Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is denk ik momenteel het probleem. De mensen hebben geen vertrouwen meer in de politiek met al dat gekonkel van alle deelnemers. Er is geen leiding meer die zegt: zo gaan we het doen en wel om die redenen en met dat verwacht resultaat en na een aantal jaar mag je me daar op afrekenen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:21


In zekere zin heb je gelijk - als mensen - en dan bedoel ik niet op dit forum, maar IRL - me eens de ruimte zouden geven die ik nodig heb.
U heeft zelf moeite met de regels die u opgelegd worden, maar misschien hebben anderen wel weer moeite met de regels die u hen oplegt in de manier waarop ze met u om moeten gaan. Soms moet je je verwachtingen wat bijstellen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
14 aug 2023 14:32
Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:26
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:42

Ja besef ik.....maar er wordt toch gepolariseerd?
Waarom mag ik bv die genderproblematiek niet zolangzamerhand fors bekritiseren?
Juist omdát er al zoveel wordt gepolariseerd - juist ook door bekende politici, alles om te scoren- zouden wij het niet moeten doen. Wees wijzer dan zij...

Overigens is ergens forse kritiek op hebben iets heel anders dan polariseren. Kritiek mag prima, wat mij betreft. Maar dan moet er wel ruimte zijn om om te gaan met een weerwoord.

Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.
Frappant dat in jouw lijstje ontbreken:
* De Magere Mannetjes van D66 die de drankroddel aangaande Remkes de wereld inhielpen;
* Henk Kamp van de VVD die Pieter Omtzigt probeert te besmeuren op de radio;
* Alexander Pechtold die daarna exact hetzelfde doet;
* Vera Bergkamp van D66 die Arib beschadigt met de beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag en vervolgens weigert inzage te geven in de documenten;
* De PvdA die al jaren bekend staat als de partij die haar eigen mensen messen in de ruggen steekt;
* De meest recente kabinetsformatie waarbij Ollongren (D66) en Jorritsma (VVD) komen met "functie elders" voor Omtzigt en nog steeds geen fatsoenlijke uitleg hebben gegeven daarover;
* Marcel van Dam (VARA) die Fortuyn kapot probeerde te maken indertijd.

Maar nee hoor, het probleem zijn de PVV, FvD en ON. Ja tuurlijk, want de rest is o zo schoon. :roll:
De woorden "en zo nog een heel rijtje" waren blijkbaar tóch te lastig voor je :roll:

Probeer vooral niet in te vullen wat ik niet schrijf, want dat gaat je nogal beroerd af.

kuklos
Berichten: 9723
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:43
kuklos schreef:
14 aug 2023 14:32
Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:26

Juist omdát er al zoveel wordt gepolariseerd - juist ook door bekende politici, alles om te scoren- zouden wij het niet moeten doen. Wees wijzer dan zij...

Overigens is ergens forse kritiek op hebben iets heel anders dan polariseren. Kritiek mag prima, wat mij betreft. Maar dan moet er wel ruimte zijn om om te gaan met een weerwoord.

Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.
Frappant dat in jouw lijstje ontbreken:
* De Magere Mannetjes van D66 die de drankroddel aangaande Remkes de wereld inhielpen;
* Henk Kamp van de VVD die Pieter Omtzigt probeert te besmeuren op de radio;
* Alexander Pechtold die daarna exact hetzelfde doet;
* Vera Bergkamp van D66 die Arib beschadigt met de beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag en vervolgens weigert inzage te geven in de documenten;
* De PvdA die al jaren bekend staat als de partij die haar eigen mensen messen in de ruggen steekt;
* De meest recente kabinetsformatie waarbij Ollongren (D66) en Jorritsma (VVD) komen met "functie elders" voor Omtzigt en nog steeds geen fatsoenlijke uitleg hebben gegeven daarover;
* Marcel van Dam (VARA) die Fortuyn kapot probeerde te maken indertijd.

Maar nee hoor, het probleem zijn de PVV, FvD en ON. Ja tuurlijk, want de rest is o zo schoon. :roll:
De woorden "en zo nog een heel rijtje" waren blijkbaar tóch te lastig voor je :roll:

Probeer vooral niet in te vullen wat ik niet schrijf, want dat gaat je nogal beroerd af.
Oh nee, het was heel duidelijk welke partijen vooral wel bij naam genoemd werden en welke niet. Typerend weer.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
14 aug 2023 14:52
Oh nee, het was heel duidelijk welke partijen vooral wel bij naam genoemd werden en welke niet. Typerend weer.
Zoals ik al zei: vul gewoon maar niet meer in wat ik zelf niet schreef, het lukt je niet zo best. Maar lees gerust wat je wilt lezen - verwijt het mij alleen niet.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:08
...Nijo vindt...
...Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee als zoveel mensen die paar dagen zo’n plezier erin hebben.
Leven en laten leven.
Ten eerste heb ik aangegeven wat ik van enkele vrienden te horen krijg, mijn eigen mening is eigenlijk te vergelijken met die van jou.

