ook moeite mee. Maar die zijn er ook in dit land en daar wil men ook aan verkopen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het nut wel van die telefooncirkels, maar toch ook niet.

'Dag Jan, met Piet. Leef je nog? Fijn, ja ik ook, tot morgen'.

Ik heb gewoon behoefte aan échte belangstelling. Niet aan dagelijks een voor-het-geval-dat telefoontje.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2023 14:09


Maar zo'n belcirkel kan je ook doen met familie, vrienden, buren enz.
Zeker, dan moeten er wel goede afspraken gemaakt worden over de tijden en wat als iemand niet reageert.
In mijn straat wordt dat ook wel in de gaten gehouden als bij iemand bijv. de gordijnen dicht blijven, ook wordt het aangegeven als je op vakantie gaat. ‘Sociale controle’ maar dan op een goede manier.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:12
Ik snap het nut wel van die telefooncirkels, maar toch ook niet.

'Dag Jan, met Piet. Leef je nog? Fijn, ja ik ook, tot morgen'.

Ik heb gewoon behoefte aan échte belangstelling. Niet aan dagelijks een voor-het-geval-dat telefoontje.
Ja, u wilt graag alles zelf bepalen heb ik de indruk, zelf de controle houden. Misschien eens e.e.a. loslaten en proberen wat ontspannender te leven?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:12
Ik snap het nut wel van die telefooncirkels, maar toch ook niet.

'Dag Jan, met Piet. Leef je nog? Fijn, ja ik ook, tot morgen'.

Ik heb gewoon behoefte aan échte belangstelling. Niet aan dagelijks een voor-het-geval-dat telefoontje.
Het ging jou toch vooral om je katten? Met zo'n cirkel, klein of groot, voorkom je in ieder geval dat ze niet wekenlang zonder eten of drinken komen te zitten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u dan het vaantje gestreken hebt, kan Piet stappen zetten om de katten te behoeden voor verhongeren of verdorsten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:15
witte angora schreef:
14 aug 2023 14:12
Ik snap het nut wel van die telefooncirkels, maar toch ook niet.

'Dag Jan, met Piet. Leef je nog? Fijn, ja ik ook, tot morgen'.

Ik heb gewoon behoefte aan échte belangstelling. Niet aan dagelijks een voor-het-geval-dat telefoontje.
Ja, u wilt graag alles zelf bepalen heb ik de indruk, zelf de controle houden. Misschien eens e.e.a. loslaten en proberen wat ontspannender te leven?
In zekere zin heb je gelijk - als mensen - en dan bedoel ik niet op dit forum, maar IRL - me eens de ruimte zouden geven die ik nodig heb.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 14:19
Maar als u dan het vaantje gestreken hebt, kan Piet stappen zetten om de katten te behoeden voor verhongeren of verdorsten.
Oh, het moet weer een man zijn? Truus kan dat weer niet? :lol: :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
14 aug 2023 13:42
Moneyman schreef:
14 aug 2023 13:34
Besef je dat je met dit soort opmerkingen (en dan met name de laatste zin) enorm aan het polariseren bent? Er is veel meer grijs dan zwart of wit...
Ja besef ik.....maar er wordt toch gepolariseerd?
Waarom mag ik bv die genderproblematiek niet zolangzamerhand fors bekritiseren?
Juist omdát er al zoveel wordt gepolariseerd - juist ook door bekende politici, alles om te scoren- zouden wij het niet moeten doen. Wees wijzer dan zij...

Overigens is ergens forse kritiek op hebben iets heel anders dan polariseren. Kritiek mag prima, wat mij betreft. Maar dan moet er wel ruimte zijn om om te gaan met een weerwoord.

Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vroeger heette ze Truus maar sinds de transitie heet hij Piet.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 14:26
Vroeger heette ze Truus maar sinds de transitie heet hij Piet.
:lol: :lol: :lol:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:26
[Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.
Deze mensen en organisaties leggen inderdaad soms de vinger op de zere plek. Wat ze echter naleten is om met werkbare oplossingen te kopen.
Veel dingen hangen op allerlei maniere aan elkaar. Dan kun je wel iets simpels als oplossing roepen echter in de praktijk blijkt dat dan niet te kunnen omdat je dan met 1 probleem oplossen je er 10 nieuwe veroorzaakt.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:26
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:42
Moneyman schreef:
14 aug 2023 13:34
Besef je dat je met dit soort opmerkingen (en dan met name de laatste zin) enorm aan het polariseren bent? Er is veel meer grijs dan zwart of wit...
Ja besef ik.....maar er wordt toch gepolariseerd?
Waarom mag ik bv die genderproblematiek niet zolangzamerhand fors bekritiseren?
Juist omdát er al zoveel wordt gepolariseerd - juist ook door bekende politici, alles om te scoren- zouden wij het niet moeten doen. Wees wijzer dan zij...

Overigens is ergens forse kritiek op hebben iets heel anders dan polariseren. Kritiek mag prima, wat mij betreft. Maar dan moet er wel ruimte zijn om om te gaan met een weerwoord.

Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.
Frappant dat in jouw lijstje ontbreken:
* De Magere Mannetjes van D66 die de drankroddel aangaande Remkes de wereld inhielpen;
* Henk Kamp van de VVD die Pieter Omtzigt probeert te besmeuren op de radio;
* Alexander Pechtold die daarna exact hetzelfde doet;
* Vera Bergkamp van D66 die Arib beschadigt met de beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag en vervolgens weigert inzage te geven in de documenten;
* De PvdA die al jaren bekend staat als de partij die haar eigen mensen messen in de ruggen steekt;
* De meest recente kabinetsformatie waarbij Ollongren (D66) en Jorritsma (VVD) komen met "functie elders" voor Omtzigt en nog steeds geen fatsoenlijke uitleg hebben gegeven daarover;
* Marcel van Dam (VARA) die Fortuyn kapot probeerde te maken indertijd.

Maar nee hoor, het probleem zijn de PVV, FvD en ON. Ja tuurlijk, want de rest is o zo schoon. :roll:

Plaats reactie