Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Nijogeth “Ik kan me niet voorstellen dat in 15 jaar tijd de wereld zo is veranderd, dat men kluisjes zou moeten doorzoeken en dat er acuut gevaar is voor leraren”

Sterker nog, 20 jaar geleden werd het al gedaan en er werd toen al regelmatig wat gevonden en leerlingen (tijdelijk) geschorst.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat er ook nogal een verschil zal zijn tussen een zelfstandig gymnasium en een grote scholengemeenschap.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag een cd in een kringloopwinkel gekocht. Patrick et Muriel, Chantent Paris. Slechts 50 cent, zet het op en... het blijkt een pareltje te zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ook te vinden op youtube.....GRATIS.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 23:47
Voor 2015 hing die toeslag, voor een AOW gerechtigde tbv zijn of haar partner met geen of een heel laag inkomen, slechts daarvan af.

Een pensioen of uitkering werd geheel gekort, bij inkomsten uit arbeid was er een kleine vrijstelling.

Die toeslag werd geheel of deels, afhankelijk van het soort inkomen van de partner, gekort. Maar als het totale inkomen van de AOW gerechtigde en zijn of haar partner boven een bepaalde grens uitkwam/uitkomt, wordt er nog 10 procent op die toeslag gekort.
Betrokkene is eind 2014 met pensioen gegaan, hij heeft dus sinds 2014 AOW + pensioen; jongere partner had toen geen eigen inkomen en nog steeds niet. Ook nog steeds geen AOW.

De vraag is dus of de toeslag voor de partner gold voor iemand met alleen AOW of gold dat ook voor iemand met AOW + pensioen. Dat antwoord kan ik niet (meer) terug vinden.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
16 dec 2022 18:52
Ook te vinden op youtube.....GRATIS.
Maar ik betaal graag teveel... :D

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Daarvoor had u ook 0,25 m3 gas kunnen kopen. :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
16 dec 2022 19:01
Wat kan men vinden op You Tube?
Messen, drugs, vuurwerk voor de jeugd?

Nee, dat is het dark web.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 16 dec 2022 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
16 dec 2022 18:56
Daarvoor had u ook 0,25 m3 gas kunnen kopen. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
16 dec 2022 18:53
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 23:47
Voor 2015 hing die toeslag, voor een AOW gerechtigde tbv zijn of haar partner met geen of een heel laag inkomen, slechts daarvan af.

Een pensioen of uitkering werd geheel gekort, bij inkomsten uit arbeid was er een kleine vrijstelling.

Die toeslag werd geheel of deels, afhankelijk van het soort inkomen van de partner, gekort. Maar als het totale inkomen van de AOW gerechtigde en zijn of haar partner boven een bepaalde grens uitkwam/uitkomt, wordt er nog 10 procent op die toeslag gekort.
Betrokkene is eind 2014 met pensioen gegaan, hij heeft dus sinds 2014 AOW + pensioen; jongere partner had toen geen eigen inkomen en nog steeds niet. Ook nog steeds geen AOW.

De vraag is dus of de toeslag voor de partner gold voor iemand met alleen AOW of gold dat ook voor iemand met AOW + pensioen. Dat antwoord kan ik niet (meer) terug vinden.
Het pensioen van de AOW gerechtigde doet niet ter zake. In zoverre, dat als zijn AOW plus zijn pensioen en het eventuele (beetje) inkomen van partner, samen boven een bedrag uitkomt, volgens mij ruim drieduizend pm, de toeslag voor zijn partner met geen of een gering inkomen, met 10 procent wordt verlaagd.

Even off topic. Herstelzaken van de AOW werken, voorzover ik weet, slechts twaalf maanden terug. Dus er is in ieder geval geen recht op nabetaling vanaf pensioendatum.

Off topic.
Persoonlijk zou ik met Digid van mijnheer inloggen en op de site van de SVB de zaken uit de doeken doen en daar dus de vraag stellen of er rechten zijn. Komt de post direct op de juiste plek.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

*miauw*

Herr Flick, onze kater, is in jachtroes. Sinds het donker is, is hij al met vijf muizen binnen komen rennen. Het leuke hieraan: alleen bij mijn man geeft hij de buit af.
Ergens was het te verwachten. De buren hebben twee kippen en een haan, dat is gratis muizenkrachtvoer. Wij hebben hout opgestapeld, dat is gratis muizenhuisvesting.
Herr Flick heeft niet voor niets een halsband met twee belletjes om. Dat werkt goed om vogels op tijd te waarschuwen, maar blijkbaar zijn de muizen met dit koudere weer langzamer geworden of door de lange nachten minder voorzichtig.