Maar, ik snap de andere kant ook. Als je heel graag gewoon hetzelfde behandeld wil worden als anderen, is het raar dat je juist heel erg je best gaat doen om duidelijk te maken dat je anders bent.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er is geen leiding meer die zegt: zo gaan we het doen en wel om die redenen en met dat verwacht resultaat en na een aantal jaar mag je me daar op afrekenen.
Dat komt natuurlijk voor een deel ook omdat diezelfde leiding amper nog de tijd krijgt om die tijd uit te zitten om afgerekend te worden. We zijn allemaal zo ongeduldig geworden dat bij het eerste geringste puntje ( vaak helemaal niet van groot belang ) meteen om aftreden wordt gevraagd en heel weinig nog überhaupt de tijd krijgen om iets uit te voeren wat als beoogd resultaat is aangemerkt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:42
witte angora schreef:
14 aug 2023 14:21


In zekere zin heb je gelijk - als mensen - en dan bedoel ik niet op dit forum, maar IRL - me eens de ruimte zouden geven die ik nodig heb.
U heeft zelf moeite met de regels die u opgelegd worden, maar misschien hebben anderen wel weer moeite met de regels die u hen oplegt in de manier waarop ze met u om moeten gaan. Soms moet je je verwachtingen wat bijstellen.
Daar zit, denk ik, de denkfout. Als je met een autist te maken hebt, heb je met een aantal uitdagingen te maken die je niet kan ontkennen of veranderen. Een van die dingen is juist dat dram-dram-dram-en-het-moet-meteen bij niemand werken - en bij mensen als ik al helemaal niet. Dat geeft veel te veel stress en prikkels. Dat werkt disfunctioneren in de hand. Zo simpel is het. Dat zijn geen 'eisen' of 'regels', dat zijn beperkingen die er nu eenmaal zijn en waar weinig tot niets aan te doen is.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nijogeth schreef:
14 aug 2023 15:04
Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:08
...Nijo vindt...
...Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee als zoveel mensen die paar dagen zo’n plezier erin hebben.
Leven en laten leven.
Ten eerste heb ik aangegeven wat ik van enkele vrienden te horen krijg, mijn eigen mening is eigenlijk te vergelijken met die van jou.

Maar, ik snap de andere kant ook. Als je heel graag gewoon hetzelfde behandeld wil worden als anderen, is het raar dat je juist heel erg je best gaat doen om duidelijk te maken dat je anders bent.
Het probleem is dat een aantal organisaties namens "minderheden" praten maar dat een deel van deze mensen zich eigenlijk helemaal niet thuis voelen bij deze organisaties en zich ook niet door willen laten vertegenwoordigen. Echter de organisaties krijgen wel de (media) aandacht en de rest van die groep niet.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 aug 2023 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
14 aug 2023 15:07
Lowieze schreef:
14 aug 2023 14:42
witte angora schreef:
14 aug 2023 14:21


In zekere zin heb je gelijk - als mensen - en dan bedoel ik niet op dit forum, maar IRL - me eens de ruimte zouden geven die ik nodig heb.
U heeft zelf moeite met de regels die u opgelegd worden, maar misschien hebben anderen wel weer moeite met de regels die u hen oplegt in de manier waarop ze met u om moeten gaan. Soms moet je je verwachtingen wat bijstellen.
Daar zit, denk ik, de denkfout. Als je met een autist te maken hebt, heb je met een aantal uitdagingen te maken die je niet kan ontkennen of veranderen. Een van die dingen is juist dat dram-dram-dram-en-het-moet-meteen bij niemand werken - en bij mensen als ik al helemaal niet. Dat geeft veel te veel stress en prikkels. Dat werkt disfunctioneren in de hand. Zo simpel is het. Dat zijn geen 'eisen' of 'regels', dat zijn beperkingen die er nu eenmaal zijn en waar weinig tot niets aan te doen is.
Het is ook vaak een denkfout die mensen maken, dat ze je wel begrijpen, als je wat mankeert, en dan voor je kunnen bedenken wat wel en niet kan of mogelijk is.
Ik hoor ook vaak zat, ja ik ben ook wel eens uitgeput, maar dat is toch heel anders als dat ik uitgeput ben.
Of heb je dit al eens geprobeert, of dat al eens gedaan.

Ik persoonlijk vind dat mensen het niet voor mij moeten gaan invullen.