*miauw*

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

xx
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 dec 2022 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
16 dec 2022 20:21
ZeerPrivé schreef:
16 dec 2022 18:53
Lady1234 schreef:
15 dec 2022 23:47
Voor 2015 hing die toeslag, voor een AOW gerechtigde tbv zijn of haar partner met geen of een heel laag inkomen, slechts daarvan af.

Een pensioen of uitkering werd geheel gekort, bij inkomsten uit arbeid was er een kleine vrijstelling.

Die toeslag werd geheel of deels, afhankelijk van het soort inkomen van de partner, gekort. Maar als het totale inkomen van de AOW gerechtigde en zijn of haar partner boven een bepaalde grens uitkwam/uitkomt, wordt er nog 10 procent op die toeslag gekort.
Betrokkene is eind 2014 met pensioen gegaan, hij heeft dus sinds 2014 AOW + pensioen; jongere partner had toen geen eigen inkomen en nog steeds niet. Ook nog steeds geen AOW.

De vraag is dus of de toeslag voor de partner gold voor iemand met alleen AOW of gold dat ook voor iemand met AOW + pensioen. Dat antwoord kan ik niet (meer) terug vinden.
Het pensioen van de AOW gerechtigde doet niet ter zake. In zoverre, dat als zijn AOW plus zijn pensioen en het eventuele (beetje) inkomen van partner, samen boven een bedrag uitkomt, volgens mij ruim drieduizend pm, de toeslag voor zijn partner met geen of een gering inkomen, met 10 procent wordt verlaagd.

Even off topic. Herstelzaken van de AOW werken, voorzover ik weet, slechts twaalf maanden terug. Dus er is in ieder geval geen recht op nabetaling vanaf pensioendatum.

Off topic.
Persoonlijk zou ik met Digid van mijnheer inloggen en op de site van de SVB de zaken uit de doeken doen en daar dus de vraag stellen of er rechten zijn. Komt de post direct op de juiste plek.
Dank voor de info. Lijkt mij in ieder geval de moeite van een poging waard, zelfs al is het niet met terugwerkende kracht. Het duurt nl nog enkele jaren totdat de partner AOW krijgt en ze zouden het heel goed kunnen gebruiken, want zo hoog is het pensioen niet dat hij ontvangt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@zeer prive

Ik las ergens een voorbeeld van man AOW, vóór 2015, partner had voldoende inkomen, dus hij kreeg geen toeslag. Zij verloor inkomen, hij kreeg toeslag. Na verloop van tijd ging zij weer wat inkomen krijgen en hij kreeg deels weer een toeslag. Dus mijns inziens moet hij daarvoor in aanmerking komen.

Ongeveer in het jaar 1990 hoorde ik van kennis, zij ouder en AOW, hij nog niet, dat zij verzuimd had “gehuwden” AOW aan te vragen. Toen werd het inkomen van partner nog niet verrekend. Dat heb ik toen alsnog geregeld. Zij kreeg 16 maanden, want afwikkeling duurde vier maanden, nabetaald. Ze kwam eigenlijk nog jaar tekort, bij navraag kreeg ik te horen dat er slechts met maximaal 12 maandenterugwerkende kracht werd hersteld. Jammer, maar ok.

Succes gewenst.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@de lady, lijkt mij ook, zeker na je voorbeeld, dat het moet gaan lukken. Zij waren helemaal niet op de hoogte van deze regeling, vandaar dat het nooit werd aangevraagd. En ik ken ze pas sinds kort.

Bedankt! Ik laat tzt de uitkomst weten.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
16 dec 2022 17:31
Moneyman schreef:
16 dec 2022 16:49

Maar wellicht heb je ook nog een zinvolle, inhoudelijke reactie?
Volgens mij heb ik vandaag behoorlijk bijgedragen aan een kleine discussie over opvoeding van kinderen en tieners. Dat mijn inzichten niet overeenkomen met die van Jou is niet relevant lijkt mij. 😁
Tsja - dat ging totaal ergens anders over. Ik heb het uiteraard over het onderwerp van discussie, waarbij je de inhoud tot nu toe ontwijkt. Datje ergens anders wel over praat, doet dan weinig terzake.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 dec 2022 18:21
Schijnbaar leven we hier in het dorp dan de droom. Prima, ik blijf graag hier. Laat die randstad taferelen maar lekker in de grote steden blijven.
Je maakt inderdaad de fout jouw ervaring te extrapoleren naar het grote geheel. De zaken waar we het hier over hebben, spelen al tientallen jaren - en het wordt steeds erger.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
16 dec 2022 18:16
Ik kan me niet voorstellen dat in 15 jaar tijd de wereld zo is veranderd, dat men kluisjes zou moeten doorzoeken en dat er acuut gevaar is voor leraren. Toevallig dat ik eerder dit jaar nog op mijn oude gymnasium ben geweest en nee, daar zijn geen detectiepoortjes en controles van de kluisjes lijken me daar ook niet aan de orde.
Kluisjes waren er al op de school, waar ik het langste op heb gezeten en die werden ook toen al gecontroleerd, eerder vanwege beschimmeld brood en muizen dan vanwege verboden spullen.
Bij zoon had het hoofdgebouw wel kluisjes. Er was/is geen controle, wel de opdracht om ze voor elke vakantie leeg te halen voor de schoonmaakploeg. Toen kwam Corona en het verspreid lesgeven, nergens meer kluisjes. Corona is vervangen door Asbest, nog steeds is de school verspreid over meerdere locaties.
Op zijn vorige school werden de kluizen wel gecontroleerd, vooral op de aanwezigheid van niet toegestane wereldlijke zaken.
juliomariner schreef:
16 dec 2022 15:25
Mijn oudste is 12. Reken er maar op dat ik af en toe zijn mobiel en kamer controleer. Tevens heb ik Microsoft Family geinstalleerd dus kan ik zijn laptop ook controleren als ik dat wil. Dat weet hij ook en is geen geheim voor hem en hij heeft daar ook geen moeite mee.
In mijn manier van opvoeden (mijn manier, ik zeg niet dat dit de juiste manier is) geef ik hem veel vertrouwen maar vertrouwen is goed maar controle is af en toe beter. Daarbij weet hij ook wel welk gedrag en welke sites die hij bezoekt ik wel of niet accepteer. Ik heb hem ook aangegeven dat als hij ergens of met iemand of op school problemen tegenkomt dat wij altijd voor hem klaar staan. De meeste problemen moet hij wel zelf oplossen maar je kunt hem wel adviezen en handvaten geven waarmee hij dan ook het probleem op kan lossen.
Eigenlijk wil ik reageren op je opmerking 'voor hem klaarstaan'. Probeer (met je vrouw) te observeren, zodat je scherper wordt op alle onbewuste signalen. Als je dat lukt, dan kun je je kinderen heel zorgeloos door de pubertijd heen loodsen, want in die jaren moet je juist wel af en toe zelf gaan vragen en niet afwachten tot ze ergens zelf mee komen.

In de basis hebben we dezelfde aanpak, alleen controleren wij niet actief. Is niet nodig. Buurjochie wil, dat wij naast hem zitten, als hij online is en zoon ... nou ja, als wij excentriek zijn, dan hij helemaal :D

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16 dec 2022 22:03
Nijogeth schreef:
16 dec 2022 18:21
Schijnbaar leven we hier in het dorp dan de droom. Prima, ik blijf graag hier. Laat die randstad taferelen maar lekker in de grote steden blijven.
Je maakt inderdaad de fout jouw ervaring te extrapoleren naar het grote geheel. De zaken waar we het hier over hebben, spelen al tientallen jaren - en het wordt steeds erger.
Het grote geheel....
Het grote geheel is natuurlijk weer de grote steden en de rest van Nederland telt niet mee. Ik maak niet te fout mijn ervaring te extrapoleren, maar iedereen die het normaal vindt dat kinderen als criminelen mogen worden behandeld. In hele delen van Nederland is het beeld dat die mensen willen neerleggen gewoonweg niet kloppend.

Prima als er duidelijke aanwijzingen die er grondslag toe geven om iemand zijn kluisje te doorzoeken, maar het is belachelijk dat kinderen als verdacht worden aangemerkt, omdat dat de pakkans nu eenmaal groter maakt.

Uitgaan van het negatieve, daar kan ik me gewoon niet in vinden. In plaats van 'elk kind is een mogelijke crimineel' zie ik liever 'er is een mogelijkheid dat een kind crimineel is'.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Alleen vandaag gratis te lezen. Maar wel een smet op dat veel geprezen ziekenhuis van Minister Kuipers. Topje van de ijsberg in de academische ziekenhuizen? httpss://www.ftm.nl/artikelen/erasmus-mc-wetensc ... uitverkoop

Plaats reactie