Ik begrijp ondertussen ook steeds meer wat autisme inhoud en dat gedoe met die prikkels, maar dat will niet zeggen dat ik jou dan volledig begrijp. Misschien is het bij mij toch net iets anders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
14 aug 2023 14:05
(...)
Net als tegenwoordig ineens in iedere reclame ineens een homo of lesbo-stelletje moet zitten, om maar met de tijd mee te gaan, en de homo-wereld duidelijk te maken dat ze zo geaccepteerd worden. (...)
Niet alleen in de reclame : politiek correct heet dat :
een transman is Miss Nederland geworden ( :roll: ) zwarte -bruine-witte- trans- Down - stakkers - mensen worden overal opgevoerd : kijk eens hoe tolerant we zijn--- not!
Als je de man op de straat vraagt of ie racistisch is en tolerant is en vóór de komst van asielzoekers is ? " Nee hoor " en " ja hoor "!
Ammehoela !
Laten we toch vooral niet onze ogen gesloten houden en gewoon eerlijk benoemen wat niet goed is/gaat.
Zelf krijg ik behoorlijk genoeg van altijd maar tegenwoordig die " deug cultuur " ....

En in de politiek wordt glashard gelogen ( idd die Ollongren en Jorritsma bijvoorbeeld en de kwestie Arib ), om over de aanpak vd pandemie en de gevolgen daarvan en bv ook de witte boorden criminaliteit en de criminele gelukzoekers maar te zwijgen.

Het land, dit land, heeft geen behoorlijk leiderschap laten zien : er wordt te weinig naar de burger geluisterd en men wordt keer op keer voorgelogen.
Alle verworvenheden zijn uitgehold - de zorg, het onderwijs etc.
Geen wonder dat het borrelt onder de bevolking.
Maar Nederlanders gaan niet zo gauw massaal lopen rellen, want .....in de basis hebben we het behoorlijk goed.....tóch ?!
En zitten lekker urenlang op het schermpje te turen om vooral niet écht met elkaar te communiceren.
Stel je vóór zeg :mrgreen: .

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vanmorgen was ik het totaal met u oneens maar in uw reactie hierboven ben ik het grotendeels eens.
Voor de buhne kijk mij eens deugen maar als je dan verder vraagt blijkt het toch net iets anders te liggen. ( het bekende not in my backyard)
In Duitsland proberen de andere partijen en de sicherheitsdienst het AFD te verbieden. Het zou veel beter zijn eens te kijken naar de redenen waarom deze zo groot zijn geworden en daarna te handelen.
De nederlandse politiek kan ook beter eens kijken waarom de PVV, BBB, Ja21 en andere rechts georienteerde partijen zo populair zijn geworden en daarna te handelen ipv wat nu gebeurd ze gewoon te negeren in de hoop zo niet nog meer zetels te verliezen.

Bezorgdeburger
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Waarom zou je je ergeren aan anderen als je daar geen affiniteit mee hebt? Omdat zij iets doen of krijgen wat jij niet nodig hebt?
Klinkt voor mij als jaloers op die anderen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

De nederlandse politiek kan ook beter eens kijken waarom de PVV, BBB, Ja21 en andere rechts georienteerde partijen zo populair zijn geworden en daarna te handelen
Huh? We gaan toch ook niet handelen naar het feit dat D66 groter is dan de PVV en hoezo is Ja21 populair met 3 zetels en niemand meer in de kamer behalve de fractievoorzitter?
Eerst zeg je dat we mensen de tijd moeten geven om resultaten te bereiken, maar nu moeten we mee met de waan van de dag..

Laten partijen eerst iets laten zien en beleidsmatig echt iets inbrengen en bijdragen. Als dat lukt, dan is het blijkbaar een partij van belang en dan zou het tijd worden om daar eens serieus naar te kijken..

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora


Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

“ Maar ik ben..., dus ik kan niet……..”
Daar hebben we hier nu juist heel uitgesproken voorbeelden van.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
14 aug 2023 15:33
@witte angora


Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.
Ah, daar komt weer de preek... Kun je me ook gewoon een keer met rust laten?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2023 15:35
Lowieze schreef:
14 aug 2023 15:33
@witte angora


Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.
Ah, daar komt weer de preek... Kun je me ook gewoon een keer met rust laten?
Pardon?? Komt het te dichtbij?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Angel, u begrijpt mijn punt niet.
Ik schrijf dat de gevestigde politiek beter eens kan kijken waarom mensen ontevreden in en geen vertrouwen meer in de politiek hebben en dus (vaak uit protest) voor een veel extremere partij gaan. Ik zeg dus niet dat ze de richting van die partijen op moeten gaan.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
14 aug 2023 15:34
“ Maar ik ben..., dus ik kan niet……..”
Daar hebben we hier nu juist heel uitgesproken voorbeelden van.
Weer zijn genoeg voorbeelden van. Maar klopt dit dan niet?

Plaats reactie